Heey meiden, Ik heb vanmiddag ook een echo gehad en mijn hb gecontroleerd, hb was in orde en de echo was ook goed, kloppend hartje gezien!! Ben alleen wel 3/4 dagen terug gezet! Ik mag pas over 4 weken weer terug komen en dan voor de termijn echo en intake, donderdag de 21ste is dat! Echt super om te horen dat er zoveel goede echo's zijn!! Geniet er allemaal van!! Xx
Eergister pizza Gister broodje gezond Vandaag broodje kroket met patatjes Niet schuldig om voelen hoor als je wknlang zo leeft ist anders maar die paar dgn ach.. Mooie echos weer vandaag
Al de hele dag een heel zeurend gevoel in m'n onderbuik. Aauw Sinds vanmiddag een erg vol gevoel en weeïg in m'n buik bah... Maar hebt graag over voor t goede doel 😍
Mooie echos weer! Over eten, ik lees net een stuk over eten en zwangerschapsmisselijkheid. Dat je je niet schuldig hoeft te voelen als je even wat minder gezond eet, want in elk eten zit wel wat gezonds en het gaat erom dat je wat binnenkrijgt (vooral vocht). Wanneer je minder last hebt van misselijkheid kun je weer gezond eten. Vind ik wel fijn want heb nu savonds (en ook wel overdag) weinig trek en eten staat me tegen. Nu bekijken wat we nu eten, we gaan iets halen..
Hier ook al een buik maar had ik bij dl ook al heel snel. Alleen was het toen winter dus makkelijk te verbergen met sjaals, dat gaat nu wel wat moeilijker! Zal blij zijn als ik weer mag pronken
Wauw mooie echo's voorbij zien komen, gefeliciteerd! Ik heb nu ook eindelijk goed nieuws. Ik mocht de medicatie ophogen. Ik slik nu emesafene en zofran. En het helpt! Zo blij! Gistermiddag al weer wat kleine dingetjes in huis gedaan en lekker buiten gezeten genieten van het mooie weer. Ook kon ik weer staand douchen en kan ik weer eten. Ik krijg ook weer meer zin in lekkere dingen. De griep is eindelijk helemaal weg. Verder heb ik nog genoeg zwangerschapssymptomen. M'n borsten beginnen te groeien en zijn erg gevoelig. Ben nog steeds wel misselijk maar nu is het tenminste te doen M'n buik is nog plat, niet zo gek na de kilo's die eraf zijn gegaan.
Mooie echo's meiden! Voor degene die vandaag moeten, succes en veel plezier!! Ontzettend fijn Nathalie, dat het nu eindelijk aanslaat voor je!! Wij hebben het gisteravond aan ouders/schoonouders en zus en zwager verteld. Dus ook wij kunnen er eindelijk met hun over praten ze waren niet heel verbaasd omdat ze het al wel bij ons verwachtte maar daardoor natuurlijk ook ontzettend blij! Nog 2 weken tot de echo....☺️
Ik heb er vandaag aan toegegeven en zw kleding maar aangedaan, er is nog 1 gewone broek die lekker zit, nou dan maar toegeven hoor
Wat fijn Nathalie dat het beter gaat. Die misselijkheid is zo killing. Kwaaltjes: Vanmorgen heb ik ook alweer overgegeven en voel me blllllegh. Maar ja met twee kids en werk enz gaat alles "gewoon" door Kleding:Ik heb nog geen zwangerschapsbroeken nodig, maar merk wel dat 's avonds mijn riem een gaatje losser moet anders zit het niet lekker. Bevallen:In het ziekenhuis. Er is van alles mis / complicerende zaken. Ik mag kiezen: gewoon of keizersnede. Heb beide al eens gedaan en ga vrijwel zeker voor de keizersnede. Gewend aan het idee:Eerlijk gezegd kan ik er maar niet aan wennen dat er hoogstwaarschijnlijk weer een baby komt Deze zwangerschap was zo onverwachts / ongepland. Baby is wel welkom uiteraard Ook al ben ik nu ruim een week of 8, kan het niet bevatten.
Dit weekend komt de familie langs (verjaardag) en gaan we het vertellen. Na lang wikken en wegen zijn we uitgekomen op een grote doos waar we dan een bosje roze en blauwe heliumballonen in doen met aan het uiteinde de echo. Zo vliegt die mooi naar buiten zodra de doos open gaat. Verrassing! Misschien een beetje 'te' voor sommigen. Maar ik wou toch iets specialers dan "Hier is je koffie en ohja, we zijn zwanger" Ben wel een beetje zenuwachtig. Dan weet onze naaste familie het ineens en is het 'echt' Hoe hebben jullie het aan familie verteld?
