Hier kan nog niets geregeld worden. Man zit aan schoolrooster vast wat tegen Maart weer veranderd is en ik weet nog niet op welke dagen/uren ik ga werken. Gaat in overleg met andere collega's. Als het goed is hoeven we alleen gebruik te maken van opa's/oma's en anders zien we dat dan wel. Ze zitten te springen om kinderen op het KDV hier in het dorp! Vandaag een rotdag. Vanaf de middag in het ziekenhuis gezeten met verhoogde bloeddruk en veel pijnklachten/ik voel me echt niet lekker. Het leek erg op pre-eclampsie dus moest blijven tot de uitslagen binnen waren en ze meerdere keren hadden gemeten. Bloeddruk bleef hoog voor mijn doen maar gelukkig geen eiwit. Wel veel witte bloedcellen dus antibiotica meegekregen. Duimen dat het werkt! Volgende week terug naar de gynaecoloog, ik ben nu daar onder controle. Hele verhaal staat bij gezondheid daar wilde ik jullie niet mee opzadelen. Net zo blij dat het hier wat vrolijker weer werd hihi! Oh en een trots moment, mijn dochtertje is zindelijk aan het worden. Geeft het nu zelf aan en doet het overdag super. Tijdens slaapjes natuurlijk nog wel een luier aan. Maar overdag dus niet meer!
* Zwaai * Verlof: Hier begint mijn verlof officieel 24 oktober. Maar zal vast eerder stoppen. Heb nu vakantie tot half september, maar zie mezelf niet meer lang werken. Waarschijnlijk ga ik na mijn verlof nog verdere verlof opnemen (1 maand). Nog even nadenken welke uren ik daarvoor kan gebruiken (ouderschapsverlof of onbetaald verlof). Oppas: Dl gaat al vanaf baby af aan naar een gastouder. Ideaal met mijn onregelmatigheid en de gastouder is zo enorm flexibel . Baby gaat daar straks ook heen. MamavanLoker: He jakkes, zolang in het ZH geweest dus. Gelukkig ben je weer thuis. Hopelijk slaan de medicijnen snel aan! Hier ook niet helemaal fit. Dl was weekend wat grieperig, maar nu weer wat beter. Nu ik flink verkouden en benauwd. Weer volop met pufjes bezig. Ook sinds vanmiddag een enorm gespannen buik met regelmatig ook harde buiken. Voel me een opgeblazen ballon pff. Lees op internet dat het een groeispurt kan zijn. Ik ben ook al zo dik (in vergelijking met de vorige zwangerschap ). Hopelijk is het morgen beter, anders toch even overleggen met de VK.
Hier nog geen idee hoe we het gaan doen ivm geen contract verlening. N gaat nu nog naar de opvang. In het begin paste mijn schoonouders op maar dat werd te zwaar voor ze en ik moet eerlijk zeggen dat het zoveel fijner vind de kdv. Schoonouders waren veel te overbezorgd en hielden zich niet aan regels van ons en slaaptijden waardoor wij met de zure appels zaten. De eerste tijd blijf ik lekker thuis met mijn jongens en kijk wel als ik een leuke baan vind en genoeg verdient...want kdv/go is niet gratis. Heb er wel over naar zitten te denken om in de toekomst zelf GO te starten. Heb een diploma onderwijs assistent. Dus ben mij daar beetje in het inlezen. p,s ik weet dat de kleine nog makkelijk kan draaien maar het verklaard waarom ik opeens telkens schopjes zo onwijs laag voel...echt alsof hij er aan de onderkant uit probeert te komen haha Vandaag met ml de deal gesloten dat de kinderkamer voor de 30 week klaar is....hij heeft een hekel aan het klussen ( ik vind het erg leuk maar mag het niet) Heel wat anders, heb sinds twee weekjes een schoonmaakster omdat het zelf niet mag....kwam ze vandaag niet opdagen! grrrrr mijn hormonen konden daar niet tegen, alles moet schoon en ik mag het niet doen, zo frustrerend.
