1 t/m 15 December 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door rosalincke, 20 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vrouwtje1983

Vrouwtje1983 Bekend lid

21 sep 2014
    537
    1
    18
    NULL
    NULL
    Koekje gefeliciteerd met je verjaardag en Miekiej wat een geruststelling.
    Hier net het kraampakket gekregen. Vriendlief zei als je dit zo ziet lijkt het alsof het een gruwelijk slagveld gaat worden :p
    Kleintje is druk joh,al een paar dagen! Voelen jullie jullie kindjes ook al zo hoog?
    Dames met kwaaltjes en vervelende dingen: dikke knuffel.
    En het kamertje wat er voorbij kwam ziet er vrolijk uit zeg!!

2. Sim88

Sim88 Bekend lid

2 okt 2013
    933
    0
    16
    Zo we zijn weer thuis en de wasmachine draait weer overuren, bah.
    Nu nog een weekje samen met z'n drietjes thuis en dan weer back to reality.

Hier een hele drukke boy in de buik, die ik werkelijk waar overal in m'n buik voel. Ik verwacht binnenkort nog wel een voetje echt te kunnen voelen/pakken.

Wij proberen deze week de kamers af te krijgen op een paar kleine dingen na. Binnenkort ook maar eens gaan wassen denk ik! Heb al genoeg hihi

Mooi die 3D echo's hoor dames. Ook zo benieuwd naar onze spruit maar dan moeten we nog een week of 11 wachten ☺️

3. wvw

wvw Fanatiek lid

19 aug 2013
    1.549
    57
    48
    NULL
    NULL
    Sim88 lekker nog een weekje thuis met zijn drietjes:) Veel plezier!

Hihi lijkt me vreemd als je dat kunt vastpakken. Ik voel de onze ook steeds lekker bewegen, bijzonder zeg!

Vrouwtje haha ja al die verpakkingen verband en al. Wij hebben het kraampakket ook vorige week ontvangen.

4. Nova1984

Nova1984 Actief lid

31 jul 2015
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees hier veel over 'harde buiken' ...
    soms voelt mijn buik wel wat harder of zwaarder als normaal,maar dat is dan ook zo weer over en zonder pijn..
    Bijv bij een onverwachtse beweging...
    Ook als ik naar de wc moet is de buik hard/zwaar ,maar zodra ik dan geweest ben is dat ook over
    dus heb er geen last van ..
    is dat dan die harde buik waar jullie het over hebben of niet??

5. Vrouwtje1983

Vrouwtje1983 Bekend lid

21 sep 2014
    537
    1
    18
    NULL
    NULL
    Nova ik heb dat wat jij zegt ook en volgens mij is dat een harde buik. Ik voel dan ook heel goed waar mijn baarmoeder zit. Een harde buik hoort in principe ook geen pijn te doen.
    Ik heb sinds vanmorgen voor een week het hartkastje, ben benieuwd!

6. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Vrouwtje, spannend hoor!

Heeft iemand nog wat gehoord van Joost? Is ze alweer thuis? hoop dat alles goed met haar gaat en de kleine.

Nova, klinkt inderdaad als een harde buik en zoals vrouwtje zei horen ook geen pijn te doen.

7. Vrouwtje1983

Vrouwtje1983 Bekend lid

21 sep 2014
    537
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ff ego hoor. Heb ik gister een hele natte kus op mijn mond van mijn kleine neefje gehad wordt ie vanmorgen wakker onder de rode vlekjes. Hij moet straks naar de dokter hopelijk is het geen enge kinderziekte die gevaarlijk is voor de baby. :(

8. kwiebeltje

kwiebeltje Bekend lid

31 mei 2012
    777
    0
    0
    Advizeuze
    Goes
    Hoi meide,
    Hier sinds gister ook weer thuis!

@vrouwtje: veel.kinderen zijn allergies voor lippenstift etc. Zeker als de weerstand wat minder is...zou dat het kunnen zijn? En quinn heeft rode vlekjes rond zijn mond na het eten van mayonaise...
    Ik denk dat het eerder een allergische reactie is dan een kinderziekte, vlekjes beginnen dan geloof ik ook vaak niet rond om de mond, dus ik hoop dat er niets geks is, snap ke ongerustheid!!

@ woerdie: wat fijn zo'n meedenkende arboarts!! Valt er toch een last van je schouders he!!

@koekje: nog gefeliciteerd meid!! Nog genoten van je dag?

@nova: jup dat moet een harde buik zijn!!

