1 t/m 15 December 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door rosalincke, 20 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koekje2015

Koekje2015 Bekend lid

7 feb 2015
    626
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ga 6 weken vooraf met verlof en ga daarna 28 uur werken.
    Gelukkig heb ik ook een hele fijne baas en collega van Personeelszaken. Ze zijn erg begripvol en houden nu al rekening met me, heel fijn!

2. Mozart

Mozart Lid

15 mei 2015
    22
    0
    0
    koekje
    Dat is wel fijn dat er bij jou op het werk ook rekening met je gehouden word.

Fidel
    Dat is niet fijn dat ze je op het laatst nog spontaan opriepen.
    Ben totaal niet nieuwschierig aangelegd hoor. :D
    Als je thuisblijf moeder bent.
    Hoe zit het met inkomsten tijdens verlof? Krijg je wel kinderopvang-toeslag?

Aan de ene kant lijkt het mij heerlijk. Maar vind mijn werk veel te leuk. Ik werk 36 uur ga straks ook minder werken.

3. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Hier met 34 weken verlof en hoop dit keer dan ook verlof te hebben haha, zou nog 1 dag werken en dan met verlof maar zoontje dacht er anders over.

Heb nu wel opeens last van onzekerheid, nog 2 weken en dan combinatie-test. Wat als het hartje opeens stopt? Enz enz zucht stomme hormonen.
    Zo zoontje naar bed brengen en zelf ook even een middag dutje doen want ben zo moeeeeeee.

4. Suzanneke

Suzanneke Bekend lid

14 dec 2011
    525
    1
    18
    NULL
    NULL
    Lunap, herkenbaar! Die onzekerheid, maar zoals ook genoeg meiden zeggen probeer er gewoon van uit te gaan dat het goed zit! Na een goede echo heb je nog maar zo weinig kans dat het mis gaat, probeer lekker te genieten!

Mozart, jammer dat je zoontje zo kampt met de astma. Maar wat fijn dat je zo'n lieve baas en collega's hebt! Wat doe je voor werk, als ik vragen mag?

Hier ben ik op het moment aan het afstuderen, ik hoop nog snel een baan te vinden, lukt dat niet dan heb ik heel lang verlof.. ;)

Ik kan niet wachten tot ik twaalf weken ben, maar dat duurt nog twee weekjes.. Ml wil ook graag weten wat we verwachten, van mij hoeft dat niet zo maar nouja als hij daar zoveel waarde aan hecht... Maar dan zeggen we het ook tegen iedereen ;).. Geen zin in geheimzinnig gedoe als ik een tas blauwe/roze kleertjes thuisbreng..

5. Sim88

Sim88 Bekend lid

2 okt 2013
    933
    0
    16
    Geen idee hoe het hier gaat met werk. Moet baas nog vertellen dus geen idee wat die gaat besluiten. Maar anders wil ik graag met 34 weken stoppen. Heb fysiek zware baan dus ben benieuwd of ik het überhaupt tot die 34 weken red.

Vandaag een duowagen gescoord met wiegjes voor maar 55 euro :D:D
    Ding ziet er echt nog super uit! Alleen van een zitje zijn de riempjes kapot maar die kunnen nog vervangen worden en heb ze in het begin toch niet nodig.

6. Sim88

Sim88 Bekend lid

2 okt 2013
    933
    0
    16
    Grappig, zo was het bij ons ook precies. Ml wilde het ook graag weten, mij maakt het nog niet zo uit. Maar nu we hebben besloten om het wel te weten, vind ik het zelf wel heel erg spannend en leuk hoor!
    En bij ons mag dan ook iedereen het weten. Denk toch niet dat ik dan m'n mond kan houden ;)

7. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Ik krijg verder geen inkomsten tijdens verlof, mocht je in de ww zitten dan krijg je via ww je verlof, maar ik krijg helemaal niks haha

