1 t/m 15 December 2015 - DEEL 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door IH5, 17 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mik81

mik81 Niet meer actief

Oh super bedankt voor de tips meiden. Das snel! ☺️ Misschien dan sowieso nog maar even een weekje wachten met kolven. Ze drinkt hartstikke goed nu dat moeten we ook niet in de weg zitten.

Mamavanloker wat een mooie foto 😍! Die oortjes zo dat ken ik niet, dus daar kan ik je niets over zeggen.

Ik spam ook nog een fotootje 😊.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      26 KB
      Weergaven:
      14
  2. Suzanneke

Suzanneke Bekend lid

14 dec 2011
    525
    1
    18
    NULL
    NULL
    Fryalangirl, wat knap dat je hier nog meeleest en een berichtje plaatst. Heel veel respect hoe je je er doorheen slaat!

Wat een fijne verhalen van jullie kleintjes, en fijn ook dat de bv bij de meeste zo goed gaat..

Hier nog steeds geen weeën die door willen zetten, veel misselijk, maagzuur, heel veel last van rug en mn bekken, ben er zo klaar mee.. Vanochtend weer te veel gedaan, badkamer en toilet even sopje doorheen en een stapel was weggewerkt.. Nu even pauzeren en dan naar alle Sint cadeautjes opruimen.. Kom de dag in elk geval wel door..

3. corina1989

corina1989 Fanatiek lid

15 mei 2012
    1.081
    0
    0
    Groningen
    Hallo meiden!!

Ben even afwezig geweest. Zoals jullie wel weten, kregen wij vorige week de sleutel van ons nieuwe huis. En we zijn dinsdag al verhuisd. Het huis zag er zo netjes uit dat we weinig groot werk hoefden te doen. En we hadden veel hulp dinsdag!
    We wonen daar nu dus alweer bijna een week. Maar hebben nog geen internet. Dat word woensdag overgezet. Nu even bij mijn ouders dus even tijd om te lezen en te posten.

Hier inmiddels overtijd. Straks naar de VK. Ben wel benieuwd. Ik heb gisteren veel buik en rugpijn gehad en kan me steeds moeilijker bewegen. Van mij mag de kleine wel komen, dus hoop eigenlijk dat er een kans is om gestript te worden deze week...

Fryslangirl: Wat ben ik geschrokken van je bericht. Zoiets wens je niemand toe. Maar wat zijn jullie sterk, uit je verhaal te lezen. Gefeliciteerd en gecondoleerd met jullie mannetje * knuf * .

4. Sim88

Sim88 Bekend lid

2 okt 2013
    933
    0
    16
    Oh dames met de laatste loodjes, ik denk aan jullie hoor. Kan me voorstellen dat je er onderhand klaar mee bent.
    Maar het komt goed hoor alleen is dat nu makkelijker gezegd dan gedaan. Probeer nog enigszins van de zwangerschap te genieten, jullie zijn er bijna!! Zet hem op 💋

5. kwiebeltje

kwiebeltje Bekend lid

31 mei 2012
    777
    0
    0
    Advizeuze
    Goes
    Hooi
    @ fryslangirl: jeetje wat ben jij ongelooflijk sterk!! Heb heel veel bewondering voor jou!! Jullie mannetje heeft een prachtige naam!! En ik hoop en wens ook mee voor in de toekomst op een gezond broertje of zusje!! Ik.hoop dat jullie nu alle tijd kunnen vinden die nodig is om het een plekje te kunnen geven! ik denk erg veel aan jullie...

@alle dames die nog zwanger zijn: grrrrr.....lijkt mij frustrerend!! kom op kleine baby's!!!!
    Duim met jullie mee dat het snel.begint en dat ook jullie kunnen genieten!! Zijn er niet toevallig een paar bezig Ofzo??

@alle baby foto's die voorbij komen: zoooooo lief!!!!! Wij hebben allen wel.goed ons best gedaan hoor op al die knapperds:)!
    Hoe doen jullie kleintjes het?? Slapen ze tussen de voedingen al goed door?? Of willen ze nog veel bij jullie?

Hier gaat het goed,lekker thuis sinds gister! Riff is vandaag zelfs alweer aangekomen:D eerste dag 180gr afgevallen en 2de dag 60gr. afgevallen en nu de 3de dag 60gr aangekomen!! Heel blij dus!! Betekent dat de borstvoeding super loopt!! Nu het zo goed loopt slaapt hij ook 2 - 3 uur tussen de voeding door in zijn wieg/ box!

Xx

6. Suzanneke

Suzanneke Bekend lid

14 dec 2011
    525
    1
    18
    NULL
    NULL
    Lig al 2 uur in bed te wachten op weeën...

Haha hoezo gefrustreerd.. :p

7. Vrouwtje1983

Vrouwtje1983 Bekend lid

21 sep 2014
    537
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik dacht vanmorgen weer dat het begonnen was maar toch weer gestopt :( wel veel harde buiken die niet comfortabel voelen maar die ik niet hoef weg te puffen.