@hier: vanmorgen bij de vk geweest, baby lijkt gedraaid te zijn met zijn koppie omlaag:D ben in 1 week, 2 kilo aangekomen! Vermoeden het al wel want had enorm veel pijn aan mijn banden! Verder zijn mijn harde buiken nu heel vaak al pijnlijk...tenminste met een ongesteldheids gevoel...met wat regelmaat er in en dan vaak min. Een uurtje, maar zijn echt oefen weeën... Worden niet erger en zakt daarna met wat rust vaak al weer af.....vk verklaarde ook dat dat komt door mijn nier...alles zet elkaar een beetje in werking...Ze zegt ja we kunnen elke week/2 weken wel inwendig gaan controleren maar daar word je ook niet vrolijk van..dus als ik het zelf niet vertrouw of het is wat erger of anders dan moet ik direct bellen en moet nog meer rust houden...Is best moeilijk want ben door de weeks altijd alleen thuis en er word hier nog geklust aan het huis ook door ml als hij het weekend thuis is...Krijg wel wat hulp hoor, want ieder zijn eigen leven is al druk zat!

En over de mannen hahah hier ook.heel herkenbaar.. Troep laten slingeren enz. Heb ook erg mijn ergernissen, kan het ook gewoon slecht hebben door de nesteldrang...heb vooral dat het huis perfect schoon moet zijn en opgeruimd en alles op een logische volgorde en indeling :p
    En tjah mannen zijn ook erg makkelijk en die van mij vind toch zelf ook wel dat hij het erg zwaar heeft:p
    Op vakantie vroeg ik hem even te helpen met de afwas, want was al een uur bezig met opruimen, koken en zwemkleding enz. En was echt kapot en meneer lag lekker op de bank tv te kijken, en toen zei hij ook.nog: ja hallo ik heb vakantie hoor! Schoot er natuurlijk verkeerd in:p dus ik gelijk in de verdediging: ja hallo en ik dan!? Ik heb ook vakantie :p

9. kwiebeltje

kwiebeltje Bekend lid

31 mei 2012
    777
    0
    0
    Advizeuze
    Goes
    27 weken

Bijgevoegde bestanden:

10. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    Mooie buik!

Hier gelukkig een man die veel doet. Dat is best prettig.

vanmorgen groeiecho gehad. Kleine weer even kunnen bekijken. Hij ligt nu goed, koppie omlaag :) Draaien heb ik dus goed gevoeld :)
    Alleen hij is wel echt flink. Hoofdje niet p32, maar buikje en benen zijn p88 en p90 (weet alleen even niet welke welke is. Over 3,5 week terug voor een nieuwe groeiecho. Als hij deze groeilijn doorzet laten ze me waarschijnlijk niet langer dan 40 weken lopen. Dat is wel een prettig idee. Niet zozeer voor de zwangerschap zelf, maar met name voor het kindje in zijn kinderjaren met sinterklaas. Stom he, dat ik daar dan toch mee bezig ben.

Dames met klachten (bevallingsgericht), hoe gaat het.? Alle kindjes nog veilig binnen? Hoop het!

11. Nova1984

Nova1984 Actief lid

31 jul 2015
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mannen pffff...die van mijn heeft het altijd zo zwaar (vanwege zijn werk) en doet elke dag een middagdutje

heb ik nog nooit gedaan :D

aanstellers zijn het haha

12. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Hier gaat ie goed hoor, teminste de kleine zit nog lekker warm binnen. Weet niet als door de cerclage komt maar heb de laatste week veel afscheiding, wit maar dikke dan normaal. Verder ligt de kleine laag wat mij soms beetje angstig maakt, bang dat er veel druk op de cerclage komt.

Verder lukt het nog niet om alle waardes onder de max te krijgen met eten.... Terwijl ik echt alle suikers laat staan en heel erg let op mijn koolhydraten. Morgen naar de verloskundige maar hoop eigenlijk dat ze mij nu eindelijk een keertje doorsturen want vind nu wel leuk geweest. Cerclage en zwanger diabetes...genoeg reden lijkt mij om door gestuurd te worden naar de gyn

13. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    Als de vk je niet doorstuurt kan je dat ook aan de ha vragen of evt je zorgverzekering bellen en vragen of je naar de gyn mag met dit verhaal.

14. Sim88

Sim88 Bekend lid

2 okt 2013
    933
    0
    16
    Vandaag bezoek gehad van de kraamzorg en ze gaan proberen om m'n oude kraamhulp weer te regelen. Was een super lieve vrouw dus hoop dat het gaat lukken. Krijg straks ook 2 extra dagen kraamzorg ivm verzekering, dus 10 dagen ipv 8! Lijkt me wel fijn! Vooral omdat ik nu al zo slecht ter been ben dus zal na de bevalling niet veel anders zijn.

