Welkom miekiej88 gefeliciteerd!! Wat fijn dat het na zo lang proberen gelukt is. Ook hier in mijn omgeving voldoende gezien om te weten dat het niet voor iedereen vanzelfsprekend is om zwanger te worden en te blijven. Dus ik kan me je angst heel goed voorstellen. Hier kun je in elk geval lekker mee kletsen en duimen we met je mee!! Wel lekker dat je al zo vroeg voor de echo kunt!!
@bodien, wat een spanning die onduidelijke testen! Hoop dat de test end van de week een knaller oplevert! @Miekiej88, welkom! Wat een traject heb je al doorlopen, en begrijp je twijfel/aarzeling volkomen! Gefeliciteerd met je positieve test! Net de verloskundige gebeld, dezelfde als bij de eerste. Bij mij is dit eigenlijk heel logisch gegaan, was zeer tevreden bij de eerste, maar waar baseren jullie je keus (als je die al hebt) op? Afspraak: 13 mei Termijnecho+Intake
Mijzelf er ook even bijgezet Ik heb gekozen voor de verloskundige die het dichts bij ons in de buurt zit Ik wil sowieso in het ziekenhuis bevallen dus voor controles maakt het mij in verhouding niet zoveel uit.
-Nieuwe dames: Welkom en gefeliciteerd! -Bodien: Ik vind wel dat ze mooi oplopen, zou me proberen niet te veel zorgen te maken! Al weet ik dat die eerste 12 weken wel heel spannend zijn. -fryslangirl: Is mvm al geweest? Hoe was het? verloskundige: Ik heb toen voor de vk gekozen die hier heel dicht in de buurt zit en waar een vriendin van me ook heen ging en goede ervaringen mee had. Dadelijk voor de 3e keer bij dezelfde vrouw. kwaaltjes: Amper ergens last van, maar wel duidelijk zwanger. Mijn broek gaat al minder goed dicht in de avond. Ik heb zo het idee dat ik weer een olifant wordt net als bij de 1e.
20 april eerste echo Bodien, ik zie ze ook wel wat oplopen hoor. Maar snap je onzekerheid. Had ik bij de eerste helemaal niet maar nu bij elk steekje wat ik voel wordt ik al bang. Miekiej, gefeliciteerd hoop van harte dat alles goed gaat! Ik weet even niet meer wie het zei maar ik heb nu ook al vreselijk last van bandenpijn. Ik woon in een drive in dus loop veel trappen en heb een zware baan en heb echt heel veel last van pijn in m'n liezen. Mijn eerste zwangerschap zo doorheen gefietst. Tot 34 weken praktisch nergens last van. Ben bang dat dat nu veel anders zal zijn. 20 april eerste echo. Heel raar trouwens ik ben volgens eigen berekening (via een app) nu 4+1 en volgens vk zou ik nu 4+6 zijn, hoe kan dit want we zijn allebei uitgegaan van eerste dag van laatste menstruatie
Hai meiden! Ik meld mij ook graag hier! Ik ben WVW, 28 jaar, 1e kindje. Eerste echo is op 13 april en de uitgerekende datum is nu 3 december. Vandaag ben ik vier weken en vier dagen zwanger. Ik kom zojuist terug van een afspraak bij de gynaecoloog, want moest voor een controle uitstrijkje, dus gelijk over de zwangerschap gesproken en zo al de afspraak staan voor de echo. Ik stel mij even kort voor. Sinds half augustus 2014 gestopt met de pil en daarna het geluk gehad drie keer zwanger te mogen raken. Helaas is het drie keer uitgelopen op een miskraam. Nu het geluk opnieuw zwanger te zijn. Ik ben op verschillende dingen getest en gelukkig bleek niets een oorzaak van de miskramen. Nu net bloedgeprikt op TPO, iets van anti stoffen schildklier. Is een onderzoek dat nu in het ziekenhuis loopt. Als ik die antistoffen blijk te hebben, kan ik meedoen aan een onderzoek, dus dat zou fijn zijn. Nu ik bij de gynaecoloog ben geweest, durf ik mij hier te melden haha en klets ik graag met jullie mee. Een aantal namen herken ik uit andere topics Succes allemaal en geniet ervan!
Joehoe wat leuk dat dit topic bestaat! Ik zat vorig jaar in 'dit topic', maar dan de 2014-variant. Er zijn een heleboel mooie baby's uit voortgekomen! Het is een prachtige periode om zwanger te zijn en te bevallen, vind ik. In de zomer zit je in het tweede trimester - dus weinig kwaaltjes - en je zwangerschapsverlof valt in de donkere dagen, waardoor je niet in het donker naar je werk hoeft. Gefeliciteerd allemaal en ik wens jullie een voorspoedige zwangerschap!
Gefeliciteerd wvw, wat een verhaal. Hopelijk gaat het deze keer goed! M'n duimen draaien. Probeer ervan te genieten!
Inderdaad qua dragen valt het zo beter. Vorig jaar hoog zwanger in de zomer. Nou dat heb ik geweten ook. Leek wel een opgeblazen ballon. Hield zoveel vocht vast kon niet eens meer in m'n slippers. Hopelijk dit keer weinig last van vocht anders wordt het lastig met laarzen 😜
Gingerale dat klinkt goed wat je zegt qua periode zwangerschap inderdaad! leuk! Sim dank je wel! Ik ga het dit keer inderdaad positief (proberen) in te zien. Waar ik de vorige keer twijfelde, terwijl ik het wel graag wilde, heb ik me net ingeschreven voor Mvm. Jij ook gefeliciteerd!
En het is veel fijner om zo'n klein hummeltje tegen je aan te houden dan in de zomer als het heet is. En niet te vergeten de kerstvakantie dan is m'n partner vrij, en leuk zo'n kleintje met de kerstdagen. Wat ik ook een voordeel vind is dat je dan in de zomer al lekker kan fietsen wanneer de baby kan zitten. Enige nadeel is dat ik duurder uit ben in positiekleding. Ik had al positie zomerkleding in de kast.
Ik ben gelijk dezelfde dag gebeld. Vorige maand belde ze een dag later denk ik. En de twee keren daarvoor duurde het een paar dagen. De informatrice belt je en elk gebied heeft een vast persoon. Dis zal per persoon verschillen
Ja had gezegd het niet te doen. Heb een licht trauma van die testen maar door de onzekerheid toch weer aan begonnen
Je hebt er in ieder geval een mooie test extra aan over gehouden. Ik heb er ook al vijf gedaan, heb er nog een liggen. Dit was mijn test van vandaag
Hoi Dames, allereerst allemaal gefeliciteerd!! Ik heb contact met een instelling in Almere (flevoland) die nog dames zoekt voor gratis echos. Enkelen van jullie vallen waarschijnlijk in de goede periode. Vandaar ook hier een berichtje zodat jullie eventueel mee kunnen doen. Mocht je iemand anders kennen die ook in de goede weken valt... graag. Stuur me even een pb dan stuur ik je de privegegevens van de contactpersoon op. Het gaat overigens om een echo opleiding, dus geen gekke dingen hoor!! Je mag 1 uur baby kijken en er mag 1 iemand met je mee. Vrijdag 10 april 11.45u. 2 dames tussen de 10-13 weken 15.30u. 1 dame tussen de 10-13 weken Vrijdag 24 april 9.30u. 2 dames tussen de 20-26 weken 16.00u 1 dame tussen de 10-13 weken Vrijdag 22 mei Waarschijnlijk 2 dames 10-13 weken Eventueel nog 2 dames die rond de 23 weken zijn.