1 t/m 15 December 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door rosalincke, 20 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Woerdie

Woerdie Bekend lid

17 aug 2012
    839
    0
    0
    Ben net terug uit t ziekenhuis...
    Werd meteen ingestuurd met verkorte bmm en ontsluiting!
    Heb idd 2-3cm maar geen verkorte basrmoederhals en geen weeën
    Ben met rust naar huis gestuurd daar de baby geen gevaar loopt vlg gyn... Er was geen sprake van bevalling
    Ben me kapot geschrokken 😓
    Gelukkig zit kleine moppie nog veilig in m'n buik maar moet t wel nog rustiger aan doen!
    Djw voor jullie medeleven xx

2. Dieene

Dieene Actief lid

11 mei 2014
    119
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jeetje Woerdie dat is zeker schrikken.. :( goed luisteren maar de gynaecoloog en rust nemen.. Alles voor jullie kleine wonder!! Knuffel!

3. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Kan me goed voorstellen dat je geschrokken ben Woerdie. Gelukkig maakt de kleine het goed en is verder alles rustig. Je hoort geloof ik wel vaker dat als je eerder bevallen bent je al ontsluiting kan hebben maar dat dat verder niks hoeft te betekenen gelukkig. Doe het maar extra rustig aan.

4. Scarlett1985

Scarlett1985 Fanatiek lid

5 jul 2014
    1.420
    0
    36
    He bah woerdie!
    Dat is even schrikken! Goed je rust proberen te nemen.

Rust kom ik nu ook aan toe! Vandaag laatste werkdag en heb nu 3 weken vakantie! Weekje thuis-weekje Frankrijk-weekje thuis. Lekker ook met de babykamer bezig! Zin in!

Hier eigenlijk niets te klagen! Voel me goed. De kleine beweegt als een idioot af en toe haha! Zo leuk :) behalve als ze op m'n blaas staat te dansen..

Even iets genants. Hebben jullie ooo wel eens een druppeltje urine verlies tijdens het niezen?

5. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    2/3 ontsluiting? :( pfff lijk me inderdaad schikken ! Herken het gevoel zeker maar ik heb gelukkig natuurlijk het bandje dat ervoor dat geen ontsluiting krijg.

Maar is normaal om nu al ontsluiting te hebben ? Nee toch? Meid snap dat je geschrokken bent, dus maar heel rustig aan meid !

6. Nova1984

Nova1984 Actief lid

31 jul 2015
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    He bah Woerdie,dat is even schrikken!! Rustig aan dan maar!
    @Kwiebeltje, ik ben 7,5 kilo aangekomen in 25 weken.

7. fryslangirl

fryslangirl Actief lid

13 mrt 2015
    316
    32
    28
    Vrouw
    Mede eigenaar bedrijf
    Friesland
    He bah Woerdie, lijkt me toch geen fijn gevoel. Hebben ze behalve rust nog aangegeven hoe t kan? Hoop voor je dat de kleine nog ff blijft zitten!!

Hier weer wat betere dagen achter de rug bijna geen maagzuur en de bekken gaan wel aardig goed. Heb alleen savonds t idee dat mn ribben uit elkaar barsten n kan eigenlijk alleen lekker liggen of staan savonds. Hebben jullie dat ook? Vind t best ongezellig omdat ik daardoor vroeg op bed ga. Ook mn bh's zitten na een uur of 5 voor geen meter meer en trek ik dan maar uit. Ik heb niet op de weegschaal meer gestaan deze week maar was vorige week toch al 8 kg aangekomen. Deze week meer gegroeid dus zal wel op 10 zitten nu.

scarlett, heb alleen als ik al nodig naar het toilet moet en dan nies. Heb ook af en toe na het douchen dat ik wat vocht verlies, ma dat is dan heel helder en best veel vind ik zelf. Volgens de verloskundige is dat douche water of afscheiding. Moest me er geen zorgen om maken. Verder verlies ik wel eens een druppel vocht uit mn tepel.