Je bent er vroeg bij Fidel! Grappig al die buiken die al dan niet meer ruimte in beslag nemen. Hier nog weinig merkbaar. Iets gevoeliger, maar heb niet het idee dat hij echt gegroeid is. Nu zit natuurlijk de baarmoeder ook nog veilig onder het schaambot (al voelde de vk bij de vorige echo wel waar die zat, dus misschien dat die bij een tweede zich wat sneller laat zien?). maar die darmenbuikjes kunnen best gevoelig zijn. Wel hier altijd de vervelende eigenschap van broeken dat ze door de wrijving van mijn (vol gevormde) benen, snel slijten bij het kruis. Nu van de week dus weer 2 broeken met een kapot kruis (lees nu nog 2 goede broeken over). Ik ga nu dus ook niet meer shoppen voor gewone broeken. De zwangerschapsbroeken komen hier dus ook wat eerder in huis. Al was ik de vorige keer 10 weken toen ik die kocht. En nu al (ruim) 8 (goed niet echt ruim, ik denk 8 de vk dacht dinsdag tussen de 7.6 en de 8.1 dus dan zou ik nu tussen 8.2 en de 8.4 zijn). Dus als ik het nog een weekje of 2 vol hou met mijn eigen broeken... Misselijk, fijn dat je nieuwe medicatie helpt (ben even je naam kwijt). Wat dat is wel echt rot! Hier de enorme mazzel dat ik niet misselijk ben. Heb wel enorme trek... echt lijkt wel een bouwvakker zoveel eetlust. En toch ben ik nog amper aangekomen Zo ongeveer een halve kilo. En als ik kijk naar wat ik eet, dan had dat echt meer moeten zijn. Maar gelukkig is dat niet zo, want ik ben toch wel van het postuur, 'niet te veel aankomen in de zwangerschap'. Bevallen; ik weet het nog niet. De vorige keer in het ziekenhuis bevallen met een inleiding. Dat was echt heel fijn. Dat je niet met weeën naar het ziekenhuis moet. Tegen de tijd dat ik immers door had dat het begonnen was, had ik al 4 cm (werd ingeleid met een ballontje wat erg goed werkte, maar zonder hormonen is). En nadat mijn vliezen waren gebroken, was ik in een half uur van 4 naar 7 cm en ik denk het half uur/ uur daarop zat ik op 9,5 met een klein randje dat al persend weg gemasseerd werd (daarna werd het pas echt vervelend). Maar het idee dat ik de auto in moet, terwijl de weeën zo zijn als nadat mijn vliezen braken, staat me echt tegen. Maar het idee dat de medicatie (zo'n pompje) alleen daar gegeven mag worden, maakt het wel weer prettig. Plus dat er altijd wel een gyn in de buurt is. Mijn man heeft wel een duidelijke voorkeur. Dus ik gok dat het wel het ziekenhuis wordt. gewend zijn; tja... ik vind het nog steeds een beetje onwerkelijk. En terwijl ik toch al de mazzel heb gehad dat ik al 2 keer heb mogen kijken en al 2 keer een hartje heb mogen zien. Misschien is het gewoon anders bij een 2e. Ben je er minder mee bezig. Of misschien is het omdat we het bij de oudste al lang verteld hadden aan iedereen op deze termijn. Maar we nu nog 'even' wachten op mijn contract. Ach, nog 3 weken en dan moet die verlengt zijn... dus nog even volhouden en dan schreeuwen we het van de daken. Al hoop ik dat mijn leidinggevende dit keer wel op tijd is met de contracten. Ik moet nu naar vast (vandaar het wachten). Alleen zij zijn altijd te laat. Van de week heb ik het laten vallen en vind dan ook dat het nu buiten mijn verantwoording valt. Ik heb laten weten dat het verlengt moet worden. En aan hen de verantwoording dat zij dat op tijd regelen. En anders is het sowieso een vast contract wegens 'rechtswege'. Zo, dat was het wel weer vanuit hier. Waren er nog dames die mogen spieken vandaag? Veel plezier!
