1 t/m 15 December 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door rosalincke, 20 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanLoker

MamavanLoker Actief lid

12 sep 2014
    435
    1
    0
    NULL
    NULL
    Oei Joos, wat zul jij geschrokken zijn!
    Ik duim mee dat de kleine nog een hele tijd blijft zitten.

Hier vandaag de hartecho en weer een ecg gehad. Conclusie nog steeds, te snel hartritme van 115-120 bpm. Meer mogen ze niet zeggen, dat is aan de cardioloog.
    Die zie ik eigenlijk pas over 2 weken maar ik denk dat ik morgen bel. Uitslagen kunnen toch nooit zo lang duren?! Vandaag was een rondje over de Kermis, van werkelijk waar een half uur, genoeg voor 3 uur lang hartkloppingen/hoofdpijn en benauwdheid. Bah.
    Bij de VK alles goed. Maandag onderling overleg of ik naar de gynaecoloog ga voor de rest van de zwangerschap. Ik krijg iig een groeiecho volgende keer om te kijken of ons ventje hier last van heeft.

Oh en ik hoop met jullie mee dat de kamertjes allemaal netjes op tijd geleverd worden.
    En bedankt degene die me zei dat kruidvat kraamverband heeft, ik heb ingeslagen ;)

2. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Inderdaad inwendig ;)

3. joos1

joos1 Bekend lid

29 dec 2006
    509
    0
    16

Ik heb nog geen idee wanneer ik naar huis mag of wat de verdere gang van zaken is helaas :(.

Vandaag heb ik voor het eerst in 5 dagen een boterhammetje kunnen eten dus dat is iig winst.
    Wel heb ik door de diarree een kalium tekort en dat wordt nu intraveneus toegedient.

Ze hebben mij vertelt dat ik geen zware huishoudelijke taken meer mag verrichten, lange stukken lopen zijn ook uit den boze en ik moet vooral naar mijn lichaam luisteren (wat ik dan weer een beetje moeilijk vind aangezien mijn lichaam tot op heden niks aangegeven heeft van die hele verkorte bm hals) en verder rust.

Het voelt nu een beetje bizar down under, er is een aardig grote ring geplaatst en die voel ik wel.

enfin, ik kan niks anders doen dan geduld hebben.

4. IS88

IS88 Fanatiek lid

8 jul 2012
    1.133
    1
    38
    NULL
    NULL
    Ik weet toevallig dat ze er in Nederland nu wel onderzoek naar doen. Een vriendin van mij zit bij een vk praktijk gekoppeld aan een zh waar ze het onderzoeken. Zij is dus onderdeel van de studie :)

5. Plmp89

Plmp89 Actief lid

27 mrt 2015
    160
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,
    een hoop gekletste de laatste tijd. Moest heel wat terug lezen. Ook weer een paar nare berichten helaas. Wat een ellende! Hoop dat alle kleintjes nog lekker lang blijven zitten en jullie je snel weer beter voelen.
    Hier gaat alles zn gang. Gisteren even geschrokken omdat verloskundige dacht dat de baby te klein zou zijn. Mocht gelukkig vandaag gelijk voor een groei echo en alles bleek helemaal goed!

6. Sneeuwbloempje

Sneeuwbloempje Actief lid

24 mrt 2015
    177
    42
    28
    Hoi Dames,
    Wat is er weer een hoop gebeurd zeg. Zou het bij andere groepen ook zo druk zijn?

Joos, wat zul jij zijn geschrokken! Dat je niets merkt en dan toch dit soort nieuws krijgt.. Hoop dat ze je goed kunnen helpen.
    Mik, wat heb jij een mooi kamertje zeg.

Wij hebben gister het kraampakket ontvangen. Komt allemaal ineens wel erg dichtbij. Maar goed, dit is ook al weer het laatste trimester!
    Hebben jullie het kraampakket al gekocht/gekregen?

7. IH5

IH5 Niet meer actief

Kraampakket heb ik nog niet. Ook heb ik nog niets gehoord van de kraamzorg, maar zal allemaal nog wel komen.
    Straks weer naar het ziekenhuis, vandaag voor praktische informatie over alles rondom de gentle sectio enz

8. wvw

wvw Fanatiek lid

19 aug 2013
    1.549
    57
    48
    NULL
    NULL
    Wij hebben 5 oktober de intake van de kraamzorg. Het kraampakket hebben we nog niet. Meestal de 7e maand dacht ik.

9. Nova1984

Nova1984 Actief lid

31 jul 2015
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sterkte voor diegene bij wie het niet zo lekker gaat !!! XXXX

kraampakket nog niet gehad, zou het wel krijgen...
    de kraamzorg organisatie gaat mij snel bellen voor een afspaak,maar weet iemand wat er dan gaat gebeuren??
    ik heb sowieso nog niks gekocht,dus als ze daarvoor komt zijn we snel klaar :D

10. fryslangirl

fryslangirl Actief lid

13 mrt 2015
    316
    32
    28
    Vrouw
    Mede eigenaar bedrijf
    Friesland
    Hoi Dames,

FF een kort berichtje uit italie. Wat een geklets en helaas ook wat nare berichtjes ertussen. Dames heel veel succes en goed om jezelf en de kleine denken!!