Nee geen kinderopvangtoeslag, maar wat wel iedereen krijgt werk of geen werk is een kindgebonden buget, afhankelijk van het inkomen
    En uiteraard kinderbijslag.

wij wonen nog in een gebied waar je met een eenverdiener rond kan komen, al moet je uiteraard wel inleveren, wi kunnen niet elk jaar 4 wkn naar spanje ofzo, kunnen geen spiksplinter nieuwe auto kopen, en uiteraard gaan we netjes gekleed, met nieuwe kleding maar duurdere merkkleding is ook niet aan ons besteed, al als we t wel konden gestalen dan nog niet, vl is van boerenafkomst, even sleutelen en olie en vet in de kleding is geen uitzondering. Maar vindt het alles waard om niks te missen, straks als alles naar school is dan zien we wel verder qua werk, maar voor nu, lekker thuis

8. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Haha hier wil vl het wel weten, en ik echt niet, dus zo gaat het ook worden, hij kan t heel goed verborgen houden en aangezien hij meer betrokken is als vorige keer, schijnt het dat hij ook wel eens wat wil kopen qua kleertjes ofzo😍

Bij dl wisten wij het wel en buiten 1 vriendin wist niemand anders, het bleef een goed verborgen geheim

9. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Fidel, grappig om te lezen dat mensen zo verschillend zijn. werken moet jammer genoeg hier( randstad) maar ik wil ook graag werken. Zou geen leuke moeder zijn om alleen maar thuis te zijn haha ik werk 11 uur op het ogenblik maar in de toekomst weer 24. Mis je niet het contract met volwassenen? Heb maand zonde werk gezeten en vond het verschrikkelijk

10. IS88

IS88 Fanatiek lid

8 jul 2012
    1.133
    1
    38
    NULL
    NULL
    Ik denk dat ik tot 36 weken blijf werken. Liep de vorige keer bijna 2 weken over tijd en verveelde me ook. Nu is er een mogelijkheid dat ik misschien eerder (38 weken ingeleid) word, misschien stop ik dan wel met 34 of 35 weken. Werkzaamheden hoeven niet aangepast te worden, ik werk op kantoor

11. Sim88

Sim88 Bekend lid

2 okt 2013
    933
    0
    16
    Ik zou ook heel graag fulltime mama zijn maar ook hier helaas niet mogelijk. Al heb ik geen hekel aan werken hoor.

12. KleineFee

KleineFee Bekend lid

22 feb 2015
    820
    307
    63
    Verlof: ik werk weer zoals de andere 2 keer tot 36 weken. En van mij mag pluis dan ook wel met 37 weken al komen. Bij Fee heb ik tot 40 weken gelopen en dat was echt zo saai! Na 2 weken verlof verveelde ik me heel erg. Bij Lorena vond ik het verlof wel precies lang genoeg duren, ze kwam met 37.6 en dat was wel een fijne tijd. Om eerlijk te zijn ben ik wel blij dat ik geen thuisblijfmama ben. Ik vind werken best leuk en ik zou helemaal gek worden als ik 24/7 met de kids zou zijn. Niet dat ik ze niet leuk vind maar het is zo vermoeiend af en toe ;)

Vraagje aan iedereen: Zouden jullie willen doorgeven als je het geslacht niet wilt weten? Dan kunnen we daar ook een rijtje van maken :)

Iedereen die het wel wil weten zal in de komende weken dan vanzelf erop komen te staan, zag dat de eerste al op 6 juni is!

13. IS88

IS88 Fanatiek lid

8 jul 2012
    1.133
    1
    38
    NULL
    NULL
    Vermoeiend idd ;) en ik trok het slecht dat ik nauwelijks aanspraak had. Combi denk ik van werkende vrienden en wonen in een grote en dus anonieme stad. Ik ging elke dag maar een boodschapje doen om onder de mensen te zijn...

14. Mozart

Mozart Lid

15 mei 2015
    22
    0
    0
    geslacht
    Mijn vriend wil graag 'zelf' kijken wat het geslacht is.
    Dus geen VK die roept Gefeliciteerd met het brusje.