8. Koekje2015

Koekje2015 Bekend lid

7 feb 2015
    626
    0
    16
    NULL
    NULL
    Goed nieuws! Ons meisje is vandaag thuis gekomen 😃.
    We zijn zo blij en vinden het enorm spannend maar eindelijk zijn we voor heel even verlost van het ziekenhuis....

Voor de dames met de laatste loodjes, hopelijk worden jullie snel verlost en kunnen jullie ook gaan genieten 😘

9. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Wauw dat is zeker goed nieuws Koekje!!! Nu mogen jullie het zelf thuis doen maar dat gaat vast en zeker helemaal goed komen. Geniet lekker van elkaar!

10. Sim88

Sim88 Bekend lid

2 okt 2013
    933
    0
    16
    Jeeej eindelijk wat fijn!! Geniet van jullie meisje! 💖😁

Onze T.ygo doet het ook goed. Hij drinkt z'n flesjes goed op en zit sinds vandaag al op 60cc. Wel begint ie last te krijgen van krampjes maar als we na z'n voeding even z'n buik masseren kan ie daarna lekker gaan slapen. We genieten echt van ons gezin en kan niet wachten tot eind van de week. Dan gaat de kraamhulp weg en kunnen we er lekker op uit met z'n viertjes.

Hoe gaat het met jullie herstel? Hier gaat het wel goed. Ga elke dag nog wel netjes een dutje doen. Als ik daarvan wakker wordt voel ik me wel even heel geïrriteerd! Kan dan op een of andere manier moeilijk geluid hebben. Maar rond het avond eten zakt dat weer. Momenteel wel veel last van stuwing! En aambeien maar dat gaat elke dag beter. Verder heb ik eigenlijk nergens last van en voel ik me elke dag sterker worden en weer mezelf ☺️

11. IH5

IH5 Niet meer actief

Fijn Koekje! Geniet ervan om weer thuis te zijn! Ook wel spannend denk ik zo zonder alle hulp en controles.

En Sim: klinkt goed zo snel na de bevalling alweer aan het opknappen, goed hoor!

Vrouwtje en Suzanneke succes met wachten!

Hier: We hebben een super zoet baby'tje! Echt een heerlijk kindje. Huilt weinig, alleen bij krampjes en is verder ontzettend tevreden. Zijn grote broers vinden hem geweldig! Ze gaan ook met zijn drieën tegelijk in bad, dat is zoooooo schattig :D

Overdag slaapt hij in de box, lekker makkelijk. Hij trekt zich niets aan van lawaai van zijn broers, je kunt zien dat hij dat al maanden gewend is :D Wel meldt hij zich elke nacht voor TWEE voedingen.... dat mag nog wel een beetje minder, hahaha

Zelf begin ik weer wat te herstellen van alle complicaties, dus dat is wel fijn. Moet deze keer echt van ver komen :( Het is heel goed voor mij dat dit echt de allerlaatste zwangerschap was.

12. MamavanLoker

MamavanLoker Actief lid

12 sep 2014
    435
    1
    0
    NULL
    NULL
    Joepie Koekje, eindelijk thuis!!!
    Samen bijkomen van het heen en weer gerace.
    Geniet van jullie dappere meisje.

13. Suzanneke

Suzanneke Bekend lid

14 dec 2011
    525
    1
    18
    NULL
    NULL
    Koekje welkom thuis! Wat heel fijn lijkt het me om na zoon lange tijd eindelijk compleet te zijn en lekker thuis te genieten!

Wat een knappe baby's allemaal! Ze doen het echt voorbeeldig he! En zoon mooie lieve koppies ik krijg er echt de kriebels van!

Hier weer een kort nachtje, tot 3 uur weer (voor) weeën en vanaf 6 uur een lief dochtertje die vond dat de nacht wel lang genoeg had geduurd, ml had nachtdienst dus slaap sowieso heel onrustig dan werd ook helemaal nat van t zweet wakker, jakkie..

Dalijk naar de vk, ben benieud of de kleine nu EINDELIJK vastligt vind ik ook wel een fijner gevoel hoef ik niet direct te liggen als mn vliezen breken.. Zal ik vragen om me te laten strippen... Dubio...

14. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Gefeliciteerd koekje! Wat heerlijk zeg! Heb je nog nazorg van de kraamzorg?

Ih5, is toch normaal twee voedingen rond deze leeftijd? Hier komt meneer ook twee keer hoor ;)

Sim, fijn dat je zo snel hersteld, ;)

15. joos1

joos1 Bekend lid

29 dec 2006
    509
    0
    16
    Morning,

Wat fijn dat jullie thuis zijn Koekje!

Allen die nog wachten; sterkte! die laatste loodjes zijn écht het zwaarst.

Hier gaat alles aardig.
    T.homas heeft alleen erge last van krampjes en is winderig waardoor hij soms echt van slag en ontroostbaar is. Zo sneu om zo'n klein ventje pijn te zien lijden.

Ik ben sinds een paar dagen volledig overgegaan op kolven.
    T,homas legde niet echt lekker aan waardoor er meer bloed uit mijn borsten kwam dan melk :$ en dat trok ik echt niet meer.

