1 t/m 15 December 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door rosalincke, 20 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje1234

Meisje1234 Actief lid

20 feb 2015
    337
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Roosz, succes vandaag!!

@miekiej88, nee de jongens waren op het moment van vragen over die jilz nog binnen. En we waren met de auto dus dan rijdt ik eigenlijk altijd als de mannen aan het bier zitten:D en zijn gewend dat ik niet altijd drink dus dat scheelt ook dat het niet meteen verdacht wordt :p
    Vervelend joh dat je nergens trek in hebt..

Ik heb af en toe een opgezette buik savonds, meestal gelijk na het eten.
    Heb wel last van krampjes waardoor ik windjes moet laten 😳 herkenbaar voor iemand?
    En ben een echte buikslaper maar merk steeds meer dat ik het minder prettig vind liggen (misschien ook meer door het idee dat ik erop lig :( )
    Nog meer meiden die altijd op hun buik slapen en het nu ook minder prettig vinden liggen??

2. kwiebeltje

kwiebeltje Bekend lid

31 mei 2012
    777
    0
    0
    Advizeuze
    Goes
    @miekiej: bij mijn eerste zwangerschap kreeg ik pas met 16 weken een buikje, vooral s avonds alleen, daarvoor was er nooit iets te zien! Zegt niets hoor!

@ test van mvm: die mevrouw die bij ons kwam die vertelde dat de testen die hun gebruiken juist niet gevoelig zodat ze zeker weten dat je genoeg hcg hebt en ver genoeg bent...en het klopt inderdaad ook dat je test minder positief word als je heel veel hcg hebt!
    Dus ik zou me zeker niet druk maken!!

@ echo's: wat veel echo's de aankomende week!!! Super leuk!!! Ik zie de plaatjes wel voorbij komen toch:)!?
    Heel veel plezier en geniet van het bijzondere moment!!

@ hier: blehh wel misselijk, maar zeker voor een goed doel! Ik moet heel veel werken de aankomde week, dus waarschijnlijk reageer ik wat minder!

Xx

3. joos1

joos1 Bekend lid

29 dec 2006
    509
    0
    16
    Hier ook een buikslaper.
    Het bevalt mij nu minder omdat ik er ineens last van mijn onderrug van krijg.
    Met veel pijn en moeite val ik nu in slaap op mijn zij of op mijn rug.

Opgeblazen buik: soms...de ene avond is hij dik en opgezet, de andere avond niet.

Misselijkheid: het is redelijk te doen deze ochtend (met behulp van omeprazol en primperan) dus ik ga zo maar eens kijken hoe het met onze paarden is :)

4. Sim88

Sim88 Bekend lid

2 okt 2013
    933
    0
    16
    Hier ook een buik slaper! Lig sinds een week ook weer met een Voedingskussens in bed! Ik kan echt slecht slapen als ik niet op m'n buik lig. En met zo'n kussen kan ik nog een beetje gekanteld liggen. Kan wel op m'n buik liggen maar ligt gwn niet meer zo lekker! Bij dl heb ik tot vier/vijf maanden op m'n buik kunnen liggen.

5. mavane

mavane Bekend lid

14 feb 2015
    640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had moeite met op mijn buik slapen, bm was erg gevoelig. Lijk ik nu geen last meer van te hebben. Opgezette buik lijkt ook voor een groot deel te zijn verdwenen. Kortom, weer in de stress modus. Word er gek van. Nog 2 nachten tot echo maar wat ben ik bang voor een ma

6. blijevrouw21

blijevrouw21 Fanatiek lid

29 apr 2011
    1.132
    0
    36
    Mijn eigen winkeltje en de gezelligheid in het gez
    In het oosten
    hoi allemaal! ik sluit me heel erg graag bij jullie aan als dat mag?

1 april teste ik positief en 6 mei staat de eerste echo gepland, volgens de berekeningen zou mijn uitgerekende datum nu op 10 of 11 december liggen.

Ik ben gelukkig nog niet misselijk met opstaan, bij mijn zoontje was ik tot 29weken kots misselijk de hele dag en ben ik zelfs opgenomen in het ziekenhuis wegen uitdroging.

ik merk wel dat ik echt al een buikje heb, buikslapen kan echt bijna niet meer omdat het gewoon pijnlijk word. ik slaap slecht en als ik slaap droom ik weer volop. Verder alleen erg moe maar verder vrij van alle symptomen :):)

helemaal gelukkig, nu nog een aantal weken ongeschonden doorkomen en ons geluk kan niet op.

7. Vrouwtje1983

Vrouwtje1983 Bekend lid

21 sep 2014
    537
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik begrijp je angst heb het soms ook maar lees overal dat symptomen schommelen. Nog twee dagen doorbijten meid!! Ik moet nog wachten tot 6 mei helaas!

8. Vrouwtje1983

Vrouwtje1983 Bekend lid

21 sep 2014
    537
    1
    18
    NULL
    NULL
    We lopen gelijk en op dezelfde dag de eerste echo :)

9. Eleo

Eleo Nieuw lid

19 apr 2015
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben net nieuw hier op het forum. Ik ben 30 jaar en voor de eerste keer zwanger. Niet heel erg mee bezig geweest, dus ook totaal niet voorbereid over de gang van zaken.

