1 t/m 15 December 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door rosalincke, 20 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    Ik heb denk ik een doek of 5/6, maar mijn favo doek is van pure baby love. Relatief nieuw merk, maar heerlijke zacht voor een geweven doek. Volgens mij wel helemaal katoen, maar ooh zo lekker!
    Ik zou nu nog graag een mix van hennep of linnen en katoen willen. Wol verdraag ik niet op mijn huid.

2. wvw

wvw Fanatiek lid

19 aug 2013
    1.549
    57
    48
    NULL
    NULL
    Leuk al die info over draagdoeken. Ik wil er ook heel graag een, maar nog niet zon goed idee van alle soorten.

Fidel, volgens mij heeft het geen bijzondere reden, heeft ze niet verteld ieder geval. Is ook voor glucose, hb en nog wat dingen..
    De rest heeft dat niet? Ik moest met 12 weken prikken en urine inleveren.

3. IH5

IH5 Niet meer actief

wvw heb je misschien andere ziekte of iets dergelijks?

Ik heb volgende week wel een hele ochtend in het ziekenhuis met talloze buisjes bloed geven, urine, allerlei echo's en onderzoeken en testen maar dat is vanwege eerder HELLP syndroom en andere afwijkingen / ziektes. Misschien bij jou ook zoiets?

4. mavane

mavane Bekend lid

14 feb 2015
    640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er word altijd standaard lab afgenomen. Ze testen op hiv, bloedgroep, rhesus, hb en dat soort dingen

5. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Kan zijn hoor, met de intake prikken ze sowieso bloed, dat wel, maar ik dacht dat je bedoelde specifiek al, met de intake checken ze de resus om te zien of er al antistoffen aanwezig zijn, met 24-27 wkn wordt er gekeken wat de bloedgroep van de baby is, teminste wat ze mij vertelde. Baalde der wel van ze kunnen wel checken op resus maar niet op bloedgroep zelf... Bang voor herhaling...

6. Vrouwtje1983

Vrouwtje1983 Bekend lid

21 sep 2014
    537
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik moest ook tussen de 1e en 2e controle bloed prikken inderdaad voor hiv, syfilis, bloedgroep, rubella, glucose, ijzer en antistoffen tegen andere bloedgroepen.

7. Sim88

Sim88 Bekend lid

2 okt 2013
    933
    0
    16
    Fijn weekend iedereen. Hier een vol weekend met allemaal leuke dingen. Vandaag uiteten en bioscoop, morgen dagje tuinieren en lekker bbqen en maandag met vrienden en de kindjes naar een indoor speeltuin! :D

8. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    Inderdaad, dat bloedprikken is om bepaalde dingen te weten die belangrijk kunnen zijn om te weten in de zwangerschap.

Fijn weekend dames, nog leuke plannen?
    Hier wordt vandaag een speciaal moeder en kind centrum geopend. Dus daar gaan we even gluren.
    Vanmiddag mss nog even meubels kijken. Vanavond komen vrienden langs.
    Morgen niks en maandag naar de dierentuin :)

9. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Ik heb een lui weekend, teminste achterstallig huishouden doen,

Vl heeft druk zat, hij heeft maandag oldtimershow, dus altijd weer even wat maken regelen etc, daarbij zijn vader helpen met de koeien
    Kamaraad nog helpen, hoop morgen kraamvisite

Dinsdag komt de stucadoor, babykamer t stucen en de overloop en trapgat😄

10. Vrouwtje1983

Vrouwtje1983 Bekend lid

21 sep 2014
    537
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wij gaan maandag naar Babypark.
    Wij zijn alleen op zondag samen vrij en vonden dit een leuke gelegenheid om samen daar heen te gaan :)

11. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Mooie echo's weer voorbij zien komen! Leuk dat sommigen al een beginnetje maken met de babykamer.
    Wij hoeven alleen een kleurtje op een muur te doen en een nieuwe kast erbij kopen. Eerst het geslacht afwachten:)
    Bij een jongen word de kamer baby blauw in combinatie met Marine blauw. Bij een meisje gaan we voor mint in combinatie met licht roze. Heb al leuke Koeka dekentjes en accessoires gezien in deze kleuren. Ook komen er wat accessoires van Baby's only. En een bijpassende klamboe van Jollein.

