Ik ga met 36 weken met verlof. Verwacht dat ik eerder al minder uren zal gaan werken dus dan moet ik. Heb ook lichamelujk zwaar werk dus sowieso wel fijn. Dames ik doe even mijn 12 weken dansje
Hooi dames, Als ik bevallen ben ga ik weer 8 uur werken, dat is dan schoonmaakwerk, 3 of 4 dagen in de week, mag ik zelf kiezen en is verder ook erg flexibel, heb geen vaste tijden en de kids mogen zelfs mee, doe ik liever niet hoor, al hoe wel ik toen quinn klein was eerst op.maandag ochtend met hem ging babyzwemmen en dan gelijk door ging naar werk, dan voeden ik hem op werk en ging hij lekker slapen en ging ik poetsen! Ik ga vanaf augustus 24-32 uur minder werken, ik werk ook op een tankstation, maar mijn contract loopt dan af en ze zullen hem vast niet verlengen, aangezien ik nu nog ziek thuis ben en hoe alles is verlopen verwacht ik dat zeker niet! In principe hoef ik niet te werke, omdat we alles van de loon van mijn vriend kunnen betalen, vaste lasten, hypotheek een keer op een jaar op vakantie en een weekendje in de buurt, kleding( dan ook niet de aller duurste merken hoor, geven wij eigenlijk ook niet erg veel om) , maar ik vind het toch leuk om een centje voor mijzelf te verdienen zodat ik zelf ook is kan sparen voor iets voor die kleine of een cadeau voor mijn vriend of is iets wat ik zelf heel graag wil! Ik ben begin dit jaar meer gaan werken omdat we heel.ons huis hebben verbouwd! En daar gaat altijd veel meer tijd en geld in als verwacht, ook de wensen werden steeds groter tijdens het verbouwen dusja daar moet voor gewerkt worden maar we zitten er nu bijna helemaal spik en span bij, dus das ook wel weer fijn! En de tuin word in de zomer nog grotendeel helemaal opnieuw aangelegd met een nieuwe schuur, dus gelijk babyproof voor volgende zomer Er staat alleen wel tegen het goede loon van mijn vriend over dat hij vaak 1 tot 2 weken ( heel soms langer) achter elkaar weg is van huis en ik dus alleen met de kids thuis ben, als hij 1 week weg is geweest is hij vaak wel een hele week vrij er na en met 2 weken weg is hij 2 weken vrij daarna! Wij willen trouwens wel het geslacht weten, vinden het erg leuk om een echte jongens of een echte meisjes kamer te maken! Xx
Hebben jullie het al naar de buitenwereld gebracht? Wij nog niet. Zijn genoeg mensen die het weten. Familie en mijn beste vriendin omdat het anders wel héél raar leek dat ik tijdens ons etentje-bioscoop avond niet meer dronk, niet rookte en geen biefstuk nam. Tot nu toe heeft iedereen zijnof haar mond stijf dicht kunnen houden. Toen ik net wist zwanger te zijn hadden we een familiefeest. En wouden het ng niet aan de hele familie vertellen maar vriend's ouders en broers wisten het al. Ik niet drinken en roken wat natuurlijk wel opviel en schoonvader was volgens traditie 1 van de grill-koks. Werd er wel naar gevraagd waarom ik niet meer drink en rook. Vriend had vlak daarvoor een ontsteking in het hart gehad en schoonmoeder kwam meteen met een lul verhaal van ja, jan mag van de cardioloog niet meer roken, drinken en rauwvlees en Mozart die steunt hem door mee te doen. Ze slikten het allemaal en vonden het geloofwaardig. Wie hebben jullie het eerste verteld? Ik mijn zus. Vond wel gezien haar situatie dat ik haar dat verschuldigd ben en dat ik het haar 1 op 1 moest vertellen. Wij zijn geadopteerd, zij komt uit Oekraïne en was tijdens de Chernobyl-ramp een baby en woonde in besmet gebied vlakbij de verbode-zone. Ze heeft onderzoeken laten doen en ze heeft een negatief advies gekregen om zelf kinderen te krijgen dis heeft ze zich laten steriliseren. En ze zitten nog niet zo lang in het adoptie-proces. Vriend wou na de echo bekend het bekend gaan maken op Facebook. Allerlei wilde plannen heeft hij al. We hebben woensdag de Echo.
