Ik ben eigenlijk heel relaxt onder mijn hele zwangerschap, weinig onzekerheden tot nu toe. Maar normaal ben ik ook zo, stress niet snel. Ik ga wel een soort zwangerschapscusrus doen. Er stond bij, kort gezellig en nuchter. Dat leek me wel gezellig Verder gaat het heel goed, nog geen kwaaltjes gehad. Alleen moet ik wel m'n minor en schriptie in een paar maand maken. Dat is nog even hard doorwerken en leren.
Ik was bij mijn eerste ook relax totdat out of the blue mijn vliezen braken, daar heb ik toch wel een tik van gekregen. Dus helemaal relax ben ik niet... En helemaal niet plaatsen van de de cerclage . Genieten doe ik wel
Ja het maakt echt verschil, ben het helemaal met je eens lunap. Na twee zeer gecompliceerde zwangerschappen (en twee miskramen daartussen) komt ineens deze derde baby ongepland en de gyn zei al in het 1e gesprek dat het niet makkelijk zou worden. Dat blijkt. Ben al maanden ziek en neem elke dag een berg medicijnen in, ben minimaal iedere 14 dagen in het ziekenhuis te vinden. En dan plotseling daar opgenomen 10 dagen geleden. Dat maakt je toch wat zorgelijk. Genieten doe ik er niet echt van. Wel van de schopjes en het idee dat er nog een kindje komt (ook al is zelfs dat een beetje dubbel, aangezien deze totaal onverwachts komt en we eigenlijk ons leven en gezin perfect op de rit hebben met twee fantastische al grotere zelfstandige kinderen) Maar we gaan deze zwangerschap vol goede moed uitzitten - ik ga voor nog 3 maanden en daarna hopelijk gauw opknappen zodra de baby eruit is
Goedemiddag dames!! Wat een hoop geklets alweer, gezellig! Ik lees wel steeds, maar een bericht plaatsen doe ik toch maar weinig he . M.aaike ligt nu op bed, dus kan nu weer even reageren. Zwangerschapscursus: Ik heb tijdens mijn 1e zwangerschap yoga gedaan. Vond ik wel erg leuk en fijn. Maar ik ga dit keer geen cursus meer doen, denk ik. Zit nog wel wat rond te kijken, maar aangezien ik nu al weet hoe het allemaal gaat, weet ik niet of ik er veel baat bij heb. In sept nog wel naar een info avond over borstvoeding . Onzekerheden: Valt hier wel mee. Wel meer onzeker als bij de zwangerschap van dl merk ik. Maar ben blij dat ik de baby al goed voel (en zie) bewegen. Van mij kan de zwangerschap nu ook niet snel genoeg gaan. Van mij mag het al december zijn . Hier gaat alles verder wel goed. Nu vakantie, dus lekker rustig aan. Voor mijn bekken wel even goed! Vanmorgen 2e keer fysio gehad, helpt heel goed gelukkig . En dl is zindelijk!! Zo super fijn en zo goed hoe ze het zelf zo heeft opgepakt en aangegeven!
Hoi meiden, Ik kan me heel goed voorstellen dat zeker de meiden die al complicaties en allerlei klachten hebben harstikke onzeker zijn! Ik merk zelf dat het eigenlijk steeds minder word. Zo lang ik de kleine elke dag lekker voel bewegen ben ik er best relaxt onder. Ik denk dat bij mijn praktijk je ip geen echo meer krijgt, heb ze er nog nooit over gehoord. Dinsdag weer controle dus zal het eens vragen! Lijkt me wel een veilig idee als er nog een keer gekeken word naar ligging/groei. Ik start dinsdag met zwangerschapsgym. Lijkt me eigenlijk niks voor mij maar ga het toch maar proberen!
Oehhh bah Joos... Daar zou ik ook niet blij mee zijn als alles zo vies is! Ik ga voor de cursus zwanger fit.. Omdat ik niet teveel aan wil/mag komen ivm hoge BMI is me dat geadviseerd.. En we gaan naar de bevallings info avond!
Hier ook weinig onzeker maar heb er tot nu toe ook geen reden toe. Ik ga met vriend de cursus Samen Bevallen, de korte versie doen. En een borstvoedings informatieavond en een informatieavond in het ziekenhuis. We zijn graag voorbereid
Wij gaan ook de cursus samen bevallen doen maar dan de lange versie. Ook ga ik nog naar de infoavond over borstvoeding en bevalling. Twijfel alleen bij infoavond over bevalling of je bij VK en in het ziekenhuis dezelfde info krijgt..?
Wat mij vooral prettig lijkt bij de informatieavond in het ziekenhuis is dat je al even gezien hebt waar je terecht gaat komen, hoe het er uit ziet enzo. En zoals mijn vriend voor de grap zegt: dat hij weet waar de koffiemachine staat
Vandaag bij de osteopaat geweest voor mezelf en Lieke. Wel bijzondere dingen gehoord en gevoeld. Eerst mijn rechterbekken wat losgemaakt, daarna aan mijn buik gevoeld. Hij zei me dat mijn lever gespannen voelt, vroeg me ook of ik last van mijn handen had. Ja tintelingen en veel vocht. Liet ze zien, "en die uitslag dan?". Ja ook sinds zwangerschap maar zal wel eczeem zijn. Hij bracht het eerder in verband met de lever. Hij drukte me op het hart om goed naar m'n lijf te luisteren bij klachten. Noemde een iets verhoogd risico op zwangerschapsvergiftiging door die lever en bijkomstige klachten? Kan dat, denken jullie? Ik heb veel vertrouwen in de man, heeft me al vaker van pijn afgeholpen. Bij Lieke gekeken naar refluxklachten. Haar nekje is heel stijf als ze naar links draait. Dan draait ze eerder omhoog dan naar links. Vroeg of ze een sterrenkijkertje was bij de bevalling, ja inderdaad dus. Tijdens eten en drinken slikt ze nauwelijks met links, in ontspanning helemaal niet. Alles rechts. Dat zou haar slikproblemen goed verklaren. Ze deed het geweldig, eerste 5 min soms mopperen maar daarna viel ze op tafel in slaap!! Ben benieuwd of we snel resultaat zien!