12. mavane

mavane Bekend lid

14 feb 2015
    640
    0
    0
    NULL
    NULL
    En ik maar werken ;) fijn weekend dames!

13. IH5

IH5 Niet meer actief

Leuke plannen allemaal!
    Wij hebben een weekend geen verplichtingen, dus heerlijk ad hoc doen waar we zin in hebben.
    Nu lekker in de tuin zitten en relaxen :D

Babykamer: wij nemen de baby bij ons op de slaapkamer maar moeten daarvoor wel ruilen van slaapkamer met een grotere dus is nog wel even wat geregel.

Wij hadden alle babyspullen weggegeven dus alles maar weer terugvragen of nieuw kopen.

14. Woerdie

Woerdie Bekend lid

17 aug 2012
    839
    0
    0
    Ik zit te snuffelen voor een geslachtsbepaling bij 15weken te laten doen...
    Wij waren vd week bij praxis en daar heb ik samen met ml een mooie mint kleur voor op de muur uitgezocht ongeacht of t meid of jongen is... Kan wat mij betreft voor allebei!
    Als t een jongen is hebben we een halve zolder met meiden spullen in de aanbieding ook ledikantdeken van jolein 1kant fushia andere licht roze... Mag allemaal voor prikje weg als t een jongen word dus als iemand zich geroepen voelt roep gerust 😉
    Ik heb heel sterk het gevoel dat t een jongetje is 😍 als t nou een meid blijkt te Zijn ook niet erg hoor 😃
    Ik hoorde jullie over Scandinavische namen... Mag ik zo nieuwschierig zijn waar ik dan aan moet denken?
    Hier een vrij en lui weekend vanavond paar uurtjes arbeidstherapeutisch werken... Leidinggevende had me na 3dagen al aangemeld bij t UWV maar nu werd ik vd week gebeld dat ik nog te pril ben om 100%ziek gemeld te blijven ... Ga nu een paar dagen in de week wat lichtere cliënten helpen en daArnaast wat at erbij...
    Verder niet veel te melden ga ff liggen want ben heeeel moe!
    Fijn weekend meisjes!!!

Liefs xxx

15. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Nou bezig met de babykamer... Deze is vorige zomer gecreeerd dmv een opbouw, het is dus nog een kale kamer, moet gestucd, plafon en vloer in, dan is de kamer pas om te toveren in babykamer

Kleuren ik denk aan lichtgeel,vannile achtig of zacht groen met winnie the pooh style net als bij dl

16. kwiebeltje

kwiebeltje Bekend lid

31 mei 2012
    777
    0
    0
    Advizeuze
    Goes
    Hooi dames,
    Hier zijn wij nog geen jaar geleden verhuisd, de logeerkamer, wat nu dus de babykamer word, heb ik oud roze met warm lichtgrijs geverft! Erg leuk, maar als het een jonge word hihi komt er toch een ander kleurtje op de muur! Wij kopen voor onze zoon nieuwe meubels , peuterbed en kast! Dus zijn ledikant, commode en kast gaan naar de kleine, op mijn profiel staat geloof ik een foto van de meubeltjes! Verder wil ik nu meer kleur dus wil wel nieuwe dekentjes enz! Maar miss vraag ik schoonmoeder weer veel zelf te maken, zodat alles bij elkaar past! Ik had idd ook wat leuke spulletjes van koeka gezien! Vind de winterzak voor de maxicosi van koeka echt helemaal geweldig, wil die ook graag!! Maar eerst het geslacht maar afwachten!
    Wij doen dit weekend rustig aan!!
    Veel plezier allemaal!!! En werkse, voor de pechvogels!

