1 t/m 15 December 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door rosalincke, 20 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Woerdie

Woerdie Bekend lid

17 aug 2012
    839
    0
    0
    Grrrrr.... Heel m'n tekst weg!!!
    Even overnieuw!
    Ml heeft vandaag t plafond vd babykamer gewit en vd week zijn de laatste resten behang vd muren gegaan... De vorige bewoners hadden slechts 4!!! Lagen over elkaar heen behangen?! Was een hele klus maar de muren zijn weer helemaal glad en kaal😄
    Wij gingen dus voor de mint groene babykamer maar bij t zoeken vd juiste pot verf viel mama's oog op een kaartje 😍😍😍
    Helemaal verliefd en gelukkig vond ml t kleurtje ook erg leuk!! Zie foto hierboven ...
    Morgen haalt ml de vloerbedekking eruit zodat ik komende week kan behangen en hij kan sauzen 😁
    Hopelijk ben ik voor t weekend klaar en dan kan t laminaat erin en kunnen de meubeltjes op hun plek!
    Dan heb ik alle tijd om alle dozen kleding die ik bewaard heb van ons eerste meisje uit te zoeken 😆 zo'n zin in!!!

Wij hebben wrs DE naam eindelijk gevonden 😍😍😍

Ook hier al enkele setjes gekocht (meestal maat 56) hou wat 50jes van dochter apart voor t geval... Zij was maar 48cm en 3365gr

Verder veel last van maagzuur en m'n bekken gaan behoorlijk vervelen en zeer doen maar we klagen niet 😊

Verder niet zoveel te melden...
    Fijne avond voor iedereen en een dikke knuffel xx

2. IH5

IH5 Niet meer actief

Leuk woerdie! Heerlijk om zo bezig te zijn met de voorbereidingen.
    Ik heb in onze berging onverwacht nog stapels kleertjes gevonden van mijn oudste :D zo leuk. Heb het allemaal op maat gesorteerd in plastic opbergdozen. Kamers hebben we nog niets aan gedaan maar tijd genoeg. Eind augustus gaan we er wel een begin mee maken.

Maagzuur heb ik ook ontzettend veel last van. Ik eet hele dozen Rennies en drink ook antagel daarbij. En daarnaast eet ik niets kruidigs, veel melk (liter per dag....) en vla maar het is niet echt lekker. Gelukkig weet ik dat het na de geboorte weer over is.

3. Meliva

Meliva Niet meer actief

Hallo allemaal ik kom weer eens kijken hier :)

Borst of fles: Ik ga borstvoeding weer proberen. Dat was bij E&D wel gelukt maar bij J was het een drama. Ik hoop dat het nu weer goed lukt.

Babykamer: De kamer is al bijna af we zijn flink gaan winkelen. De kleur wordt groenachtig met een behang van bruin met roze bloemen en takken een soort bos met een meisjesachtig tintje.

Namen: We hebben al wel wat namen op het oog, heb er vanmiddag ook een topic over geopend. Het is wel lastig om er twee te bedenken vind ik.

Kleren: Hier wel veel maat 50 omdat tweelingen meestal eerder geboren worden en wat kleiner zijn. Ook alles nieuw gekocht omdat we van E niet veel meer hadden liggen. En wat we nog hadden is niet echt meer van deze tijd heb ik het idee.

4. fryslangirl

fryslangirl Actief lid

13 mrt 2015
    316
    32
    28
    Vrouw
    Mede eigenaar bedrijf
    Friesland
    Hoi dames,

Sorry voor t weinige schrijven, beetje druk met van alles. Maar probeer wel steeds mee te lezen.

Wij hebben ook de 24 weken grens gehad... weer een mijlpaal. De laatste 2 weken had ik het erg zwaar gehad met mn bekken. Kon mn linker been niet meer optillen. Gelukkig heb ik nu na 2 behandelingen weer wat hoop. Kan weer lopen en de trap opkomen zonder de leuning.

Daarnaast ook met vlagen erg veel last van maagzuur... melk is mn grote vriend ;). Al een paar keer gehad dat mn borst n drup lekte... jullie dat ook al gehad?

Morgen weer voor controle naar de vk. Altijd leuk, kleine is heel druk en kan het al aan de buitenkant zien. Alle vertrouwen in dat het wel goed zit. Daar geniet ik echt van!!

