1 t/m 15 December 2015 - DEEL 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door IH5, 17 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sim88

Sim88 Bekend lid

2 okt 2013
    933
    0
    16
    Oehhh ja dan snap ik de p4 heel erg is. Kun jij of het zh hier iets aan doen? Of is het echt afwachten en hopen dat ie een inhaalslag gaat maken.

Sorry ik kende de term helemaal niet en ik heb ook helemaal niet zo'n formulier gehad. Ze hebben me gister bij de groeiecho verteld dat ie iets groter dan gemiddeld is maar dat het er goed uit zag dus dan zal het wel goed zijn. Bedankt voor de uitleg!

2. Koekje2015

Koekje2015 Bekend lid

7 feb 2015
    626
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij horen ook helemaal niets over P...
    Is dat alleen als je in een ander traject loopt? Of moet je daar specifiek naar vragen?

3. Vrouwtje1983

Vrouwtje1983 Bekend lid

21 sep 2014
    537
    1
    18
    NULL
    NULL
    Het staat over het algemeen wel op de echo. Of P met een getal erachter of een getal met het % teken erachter..

4. kwiebeltje

kwiebeltje Bekend lid

31 mei 2012
    777
    0
    0
    Advizeuze
    Goes
    Ik wist ook niet precies wat die p inhield! bedankt voor de afbeelding, nu is het duidelijk, de echoscopist legde ons alleen dat balkje uit en daar was bijna alles op het middelste streepje behalve het hoofdje die Zat er een klein beetje boven .. Maar dat was met de 20 weken echo hoor!

Xx

5. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    Hier staat het gewoon in mijn zwangerschapskaart opgeschreven. Is natuurlijk ook van belang als je op pad bent (niet een dagje maar weekje vakantie ofzo) en er gebeurd iets, dat ze die gegevens hebben. Hier hebben ze sowieso als advies om je zwangerschapskaart bij te hebben. Heb ik meestal niet hoor, behalve als ik écht weg ga.

Maar P is inderdaad percentiele. De uitleg klopt, maar het klinkt al snel heftig. Natuurlijk is P4 echt een zorg. Jouw kleintje moet groeien! Daar duim ik voor! Maar even ter vernuchtering (das geen woord he), mijn guppie is duidelijk te groot, p88 en p93 (benen en buikje of andersom) behalve met het hoofd. Dat was p32.

Nu zou je denken, wat een klein hoofd. Maar die echo was met 29.1 weken en het hoofdje was gemeten als 28.5 weken. Die 32 lijkt dus 'klein' maar is het uiteindelijk niet.
    De benen en buikje zaten allebei op de 31 weken punt nogwat. Dat verschil is genoeg om nogmaals te kijken en nogmaals een suikertest te doen (dat smerige drankje, wat de vorige keer normale waardes gaf, maar nu dus nog een keer moet).

In mijn geval gok ik dat het voor de kleine geen punt is, groot is in die zin geen reden tot zorg. Goed, ze laten je niet te lang doorlopen, maar als indicator voor gezondheidsproblemen is het eigenlijk beter als een kindje wat zwaarder is (zeggen de nieuwste onderzoeken). Alleen wanneer dit voortkomt uit verstoorde suikerwaardes, is het een reden om de kleine extra in de gaten te houden (zijn/haar suikerwaardes).
    Maar, in mijn geval... Mijn dochter was met 39.6weken 4010gr. De placenta die normaal 500-600gr weegt was bij mij ruim 900gr. Ik voed mijn kinderen blijkbaar goed. Geen verstoorde suikers toen (voor zover ik weet) en ik hoop ten zeerste nu ook niet.

De zorg is dus vooral, lijkt me, wanneer je kindje aan de onderkant zit. Dan krijgt je kleintje te weinig voedingsstoffen en kan het daardoor niet goed groeien. Met name buikje en benen zijn hiervoor een indicator. Bij een voedingstekort gaat eerst het hoofdje en dan de rest. Het schijnt dat wanneer het hoofdje ook klein is, dit minder reden tot zorg geeft, omdat het kindje dan dus geen voedingsstoffen wegsluist van het lijfje naar het hoofdje en er dus niet echt een tekort is, maar een klein kindje.

Dit is tenminste hoe ik het altijd heb begrepen.

Hier ook wel een kindje dat soms niet in mijn buik lijkt te passen. Volgens mij is hij wel wat gezakt, want het maagzuur is duidelijk minder dan van de week. Ook is mijn zij minder de klos. Kindje zat bijna op mijn rug. Heeft ook altijd rechts gelegen, maar is nu wat naar links verhuisd. Super gezellig, want het spelen met die kleine wordt nu écht leuk!