Mozart heftig voor je zus.. mag ik vragen waar jij vandaan komt? Hier hebben we t een dag voor het vieren van dl 3de verjaardag verteld aan schoonouders, op dl verjaardag aan mijn moeder ( dat er geen andere visite was) 3 vriendinnen wisten het direct na de test, 1 vriendin is een week voor mij uitgerekend superleuk !! De ander zit net in de mmm onderzoeken, wat wij ook zouden maar gelukkig niet nodig , en mijn oudste vriendin Nu weten mijn zus en schoonzusjes het ook, net als de buren, en de psz, ik zit in de oc en tijdens de laatste vergadering was ik goed beroerd
Wij hebben morgen de termijnecho ben al best wel zenuwachtig.. toch alweer anderhalve week geleden dat we zagen dat alles goed was.
Ik heb het iedereen al verteld kon niet meer wachten!!! Ga 6 weken van te voren met verlof omdat langer met mjjn werk niet haalbaar is. Maar ik vind het ook wel een lekker idee! Ik Blijf rond de 28 uur werken als de kleine er is! Ook wij willen weten of we een jongen of een meisje krijgen!! Vinden het gewoon makkelijker met spullen kopen
Vrouwtje spannend morgen de termijnecho. Ik vind het ook elke keer weer spannend en vind het al lang duren voor de volgende. Wij hebben de 11e de termijnecho gehad. 27 mei controle, 1 juni nekplooimeting (o ja zei eerder per ongeluk 2 juni) en 22 juni weer controle. Hopelijk bij controle gynaecoloog ook echo. Succes en veel plezier! Afgelopen dagen niet meer overgegeven en niet meer zo misselijk maar nu wel misselijk en op randje van.. Liep met hond buiten en werd ineens eng dus snel naar huis ik dacht ik haal het niet tot wc en toen kwam ik ook nog buren in achterpad tegen en begonnen te praten dus toch nog even mee gepraat en gelukkig ging daardoor beetje weg en nu nog op randje van haha. Net weer even voor behang gegoogled voor de babykamer steeds beetje orienteren, leuk zeg! Vertellen onze ouders en broer en zus met aanhang weten het en van beide een vh werk. We kijken nog hoe en wanneer aan rest. Gisteravond gezellig met vriendin uit eten geweest en daarna naar bioscoop. Ik ben zo benieuwd wanneer wij het geslacht te weten komen. We gaa aan gynaecoloog met nekplooimeting vragen of ze nub kan zien en daaraan kan zien. Is dan vaak nog niet echt zekerheid maar wil sowieso graag rond 16 weken een pretecho. Wij denken dat we het geslacht wel bekend maken. Vroeger leek het mij altijd bijzonder om het voor samen te houden maar nu lijkt me dat lastig geheim te houden en ook qua cadeaus. namen zijn jullie al bezig met namen? Wij hebben nu een jongens en meisjesnaam die we leuk vinden, ben benieuwd of daar nig verandering in komt.
Hihi.. Bij ons weten onze ouders, broers en zussen en mijn oma's het. Verder wat goede vrienden en vriendinnen en de buren waar we veel contact mee hebben.. Ik maak er geen geheim meer van en van mij mag iedereen het wel weten, maar ben niet van plan om snel iets op fb te zetten.. Hihi, jongensnaam is echt moeilijk. Ml en ik vinden beide geen jongensnaam echt mooi of iemand in onze directe omgeving heet al zo en valt die naam af.. En laatst zaten we in de auto en toen zag ik een (vond ik) mooie naam in staan, ik zei dat tegen ml dat is een leuke naam. Zegt ie, doen we dat! Haha.. Ik ben beniewd of we nog van gedachte veranderen..