Zojuist ook een geboorte raam sticker besteld 😁
    Begint nu allemaal wel dichtbij te komen dan ineens hihi..

Vandaag ook kraampakket gehad en daar zat een heel leuk kadootje bij!

15. wvw

wvw Fanatiek lid

19 aug 2013
    1.549
    57
    48
    NULL
    NULL
    Leuk en spannend Sim!
    En wat een leuk cadeau zeg!!!

16. Nova1984

Nova1984 Actief lid

31 jul 2015
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn kraamverzorgster is mijn nichtje.Hier komen ze binnenkort ook langs van die kraamhulporganisatie....Maar wat komen ze dan doen? Je huis checken ofzo? Heb nog niks gekocht...

17. Vrouwtje1983

Vrouwtje1983 Bekend lid

21 sep 2014
    537
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wat een mooie buik Kwiebeltje!

Nog even over de vlekjes van mijn neefje, ze zaten niet om zijn mondje is meer dat ik baalde van de natte kus op mijn mond qua besmetting eventueel. Het is waarschijnlijk een variant van waterpokken.
    Moest op controle en heb meteen even gevraagd maar kan geen kwaad. Mijn baarmoeder zit al flink hoog, op 31 cm en ze vond zijn hartslag weer echt krachtig klinken best wel trots haha. Hoe hoog zit jullie baarmoeder?
    Lunap ik heb natuurlijk geen cerclage maar hier zit ie ook al echt laag met hoofd in bekken. Soms last van met fietsen. Ze zei dat dat wel redelijk normaal was met deze termijn maar misschien is het anders met een cerclage.
    Mijn man is gelukkig redelijk behulpzaam.
    Net gehoord dat goede vrienden van ons in februari ook een jongetje verwachten, super leuk!
    Zo heel verhaal weer sorry haha. Slaap lekker zo lieve dames!

18. Koekje2015

Koekje2015 Bekend lid

7 feb 2015
    626
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier vandaag controle gehad bij vk. Alles was goed gelukkig!
    Moet wel fysio bellen voor mijn rug en bekken en harde buiken in de gaten houden... Ben wel weer gerustgesteld. Bloeddruk was goed nu ondanks drie weken geleden toen hij hoger was.

19. joos1

joos1 Bekend lid

29 dec 2006
    509
    0
    16
    Hoi allemaal,

Hier gaat alles zijn gangetje.
    Ik heb nog steeds wat last van de voedselinfectie waardoor ik voornamelijk heel erg last van darmkrampen heb.
    Hopelijk is dat snel voorbij!

Verder afgelopen maandag controle gehad en alles zit nog waar het moet zitten.
    De groeiachterstand van de kleine is mooi in verhouding dus eigenlijk niks om mij enorme zorgen over te maken, waarschijnlijk is het gewoon een klein kind.
    Ik heb genoeg vruchtwater, de placenta ziet er goed uit en de navelstreng is mooi doorbloed.

Volgende week maandag heb ik weer een groeiecho en controle op het pessarium en aan de hand daarvan zal ik te horen krijgen hoe vaak ik op controle moet komen.

Tot die tijd is het rust-rust-rust.
    Nu vind ik dat nog niet zo heel erg omdat ik mij toch nog niet 100% voel, maar ik vrees dat volgende week de muren wel op mij af gaan komen!;)

Ik ga maar snel met mijn werk afspreken dat ik wat thuis ga werken, dat is in elk geval afleiding.

Enfin, nu duimen dat de kleine nog minimaal 2 weekjes blijft zitten!

20. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Fijn om weer wat van je te horen Joos! Was al even bang door de lange radio stilte dat de kleine stiekem toch al gekomen was;)fijn dat je nu thuis bent. Lekker rustig aan en op naar de 37 weken!

Vrouwtje, Dat is fijn om tw horen, denk ook dat meer mijn angst is dan dat het echt kwaad kan. Merk gewoon dat geen uitknop op zit. Bang voor weer vroegtijdig gebroken vliezen, weer ziekenhuis enz. kijk de tijd echt verder haha laat maar ga half november zijn dan ben ik 37 weken! Magische grens!

Nova, hier kwamen ze destijds alleen praten en hadden wij ook nog niks in huis. Nu is het telefonisch gegaan.

Zo controle bij de verloskundige en ben benieuwd ;) Het stomme is dat aan de ene kant heel graag bij de verloskundige loop, de gezelligheid enz maar door puur de angst als wel goed gaat met de kleine, cerclage, diabetes graag naar de gyn wil.... Zucht haha de eeuwige tweestrijd.

Deel Deze Pagina