Opvang : mijn kinderen zijn altijd van jongs af aan naar Kdv gegaan en nu zitten zij al op school maar deze baby zal ook weer naar het Kdv gaan. Die opent om 7:30 uur en dat is precies vroeg genoeg voor ons. Je hebt geen gedonder wanneer er een leidster ziek is, bent altijd verzekerd van opvang en dat is voor ons belangrijk want wij kunnen nooit zomaar vrij nemen - dat moeten we lange tijd van tevoren aanvragen. Ik werk maar drie dagen in de week en dat is voor mij perfect! Fijn die dagen iets voor mezelf, fijne collega's, mezelf uitdagen en toch vier hele dagen in de week mijn heerlijke gezin
Fijn om te horen dat er ook nog dames zijn die zich wel goed voelen hihi. Hier gaat het met de week slechter. Als ik nu boodschappen moet doen, moet manlief al mee voor het sjouwen en als ik dan nog 1 of twee winkels erbij moet hebben ben ik extreem moe en afgemat als ik thuis kom. Alles kost me zoveel energie. Hoop echt dat het nog beetje bijtrekt. Vraag me af hoe dit anders tot 40 weken zo nog moet. Qua opvang hebben wij het ook ideaal. 1 dag opa en oma en de rest vangt ml op want hij werkt altijd avonddienst. Ik heb ook nog data voor de lijst: 22-9 groeiecho 19-10 groeiecho
Hai meiden! Leuk om de verhalen over de opvang/oppas te lezen. Wij zijn vorige week bij een opvang geweest. Wij willen het liefste 2 dagen opvang en max 3 dagen. Ik ga drie dagen werken en mijn man wil ouderschapsverlof opnemen, zodat het hopelijk voor 2 dagen nodig is. Mijn schoonmoeder wil wel 1 x per week oppassen, maar ik heb hem liever op opvang, idd voor zaken als ziek zijn, eigen regels en dat ik liever heb dat zij oppassen als wij savonds/weekend keer weg zijn ofzo. En daarbij vind ik het meer regelmaat 2 dagen opvang en rest thuis ipv opvang, oma, thuis.
Je bent niet de enige Sim88. Hier doe ik ook niet veel. Vandaag zelfs weer ziek gemeld want had zo slecht geslapen en hele dag harde buiken. Ook voel ik allerlei pijntjes in me buik wat ik moeilijk kan plaatsen en dat maakt me ook weer onzeker. Om me heen zie ik allemaal zwangere vrouwen die nog van alles doen en kunnen ben daar echt jaloers op. Ik ben normaal gesproken altijd iemand die doorgaat en dat dan ook lukt maar nu moet ik me erbij neerleggen dat het deze zwangerschap niet meer zal worden. Erg frustrerend. Klinkt misschien beetje hard maar ik vind zwanger zijn niks aan. Ben uiteraard wel ongelovelijk dankbaar dat dit ons is gegeven na 4 jaar dus begrijp me niet verkeerd. Qua opvang moeten wij nog kijken. Mijn moeder wil zowieso wel oppassen en schoonmoeder moet ik nog ff peilen. Dan blijven er nog dagen over en ben daar nog niet over uit. Ga werk van 36uur naar 24uur terug schroeven. En heb het voordeel dat ik om het weekend werk dus dat kan mijn man opvangen.
