1 t/m 15 December 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door rosalincke, 20 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IH5

IH5 Niet meer actief

Grappig inderdaad, voor mijn gevoel gaat het nu ook helemaal niet snel. Misschien na de 30 weken dat het dan wat "echter" wordt zo richting de 37 weken.

Ik ga deze week beginnen met de babyspullen, zin in!

Alles uitzoeken, wassen, kijken wat ik nog nodig heb, welke kleuren enz.

Als jullie baby-aankopen gedaan hebben: show maar! Daar word ik altijd zo vrolijk van :D

2. mik81

mik81 Niet meer actief

Poeh mamavanloker gelukkig word je nu doorgestuurd naar de cardioloog! 120 in rust is echt te hoog. Hoop dat je snel aan de beurt bent deze week.

Ligging Heb ik nog niet echt zelf naar gevoeld. Luister af en toe met doptone en t hartje pik ik rechts onderin echt goed op. Dus haar thoraxje bevind zich daar. Vlgs mij vind ze t onderin mn buik het prettigst. Daar voel ik haar vooral. Soms schuift er hoger een ledemaat voorbij 😁. Isa lag vanaf week 30 goed, ze draaide toen alleen nog om haar as maar hoofdje bleef beneden. Benieuwd wat deze spruit gaat doen. 12 sept de 3D echo en met 30 wk nog een groeiecho en dan de laatste, de liggingsecho met 36 wk. Maar dat duurt allemaal nog even.

Vrijdag komt de behanger voor de babykamer. Dus dan kunnen we die ook verder gaan inrichten. Meubeltjes erin en de minikleertjes van Isa kunnen in de kast van spruit 2 😃. Kijk er naar uit het kamertje in te richten!

3. Nova1984

Nova1984 Actief lid

31 jul 2015
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind de tijd ook supersnel gaan!!
    Kan er ook sinds kort pas van genieten, ik voel haar eindelijk goed...de 'miskraam-angst' is voorbij en daarna was ik weer bang op vroeggeboorte,maar dat word nu ook met de week veiliger.
    Ja sorry,lekker positief weer :)

Zitten jullie trouwens ook bij de december mama's Facebook club???

4. Saraa88

Saraa88 Lid

9 aug 2015
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik begin vandaag met mijn minor en scriptie...nog even heel hard doorwerken. Mijn gedachte erbij houden vind ik best wel lastig! En hopelijk krijg ik het allemaal voor elkaar..

5. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    ja ik

6. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Nee , is dat ook vanuit hier dan ?

7. kwiebeltje

kwiebeltje Bekend lid

31 mei 2012
    777
    0
    0
    Advizeuze
    Goes
    @ facebook: nee, wij hebben ook geen facebook;)

Vandaag bij de uroloog geweest voor de uitslag van de nierschade
    Hen inderdaad nierstuwing, rechternier is vergroot en druk daardoor helemaal tegen de baarmoeder aan, komt dus ook waarschijnlijk omdat de baby iets bekneld, het zijn gelukkig geen steentjes in ieder geval...Is alleen niets aan te doen! Blijft alleen constant een plasje in mijn nier staan, dus urine moet gecontroleerd worden elke keer, omdat de kans op nierbekkenontsteking vrij groot is anders!

Xx

8. kwiebeltje

kwiebeltje Bekend lid

31 mei 2012
    777
    0
    0
    Advizeuze
    Goes
    Nierschade moet nierecho zijn!!

9. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    Ik niet, ben niet zo facebookerig :)

10. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    Is dat de rest van je leven, kwiebeltje of alleen in de zwangerschap?

11. kwiebeltje

kwiebeltje Bekend lid

31 mei 2012
    777
    0
    0
    Advizeuze
    Goes
    Als.het goed is, gaat het weer weg na de bevalling, het zou zelfs al weg kunnen of.minder worden zodra de kleine gaat indalen...

12. Woerdie

Woerdie Bekend lid

17 aug 2012
    839
    0
    0
    Sterkte mama van Loker en kwiebeltje!!

Ik heb gisteren een avonddienst gewerkt en kon vandaag haast ni lopen vd pijn in m'n bekken en bandenpijn in buik!
    Donderdag gesprek met de locatiemanager...
    Benieuwd !! Dit trek ik echt geen 2mnd meer 😢
    Sorry voor m'n ego bericht!!

13. Nova1984

Nova1984 Actief lid

31 jul 2015
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je erbij wil dan moet je gewoon Zwangerschapsforum lid KZH een priveberichtje sturen met je Facebook naam.Is besloten groep trouwens..ik zit er ook sinds kort bij,vind het wel leuk:D
    Komt vanuit dat andere december mama topic

Als jullie een afspraak bij de verloskundige hebben gaat ze jullie dan ook wegen,bloedprikken en moet je urine inleveren enz?