Weet sinds 31 Maart dat ik zwanger ben. De verwachte datum is nu nog 1 December. Ben bij 6 weken naar de VK geweest voor intake. Gezien mijn BMI ben ik nu doorgestuurd naar de gyn. Daar heb ik morgen een afspraak. Geen flauw idee wat me te wachten staat of dat er echo komt. Ik denk dat de gyn een behandelplan opsteld en bekijkt of ik bij de gyn moet blijven of dat naar de VK terug gestuurd ga worden. (al dan niet de VK in het ziekenhuis of thuis). Ik krijg waarschijnlijk wat extra echo's en wat extra (bloed) onderzoeken,maar dat kan volgens mij nooit kwaad.

Ik ga sowieso in het ziekenhuis bevallen. Bij onze VK is de regel als jij en kind meer dan 100KG wegen, moet je naar het ziekenhuis. Ach ja is tenminste weer een keuze minder waar ik me druk over hoeft te maken.

Op gevoelig en groeiende tepels na eigenlijk geen klachten. Misschien een iets verminderde eetlust, dus ff goed opletten dat ik op tijd eet.

10. Elisabeth80

8 apr 2015
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom, nieuwe dames!

Hier ook een buikslaper.. Begin het al een beetje te merken maar val nog steeds redelijk goed in slaap. Vanmorgen bij het wakker worden had ik het gevoel dat buik en borsten weer iets gegroeid zijn vannacht..hihi. Misschien lijkt het maar omdat ik er zo mee bezig ben..

Gisteravond had ik een verjaardag. Was een beetje nerveus over het niet drinken. Normaal kan ik best wel aardig drinken (bier) :D Maar heb de neiging 't te willen verklaren onderdrukt en dat ging heel goed. Aan de cola light, niet gezegd waarom en niemand vroeg ook waarom!

Iedereen met een echo succes deze week!

11. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Zo ben weer present, gister de verjaardag van dl gevierd, morgen jarig 3 jaar.

Gister een angstig moment buikpijn omdat ik veel te druk was met taart hapjes drinken etc iedereen voorzien, lichaam gaf exht aan ho stop. Waren gelukkig geen krampen maar echt hele verneinige steken, klamme zweet brak me uit, zitten en niks doen en trok weg gelukkig.

De rest van de avond nergens laat van gehad gelukkig en nu weer wat steekjes misselijk etc en vooral MOE

12. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Blech blech denk niet dat we geen december baby krijgen, weer bloed :( heb er een zwaar hoofd in :( zouden jullie in weekend bellen naar de verloskundige?

13. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Even een update hier. Het gaat hier nog steeds heel slecht. Nog steeds die griep in combinatie met m'n zwangerschapsmisselijkheid. Ik lig al bijna een week in bed (in het donker) m'n uiterste best doen om eten binnen te houden. M'n moeder heeft het huishouden overgenomen en de kinderen zijn gelukkig wel weer beter. Soms ben ik wel bang dat ik HG krijg.. en dat ik de komende weken helemaal niet meer kan functioneren en voor de kinderen kan zorgen.
    Ik tel nu af naar de 12 weken, en daarna naar de 16 weken en dan hoop ik echt dat ik me beter voel!.. Dit is vreselijk

14. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Heb je nog gebeld? Bij ons op de site staat dat he bij bloed altijd mag bellen. Dus ik zou het gewoon doen.

15. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Van de site van de verloskundige

Je moet mij altijd bellen in de volgende situaties:

Als je nog geen 37 weken bent en je hebt:

regelmatige krachtige weeën
    vruchtwaterverlies
    bloedverlies
    minder of geen leven voelen. Vanaf 28 weken is het de bedoeling dat je elke dag de baby voelt bewegen.
    ongerustheid

16. mavane

mavane Bekend lid

14 feb 2015
    640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou bellen! Bah wat een onzekerheid! Ze zullen misschien nu niks kunnen maar kunnen ze misschien morgen een plekje regelen. Je bent iig xo ver dat ze wel een echo kunnen maken.

Beterschap Daniëlle!

17. joos1

joos1 Bekend lid

29 dec 2006
    509
    0
    16
    @Lunap; ik zou gewoon even bellen!

He jeetje Nathalie wat erg :(

Heb je al andere medicatie gekregen?

18. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    @Nathalie, bahh meid wat een narigheid. Hoop dat je gauw opknapt.. Beterschap!!

@Lunap, onee heb je al gebeld??

19. KleineFee

KleineFee Bekend lid

22 feb 2015
    820
    307
    63
    -NathalieD: Wat ontzettend balen!! Helaas herkenbaar, hopelijk voel je je snel weer iets beter! Ik voelde me ook zo schuldig tegenover mijn dochter toen, kon tot 16 weken ook niks dan in bed liggen :(

-Lunap: He bah meid hopelijk is alles goed! Hou je ons op de hoogte?

Echo's: Heel veel plezier en succes morgen dames!

20. noa2

noa2 Bekend lid

11 jan 2015
    707
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lunap, he bah waarom nou weer!!?! 😔 Heb je al gebeld? Ik zou gewoon bellen hoor, al is het maar voor je eigen gevoel. Sterkte meis!! Je had je vorige zwangerschap ook bloedverlies gehad toch (als ik het goed heb onthouden?). Dus het kan ook gewoon goed gaan!! Blijf voor je duimen!

Nathalie, pfffff wat heftig zeg!! Hopelijk neemt het met de 12 weken af, dit is niks.... 😔
    Hier helaas ook nog zo ziek, wordt er echt gek van....

Deel Deze Pagina