Hier ook met namen bezig maar wij komen er tot nu toe echt nog niet uit! Vorige zwangerschap wisten we de namen al voordat we überhaupt zwanger waren. Maar nu kunnen we geen enkele naam vinden waarbij we allebei een wauw factor bij hebben. Gelukkig hebben we nog even de tijd. Misschien wordt het ook makkelijker als we weten wat het wordt, dan hoeven we er nog maar eentje te bedenken
Bij ons weten alleen de broers en zussen en ouders het nog maar en mijn 2 beste vriendinnen vooral omdat ik zo misselijk ben en ze zich echt zorgen begonnen te maken! Donderdag de termijnecho en dan mag iedereen het weten! Maar wij gaan niet overal de vlag uit hangen en heel de famili af bellen hoor Wij hebben zo iets van ow die.hoort het wel weer van die en die doet hier in t Zeeuwse nog snel de rondes hoor Namen, zijn we nog niet serieus mee bezig soms horen we wat leuks voorbij komen maar ' de' naam is nog niet voorbij gekomen! We willen ook iets wat bij de naam van.onze zoon past, vind het ook erg lastig deze keer! Xx
Fidel Ben uit een Nederlandse moeder geboren in Johannesburg. Ze was getrouwd met een donkere man en ik was iets té blank. Ze is teruggegaan naar Nederland. Officieel is mijn vader een achter-neefje van mijn biologische moeder. Ben binnen de familie afgestaan dus. Heb het altijd passend naar de leeftijd geweten. We zijn dus met het idee opgegroeid. We hebben nog een zus, biologische dochter van mijn ouders maar we weten niet beter dan dat we gewoon zussen zijn. Is best wel grappig als we zeggen dat we zussen zijn en dan zie e mensen kijken of ze kunnen ontdekken wat er dan het zelfde is. Alle 3 andere kleur ogen en ander kleur en structuur haar, postuur is allemaal anders. Met mijn geboorte-moeder, zo noemen wij dat. Met haar heb ik gewoon contact. Ben ook meerdere keren bij haar geweest. Mijn zoon zegt ook oma tegen hem. Wie dan mijn vader is heeft mijn moeder nooit willen vertellen. Heb er ook vrede mee. Heb een hele lieve vader die ik al mijn hele leven papa noem. Het is goed zo. Namen Wij willen een Scandinavische naam. Mijn zoon heeft dat ook en vind het altijd zo raar als je 2 totaal verschillende namen hebt. Wil ook een naam die je niet veel hoort. Mijn vriend is het hier mee eens maar wil wel een makkelijk uit te spreken en makkelijk te schrijven naam want hij heeft zo'n naam dat iedereen hem altijd vraagt hoe heet je ook al weer? Wij gaan ook een 2de naam geven. Naar mijn opa of oma in Denemarken. Wat doen jullie met achternaam? Mijn zoon heeft mijn achternaam. Ik heb een dubbele achternaam. Gebruik de naam van mijn vader altijd, die heeft mijn zoon ook. De baby krijgt ook een dubbele achternaam. Volgorde zijn we nog niet helemaal over uit. Aan de ene kant wil ik graag dat mijn kinderen dezelfde achternaam hebben. Maar stel we gaan trouwen. [wacht nog steeds op het aanzoek vriend heeft altijd gezegd dat we gingen trouwen voor dat er een kind was.] En mijn vriend heeft ook zo'n kunt u dat spellen? Achternaam.