@fleurfabelle; een leuke manier toch! Mag best een beetje speciaal zijn! Hier bij onze dochter vertelt door mijn moeder 's ochtends op te bellen en te zeggen: 'ik denk dat ik een streepje zie' en dat zij gelijk voor de deur stond (oke 10 minuten later, terwijl het al zo'n 10 minuten rijden is en ze nog in bed lag), zonder bril (voor dichtbij) en dacht dat ze ook iets zag. Mijn schoonouders hebben we een logeerpakketje gegeven met een rompertje i *hartje* opa, borsteltje en een tandenborsteltje. En dat was toen op vaderdag. Mijn broers hebben we vertelt dat mijn oudste broer voor zijn verjaardag een neefje of nichtje kreeg (ik was 3 dagen na zijn verjaardag uitgerekend) en die schreeuwde "ik krijg een baby!" Waarop mijn schoonzus heel droog zei, 'nee, zij krijgen een baby'. En de rest weet ik niet meer precies. Ik denk facebook met een foto van de echo, of gewoon de echo laten zien. Dit keer wil ik er wel weer wat leuks van maken. Maar ik weet nog niet wat. Mijn ouders zijn al wel op de hoogte. Daar kwam ik (op aandringen van manlief) dezelfde middag van de positieve test, op bezoek met de test. Waarop ik zei 'ooh, *dochter* wil je iets laten zien. En zij de test gaf. Mijn moeder gelijk huilen
Super leuk toch fleurfabelle! Ons neefje is net 6weken oud en die hebben we ervoor "gebruikt" om het te vertellen.. Heb hem een shirtje aangedaan met Hoera ik word grote neef!! En toen naar beneden gelopen en hem tussen me moeder en me zus ingehouden 😊 en toen wisten de mannen het ook gelijk😄 We zouden gisteravond op hem moeten passen bij ons thuis dus toen wilde ik hem dat shirtje aan doen en dan me ouders/schoonouders op de koffie vragen en hun dus daarmee te verrassen, en als me zus en zwager hem dan zouden komen ophalen konden ze het ook gelijk zien, maar helaas ging dit op het laatste moment niet door doordat me zwager ziek werd.. Haha. Dus toen moesten we snel improviseren want we wilde het wel nu gaan vertellen ivm het niet drinken en zaterdag een verjaardag hebben van familie. 😂
Natalie, fijn dat je beter voelt! Hier vandaag intake gehad, meteen gevraagd om extra controles ivm vroeggeboorte. Plus krijg meteen met 16 weken een glucose tolerantie test ivm vorige keer suiker. Kreeg ook leuk koffertje van woezel en pip Vandaag hier ook maar positiebroek aangedaan mijn darmen buik heeft echt wat meer ruimte nodig hahaha. Verder vandaag lekker vrij, nu even mijzelf de toe zetten om op te ruimen.
Wat fijn nathalie dat je je wat beter voelt. Hoop voor je dat het zo goed blijft werken!! Vertellen: Hier gaan we het vanavond aan mijn ouders en broertjes vertellen. Zit alleen nog op de postbode te wachten met de boekjes die ik woensdag al besteld heb. (stomme hobby dat wachten op de postbode). Voor mn broertje en mn broertje en zn vriendin heb ik een vacature voor leukste oom en leukste oom en tante met een leuk slabbetje erbij. En voor mn ouders heb ik een sollicitatiebrief voor kleinkind gemaakt. Beetje in dezelfde stijl. Zij krijgen, als de postbode nog komt, beide een boekje om uit voor te lezen. Daarnaast heb ik de test van Moeders voor moeders ingepakt. Heb er best wel naar uitgekeken om het eindelijk te gaan te vertellen. Maar nu het bijna zover is, wil ik eigenlijk niet meer. Haha... onzeker denk ik. Buik: ik kan al ruim 3 weken mn eigen broeken niet meer aan. Heb dus toen al via marktplaats een broek gekocht. Draag verder veel leggings, dat gaat prima. Mn darmen hebben gewoon vast ruimte gemaakt denk ik, want ga toch gewoon naar toilet. Misselijk ben ik heel af en toe maar als ik optijd eet dan gaat het prima. Bevalling: Ik kies ervoor om te bevallen in het ziekenhuis. Dat heeft 2 redenen de eerste is dat het 20 minuten rijden is om naar het ziekenhuis te komen. Als het onverwachts niet goed mocht gaan dan ben ik er dus niet zomaar. De tweede reden is voor eigenlijk wel de belangrijkste dat is dat als mijn moeder niet in het ziekenhuis bevallen was mn jongste broertje de geboorte niet overleefd had. Dus voor mij is het geen moeilijke beslissing. Verder moet ik morgen de hele dag naar school. Pff daar kijk ik echt tegenop. Hou momenteel net een halve dag werken vol zo moe ben ik steeds en dan een hele dag naar school.... pffieuw... Nou ja tis voor het goede doel, wil mn scriptie nog af hebben voor onze kleine er is. Heb wel besloten met de trein te gaan, kan ik mooi slapen op de terugweg als ik echt heel moe ben. Benieuwd naar de echo's van vandaag!!