1 t/m 15 December 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door rosalincke, 20 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noa2

noa2 Bekend lid

11 jan 2015
    707
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een luxe zeg! Stiekem een beetje jaloers 😉. Hier loop ik ook echt achter met het huishouden, baal ik dan weer van.... Vandaag ook met mijn man over gehad, misschien dat we even tijdelijk een schoonmaakster gaan zoeken.

Ik heb wel vriendinnen en een zus, maar die zijn ook super druk met hun eigen gezin/werk etc... Mijn broer woont ook niet in de buurt (ook 1,5 uur rijden), dus dat schiet ook niet op...
    Heb gelukkig wel een hele lieve tante en nichtje in de buurt die me af en toe helpen, maar je wilt ze ook niet teveel belasten. Bij je moeder is het toch anders, die zorgt automatisch al voor je.... Mijn moeder was echt zo, deed alles voor ons allemaal. Weet zeker dat ze nu ook voor mij klaar had gestaan, zonder dat ik er om hoef te vragen. Maar helaas is dat niet meer mogelijk....

2. Sim88

Sim88 Bekend lid

2 okt 2013
    933
    0
    16
    Oh meisje toch, wat vind ik dat erg voor je! Dikke knuf! Weet niet eens wat ik erop moet zeggen. 😳
    En huishouden is momenteel echt niet belangrijk hoor. Zorgen dat jij en je gezin zich goed voelen en dat poetsen komt wel. Tenminste zo denk ik erover hoor. Maar snap wel wat je bedoelt, je loopt er dan steeds tegen aan.

3. noa2

noa2 Bekend lid

11 jan 2015
    707
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor je lieve woorden meis!! 😘
    Is ook zo, dat komt vanzelf wel weer.... Voelt gewoon zo ellendig als je niks kan! Ik hoop echt dat deze periode heeeeeel snel voorbij is en er eindelijk een blauw/roze wolk voorbij komt waar ik op kan springen 😉.

4. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63

Oma en opa wonen 5 min afstand (schoonouders), oma (mijn moeder) op 10 min

Het gemis ik weet precies wat je bedoeld, mijn vader is bijna 13 jaar geleden overleden, hij kent niks meer van mijn leven, mijn vriend niet, ons huis ons leven en zijn prachtige kleinkinderen niet ( mijn zus heeft een dochter van 5 wkn ouder als mijn dochter) en nu straks ons frummel.
    Iets wat het verdriet het gemis doet opleven, onder invloed van de hormonen,
    ik en mijn zus hebben zelf nooit geen opa gehad, vroeger dat wij klein waren en t over de "toekomst" hadden, verheugde onze vader zich om opa te mogen zijn, zo'n opa als wat hij zelf ook gehad heeft. Hij kreeg er pretoogjes van!! 💔Maar t heeft niet zo mogen zijn 💔

5. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    #1485 NathalieD, 30 apr 2015
    Laatst bewerkt: 30 apr 2015
    Ik weet hoe het is meid. Ik praat op Facebook met meiden die HG hebben. Dat helpt me wel veel. Ik lig bijna de hele dag op bed. M'n moeder zorgt voor de kinderen. Zonder haar had ik gezinshulp moeten krijgen. Ik heb vandaag voor het eerst sinds 2,5 week mijn dochtertje van 2 kunnen optillen. Want ik was erg zwak door het afvallen. Nu kom ik gelukkig weer aan. Ik HOOP juist dat het met 16 weken over gaat, dan is het nog te doen. Ik hoop niet dat ik dit 9 maand lang hou. Dat trek ik niet. Nu denk ik, elke dag is er weer 1. 24 uur per dag misselijk zijn is vreselijk. Je omgeving begrijpt het vaak niet. Die denken ach dat misselijk zijn hoort erbij. Maar HG is veel erger dan dat. Dan trek je je het liefste terug naar de slaapkamer met de gordijnen dicht. Want van beweging en licht word ik al misselijk. Ik kan ook geen tv kijken bijvoorbeeld. Ik tel nu eerst af naar de 10 weken, dan is het hormoon hcg op het hoogst. Daarna tel ik af tot de 12 weken (mijlpaal) en daarna tot de 16 weken (wanneer progesteron hcg vervangt). En we gaan dan ook een 3D pretecho doen (geslachtsbepaling). Dus ook iets om naar uit te kijken.