Nu wissel ik per voeding af; de ene keer afgekolfde BV en de andere flesvoeding.

Ik ga zo even flesvoeding halen voor kindjes met krampjes, hopelijk werkt dat!

Lichamelijk gaat het super met mij.
    Sinds afgelopen woensdag al geen last meer van de knip en aan het einde van de kraamweek zat mijn baarmoeder alweer op zijn oude plekje.
    Het bloeden is minimaal, ik gebruik sinds afgelopen vrijdag zelfs al gewone inlegkruisjes ipv dat mega kraam maandverband :D.
    De dag na de bevalling kon ik mijn oude spijkerbroeken alweer aan en nu heb ik amper meer een buikje, alleen wat "los" vel waarvan ik hoop dat dat weer bijtrekt.

16. Vrouwtje1983

Vrouwtje1983 Bekend lid

21 sep 2014
    537
    1
    18
    NULL
    NULL
    Joos heb je al een lactatie kundige mee laten kijken? Want fulltime afkolven is wel dubbel zwaar. En realiseer je je dat je met standaard om de fles kunstvoeding je eigenlijk aan het afbouwen bent en je borstvoeding hard achteruit kan hollen? Wil niet betweterig overkomen zonder ervaring maar veel kraamhulpen en verloskundigen hebben niet echt kaas gegeten van borstvoeding en geven soms slechte adviezen.
    Tenzij je het prima vind om af te bouwen dan is er niks aan de hand.
    Ik lees me veel in op de la Lech league Facebook. Heel handig! Succes want bloedende tepels klinkt niet fijn idd :(

17. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Joos, kan hij geen krampjes krijgen van de flesvoeding?
    En fulltime kolven is erg zwaar, ik heb het drie maanden volgehouden met N en spijt dat destijds geen lactatiekundige erbij heb gehaald. Begon ook Langzaam met flesvoeding waardoor opeens mijn bv erg terug liep. Nog wel geprobeerd het weer op te krikken maar niet gelukt en altijd spijt van gehad.

Huishouding, weinig slaap en twee kinderen is wel een hele uitdaging haha ml roept alleen maar laat de boel de boel.....Maar ja hij wil wel schone kleding enz En eten van schoon bordje ( onze vaatwasser is kapot)

18. IH5

IH5 Niet meer actief

Met de andere dames eens joos : vraag een lk om advies.
    Knap hoor fulltime kolven, ik heb een gruwelijke hekel aan kolven en heb het een paar dagen extra gedaan om de productie wat op te schroeven maar mijn hobby zal het niet worden :D Ik had ook al na enkele dagen blaren en bloedende tepels... Bah nee BV was voor mij geen feest. Het deed altijd pijn ook al zegt men dat dat niet "Mag". Na 10 dagen en een borstontsteking verder ben ik gestopt. Heerlijk! Heeft hij toch die eerste afweer stoffen gekregen en al het goede van de eerst BV maar nu lekker op de fles, voor mij persoonlijk de beste keuze.

Lunap het is wel even weer een ritme vinden denk ik hé?
    Mijn oudsten zijn al groot (4 en 8) en dat maakt het denk ik makkelijker. Zij kunnen al zoveel zelf en overdag zijn ze op school en dus heb ik alle tijd voor de baby. Net hem lekker uitgebreid in bad gedaan, ingesmeerd met olie enz. Hij krijgt elke dag nieuwe kleertjes aan na zijn badje en nog zal hij niet alles kunnen gaan dragen, we hebben veel te veel kleertjes gekregen in maatje 50-56... Zo zonde!!

Vraagje: ik zou graag weer tennissen, gewoon recreatief hoor. Denken jullie dat dat ook pas zes weken na de KS mag? Ik draag inmiddels al weer de stofzuiger de trappen op en af, doe dweilen, bedden verschonen enz. Dan zou ik toch ook een balletje kunnen slaan? Het is niet mogelijk om even te proberen want ik start bij een nieuw team dan. Of beter toch een paar weekjes wachten?

19. MamavanLoker

MamavanLoker Actief lid

12 sep 2014
    435
    1
    0
    NULL
    NULL
    Goeie vraag, ik wil ook graag weer sporten.
    Maar ik verlies nog steeds stolsels als ik veel doe (vandaag weer met de kerstboom opzetten) dus ik wacht denk ik nog maar even.

Deze keer gaat bij mij de borstvoeding vanzelf. De vorige keer was het drama, als ik wist wat ik nu weet was ik gestopt. Maarja, eerste keer ;)
    Het klinkt niet fijn bij jou, advies vragen idd of lekker stoppen, ze worden ook zonder groot hoor :)

20. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    Hier ook even bloedende tepels gehad, echt alleen even van het wennen aan de kracht. Kraam adviseerde toen multi-mam compressen, zijn top! 1 dag gebruikt en daarna geen last meer gehad. Werkt natuurlijk alleen als je goed aanlegt ;)

Kleine doet het goed hier. Eerste regeldagen zitten er op. Eerste dag alleen met 2 kids ook. Gaat allemaal prima. Rustig tevreden ventje. Die nu weer honger heeft ;) laters!

Deel Deze Pagina