8. Woerdie

Woerdie Bekend lid

17 aug 2012
    839
    0
    0
    Goedemorgen lieve meiden,

Ik heb door alle stress en indrukken heerlijk geslapen !!
    De ontsluiting zit echt van buiten en de bmm is vanbinnen gelukkig nog gesloten m'n hals is gelukkig ook niet verkort en kleine dame ligt heerlijk overdwars 😄 allemaal gunstig dus..
    Ik twijfel alleen om me 100% ziek te melden vind het zo lastig 😢
    Maar m'n beebje gaat boven alles!

9. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Fijn dat je lekker hevt geslapen.

Denk inderdaad aan jezelf en je baby.

10. Sim88

Sim88 Bekend lid

2 okt 2013
    933
    0
    16
    Snap je twijfel heel goed. Hier ook gehad maar zoals je zelf al zegt baby gaat boven alles en jij zelf bent ook belangrijker dan dat werk hè!
    Rustig aan doen hoor meid. En als dat niet genoeg is gewoon stoppen met werken. Kunt er niks aan doen en hebt er wel een gezond op de wereld te zetten straks!

11. mik81

mik81 Niet meer actief

Tjee Woerdie dat is schrikken!!! Gelukkig blijkt alles in orde, maar idd kies voor jezelf en de baby. Dat is nu het belangrijkste.

Gewicht Ik ben nu 3 kilo aangekomen.

12. corina1989

corina1989 Fanatiek lid

15 mei 2012
    1.081
    0
    0
    Groningen
    Woerdie: Oei, wat schrikken zeg! Gelukkig ben je wel direct ingestuurd en hebben ze je/jullie even goed kunnen controleren!
    Weet niet wat voor werk je doet, maar 100% ziekmelden kan toch prima? Al helemaal nu je dit hebt mee gemaakt. Denk maar goed om jullie zelf! :)

Gewicht: Ik ben nu 8 kg zwaarder. Tijdens de zwangerschap van M.aaike was ik totaal 15kg aangekomen en was dit gelukkig ook alweer heel snel kwijt!

Ik heb echt al een mega buik... Sommige mensen denken dat ik al hoogzwanger ben en bijna uitgerekend. Gisteren naar de tandarts geweest en zelfs zij stond er raar van te kijken dat ik nog tot december 'moet' :). Zal wel veel vruchtwater zijn ofzo? Over 2 weken weer controle bij de VK en zal het wel even vragen. De vorige keer kon ze de baarmoeder ook niet eens meten. Kreeg gelijk een flinke harde buik bij het gaan liggen.

Ik heb nu vakantie en vl wilde eigenlijk geen vakantie nemen (eigen bedrijf). Maar heb het toch zover gekregen en hebben via vakantie veilingen nog iets leuks geboekt! We gaan maandag een midweekje naar de Veluwe :D. Heerlijk, er nog even tussenuit! M.aaike gaat 's ochtends nog naar de psz en vl nog paar uurtjes werken. Dan nog alle tijd om in te pakken en wat schoon te maken :) .

Oja en nog iets. Heb vanochtend eindelijk het lijstje gekocht bij de Ikea die ik al zolang wilde hebben. Een lijstje om M.aaike haar eerste pakje in te doen samen met geboorte kaartje en evt foto. Hopelijk maandagochtend ook even mee bezig (moet nog even dubbelzijdig tape kopen).

13. wvw

wvw Fanatiek lid

19 aug 2013
    1.549
    57
    48
    NULL
    NULL
    Woerdie wat schrikken zeg hee! Gek wat er zoal allemaal kan gebeuren eigenlijk. Maar fijn dat er geen sprake is v bevallen. Rustig aan doen dus!

Scarlett wat heerlijk vakantie en middenin even weg en verder thuis. Lekker tijd aan kamer enzo besteden:)

Corina ook fijne vakantie en dagen weg!:)

Ik heb iets anders genants en lijkt mij door de zwangerschap te komen:p ik laat af en toe een poepie floepen:p vd week in keuken en man stond buiten en hoorde het dacht ik niet, vd week eerder toen man schoonvader en zwager in babykamer bezig waren en ik in slaapkamer(deur daar dicht) en gister in pauze met drie collegas. Ik zelf hoorde het best hard maar verdee geloof niemand steeds pffffff. Voelde het niet aankomen.

Ik ben iets van 3 kg aangekomen

14. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Ik zou me honderd procent ziek melden , je moet het lot ook niet uitdagen.