Zo dames, weer genoeg te lezen. Vandaag die vervelende suikertest gehad en ik moet zeggendat ik het deze keer best mee vond vallen, gelukkig maar. Hopelijk komt er niks geks uit! Wij doen geen cursus. Bij de eerste ook niet gedaan en dat puffen deed ik meteen goed bij bevalling zei vk. Ik ben daar ook allemaal te nuchter voor. Pff dit weekend alleen maar feestjes op de planning staan. Zie er een beetje tegen op. Heb al zo weinig energie en dan is het allemaal zo'n gesjouw. Maar ook wel weer gezellig om weer met familie te zijn natuurlijk.
Ik moet Binnekort ook Suikertest doen omdat het iN de familie zit .. Viel het mee? Zie er namelijk zelf tegenop... Heb inprincipe verder geen klachten en voel me goed. Vervelend de meiden die last van kwaaltjes hebben! Succes ermee!! En rustig aan allemaal!
Gelukkig viel het mee! Hier trouwens ook geen cursus. De vorige keer wel naar een info-avond geweest via de verloskundige. We kwamen niet meer bij van al die stressende MANNEN! Vroegen 10x hetzelfde aan de verloskundigen, blinde paniek als je het over weeën had. De vrouwen waren makkelijker haha! Nee niets voor ons. Ik zie wel hoe het loopt. Van mijn bevalplan kwam ook niets terecht, haha.
Ook hier geen pufcursus deze keer 😊 Vorige zwangerschap yoga gedaan maar heb nu niet de behoefte weer iets te gaan doen ☺️ Vandaag heeft ml de wand vd babykamer geverfd 😍 Nu alleen nog van t weekend de laminaat erin en we kunnen gaan inrichten!! 😍 Ik heb vandaag onze dochter haar kamertje verbouwd! Alle meubels verzet en alles gesopt en t staat nu veeeeel leuker , waar zwanger zijn al niet goed voor is 😜 Van de week ff haar "oude" kast naar de babykamer,gisteren een nieuwe kledingkast bij Ikea gekocht dan kan ik eerst haar spullen uitzoeken en haar kast inrichten en daarna die van de baby 😆 Zo'n zin in ... Ohw ja ml heeft de baby vandaag voor t eerst gevoeld 😍😍😍😍 Nu lekker slapen, truste xx
Nou ik ben zo onzeker over de zwangerschap,of misschien is het ook meer ongeloof (2,5jr bezig geweest waarvan 1,5 jaar medische molen...ik stop ermee en ben bijna gelijk zwanger) dat ik na 24 weken (precies vandaag) nog steeds niet kan voorstellen dat er echt een baby komt.Heb zelfs nog niks gekocht.! Nu heb ik ook nog eens de pech dat ik haar niet of nauwelijks voel..
Hier ook gisteren die suikertest gehad. Viel inderdaad mee. Goede verpleegkundige ook. Zij zei, zo snel mogelijk achterover slaan. Niet nadenken, maar drinken. De nasmaak is smerig, maar ik had geluk dat ze hier kiezen voor een drankje van 200ml en je daarna dus nog een beker water mocht. Ik was wat slap daarna, maar dat trok redelijk vlot weg. Nu hopen op een goede uitslag. Nova, ik snap dat het gek is. Vind het hier ook nog steeds wat onwerkelijk. Maar shoppen helpt
Nova, ik heb dat onzekere ook nog wel een beetje.. Gelukkig steeds minder! Maar ik voel hem/haar ook niet of nauwelijks.. Mijn buik rommelt wel hoorbaar, verteld hele verhalen.. Dus ik denk dat daarbinnen genoeg gebeurt.. Als ik dan hier lees dat de mannen het al voelen vind ik het wel jammer dat dat bij ons nog niet is!
Zoals ik al eerder vertelde hier helaas wel momenten van onzekerheid. En inderdaad ook heel erg dat ongeloof herken ik. Kan het nog steeds niet geloven/voorstellen dat ik in december een meisje in me armen heb. Bijna te mooi om waar te zijn. Na 4 jaar tegenslagen gaat het gewoon goed. Het blijft een wonder!! Gelukkig voel ik mijn meisje wel erg veel en goed. Vanaf 18wkn zelfs al aan de buitenkant zichtbaar en voelbaar voor mijn man. Ik ben dan ook erg dun. Mijn schoonzus is 22 weken en voelt zelf nog helemaal niks. Wisselt zo per persoon. Geloof dat je vanaf 26wkn het kindje regelmatig moet voelen.
Ik voelde met Nathan hem pas laat en erg weinig . Nu deze keer wel dus stuk meer Maar denk dat het onwerkelijk blijft toe het moment totdat de kleine daar is.
Zo de co-sleeper zit in elkaar en is super schattig! Matrasje voelt ook prima aan. Inderdaad niet heel dik maar wel stevig.