1 t/m 15 December 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door rosalincke, 20 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IH5

IH5 Niet meer actief

Joos: Balen is dat he. Dat je ineens tot stilstand moet komen.
    Toen ik opgenomen werd bij 22 weken, baalde ik ook enorm dat ik terug gefloten werd. Verschil was wel dat ik ook echt fysiek niet in orde was toen, kwam de trap nauwelijks meer op vanwege hartproblemen. Inmiddels ben ik gewend aan de verplichte rust en begin ik er zelfs een beetje van te genieten. Beetje rommelen met babyspullen en plannen maken tussen het slapen door. En natuurlijk voor mijn kinderen zorgen :D

Miekiej hopelijk valt het allemaal mee en gaat je baby met de juiste zorg goed groeien.

2. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Bedankt voor de lieve reacties..

Joos begrijp goed dat je duidelijkheid wilt. Wel fijn dat de buik verder rustig is en je vermoedelijk snel naar huis mag.
    Het klopt wat IH5 zegt. Ik heb al vanaf 17wkn veel meer rust moeten nemen ivm de harde buiken. In het begin verschrikkelijk, niks voor mij maar het went wel. Ik lees voornamelijk veel zwanger/baby tijdschriften, series kijken en internet (aankopen).
    We sleuren elkaar er hier wel doorheen.
    Sterkte!!

3. joos1

joos1 Bekend lid

29 dec 2006
    509
    0
    16
    Thanks meiden!

Ik zal de komende tijd in elk geval een stuk meer op het forum te vinden zijn :D.

Toch bizar hoor, vorige week stond ik nog paardenstallen uit te mesten en nu moet ik verplicht bankhangen.

4. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Irritant Hey dat je opeens niks meer mag :(
    Hier natuurlijk beetje in hetzelfde schuitje alleen dan met spoed cerclage.
    Vond het de eerste paar weken echt verschrikkelijk en nu ben ik er aan gewend ;)

Het enige lastige is dat ook nog een zoontje heb van 2 en beetje... Dus bankhangen alleen is hier niet mogelijk :(

5. KleineFee

KleineFee Bekend lid

22 feb 2015
    820
    307
    63
    Joos: He bah wat vervelend!! Gelukkig hebben ze wel iets kunnen plaatsen maar snap dat je alsnog bezorgd blijft. Kunnen nu wel elkaar gezelschap houden met al die rust ;)

Miekiej: Pff wat vervelend dat jullie meisje zo klein is! Dat verwacht je ook niet plotseling, na een goede 20 weken echo met goede groei. Hopelijk blijft ze wel goed doorgroeien!

Hier gaat het wel oke, morgen weer naar het ziekenhuis. Ben blij dat er goed op wordt gelet of ons meisje het nog naar haar zin heeft daarbinnen. Misschien wordt er morgen al een inleidinsdatum geprikt. Als ons meisje het nog lang volhoudt word ik sowieso met 38 weken ingeleid. Dus voor mij kan het aftellen ook beginnen! Nog 10 weken!

6. MamavanLoker

MamavanLoker Actief lid

12 sep 2014
    435
    1
    0
    NULL
    NULL
    Oh 10 weken, wat gaat het dan eigenlijk vlug hihi. Lijkt kort iig.
    Hier nog 13,5 week. Ik ga maar niet van 15,5 uit ;)
    Vandaag heerlijk genoten van het samenspel van Lieke en de baby in bad. Lieke deed schuim op m'n buik en die kleine maar schoppen en draaien :) Lieke moest er erg om lachen!

En ik mag maandag al terug naar de cardioloog. Wss nog geen holterkastje uitslagen maar wel de rest. Heb zoveel vragen dat ik dat wel erg fijn vind!

7. IS88

IS88 Fanatiek lid

8 jul 2012
    1.133
    1
    38
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook een groei echo gehad vandaag ivm grootte van dl. Mannetje loopt iets voor maar nog niet zorgwekkend, vooral lange benen!
    Waar ik wel van baal is dat ie in stuit ligt 😁 met 20 weken en nu nog steeds want ik heb niet het idee dat ie tussendoor een keer gedraaid is... Schopjes zijn altijd onder geweest. Ik begreep dat het nu nog niet zoveel zegt maar ik had liever gehad dat hij net als dl altijd goed had gelegen

8. Dieene

Dieene Actief lid

11 mei 2014
    119
    0
    16
    NULL
    NULL
    Miekiej, dat is schrikken! Hoop dat het snel maandag is..

Joos, logisch dat je zekerheid wil.. Eerder zou ik niet naar huis gaan!

Andere meiden die ook rustig aan moeten doen, sterkte!

Hier zit de baby (baarmoeder?) echt nog ver onderin.. Is dat normaal met deze termijn?? Hoef pas over 2 weken weer naar de verloskundige..

Ik heb vanavond voor het eerst aqua fit voor zwangere gedaan en begin vanaf volgende week met zwanger fit! Een beetje beweging kan voor mij geen kwaad. Ik vond het erg leuk!
    Ook gaan we naar een info avond over de bevalling..

9. Nova1984

Nova1984 Actief lid

31 jul 2015
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    Miekiej heel veel sterkte en hopelijk valt het allemaal mee!! XX

Lees hier veel over harde buiken, volgens mij heb ik die nog nooit gehad...heb je dan ook buikpijn ofzo erbij?? of alleen dat je buik hard aanvoelt???

en IH5 nee doe geen cursus...bewegen doe ik nog gewoon op de sportschool en cursus voor de bevalling...tja het is echt NIKS voor mij....maar zou het echt nodig zijn? lastig!!

