Even een korte post.. Net terug van de eerste zwangerschapsyoga les. Heeeeerlijk! Aanrader voor iedereen!
Noa, wat ontzettend vervelend! Heel veel succes ik hoop voor je dat t snel december mag zijn, dat je dan kan genieten.. Mooie fotootjes weer! Gisteren controle bij vk geweest, ze wil vrijdag een extra echo maken om te achterhalen waarom de baby zo hoog zit, het was te hoog voor deze termijn terwijl onder in mn buik niets zit.. Ik maak me nog geen zorgen, beter te hoog dan te laag denk ik.. Mn suikertest was goed!! Nuchter 4.0 en na suikerwater 4.1, uitstekend.. Ben ik wel heel blij om! Vandaag naar de markt met mn mama om stof te kopen voor gordijntjes en voor mn aankleedkussen, ik heb er een gekregen, een hele grote maar kan er geen hoezen voor vinden.. Dalijk ook maar s een chiropractor bellen, mn fysiotherapeut durft mn rug niet helemaal te kraken maar het doet zoon zeer, hopelijk doet hij het wel..
Suzanneke, fijn dat je suiker test goed was! Leuk hey stofjes kopen, hier gaan mijn zus en moest volgende naar de stoffen spektakel en geef ik mijn boodschappen lijstje mee Hier nu in ziekenhuis wachten op de internist 😄 ben benieuwd
Ja zeker een aanrader! Quinn vind het nog leuk om er in te zitten hahha of om zijn Knuffels er in te zetten en dan lekker wiebelen! De wipper houd geloof ik ook 60 kg! Ook is de wipper echt makkelijk uit te wassen! Bestaat uit 2 delen en vaak word ook alleen het bovenste deel vies( het blad zeg maar) kun je zo mee wassen in de wasmachine de buitenste hoes is van onder met een klittenband! Klitteband open en dan trek je de hoes er zo vanaf langs boven! Ideaal!!
Alle meiden met suiker en kwalen en die er echt door heen zitten!!! Hele dikke knuf!! Ik weet alleen dat als je suiker hebt dat je veel producten die met boekweitmeel zijn gemaakt wel mag geloof ik, zitten heel weinig koolhydraten in, als je zelf boekweitmeel koopt kun je daar ook zelf makkelijk brood, pizza bodem en pannenkoeken etc van maken! Maar snap dat het daar niet echt om gaat!!! Gewoon enorm balen dat niets goed blijkt te gaan en dat he roze wolk een grijze is met donders! Ik moet zeggen dat ik zelf ook echt een huil week heb, ben hartstikke verkouden en dat speelt dan weer naar mijn nier en die doet weer erg veel pijn en energie level is ondertussen gezakt naar -100...baal ook enorm dat ik mij nog geen week achter elkaar goed heb gevoeld, naja na de 6 weken dan! Ik denk dat we met zijn alle beginnen te wensen dat het november / december is! Nog even meiden!!! straks staan de kerstbomen weer in de winkels en dan is het eind in zicht!!! Xx
Nou inderdaad! We beginnen volgens mij allemaal uit te kijken naar de geboortes! Mijn baby lijkt een groeiachterstand te hebben Buikje zit nog maar op de p4.... En mijn eigen hartproblemen (door de zwangerschap) maken het er niet beter op. Overmorgen weer naar het ziekenhuis. Ik hoop zo dat hij nog een paar weken kan blijven zitten en vooral GROEIEN.
Hey bah Ih5 wat balen zeg Kwiebeltje, ook voor jou en Hug! Ga eens kijken naar boekweitmeel koop je daar gewoon in de winkel?
IH5: Wat balen!! Hopelijk overmorgen nog een beetje goed nieuws. Of in ieder geval nieuws waar je iets mee kan! Sterkte. Lunap: Hoe was het in het ZH? Scarlett: Fijn he, Yoga! Ik doe dit een keer "gewone" zwangerschapscursus, maar hierbij doen we veel yoga oefeningen. Ik vind het ook heel fijn. Fryslangirl: Gaat het inmiddels wat beter? Slaat de AB aan? Hier vanochtend weer co bij de VK gehad. Was allemaal prima! Toch nog even nagevraagd of ik nou ook echt "zo dik" ben als dat iedereen zegt.... Zij vond van niet. Ook de meting van de baarmoeder was juist prima op termijn! M.aaike was zelf niet erg groot bij de geboorte (3160gr) en de VK denkt ook dit keer dat de baby niet over de 7 pond komt. Vond dat toch een fijne geruststelling. Kan ik ook nog wat pakjes in maat 50 erbij kopen . Over 2 weken krijg ik nog een echo, zo leuk! Dat deden ze nooit, maar sinds een jaar doen ze zelf de echo's in de praktijk. En een liggingsecho komt daarna ook nog een keer. Blij mee! M.aaike is inmiddels weer helemaal fit gelukkig en ik doe het nog steeds rustig aan en werk inmiddels alweer minder uurtjes (steeds afbouwen).