Hoe zit dat dan met ouderschapsverlof? Das toch onbetaald? Ik heb ook nog uren van onze dochter staan nl 😁
Ook wij willen graag weten wat t word 😄 In eerste instantie wilde ik me laten verrassen maar ml wil t per se weten dus nu gaan we wrs bij 16weken voor een pretecho 😍 Wrs zal ik 6weken van te voren met verlof gaan daar ik na 3dagen ziek al een brief van t UWV in de bus kreeg... M'n leidinggevende heeft me daar al aangemeld 😳 Begreep van m'n collega ook al dat ik wrs de rest van m'n zwangerschap op kantoor Zal doorbrengen ... Ach t zij zo! Ik blijf misselijk en spugen tegen t avondeten en heb nu ook al 3 dagen hoofdpijn 😔 Maar zeur niet t is allemaal voor t goeie doel hihi Ik ga nog gauw een uurtje liggen Xx
Dat scheelt inderdaad per werkgever/cao... bij ons is het wel betaald bij mijn man niet. Die heeft het eerst opgenomen zodat hij eventueel weer terug kon maar is nu sowieso 36 uur gaan werken...
Hier nog niet met namen bezig... maar jongens hebben hier ook Scandinavische namen... dus zal wel wat in die hoek worden of gewoon hollands
Goedenavond meiden. Afgelopen week erg druk gehad met werk en was zelf grieperig. Pittige week gehad. Vandaar even afwezig geweest. Ik lees over geslachtsbepaling. Wij hebben de 20weken echo in het UMCG (medische indicatie) en willen dan het geslacht ook weten. We delen het met iedereen . Verlof, waarschijnlijk met 34 weken. Vorige zwangerschap ook gehad. Kon de weken daarvoor ook al niet meer volledig werken, werkte halve dagen. Namen zijn we nog helemaal niet mee bezig. Komt nog wel . Hier hoop ik dat de misselijkheid snel weg trekt. Overdag word het steeds erger (eerst alleen 's avonds). De avonden zijn beroerd. Gelukkig hoef ik niet over te geven, maar hier heb ik ook een lichtelijke fobie voor, dus probeer het ook te voorkomen. Ik houd nog even de hoop dat het na de 12e week beter gaat!
Mozart Heeft de vader van je zoontje nog een rol in je leven? Zo niet zou je misschien kunnen denken om hem dan ook ehh hoe noem je dat erkennen of adopteren zodat hij ook de naam van je vriend krijgt en als jullie gaan trouwen allemaal dezelfde naam hebben Namen Wij zijn er helemaal overuit, een jongen was al vast, een meid dachten we wordt moeilijk, maar met een avond overleggen zijn we er al uit. Grappig dat als t een meisje wordt ze beide op dezelfde manier aan hun naam komen😄 dat ik na afloop met julie zal delen
Meiden met goede echo's ... Gefeliciteerd 😃! Weer een stapje dichterbij. Probeer het een beetje bij te houden hier maar merk dat dat lastig is met de kleine. De dagen zijn snel gevuld ... Het zorgen voor haar valt me ook zwaar nu. Ondanks dat t niet zo erg is als met de vorige zwangerschap, spuug ik nu meer en is de misselijkheid verlammend. Door de medicatie voel ik me suf en draaierig. Lig er meest 's avonds al heel vroeg in ... Hoop dat t deze zwangerschap stopt na 12/14 weken. Liever niet nog een keer 9 maanden. Maar dat gezegd hebbende realiseer ik me dat ik niet mag klagen hoor. In mijn situatie is het hebben van 1 kindje al uitzonderlijk, laat staan zwanger zijn van een 2e. Meteen de reden waarom ik (en mijn vriend ook) niet te vroeg juichen en over toekomstigheden als namen en hoe we de kinderkamer gaan inrichten helemaal nog niet na (durven) denken. Als we 1 juni de combitest gehad hebben en de uitslag goed is durf ik weer wat adem te halen denk ik 😅. We vertellen het ook pas daarna aan familie, ongeacht de uitslag. Alleen mijn moeder weet het omdat ik wat hulp kan gebruiken met die misselijkheid nu. Na 1 juni gaan we dan ook een afspraak maken voor een echo om te kijken wat het geslacht van mini is. Was het maar vast zo ver 😁.
Namen: bij een meisje zijn we er al over uit, een jongensnaam vinden we wat lastiger. Het word in ieder geval weer een Engelse naam.