5. Scarlett1985

Scarlett1985 Fanatiek lid

5 jul 2014
    1.420
    0
    36
    Blegh wat voel ik me naar! Hele nacht misselijk geweest en diarree.
    Kortom, geen oog dichtgedaan en nu ook rugpijn erbij. Zit te twijfelen of ik me ziek zal melden vandaag.

Straks om 11 uur controle vk. Maar ik wil gewoon slaaaaapen!

6. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Ligt de beetje aan hoe nu voelt, natuurlijk is kut dat je rot geslapen hebt maar als je nu niet meer ziek bent zou ik gaan werken.
    Maar als je nog misselijk enz ben is het een ander verhaal en zou ik thuis blijven.
    Hier ook een rot nacht dat de kleine man niet wilde slapen. . We zijn nu bezig met slaaptraining zodat hij wel goed zelf in slaap kan komen als de kleine er straks is .

7. Suzanneke

Suzanneke Bekend lid

14 dec 2011
    525
    1
    18
    NULL
    NULL
    Scarlet veel beterschap! Hoop dat je snel de mogelijkheid vindt om weer uit te rusten..

8. wvw

wvw Fanatiek lid

19 aug 2013
    1.549
    57
    48
    NULL
    NULL
    Goedemorgen allemaal!

Beterschap Scarlett!
    Ik vannacht ook niet goed geslapen. Afgelopen dagen zo moehoe en na vrijdagavond niet meer weggeweest en vooral uitgerust. Nu had ik ook steeds wat last van mijn buik en af en toe diarree (gelukkig niet veel). Maar vannacht weer onrustig gevoel in lichaam, pijnlijk maagzuur, buikpijn en naar wc en als mijn man nachtdienst heeft, slaap ik minder goed.

bv of fv: Ik wil wel bv proberen, geen idee of het gaat lukken, ik ga er niet direct vanuit. En nu denk ik erover van anders in ieder geval alleen het eerste wat toch belangrijkste deel van de bv is. En als het langer lukt, dan langer.
    namen: Ik ben nog steeds wat obsessief met namen bezig (lijstjes internet, lijstjes in mijn hoofd), maar nu weer een naam die we allebei wel zien zitten, maar nog niet definitief dus nog even paar keer naar kijken en hardop zeggen en over nadenken en wie weet...
    kleding: wij hebben 2 setjes maat 50 en ik geloof ook 2 maat 56. Van 56 wil ik er nog meer. Van 50 geloof ook nog twee broekjes. We weten niet vanuit 20 wk echo hoe de groei is, wel dat het goed was, maar niet of het klein/gemiddeld/groot is. Ze zei wel dat hij de lange benen van papa heeft. Als dat zo is, verwacht ik niet dat hij dan 50 past, maar wie weet is het groot ivm rest van lichaam geen idee haha. Gaan het nog wel navragen.
    babykamer: wij krijgen over ik geloof 3 weken de meubels. Het behang is eraf en de muur is geverfd (onderlaag) en as. vrijdag willen wij definitief behang kiezen en dan gaat het denk ik de week erop op de muur. Dan is dat klaar voor de meubels komen:)

9. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Ik heb me net volledig ziekgemeld. Ik voel me verschrikkelijk schuldig. Maar ik kom kreupel uit mijn werk na 4 uur werken. En een stijging in mijn bloeddruk. En ik ben zo moe... bah. Is er geen tijdmachine die de tijd 18 weken vooruit zet?

10. Nova1984

Nova1984 Actief lid

31 jul 2015
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees hier ook even mee :)
    5 december uitgerekend van 1e kindje
    en lees hierboven over borstvoeding, daar heb ik zelf niks mee. Ik ga het niet eens proberen. Het lijkt mij ook onhandig.Maar das ieder voor zich.