Voor de mensen die niet weten wat HG is:

Over HG - Steunpunt hyperemesis gravidarum

6. IH5

IH5 Niet meer actief

Ja sterkte!
    Ik heb met mijn oudste twee HG gehad. Een ramp! En tegen de 20 weken werd het echt beter.

7. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Jeetje wat balen als je dag in dag uit maar zo misselijk ben. Ik ben bijna niet misselijk maar ik word al zo eng van die momenten dat ik wel even misselijk ben... Sterkte met het uitzitten en afwachten...

Hulp:
    Alle opa's en oma's zijn hier nog in leven ze staan beide altijd voor ons klaar alleen mijn ouders wonen in rotterdam maar kan ze altijd bellen... Maar ik snap dat als die zijn weggevallen zijn wat verschrikkelijk is het lastiger kan zijn.
    Wij hebben ook nog wel een brede vriendengroep en buren waarvan ik weet dat ze voor ons klaar staan. Alleen weet nog maar 1 vriendin het.
    Mijn huishouden is door de situatie met mijn jongste al wat langere tijd iets minder maar helaas dan maar...

Combinatietest: Gisteravond nog uitgebreid gesproken met mijn man over de combinatietest. We gaan hem toch wel doen. Juist omdat we dan misschien eerder weten als er niet iets goed zou zijn... Een downkindje is welkom mits er geen grote lichamelijke afwijkingen zijn...
    Daarnaast krijgen we met 20 weken een GUO en bij 32 weken een uitgebreide echo in het wkz ivm de nierafwijking van mijn jongste.Hij heeft ernstige nierinsufficientie en heeft al gedialyseerd en heeft in november een transplantatienier gekregen...
    daarnaast krijgen we nog 3 groeiecho's volgens mij na 24 weken en de liggingsecho. Dit weer door mijn oudste zoon die dysmatuur is geboren.
    We worden dus goed in de gaten gehouden.
    Maar de moeilijkste vraag blijft toch wel wat als..... tsja wat als er wel iets negatiefs komt uit al die testen... aan de ene kant heb ik het daar heel moeilijk mee maar kunnen wij nog een zorgenkindje aan?
    Moeilijk serieus onderwerp, hoe denken jullie daarover?

8. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Een zorgenkindje, moeilijk...
    Ik denk niet dat ik er de optimale ouder voor zal zijn in de trent van een down syndroom hoe hard dit ook klinkt.. Dat is eerder mij persoonlijk,
    Een andere vorm van zorgenkindje met lichamelijke problemen, thja is per diagnose verschillend we proberen van een gezobde situatie uit te gaan.

Ik weet t nog niet zeker maar denk dat ik wel strenger onder controle kom tijdens de zwangerschap als de 1e keer, en heb de vrees dat t weer bloedgroepantagonisme wordt. Maar nu weten we waar we op moeten letten

9. corina1989

corina1989 Fanatiek lid

15 mei 2012
    1.081
    0
    0
    Groningen
    Hallo dames!
    Mag ik me bij jullie aansluiten? :) Ik probeer nog even wat terug te lezen van jullie verhalen.

Ik zat eerst in het groepje november mama's, maar ik ben na de echo van gisteren terug gezet in de weken. Mijn uitgerekende datum staat nu op 6-12, maar over 2 weken hebben we nog een echo om nog beter dit te kunnen bepalen.
    Het word ons tweede kindje :D.

10. Koekje2015

Koekje2015 Bekend lid

7 feb 2015
    626
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vanmorgen de eerste echo! Alles zag er goed uit en we hebben een mooi kloppend hartje gezien ❤️. We zijn zo blij! Fertiliteit heeft ons nu los gelaten en we zijn aangemeld bij de verloskundige. Over 2 weken weer een echo bij 9 weken samen met de intake.

Mijn geluk kan niet op dat het na de eerste isci en bloedverlies na de terugplaatsing raak is!!! Zo blij 😄

11. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Welkom Corina klets gezellig met ons mee ;)

Koekje wat fijn dat jullie een goede echo hebben gehad. Geniet ervan!!