Hallo dames, vanuit Frankrijk hier een berichtje. Heerlijk weer en ontzettend gezellig! Maandag gaan we weer terug naar Nederland. Opvang: Hier wordt de opvang hetzelfde als de afgelopen jaren. Maandag en dinsdag kdv voor de meiden, woensdag opa en oma (in de ochtend F naar psz) en donderdag en vrijdag ben ik thuis. Verlof: Officieel heb ik nu al 'verlof' want ik mag niet meer mijn volle dagen gaan werken waarschijnlijk. Wel gaan we kijken of ik 2 ochtenden mag werken tot 34 weken. Sowieso bij 34 weken echt verlof deze keer ipv 36 weken. We zien wel hoe het loopt. Opvang gaat sowieso gewoon door voor F en L want dan heb ik ook mijn rust. Zindelijk: Ooh MamavanLoker ik ben jaloers! Hier een dochter van 2 jaar en 3 maanden die in de verste verte nog geen aanstalten maakt om de luier uit te laten. Ik kijk het nog even aan, maar zal toch wel blij zijn als ze zindelijk is voor de kleine komt, anders heb ik er 3 in de luiers. Lijst: Ik zal het aanpassen als ik terug ben
Miekiej, ik vind er ook weinig aan.. Bij dl vond ik het fantastisch en genoot ik er echt van... Nu kan ik niet wachten tot die Frutsel eruit is.. En dat terwijl ik me helemaal niet slecht voel, heb zin om dingen te doen en te werken maar wel echt last van rug, maagzuur, dat extra gewicht, de meest vreselijke dromen... Opvang, mijn contract loopt binnenkort af en wil dan iets gaan zoeken dat beter bij mijn studie past die ik afgelopen juli heb afgerond. Dus nog niet percé nodig, maar dl gaat sowieso 2 ochtenden naar de psz en 1 dag in de week naar schoonmoeder.. Ze zou ook af en toe bij mijn moeder terecht kunnen.. Mn man werkt parttime en wisselende diensten dus is overdag veel thuis, sowieso is het in dag in de week papadag, wat wel echt een genot is!
Wat herken ik me in jou!! Bij dl had ik zo'n fijne zwangerschap tot 34 weken kon ik echt alles en daarna werd het wat ongemak maar dat was het dan wel. Ik kan nu niks. Ik kan 1 ding per dag doen. Even wat schoonmaken of even boodschappen of de was ofzo en dan klaar. Dan ben ik ook echt kapot. En dan heb ik het nog niet over de lichamelijke klachten. Had het met vk ook over, ben gwn bang om depressief te worden ofzo. Normaal ben ik iemand die 10 dingen tegelijk doet en ook altijd doorgaat. Maar nu kan dat gwn echt niet en ik vind het echt moeilijk om te accepteren. Ben uiteraard heel blij dat het ons gegeven is om nog een kindje te krijgen,vooral een jongetje erbij. Wellicht kan de vakantie me oppeppen. En als we terug komen en ml gaat weer aan het werk dan is het nog maar een week of 10. Wat dat betreft gaat het wel weer snel. Sorry voor m'n negativiteit, wil niemand op de tenen trappen want ben echt wel blij dat we nog een kindje mogen krijgen 😊 Overigens over de opvang. Opa en oma passen 1 dag op maar komen dan wel altijd naar ons. Dus onze kindjes zijn altijd thuis in eigen omgeving. Vond ik wel fijn en hadden m'n ouders destijds zelf aangeboden. Straks wil ik wel kijken voor peuterspeelzaal voor dl denk ik. Echter kan je hier niet kiezen voor twee ochtenden maar moet het altijd een ochtend en een middag zijn. Maar als hun middaggroep begint dan ligt die van ons gewoon nog te slapen dus ik snap niet zo goed hoe andere ouders dit dan doen. Iemand ervaring?
Sim88 gelukkig ben ik niet de enige hierin al gun ik het natuurlijk niemand.. We moeten het er maar mee doen en er toch wat van proberen te maken. Depressie is ook wel een beetje mijn angst aangezien ik dat in het verleden al eens heb moeten doormaken. Vk heeft mij adresje gegeven van psycholoog die begeleid in de zwangerschap dus daar loop ik nu eigenlijk meer uit voorzorg..
Sim88: M.aaike gaat ook naar de psz. Hier is ze afgelopen april begonnen, maar vanwege de vele feestdagen en vakanties nog niet enorm veel geweest. Deze week is ze weer begonnen en bij ons is het ook 1 ochtend en 1 middag. Vóór de zomer ging ze alleen de ochtenden en vandaag heb ik geprobeerd om de middag ook te doen. M.aaike sliep van 12 tot kwart over 1 (wakker gemaakt). Ze is vrolijk naar psz gegaan en volgens de juf ging het ook prima. Ben van plan om nu gewoon de 2x per week aan te houden. Ook fijn voor mijn eigen rust. Wel was dl vanavond erg snel moe. Vaak ligt ze rond 19.30u op bed, maar vandaag dus om 18.45u al. Ze was kapot en errug vervelend . Oh trouwens, van mij mag het ook al december zijn. Mijn lichaam laat het soms ook afweten. Bekken pijn, harde buiken, moeheid. Tijdens de zwangerschap van M.aaike heb ik weinig klachten gehad, dus dit is voor mij ook echt 'wennen'. Nog even doorbikkelen meiden!