Bij mij is het steeds in 2 min klaar, alleen bloeddruk meten en hartje baby luisteren. Heb dan ook verder geen klachten.maar tis niet erg uitgebreid dus ;)
    Bloeddruk was alleen wel laag zei ze,maar merk er niks van.

14. MamavanLoker

MamavanLoker Actief lid

12 sep 2014
    435
    1
    0
    NULL
    NULL
    Is niet ego Woerdie, je hebt gelijk hoor. Misschien kun je aangepast werken, dat zou veel voor je schelen?
    De controles bij de vk zijn inderdaad bloeddruk meten en hartje luisteren. Meer niet ;)
    Ik moet ook steeds heen en weer naar de huisarts/gynaecoloog als er meer moet gebeuren.

Ik heb een druktemaker in m'n buik, leuk :)

15. Koekje2015

Koekje2015 Bekend lid

7 feb 2015
    626
    0
    16
    NULL
    NULL
    Onze vk bezoekjes duren ook niet lang. Ze checken urine, bloeddruk, luisteren hartje en vragen verder hoe het gaat. Ik vind het wel prima. Zolang je je goed voelt hoef je er ook niet veel langer te zijn toch?

16. kwiebeltje

kwiebeltje Bekend lid

31 mei 2012
    777
    0
    0
    Advizeuze
    Goes
    Als ik naar de verloskundige moet dan word er: bloedruk gemeten, gewogen, hartje van de baby geluisterd en gevoeld hoe hoog mijn buik zit en vaak de ligging van de baby( maar dat laatste niet altijd ) en dan word er idd. Gevraagd of alles geregeld is wat geregeld moet zijn opdat moment!
    Ik krijg trouwens met 32 weken ook nog een groei echo zei de vk!

17. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    Hier is het even babbelen over hoe het gaat, hartje luisteren (en die van mijn dochter ook vaak), voelen hoe de kleine ligt en buik meten, bloeddruk meten (eveneens alsof bij dochter) en evt instructies qua bloedprikken oid en dan nieuwe afspraak. Wegen doen ze niet, is nu een keer gevraagd hoeveel ik aangekomen was. Was weinig, dus geen zorgen.

18. IH5

IH5 Niet meer actief

Leuk om te lezen hoe dat met iedereen gaat, die VK afspraken.
    Hier ook ongeveer zo, alleen zijn mijn controles in het ziekenhuis en wel iedere week, soms om de week. Het ligt er dan een beetje aan hoe de situatie op dat moment is, maar in het algemeen is het praten - bloeddruk meten - echo maken - soms lab enz - dingen bespreken.

Eens in de 3 weken ben ik daarnaast nog een hele ochtend in het ziekenhuis vanwege onderzoeken van hart / vaten enz.
    Ongeveer elke 2 weken is er een groei-echo.

Morgen moet ik extra naar de hematoloog vanwege een erfelijke bloedingsziekte die ik heb, maar dat was de vorige keren ook niet echt een probleem (wel erg veel bloed verloren maar dat is weer goed gekomen :D )

Eigenlijk ben ik dus wel erg vaak in het ziekenhuis te vinden ;)
    Maar vooralsnog groeit de baby goed en dat is voor mij het enige dat telt natuurlijk.

19. corina1989

corina1989 Fanatiek lid

15 mei 2012
    1.081
    0
    0
    Groningen
    Kwiebeltje: Oei wat naar! Hopelijk krijg je er niet meer last van. Laat de kleine maar snel indalen dan en dan hopen dat de klachten minder worden! Sterkte.

Woerdie: Dan maar minder gaan werken of andere werkzaamheden? Ik heb ook last van mijn bekken en ben al halve dagen gaan werken. Maar volgende week ga ik bellen (nu vakantie) en dan ga ik vervangende taken doen (administratief oid). Het lukt me niet meer om de patiëntenzorg te doen. Dan kom ik bijna de auto niet meer uit als ik thuis kom, zo'n pijn in mijn bekken.

IH5: Jeetje wat een uitstapjes naar het ZH steeds. Maar inderdaad, alles voor de baby! Gelukkig gaat het goed :).

Mijn controles duren ook niet lang. Alleen bloeddruk meten, hartje baby luisteren, ligging/stand baarmoeder meten en evt vragen beantwoorden. Volgende afspraak is over 3 weken en daarna steeds om de 2 weken. Wat gaat het hard!

Vanochtend met mijn moeder naar Prenatal geweest. Kraampakket gekocht. En kreeg een leuk setje kleertjes mt 56 van mijn moeder en zelf ook nog een setje gekocht, zo leuk!
    Morgenochtend is dl even bij de gastouder, dan ga ik even haar kast opruimen en opzoek naar dekens/lakens/rompers wat ik nog kan gebruiken.

20. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Grrrrrr sorry hoor even ook ego maar net de uitslag van de gtt en die was naar twee uur 10 :( dus nu twee weken dieet en dan weer die stomme rot test :(

Deel Deze Pagina