11. fryslangirl

fryslangirl Actief lid

13 mrt 2015
    316
    32
    28
    Vrouw
    Mede eigenaar bedrijf
    Friesland
    Wij zijn weer goed gekeurd door de verloskundige, ze kreeg zelfs een heus schop concert toen ze naar het hartje ging luisteren, echt grappig. <3

12. IH5

IH5 Niet meer actief

Leuk fryslangirl, je kunt het nu ook al echt zien aan de buitenkant?
    Bij mij zie je het ook aan de buitenkant, hele golfbewegingen....:$ Als hij zich denk ik omdraait. Blijft een wonderlijk gezicht :D
    Mijn zoontjes vinden het geweldig natuurlijk!
    Vaak leggen ze even hun handje op mijn buik en dan voelen ze hem bewegen, zo schattig. Zodra ik ga liggen of rustig zitten, beweegt hij meteen. Dat was bij mijn oudste zoon ook zo, die zat (EN ZIT NOG STEEDS) geen seconde stil. Onze middelste was in mijn buik heel rustig, moest ik soms echt even 's avonds bewust gaan liggen opletten of ik hem voelde bewegen en dan porde ik hem wakker :D Maar deze is weer mega druk ;) Dat belooft weer wat....

Oh ik zie nu: vandaag 24 weken!
    Dat de resterende weken maar heel vlot en goed om mogen vliegen :)

13. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    Hier ook 24 weken dansje!

Naam zijn we nog steeds niet over uit. Heb ondertussen wel een lijstje, maar nog geen wauw gevoel.

Bewegen is hier ook gezellig, maar omdat die kleine best hoog zit, vind mijn maag het niet altijd meer even leuk. Dat wordt nog wat de komende weken :)

14. Sneeuwbloempje

Sneeuwbloempje Actief lid

24 mrt 2015
    177
    42
    28
    Ben vanaf vandaag officieel geen december mama meer. 24 november krijgen wij een gentle sectio. (Vanwege gezondheidsredenen)
    Best wel spannend, en heel gek om nu de (waarschijnlijke) verjaardag van je kindje al te weten.

Namorgen ons 24 weken dansje! En meteen onze trouwdag.
    Drukke week ;)

*Namen; Wij zijn er helemaal uit. Dat ook weer gehad ;) Ben heel erg blij met onze keuze.
    *Babykamer; is af!
    *Bv of fv; We gaan een poging doen BV te geven. Wil het wel heel graag. Dus we zullen zien of het lukt.
    *Kleding; Ik krijg binnenkort een babyshower, dus hou me nu heel erg in om kleertjes te kopen. Zo moeilijk!

15. fryslangirl

fryslangirl Actief lid

13 mrt 2015
    316
    32
    28
    Vrouw
    Mede eigenaar bedrijf
    Friesland

Leuk 24 weken!! Lekker die mijlpaal ;)
    bij mij zie je het ook al aan de buitenkant, en als ik ga liggen of zitten krijg ik altijd een schop concert... aangezien mn man ook geen seconde kan stilzitten zou t mij ook niks verbazen als dit ook zown druktemaker wordt ;)

Daar zijn ze vroeg bij sneeuwbloempje, met het plannen van een datum. Wel makkelijk, want normaal gesproken kun je het niet plannen wammeer de kleine komt... haha...

16. Koekje2015

Koekje2015 Bekend lid

7 feb 2015
    626
    0
    16
    NULL
    NULL
    Lionne, beterschap! Niet schuldig voelen maar even aan jezelf denken.
    Dat mag best hoor. Gezondheid gaat toch boven alles...

17. Koekje2015

Koekje2015 Bekend lid

7 feb 2015
    626
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb net een afspraak gemaakt voor een 3d echo. 3 sept is het zover. Lijkt me zo leuk, ben nu al zo benieuwd hoe ons meisje eruit ziet &#128151;. Wij zijn al een tijdje uit de naam. Thuis noemen we haar al zo en het voelt al zo echt terwijl ze nog niet echt bij ons is. Was het maar december haha!

18. KleineFee

KleineFee Bekend lid

22 feb 2015
    820
    307
    63
    Bevallingslijst 1 t/m15 december 2015 &#9829;

25 november
    &#9829; Joos1 – 35 jaar – 1e kindje – Jongen!

28 november
    &#9829; KleineFee – 27 jaar – 3e kindje – Meisje!
    &#9829; Fryslangirl – 30 jaar – 1e kindje – Jongen!

29 november
    &#9829; Mavane – 29 jaar – 2e kindje – Meisje!
    &#9829; IS88 – 26 jaar – 2e kindje – Jongen!

30 november
    &#9829; Fortunae – 26 jaar – 2e kindje – Jongen!
    &#9829; Plmp89 – 25 jaar – 1e kindje – Jongen!
    &#9829; IH5 – 35 jaar – 3e kindje – Jongen!