Als mensen vragen of we al weten wat we krijgen zijn de antwoorden standaard Ja een mensje. Ja een Brusje.
    Wouden de kamer ziezo al neutraal kwa kleur houden.
    Zijn jullie al met kamer begonnen?
    Wij gaan nog verhuizen. Vriend heeft een huis laten bouwen die elk moment klaar kan zijn. Zou eigenlijk 1 april al klaar zijn. Maar problemen met de riolering en water aansluiting. Als excuse word alles voor ons geschilderd in gewenste kleur. Het zou eerst gewoon allemaal wit opgeleverd worden.
    Voor het andere klussen moeten we mijn vader even lief aan kijken.
    Mijn vriend zou zo in help mijn man in klusser kunnen.. Hij doet heel hard zijn best maar het lukt gewoon niet. Hij heeft meer verf op zichzelf dan op de muur en het is bijna knap dat hij het op structuur kan laten lijken met de hoeveelheid uitlopers als hij heeft. Ikea kastje inelkaar schroeven is aan hem en mij ook niet besteed. En de laatste keer dat hij 4m2 klik-laminaat ging leggen heeft hij een middag als een bootwerker lopen vloeken. En moest mijn vader komen die alles eruit kon halen en die het er in een half uur inlegde. Vriend was een week boos. Hahaha.

We zouden bijna alles laten doen in huis. Vriend keek er zo tegen op..
    Maar nu kunnen we het geld dus beter gebruiken.

Dus papa lief aan kijken of de baby kamer is af tegen de rijd dat de baby een eigen huis koopt en het huis uit gaat. :D

Voor de rest is mijn vriend wel lief hoor. :D maar goed dat hij kantoor werk heeft.

werk
    Weet niet meer wie het vroeg.
    Ik ben dierverzorger. Meer nog op bijbaantjes niveau-die wat extra's mag doen. Kan doorgroeien maar dan MOET ik naar school om om een vrij pittige opleiding te doen. Na mijn zwangerschap ga ik op curcus heb ik wel echt zin in.
    Ben er door mijn vader in gerold. Mijn vader werkte er al en heeft in meerdere dierentuinen dieren verzorgd. Ik was dus 16, had een baby. Vader heeft door te lullen en lullen en lullen bij de leerplicht ambtenaar kunnen regelen dat ik een soort van onder de leerplicht uit kon komen. Deed een BBL-opleiding maar werkte in een totaal andere sector. Mag normaal dus niet. Kreeg een vast contract en kon blijven.
    Ben als echt bijbaantje begonnen. Dus voornamelijk schoonmaken en uitmesten. Later mocht ik dagelijks met mijn vader mee om eerst de voer emmers te tillen en later om ook te assisteren met voeren.
    O en mijn vader is een keiharde leermeester! Iedereen altijd denken O die heeft het makkelijk haar vader regelde den mooi baantje.
    Nou... Zo moest ik dus helpen met voeren van de beren.
    Heb uit mijn hoofd moeten leren hoeveel elk dier krijgt welk dier welke medicijnen krijgt. Hoe oud de dieren zijn, dieren te onderscheiden.
    Mocht er wat gebeuren dat ondanks dat ik geen sleutel recht heb dat ik wel weet welke sleutel op welke deur en hoe we de bezoekers en dieren moeten evacueren.

Maar vind het wel leuk hoor. Ben wel blij dat ik net dagelijks mijn vader moet assisteren. :D

Mag geen sleutels dragen, heb de papieren niet om die verantwoordelijkheid te mogen hebben. Mijn baas wil dit wel graag aanbieden.

15. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Werk: Ik heb de opleiding voor Paraveterinair Dierenartsassistente afgerond en op dit moment ben ik een fulltime mama. Of ik hierna ga werken of nog een opleiding doen weet ik nog niet. Ik ben nog jong (24) en ga zeker nog het een en ander doen in de toekomst. Ik ben 37 jaar als de oudste 18 jaar is. En dan hebben we mooi de tijd om met z'n tweeën leuke dingen te doen. Het voordeel van jong moeder zijn:) (bewuste keuze)
    Voor nu ga ik genieten van mijn kinderen die opgroeien, het gaat zo snel. Ben dus op het moment blij dat ik niet werk. Die tijd komt nog.

16. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Geslacht: Wij willen ook heel graag weten wat het wordt. En ga er dan ook geen geheim van maken. Lijkt me erg lastig verbergen met kinderkamertje en andere aankopen. Ik ben dol op echte meisjes of stoere jongens spulletjes.

Werk: Ik werk nu fulltime als psychiatrisch verpleegkundige. Lichamelijk goed te doen. Ik ben alleen de afgelopen tijd (zwangerschaps gerelateerd) ziek geweest vanwege complicatie na IVF. Volgens mij ben je dan verplicht om 6 weken van te voren met zwangerschapsverlof te gaan. Anders had ik wel willen proberen tot 4 weken voor de uitgerekende datum door te werken. Nog even uitzoeken of weet iemand het antwoord?
    Na mijn verlof twijfel ik nog een beetje of ik 24 of 28 uur ga werken. Heb nog erg veel vakantiedgn dus denk dat ik die eerst in ga zetten met evt ouderschapsverlof.. De tijd zal het leren.

Wij mogen donderdag weer voor echo dan ben ik 12wkn en ohhh wat vind ik het weer onwijs spannend. Net als meer dames hier zijn mijn kwaaltjes minder of zelfs weg.. Eng is dat.. Borsten voelt iedereen volgens mij wel nou ik al weken niet meer..
    Vertrouwen, vertrouwen..

Fijn weekend verder iedereen!!

17. IH5

IH5 Niet meer actief

Miek als je (deels) ziek gemeld bent ga je inderdaad 6 werken voor de uitgerekende datum met verlof.

Ik ga zelf ook uit van de zes weken maar neem misschien aansluitend nog wat ouderschapsverlof op. Bij de tweede ben ik tijdens mijn verlof alweer gaan werken, was een makkelijk baby'tje en ik had er weer zin in. Nu heb ik ander werk dan toen - ook leuk maar veel drukker en dus ga ik deze keer heerlijk mijn verlof vol maken

18. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    kleine fee wij of teminste ik iig gaan voor een verrassing vl wil t wel weten maar mamas verrassing

19. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    Hier hoop ik op 36 weken, maar ik moet even kijken hoe het met vakantie uren zit straks. Dus mss 2 weken vakantie eerst en dan evt na het verlof nog een weekje. Dan duurt het wel lang, maar dat is voor de werkgever qua vervanging wel zo prettig.

20. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Hier heb ik nog niet zo over verlof vooraf nagedacht... ik verwacht6 weken
    1e had ik 4 2e had ik 5 weken. Ik zit er wel over te denken om mijn ouderschapsverlof van de middelste erachteraan te plakken fulltime zodat ik daarna langer vrij ben...ik krijg 70% minimium va mijn schaal ofzo doorbetaald... maar Manager weet nog van niets dus ook niet die planne 😉
    ik werk 24 p week op kantoor bij een grote energieleverancier als klantbeheerder op de grootzakelijke markt... wel 60 km van mijn woonplaats enkele reis dus dat is het pittigst maar kan gelukkig ook thuis werkEn

geslacht blijft hier GEEN geheim misschien dat we het met 16 weken doen samen met de kids omdat alle andere echos medische echos worden lijkt dat me wel leuk om ze erin te betrekken... ze zijn bijna 8 en bijna 5... maar anders is 20 weken ook prima maardie wordt in het wkz gEdaan

aankomende maandag 18 mei extra termijnecho
    en dan eindelijk de kids vertellen ....

Deel Deze Pagina