12. Sneeuwbloempje

Sneeuwbloempje Actief lid

24 mrt 2015
    177
    42
    28
    Koekje2015; gefeliciteerd! Fijn dat het gelukt is en het hartje mooi klopt :)

Corina1989; welkom! Wat een gedoe he, die uitgerekende datums

Noa2; kan me voorstellen dat het nog frustrerender is als je ook nog een heel gezin hebtdat op je rekent ipv alleen je partner. Veel sterkte!

Hulp: Ouders wonen 1 1/2 uur hier vandaan, schoonouders 2 1/2 uur geen vrienden of familie in de buurt, dus hulp zit er helaas niet echt in. Voordeel is dan dat het de eerste is, dus geen drukke peuters of enthousiaste kleuters die aandacht nodig hebben. Maar met alle misselijkheid en complete uitputting is het wel behoorlijk '@*# om zo zonder hulp te zitten. Mijn man is gelukkig een absolute schat en neemt met liefde alle taken op zich. Maar ik vind dat niet oke. Ik wil ook dingen doen. Bijdragen.. Gister en eergister had ik twee "goeie" dagen. De was gedaan, voor het eerst in weken weer volwaardige maaltijden gekookt.. Maar vandaag weer een enorme terugval. Alles doet pijn en o die misselijkheid :( Had net de illusie dat het voorbij was.. Dat ik weer zou kunnen eten.. Dingen doen.. K baal echt zooo erg.

13. Sim88

Sim88 Bekend lid

2 okt 2013
    933
    0
    16
    Wat erg Nathalie, kan me daar echt geen voorstelling bij maken. Wat oneerlijk hè, zwangerschap hoort mooi te zijn en je hoort idd op die roze wolk te zitten.
    Hoe kom jij je dag door dan? Of slaap je ook veel? Als je ook al geen tv kunt kijken lijkt het me helemaal slopend.
    En wat erg dat je niet eens iets met je dochter kunt doen. Hoop idd ook heel hard voor jou dat dit snel overgaat, of iig dragelijk wordt. Ook zeker voor de rest van jouw gezin.

Als ik me een keer wat minder voel zal ik aan jullie denken voordat ik begin te zeiken! :$

14. mik81

mik81 Niet meer actief

Gefeliciteerd Koekje ... Superfijn.

15. mik81

mik81 Niet meer actief

Noa en Nathalie D hebben jullie al aan acupunctuur gedacht?! Ik praat overigens ook mee op de HG pagina van Facebook. Heb daar mijn vorige zwangerschap ook heel veel aan gehad. 8 maanden lang misselijk, overgeven tot bloedens toe en medicijnen. Geen roze wolk, geen fruitige zwangerschap. Wel heel dankbaar want eigenlijk ben ik praktisch onvruchtbaar (in theorie dan).

Heb nu meteen na de positieve test contact gezocht met mijn acupuncturist en met 4+2 begonnen met de behandelingen. Vies misselijk ben ik helaas nog steeds, dat is gewoon verlammend soms. Maar ik geef bijna niet over (pas 2x, tegenover de vorige keer in het begin ca 10 keer per dag). Al dat overgeven verzwakt je nog meer en ondanks dat ik nog steeds heel misselijk ben is dit me ook wat waard. De vorige zwangerschap hielp medicatie ook niet tegen de misselijkheid, alleen werd het overgeven er iets minder van. Zoals ik het vooralsnog ervaar zou ik acupunctuur zeker aanraden. Wie niet waagt ... Alles wat het een beetje kan verlichten is welkom toch! Ik hoop voor jullie (en voor mij ook) dat het dit keer stopt na 12/16 weken, maar ik reken nergens op. Vooralsnog ben ik in ieder geval tevreden met het feit dat ik bijna niet overgeef.

16. joos1

joos1 Bekend lid

29 dec 2006
    509
    0
    16
    Wat vreselijk NathalieD en Noa :(

Ik ben nog steeds misselijk, maar het is al 2 weken goed te handelen.
    Er gaat nog steeds niet veel eten in, maar genoeg om er energie uit te halen en redelijk te kunnen functioneren.
    Alleen 's avonds kan ik nog steeds niks eten.

Gisteravond een kleine terugval gehad, maar toen heb ik een extra primperannetje genomen en ben ik (nog) eerder naar bed gegaan.

Hopelijk heb ik volgende week het hoogtepunt bereikt en wordt het daarna snel minder.