Corina dus ze ging eerst maar 1 ochtend dan? Dl slaapt hier van uurtje of 12 tot gemiddeld half drie. Soms ook half twee of twee uur maar vandaag zelfs tot vier. Daarom is het zo onhandig. En mijn vriendin woont in een dorp en daar kan kind gewoon twee ochtenden gaan, lijkt me veel fijner. Ik ga haar straks gewoon opgeven en dan zien we wel hoe het gaat. Het lijkt me voor haar wel fijn om zich weer te ontwikkelen. Ze speelt nu veel met andere kindjes en straks natuurlijk een broertje. Maar lijkt me toch dat ze weer meer leren als ze naar het "schooltje" gaan.
Groot gelijk meid! Kunt er maar beter optijd bij zijn ook al is het nog niet aan de orde. Ik vind het ook moeilijk om het er over te hebben. Alleen mijn man weet hoe het echt zit. Ik ben bang dat mensen me dus wel scheef aan gaan kijken. Fijn dat we zo'n groepje hebben dames 😉
Ja, de eerste maanden ging ze 1 ochtend per week heen. Ik vind het ook jammer dat het geen 2 ochtenden zijn. Maar dl vind het nu echt enorm leuk. In het begin moest ze wel erg wennen en vond ze het erg moeilijk (ze voelde zich soms wat bedreigd in zo'n grote groep kids). Maar vandaag hoorde ik nog van haar juf dat M.aaike erg gegroeid is de afgelopen tijd, super . M.aaike slaapt hier gemiddeld nu van half 1 tot half 3. Dus op de dag dat ze naar psz gaat, moet ze eerder naar bed. Gelukkig wilde ze dat ook wel vandaag. Toen we begonnen met de psz sliep ze nog gemiddeld 3uur smiddags, vandaar dat ik toen nog niet de middag erbij deed.
Fijn dat ze het zo goed doet zeg! Lijkt me weer zo'n grote mijlpaal als ze dan naar psz gaan. Maar dan begin ik ook gewoon met een ochtend, ook beter met wennen misschien. En als het dan goed gaat kan ze de middag erbij pakken.
Hoi meisjes 😄 Paar dagen van op de achtergrond meegevolgd maar geen energie om te reageren... Nog meer meiden die zooo ontzettend moe zijn? Vanmorgen de welbekende glucosetest gehad... Viel eerlijk gezegd best mee... Met m'n ogen dicht en een beetje fantasie was t net een glas ranja met een gekke smaak 😂 Maar wat achterlijk dat ze 2x een buisje bloed afnemen zeg! Een vingerprik lijkt me goedkoper en sneller... Mag allemaal wat kosten 😉 Psz: ons meisje gaat vanaf 1/9 naat de peuterspeelzaal op di en vrijdagochtend ... Spannend !! Beeb in buik: is die baby in jullie buik ook zo druk? Ik heb afgelopen 2nachten nauwelijks geslapen moppie had t erg naar der zin buik ging alle kanten op 😂 Sorry als ik even niet uitgebreid op iedereen reageer maar leef wel met iedereen mee hoor!!! Een dikke knuffel voor iedereen die em kan gebruiken 😘
Hier ook een druktemaker Woerdie. Is het m'n dochter niet die me sochtends wakker maakt dan doet hij het wel. Hij schopt me gwn m'n bed uit haha. Hier ook extreem moe. Gisteren weer drie uur geslapen smiddags met dl en het liefst zou ik dan om zeven uur weer met d'r mee naar bed gaan 😌 Zometeen laminaat halen en dan wordt het morgen gelegd en dan gaan de meubels gelijk over. Kan ik dit weekend de dozen uitpakken 😁 En vanmiddag m'n zusje gezellig op de koffie.