10. Vrouwtje1983

Vrouwtje1983 Bekend lid

21 sep 2014
    537
    1
    18
    NULL
    NULL
    Miekiej hopelijk loopt het met een sisser af en is jullie meisje gewoon een schattig klein maar gezond popje.

Vraagje; ik heb vorige week een avond best wel buikpijn gehad en sindsdien heb ik het idee dat mijn buik anders is. Langer en platter ff simpel uitgelegd. Minder naar voren dragend zeg maar. En ook wat lager lijkt het. Zou het kunnen dat de kleine man al een beetje ingedaald is? Hebben jullie dat ook?

11. mik81

mik81 Niet meer actief

Kan best dat de kleine anders is gaan liggen vrouwtje. Heb vanochtend weer controle gehad bij de vk en ze zei nog dat ze nu nog alle kanten op kunnen.

Controles waren goed hier. Volgende afspraak 1 oktober en dan ook de groeiecho. Ben benieuwd. Maar eerst morgenochtend om 9.00 de 3D echo 😃! Dan kan ik de gezichtjes van mijn twee meisjes gaan vergelijken. Zal zo de 3D foto's van Isa nog even weer opzoeken.

12. IH5

IH5 Niet meer actief

Vandaag het kraampakket ontvangen :D
    Als cadeautje zit er een nachtlampje in in de vorm van een schaap.
    Best wel een gek idee dat de geboorte echt al zo dichtbij komt en deze doos met spullen maakt het nog weer echter.
    Ik weet - doordat ik de datum al heb gekregen - nu zelfs het precieze aantal dagen dat er nog is tot de geboorte-dag... Bizar.
    Ben nu druk bezig de spulletjes op orde te maken, zoals de maxi cosi en alles wassen en klaarleggen in de kast. Zo'n leuk klusje weer die piepkleine kleertjes.

13. KleineFee

KleineFee Bekend lid

22 feb 2015
    820
    307
    63
    Even klein berichtje. Controle was goed, oftewel ze mag weer even blijven zitten ;) Inleiding staat gepland! 13 november is de grote dag, als we dat halen natuurlijk. Al klinkt dat heel dichtbij, nog 2 maanden!

14. corina1989

corina1989 Fanatiek lid

15 mei 2012
    1.081
    0
    0
    Groningen
    Hallo dames!

Weer veel bijgelezen.

KlieneFee: Fijn dat de controle goed was! Haha lijkt me ook gek om nu al een bevallingsdatum te hebben. Nou wie weet!

IH15: Ook jij kan dus gaan aftellen naar "de dag". Leuk om alvast zo bezig te zijn met de baby spullen!

Cursus: Ik wilde eerst niet, maar ben toch vorige week begonnen aan een cursus. Ontspannen en energiek zwanger heet het. De eerste les is geweest en vond het toch wel fijn. Al is het alleen maar om iedere maandagavond een avond voor mezelf te hebben en bezig te zijn met de zwangerschap. Het is soms zo druk, dat ik niet altijd even stil sta bij de zwangerschap en vind dat best zonde.

Mik81: Leuk, een 3d echo!!

Wij gaan ook morgen voor een 3d echo :D. Morgenmiddag om 15u. Mijn ouders gaan ook beide mee.

Hier gaat het verder best goed. Gisteren en vandaag weer begonnen met werken (na 4 weken vakantie). Werk nu halve dagen, van half 8 tot 13u. En dat gaat net. Veel bekken en bandenpijn en toch ook wel weer harde buiken.
    De kleine man vermaakt zich goed, hij is soms al erg druk!

15. Koekje2015

Koekje2015 Bekend lid

7 feb 2015
    626
    0
    16
    NULL
    NULL
    Fijn dat het goed was! Jeetje wat komt dat dichtbij zeg.

16. Scarlett1985

Scarlett1985 Fanatiek lid

5 jul 2014
    1.420
    0
    36
    Hier ook het kraampakket binnen! Leuk krat, maar van wat er in zit wordt ik niet blij ;)

Ik begin over anderhalve week aan een zwangerschapsyoga cursus. Dus geen pufles, maar wel ontspanning en ademhalingsoefeningen.

Ik begin maandag weer fulltime met werken na 3 weken vakantie. Heb er echt géén zin. Zie op tegen 5 complete dagen werken, merk dat ik af en toe best mijn rust even nodig heb. We zullen zien hoe het gaat.

Meiden met complicaties: veel sterkte en succes!

17. Koekje2015

Koekje2015 Bekend lid

7 feb 2015
    626
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoop dat je die werkdagen goed door gaat komen. Ik heb mijn eerste 40 uur na drie weken vakantie er net op zitten. Ik vond het echt tegenvallen 😔. Lig nu uitgeteld op de bank met lage rugpijn... Volgende week zal vast beter gaan hoop ik. Ik start volgende week ook met yoga, ben erg benieuwd!

18. Sim88

Sim88 Bekend lid

2 okt 2013
    933
    0
    16
    Jeetje wat een verhalen weer.

Fijn dat het de goede kant op gaat kleine fee. Echt bizar dat je al weet wanneer het gaat gebeuren hè.

Joos goed je rust nemen, hopelijk is deze oplossing genoeg en kan de kleine lekker aansterken

Miekiej spannende tijden zo zeg, hopelijk komt er niks geks uit. Sterkte!

19. mik81

mik81 Niet meer actief

3D echo gehad! Alles ziet er goed uit. Weekje achter qua groei maar dat is niet erg. Zo leuk weer om te zien. Blij 😃.

20. Koekje2015

Koekje2015 Bekend lid

7 feb 2015
    626
    0
    16
    NULL
    NULL
    Die 3d echo's zijn geweldig toch! Was het maar december 😍

Deel Deze Pagina