Wel ben ik ook toe aan eind november, begin december. Hier waarschijnlijk eind november omdat ik door de grote kleine man niet overtijd hoef. Ben vooral de emoties zat. Blag, kan écht om alles huilen. Voel me soms zo verdrietig. En dan meestal uit schuldgevoel naar dochter toe. Om niks hoor, dat ze moe is of mijn vakantie bijna om is en ze dus weer weg moet, dat ze iets niet mag of ik geen zin heb om schommel, klimrek of wipwap te spelen. Maar als zij er dan last van heeft, dan ik ook...

Aftellen!!!

Flinke teleurstelling qua kamertje trouwens. De kleur zit op de muur, maar is zo veel donkerder dan op de staal staat. Hij match niet eens met de donkere kleuren op de staal. We hadden een super leuke blauw kleur (ocean van histor), maar het is écht donker. Nu werkt een vriend van mijn man bij de praxis waar het gekocht is, en hij zegt dat we terug moeten (was ik anders ook wel van plan hoor), maar zin en tijd om het weer opnieuw te verven (opnieuw 2 lagen, want ja dit is zo donker, mss wel 3 lagen) hebben we ook niet echt. Ben benieuwd wat ze aanbieden.

Zo, lang verhaal... Sorry dames :$

6. Suzanneke

Suzanneke Bekend lid

14 dec 2011
    525
    1
    18
    NULL
    NULL
    Lage pwaardes, lijkt me inderdaad echt zorgelijk! Hopelijk gaan ze snel groeien!

Fortunea, gedver vind t rot voor je dat je die suikertest nog eens moet doen, hopelijk is de uitslag goed maar groeit je kindje gewoon goed!

7. IH5

IH5 Niet meer actief

Er is weinig dat ze kunnen doen want ik zit al die maanden al onder de (hart)medicatie - voor mezelf maar vooral voor de meest optimale doorbloeding van o.a. placenta :(

Nu hopen dat er toch een groeispurt komt.
    Of dat hij in elk geval een beetje gaat bijtrekken en het nog heel wat weekjes uit kan houden binnen. En dat mijn lichaam het ook volhoudt. Maar mijn eigen gezondheid vind ik minder belangrijk op dit moment.

8. Dieene

Dieene Actief lid

11 mei 2014
    119
    0
    16
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames,

Wat een nare verhalen lees ik.. Sterkte meiden!
    Hier vanmorgen het vieze drankje op.. Zit nu te wachten.. Voor het drankje was m'n suiker 4.8! Dus ben benieuwd wat het straks is..

Mijn logopedist gaf aan dat "frutin" goed helpt tegen maagzuur! Mocht nog iemand er last van hebben.. ;)

9. kwiebeltje

kwiebeltje Bekend lid

31 mei 2012
    777
    0
    0
    Advizeuze
    Goes
    Heey meiden
    Even ego berichtje...maak me een beetje zorgen..
    Ik ben zelf al 3 dagen niet fit..vooral heel snotterig, verder geen verhoging ofzo...ik heb alleen dus ook al 3 dagen veel en snel last van harde buiken...ook voeld mijn buik zo ie zo harder als normaal tussen de harde buiken door zeg maar en heb ik ook echt kramp in mijn rug...ik d8 zal wel gewoon griep zijn, maar nou las ik dat je van de griep geen harde buiken krijgt...en waar ik mij echt druk om maak is dat ik de kleine denk nog niet eens de helft voel bewegen van wat ik normaal doe en vooral veel minder krachtig!
    Herkennen jullie dit?? De kleine leek toch echt al een ritme te hebben met slapen en bewegen enz.

Xx

10. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    Even de vk bellen. Zij kunnen je beter helpen dan wij.
    Beter een keer te veel dan een keer te weinig.

11. kwiebeltje

kwiebeltje Bekend lid

31 mei 2012
    777
    0
    0
    Advizeuze
    Goes
    Ik heb ook gebeld, eind van de ochtend komt ze even langs!
    D8 misschien herkent een van jullie het? De harde buiken en een minder actieve baby tijdens een verkoudheid..?
    Xx

12. IH5

IH5 Niet meer actief

Fijn dat ze straks even komt. Ik herken het niet. Succes!

Hebben jullie al een geboortekaartje?
    Zo ja, hoe ziet het er uit?