Xx

17. kwiebeltje

kwiebeltje Bekend lid

31 mei 2012
    777
    0
    0
    Advizeuze
    Goes
    @ woerdie: wat raar van het uwv, ik ben namelijk ook volledig ziek gemeld, wel ivm met de.misselijkheid, dus daar is geen termijn op te zeggen wanneer dat over is...moet mij 15 juni weer melde Bij de arbo arts! Ben.dan.pas 15 weken, dus heb al gezegt dat ik waarschijnlijk er dan nog niet van af ben, maarja zolang ik.die medicijnen gebruik zei hij moet ik thuis blijven!
    Maarja ziek is ziek toch? Kunnen ze zomaar voor jou bepalen of je weer moet gaan werken? Volgens mij moet dat idd wel in overleg met je werkgever om te zien of er dan ander passend werk is! Mijn werkgever kan mij dat niet bieden, en volgens mij interesseert hem dat ook niet want het word betaald door het uwv..dus lekker makkelijk is dat!

18. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Gaan jullie ook aan rooming-in doen? Wij hebben de baby de eerste 6 a 7 weken bij ons op de kamer, in de kinderwagen. Zo deden we dat bij de andere kinderen ook. Na 6 weken sliepen ze heerlijk op hun eigen kamer en hadden wij onze kamer weer voor ons zelf. Toen begon ook het door slapen. En dat is zo gebleven gelukkig. Ik ben benieuwd hoe het deze keer gaat.

Woerdie: Mint kan zeker weten voor beide. Mooi fris kleurtje.

19. Sneeuwbloempje

Sneeuwbloempje Actief lid

24 mrt 2015
    177
    42
    28
    #2199 Sneeuwbloempje, 23 mei 2015
    Laatst bewerkt: 23 mei 2015
    Nou dames, wij mogen ook het 12 weken dansje doen!

Vandaag nieuwe echo gehad en blijf 5 december uitgerekend.
    Alles was goed, hij groeit mooi. Hartje klopt en ook niet onbelangrijk, zijn buikje was mooi gesloten :D
    Ik ben zooooo opgelucht en blij! 🎉

Zal van het weekend nog even de nieuwe echo posten. Deze keer was ie van voren en weer niet op zn zij te krijgen. Alles daar beneden is nogal gevoelig, dus hij was er niet met volle lengte op te krijgen zonder heel veel pijn. Dus vooruit. Topje van het hoofdje mist op de foto. (Maar die is wel aanwezig hoor :p )
    Ook werkte zn blaas al. Wat wil een mama nog meer?

Woerdie; mint klinkt idd goed voor zowel jongen als meisje. Maar is toch wel super handig als je eenmaal weet wat t word ;)

Fidel2010; ik vindt vanille altijd wel mooi. Kun je ook lekker aankleden met kleurige accessoires.

Rooming in; Wij moeten wel onze kamer delen. Appartementen in amsterdam zijn meestal niet zo groot in de binnenstad. Ons huis is perfect voor 2, een baby kan nog wel een jaartje. Maar in de loop van de komende jaren moeten we echt opzoek naar iets groters. Tot die tijd word het dus bij ons op de kamer. Want twee trappen op naar het andere deel van ons huis zie ik niet zo zitten.

20. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    plannen dit weekend vandaag hebben de nieuwe kledingkast van dochterlief in elkaar gezet. Morgen samen de planken en de deuren erin en de kleren overdoen. (de andere kledingkast, de commode en het ledikant worden voor de baby). Na de vakantie krijgt dochter een nieuw bed en is haar "grote meiden-"kamer klaar.

rooming in ja, de baby zal in het eerste begin op onze slaapkamer slapen. Fieke heeft in het begin ook op onze kamer geslapen en toen ze na een paar weken naar haar eigen kamertje ging, sliep ze ook meteen door.

kleur babykamer we weten nog niet welke kleur we willen. De babykamer is maar een klein kamertje met twee volledige muren, raam aan een kant en deur en klein stukje muur aan de andere kant. Maar ik vind wit wel heel saai.. Dochterlief heeft een paarse muur. https://www.kleurenwaaier.nl/kleur/124564

naam manlief heeft twee namen die hij geweldig vindt.
    De jongensnaam en meisjesnaam zijn van oorsprong Deens. Dat is eigenlijk toeval.

Deel Deze Pagina