Hier ook al melk verloren, dat is alleen steeds snachts als ik naar het toilet moet. Voor mij is het de eerste dus heb zown vermoeden dat het niets met de 1ste of 2de te maken heeft. Het stelt mij wel een beetje gerust, dat het werkt ofzo. Misschien is het wel een hint van mn lichaam ik twijfel nog steeds of ik wel borstvoeding wil geven ;)

Verder is het hier prachtig, ben flink gegroeit en merk wel echt dat ik rustig aan moet doen.

Groetjes aan iedereen!!

11. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Vanochtend groeiecho gehad en helaas bleek het kindje inderdaad heel erg klein te zijn. Zit op p5-lijn. Nu doorverwezen naar ziekenhuis voor verder onderzoek waar we maandag terecht kunnen. Maak me wel zorgen. Belangrijkste is is dat ze goed blijft doorgroeien.

12. kwiebeltje

kwiebeltje Bekend lid

31 mei 2012
    777
    0
    0
    Advizeuze
    Goes
    Ownee wat een schrik!!! Ik hoop dat alles goed komt en dat ze.toch nog zoveel mogelijk mag groeien in je buik!!
    Dikke knuf

13. Koekje2015

Koekje2015 Bekend lid

7 feb 2015
    626
    0
    16
    NULL
    NULL
    Misschien heb ik het even gemist, maar had je al eerder iets gehoord vanuit het ziekenhuis dat jullie kindje te klein is? Bij 20 weken echo ofzoiets?

14. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Bedankt dames..

Met 20wkn echo zat ze nog op p30 dus toen nog niet zorgwekkend.

15. wvw

wvw Fanatiek lid

19 aug 2013
    1.549
    57
    48
    NULL
    NULL
    Sterkte Miekiej. Hopelijk idd krijgt ze nog een groeispurt of komt zij in ieder geval nog aardig wat aan.

16. IH5

IH5 Niet meer actief

Pfffff dat is schrikken.
    Wanneer kun je daar terecht?
    En welke onderzoeken zullen volgen?

Joos hoe gaat het met jou vandaag?

17. IH5

IH5 Niet meer actief

Doen jullie trouwens een zwangerschap cursus of zoiets?

Ik was vanmorgen (alweer) in het ziekenhuis en een van de standaard vragen van de verpleegkundige was of ik zo'n cursus doe. Toen dacht ik: "Oja.... Helemaal niet meer aan gedacht".

Nu ga ik het denk ik niet meer doen. Zeker nu de keizersnede ingepland staat, is zo'n cursus over bevallen niet echt zinvol. Maar misschien nog een paar keer yoga of zwangeren - fitness ofzo?
    Zwemmen speciaal voor zwangeren leek me erg fijn maar dat is slechts tweemaal per week op heel onhandige tijden waarop ik niet kan ivm de kinderen.
    Kortom, wat doen jullie?

18. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Bedankt voor medeleven. Maandagochtend kunnen we terecht. Wat ze exact gaan doen weet ik niet. Wat ik zo kan vinden is weer groeiecho en kijken ze naar doorbloeding van navelstreng/placenta. En indien nodig ECG. Even afwachten.

Cursus was eerst wel de bedoeling 'Samen bevallen' maar gezien deze situatie en dat ik al tijden veel harde buiken heb zie ik er toch vanaf.

19. mik81

mik81 Niet meer actief

Jakkie Miekiej wat schrikken. Helemaal omdat er met de 20 wkn echo niks aan de hand leek. Veel te spannend allemaal. Hopelijk is alles toch in orde maandag, iig met de navelstreng en de doorbloeding. Zal een lang weekend voor je worden. Moet maar snel maandag zijn. Sterkte.

20. joos1

joos1 Bekend lid

29 dec 2006
    509
    0
    16
    He bah Miekiej, dat is ook schrikken :(

Hier gaat alles aardig, ik word elke dag gecontroleerd op harde buiken en dat is gelukkig mooi rustig.
    Met en beetje geluk mag ik morgen naar huis en kan ik daar relaxen.

Het enige vervelende is dat ik nu geen idee heb van wat ik wel of niet mag en wat de verdere gang van zaken is.
    Ik heb het nu al aan 3 arts assistenten gevraagd en wil toch echt wel duidelijk antwoord vóórdat ik het ziekenhuis verlaat!

Gelukkig hebben we de kinderkamer aardig af en kan ik de resterende spullen mooi online bestellen.

Maar, eerlis is eerlijk, zo had ik mijn derde trimester niet verwacht :(

Deel Deze Pagina