13. MamavanLoker

MamavanLoker Actief lid

12 sep 2014
    435
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja herken het helemaal. Ik kwakkel al 1,5 week. Benauwd, snot, moe maar geen koorts. Ventje is idd minder beweeglijk. Gisterenavond om 7 uur op bed gaan liggen op linkerzij en na 45 min voelde ik m eindelijk (had m vanaf de ochtend niet gevoeld). Ik heb m'n man zelfs huilend opgebeld op z'n werk, was zo bezorgd. Vanochtend al gevoeld gelukkig, maar in veel mindere mate als voor ik "ziek" werd. Maandag was het hartje nog goed, probeer me niet teveel zorgen te maken maar dat is inderdaad moeilijk ;)
    Ik duim voor je meid!

Geboortekaartje gaat mijn schoonzus maken :) ik heb foto's gemaakt en zij gaat ze verwerken in een kaartje. ik show het resultaat wel als het af is :)

14. IH5

IH5 Niet meer actief

Hebben jullie al iets van je kraamzorg gehoord?

Ik had niets meer vernomen en aangezien ik de datum al weet van de keizersnede en er zelfs een goede kans is dat hij nog eerder zal komen, heb ik gebeld en de intake afgesproken over twee weken.
    Aardige dame aan de telefoon die hier zelf zal langskomen dan.

Ben benieuwd.
    Is al even geleden voor mij, mijn jongste is 4,5 - en ik had toen een heel andere kraamzorgorganisatie.

15. Nova1984

Nova1984 Actief lid

31 jul 2015
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    #135 Nova1984, 24 sep 2015
    Laatst bewerkt: 24 sep 2015
    Kraamzorg had ik ook niks gehoord,dus gister maar even zelf gebeld.Ze zeiden dat ze het drukker als normaal hadden,en dat er waarschijnlijk pas 6 weken voor uitgerekende datum iemand komt,ze bellen nog voor datum.Nou ja prima,ik sta er niet om te springen ofzo.
    Net VK geweest.Alles was goed, ik dacht dat mijn buik al weken stil stond,maar dat was niet het geval,want ze had het weer even gemeten met het meetlint.
    Ik moest ook een afspraak maken voor een groeiecho,dat doen ze standaard bij 33/34 weken.
    Ik zie nu dat ze heeft ingevuld : indaling BIBI mmmm...:(
    beetje vroeg voor indaling??

16. kwiebeltje

kwiebeltje Bekend lid

31 mei 2012
    777
    0
    0
    Advizeuze
    Goes
    Heey meiden,
    De vk is langs geweest, hartje was goed, maar ook zij kreeg geen beweging in hem na wat porren en duwen, gelukkig in rust wel in orde, maar ze vond 3 dagen toch wel wat lang, dus nu wou ze dat ik toch even langs het ziekenhuis ga om aan de ctg te gaan! Dus daar ben ik nu net aangekomen, jullie horen mij straks nog wel een keertje;) dan reageer ik ook ff op jullie!
    Xx

17. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    4.8 nuchter is erg mooi, hoop op een goede uitslag!

18. IH5

IH5 Niet meer actief

Succes met je CTG kwiebeltje!
    Hopelijk is alles goed.

Afgelopen dinsdag had ik ook nog een CTG. Beeb was zo druk dat ik er 60 minuten aan moest omdat ze hele stukken miste doordat hij zo beweeglijk was :D

Morgen heb ik ook weer een CTG.

Nova volgens mij betekent dat dat de baby zich "beweeglijk bevindt in de bekken ingang" dus nog niet echt ingedaald. Dacht ik hoor.

19. Vrouwtje1983

Vrouwtje1983 Bekend lid

21 sep 2014
    537
    1
    18
    NULL
    NULL
    Dus toch gegroeid :) fijn.
    Hier gister en vandaag erg drukkende pijn in mijn liezen vooral tijdens lopen. Lees op internet dat dat ook van indalen kan zijn. Ben benieuwd, dinsdag weer controle.

20. Koekje2015

Koekje2015 Bekend lid

7 feb 2015
    626
    0
    16
    NULL
    NULL
    Kan niet meer zo goed bijhouden wie wat heeft maar we tobben toch wel wat aan met z'n allen. Ik moet morgen plasje inleveren voor mogelijke blaasontsteking en gisteren bij de fysio geweest voor mijn rug en bekken. Oefeningen gekregen en hopelijk gaan die wat verlichting geven. Ook harde buiken na minimale inspanning dus i.o.m. mijn leidinggevende afgesproken dat ik nog maar 20 uur kom werken en geen 40 uur meer. Ze was erg begripvol terwijl ik keihard zat te brullen. Ik voel me geestelijk prima maar mijn lijf wil gewoon niet mee werken. Sterkte en succes iedereen!! Het is bijna december 😉

Deel Deze Pagina