1 december
    &#9829; Sim88 – 26 jaar – 2e kindje – Jongen!
    &#9829; Noa2 – 30 jaar – 2e kindje – Jongen!

2 december
    &#9829; Sneeuwbloempje – 27 jaar – 1e kindje – Meisje!

4 december
    &#9829; Miekiej88 – 26 jaar – 1e kindje – Meisje!
    &#9829; Wvw – 28 jaar – 1e kindje – Jongen!

6 december
    &#9829; Corina1989 – 26 jaar – 2e kindje – Jongen!
    &#9829; Dide – 26 jaar – 1e kindje – Meisje!

7 december
    &#9829; Lunap – 32 jaar – 2e kindje – Jongen!
    &#9829; Woerdie – 35 jaar – 2e kindje – Meisje!

8 december
    &#9829; Dieene – 31 jaar – 1e kindje – Verrassing!

9 december
    &#9829; Vrouwtje1983 – 31 jaar – 1e kindje – Jongen!

10 december
    &#9829; Lionne – 35 jaar – 2e kindje – Jongen!
    &#9829;&#9829; Meliva – 28 jaar – 4e en 5e kindje –Meisjes!

11 december
    &#9829; Missymaaike – 30 jaar – 2e kindje – Meisje!

12 december
    &#9829; Mik2sept – 33 jaar – 3e kindje – Jongen!
    &#9829; Kwiebeltje – 25 jaar – 2e kindje – Jongen!
    Juis – 28 jaar – 2e kindje – Jongen/Meisje

13 december
    &#9829; Mik81 – 33 jaar – 2e kindje – Meisje!
    &#9829; Scarlett1985 – 29 jaar – 1e kindje – Meisje!
    &#9829; Suzanneke – 23 jaar – 2e kindje – Jongen!
    &#9829; MamavanLoker – 26 jaar – 2e kindje – Jongen!
    &#9829; Fidel2010 – 30 jaar – 2e kindje – Verrassing!

14 december
    &#9829; Meisje1234 – 27 jaar – 1e kindje – Meisje!
    &#9829; Mitsy1983 – 31 jaar – 3e kindje – Meisje!

15 december
    &#9829; Koekje2015 – 33 jaar – 1e kindje – Meisje!
    &#9829; Wanda86 – 32 jaar – 1e kindje – Jongen!
    &#9829;&#9829; Puumelke – 22 jaar – 1e en 2e kindje – Jongens!

&#9733; NathalieD – 24 jaar – 3e kindje – E.mily stil geboren met 20+6 weken op 27 juli

15 meisjes, 20 jongens en 2 verrassingen

Als je ook op de lijst wilt, of er moet iets aangepast worden kun je het in kleur aangeven. Dan pas ik (KleineFee) het aan. Je mag natuurlijk ook zelf de lijst aanpassen!

19. KleineFee

KleineFee Bekend lid

22 feb 2015
    820
    307
    63
    -Sneeuwbloempje: Spannend en ook heel leuk dat je de datum al weet! Dan heb je echt een dag om naar toe te leven.

Hier: Heb vandaag wat last van mijn buik, maak me inmiddels bij elk pijntje wel meteen zorgen. Even gebeld voor advies en ik moet gewoon gaan liggen en rusten, kan zijn dat ik gisteren toch net iets te actief ben geweest. Als het erger wordt wel weer bellen, maar hopelijk is dat niet nodig.

Nieuwe dames: Gezellig dat jullie hier komen kijken! Mocht je ook op de lijst willen dan laat het maar weten :)

Lijst: Ik vond dat het wel weer even tijd was voor een kleine update, klopt alles nog?

20. Saraa88

Saraa88 Lid

9 aug 2015
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil ook wel op de lijst, met nieuw maar lees de laatste dagen trouw mee;)

Ben 2 december uitgerekend van m'n eerste kindje.Is nog een verassing of het een meisje of een jongen wordt. Ben stiekem wel heel benieuwd.

Wat betreft borstvoeding wil ik dat heel graag proberen. Qua namen zitten mijn vriend en ik nog niet echt op 1 lijn dus blijven we nog even zoeken.

Kamertje is nu mintgroen met wit en moeten nog wel wat dingen aan gedaan worden.

Mijn zwangerschap verloopt tot nu toe zonder kwaaltjes dus hoop dat dit zo blijft! Leuk om met jullie mee te lezen!

Deel Deze Pagina