ik hoor en lees wel vaker over de groei (achterstand of juist te groot?) Behalve 3D echo heb ik al lang geen echo gehad dus hoe weten ze het dan?? hebben jullie extra echo's gehad vanwege medische redenen of..? Met 20 weken echo was alles wel goed..maar daarna?
Die van mij is met 20 weken en met de pretecho gemeten. En heb over 2,5 week een standaard groeiecho. Verder krijg je volgens mij alleen extra groeiecho als je baarmoeder te veel of te weinig groeit.. Denk dat veel dames hier bij de gyn lopen om andere redenen dan groei en dan wordt dat extra in de gaten gehouden.. Alle dames met ellende en dingen: dikke knuffel!! Ik voel me zo'n mazzelaar vergeleken bij jullie! Enige waar ik me tot nu toe druk om maak is of ie niet te groot wordt. P80 bij 20 weken en P70 bij pretecho (dus minder secure meting) rond de 25 weken. En aangezien ik zelf maar klein ben en mijn baarmoeder voor loopt hoop ik niet dat ie straks enorm wordt! Maar je beter flink dan te klein denk ik dan maar..
Wij hadden na de 20 weken echo ook geen echo meer gehad. Net wel een pretecho gedaan. Wolk van een baby zei ze haha. Jammer genoeg had hij/zij de handjes steeds voor z'n hoofd. Nog wel een paar mooie beelden gezien gelukkig
Hier was vorige keer standaard maar nu niet meer met 30 weken. Ben ook erg benieuwd naar de groei, grote broer zat op p91 maar was natuurlijk prematuur met 20 weken liep dit manneke gelijk met zijn grote broer. Nu is bij mij de groei te verklaren door de suiker. Morgen diëtist en als we niks kunnen wijzigen meer in mijn dieet is het insuline prikken.... Maar kan mij echt niet voorstellen dat we nog iets kunnen wijzigen want val nu al af en daar was de internist niet blij mee vanmorgen.
Vrouwtje 1983,nou inderdaad ben ook zo blij dat het tot nu toe zo goed gaat als ik die andere verhalen dan lees...Pas sinds deze week mijn 1e zwangerschapskwaal: een beetje pijnlijk gevoel bij mijn ribben.Alsof de baby te groot is voor mijn buik voelt het...meer hier last van?
Wat houdt dat p-zoveel allemaal in? 😌 Ik ken die term helemaal niet, wordt hier nooit iets over gezegd.
P heeft te maken met de normaalverdeling. P50 betekent dat 50% van de kinderen groter is en 50% kleiner. Je kunt je dus voorstellen dat P10 of P90 reden is tot zorgen. Heb je de formulieren van je 20 weken echo gezien? Daar staat het (bij mij tenminste) op. En uit m'n hoofd bekijken ze de P waarde van het hoofdje, de buik en het been. Het hoofdje en de buik samen geeft de indicatie voor de P waarde van de totale baby.
Precies. P staat voor percentiel. Mijn baby zit nu dus serieus veeeeeeel te laag met zijn p4 Terwijl mijn andere kinderen groot zijn. Best wel zorgelijk en ik baal er echt van. Een groei echo heeft alleen maar elke 14 dagen zin, vaker niet. Maar ik moet wel tweemaal per week naar het ziekenhuis voor CTG, echo, lab enz. Omdat er nog veel meer problemen zijn (met mijn eigen hart en vaten en andere afwijkingen en aandoeningen). Jammer dat het zo zorgelijk verloopt deze zwangerschap (vorige twee ook al dus ben wel wat gewend) maat ik hoop gewoon alleen maar dat de baby groeien gaat en nog heel wat weekjes kan blijven zitten
IH5 hier hetzelfde ook kindje onder p5. Al had ik de indruk dat de metingen in het ziekenhuis al hoger uitkwamen maar heb geen cijfertjes gehoord. Maandag krijgen we weer groeiecho dus erg spannend. Belangrijkste is is dat onze kleintjes goed Door blijven groeien en niet nog verder afzakken.