Maar puntje ofzo van de baarmoederhals staat open ?? Haha ben niet heel goed in het werkt down under ;)
    Maar rust lekker uit meid !

15. Woerdie

Woerdie Bekend lid

17 aug 2012
    839
    0
    0
    Haha lunap 😁 ik ook niet hoor...
    Zolang ik geen weeën heb of krijg is er niks aan de hand 😌
    Vind het ook vaag maar zal maar aannemen dat t goed is al vind ik dat moeilijk!

Baby is iig zo druk dat je bultjes ziet op m'n buik van een knuistje of voetje 😊

16. Sneeuwbloempje

Sneeuwbloempje Actief lid

24 mrt 2015
    177
    42
    28
    Jeetje Woerdie, dat is ook schrikken :( Blij dat ze zeggen dat je beeb voorlopig goed zit!
    Maar echt, jullie samen zijn belangrijker dan je werk hoor!

Hier is de kleine erg druk. Nu krijgt ze het zelfs voor elkaar om me op twee plaatsen tegelijk te trappen. Waarschijnlijk een soort hoera met zowel armen als benen tegelijk. Je kunt ook haar lichaampje gewoon voelen van buitenaf. Heel erg leuk! (En ook enigszins freaky eigenlijk)

Qua gewicht ben ik de eerste maanden -10kg gegaan en zit nu op -6 1/2
    Bleef afgelopen maanden wel stabiel, maar nu gaat het toch ineens best snel omhoog.

Roze wolk heb ik nog niet gezien. Eerst was het na 12 weken komt het hoor!, toen 14, toen 20, toen 25... Voel me beetje genept :p

17. IH5

IH5 Niet meer actief

Schrikken Woerdie, maar gelukkig valt het mee.
    Als je eerder bevallen bent, staat het ook altijd een beetje open daar. Dat is anders dan wanneer je nog nooit gebaard hebt.

Sneeuwbloempje hopelijk komt je roze wolk wanneer de baby geboren is :D

Hebben jullie al nagedacht over geboortekaartjes? Ik bedacht me ineens dat dat ook iets is wat gebeuren moet. Maar eerst maar eens een naam bedenken. En spullen gaan kopen ;)

Kleertjes heb ik inmiddels meer dan genoeg van mijn eigen jongens had ik toch nog wel veel in de berging en ook heb ik van mijn zusje en schoonzusje nog veel gekregen van hun baby's.

Ik kan nog steeds niet echt bevatten dat er weer een kind bij komt. Vind het deze keer zo anders dan de vorige keren: toen gingen we er bewust voor en nu is deze er tussendoor geglipt ;) en dan blijft het toch wat onwerkelijk. Misschien als er weer eenmaal wat baby-spullen in huis komen, dat het kwartje valt :D

18. mik81

mik81 Niet meer actief

Wow Sneeuwbloempje, veel gewicht kwijt! Gelukkig kom je nu wel bij! Ik was met Isa in t begin nog maar 47 kilo. 4 kilo afgevallen, had geen 10 moeten afvallen dan was er niks van me over. 10 is wel veel zeg!

Geboortekaartje is uitgezocht, tekst en namen doorgegeven. Als 12 sept (3D echo) nogmaals bevestigd word dat er een meissie in mn buik zit dan bel ik voor de proefdruk. Als dat is zoals we willen dan is het helemaal rond en hoeven we daar niet meer over na te denken ☺️.

Buik is hier nog steeds bescheiden. Mag van mij best iets meer 'zwanger' 😏. Maargoed heb nog een paar maanden te gaan. Morgen 24 weken ... Tja toch een mijlpaal ook al bied het geen enkele garantie. Laat het maar mooi december worden. Voeg buikfotootje toe. Ben ook wel benieuwd naar meer buikjes 😁.

19. wvw

wvw Fanatiek lid

19 aug 2013
    1.549
    57
    48
    NULL
    NULL
    Ik vind het een mooie buik hoor Mik, ziet ee toch echt wel zwanger uit!

20. Woerdie

Woerdie Bekend lid

17 aug 2012
    839
    0
    0
    Zeker een mooi buikje mik!!!

Deel Deze Pagina