Ik doe hetzelfde als jij Nathalie; ik tel nu af naar de tien weken (dat is al over 2 dagen, thank god), dan naar de 12 en dan naar de 16.

Ik voel me wel een ze*kerd als ik jullie verhalen lees.

Heeeeel veel sterkte en ik hoop voor ons allemaal dat het vanaf 11 weken minder wordt!

17. mik81

mik81 Niet meer actief

Welkom Corina :)

18. KleineFee

KleineFee Bekend lid

22 feb 2015
    820
    307
    63
    Bevallingslijst 1 t/m 15 december 2015 ♥

29 november
    Joos1 – 35 jaar – 1e kindje

1 december
    KleineFee – 27 jaar – 3e kindje
    Fryslangirl – 30 jaar – 1e kindje
    IS88 – 26 jaar – 2e kindje
    Mavane – 29 jaar – 2e kindje
    Eleo – 30 jaar – 1e kindje

2 december
    Noa2 – 30 jaar – 2e kindje

3 december
    Plmp89 – 25 jaar – 1e kindje
    Wvw – 28 jaar – 1e kindje

4 december
    Fortunae – 26 jaar – 2e kindje
    Miekiej88 – 26 jaar – 1e kindje

5 december
    Lunap – 32 jaar – 2e kindje
    Nonie – ? jaar – 1e kindje

6 december
    NathalieD – 24 jaar – 3e kindje
    Sim88 – 26 jaar – 2e kindje
    Corina1989 – ? jaar – 2e kindje

7 december
    xMeliisz – 24 jaar – 1e kindje
    FleurFabelle – 27 jaar – 1e kindje

8 december
    Mywish2014 – 24 jaar – 1e kindje

9 december
    Anoniempje25 – 28 jaar – 2e kindje

10 december
    Vrouwtje1983 – 31 jaar – 1e kindje
    Lionne – 34 jaar – 2e kindje
    Suzanneke – 23 jaar – 2e kindje
    Blijevrouw21 – ? jaar – 2e kindje

11 december
    Kwiebeltje – ? jaar – 2e kindje
    Roozs – 31 jaar – 2e kindje
    Mik2sept – 33 jaar – 3e kindje

12 december
    Belony – 37 jaar – 1e kindje
    Meisje1234 – 27 jaar – 1e kindje
    Woerdie – 35 jaar – 2e kindje
    Dide – ? jaar – 1e kindje

13 december
    Mik81 – ? jaar – 2e kindje

14 december
    Princesa – ? jaar – 1e kindje

15 december
    Fidel2010 – 30 jaar – 2e kindje
    Elisabeth80 – 34 jaar – 1e kindje
    Koekje2015 – 33 jaar – 1e kindje

Afspraken Mei ♥
    4: kwiebeltje, eerste afspraak vk
    4: wvw, afspraak arts & echo
    4: fryslangirl, intake vk
    5: Suzanneke, echo & intake
    6: Vrouwtje1983, intake gesprek & eerste echo
    6: blijevrouw21, eerste echo
    6: Miekiej88, termijnecho
    7: Meisje1234, eerst echo
    7: Fortunae, termijnecho
    8: fidel2010, eerste afspraak vk
    8: Elisabeth80, eerste echo
    8: joos1, termijnecho
    9: lunap, termijnecho
    11: noa2, termijnecho
    12: Elisabeth80, intake vk
    12: mavane, termijnecho
    13: Mik2sept, termijnecho
    13: Roozs, intake vk
    15: NathalieD, intake gesprek & termijnecho
    15: Plmp89, echo
    15: KleineFee, termijnecho
    18: IS88, termijnecho
    20: fryslangirl, termijnecho
    27: Dide, termijnecho

★ Sterretjes ★
    Cdvg, 5 weken
    Bodien, bbz?
    DisneyMama
    Freubel40, 7.4 weken

Als je ook op de lijst wilt, of er moet iets aangepast worden kun je het in kleur/dikgedrukt/onderstreept aangeven. Dan pas ik (KleineFee) het aan. Je mag natuurlijk ook zelf de lijst aanpassen!

19. KleineFee

KleineFee Bekend lid

22 feb 2015
    820
    307
    63
    - Corina: Welkom en gefeliciteerd!

Hulp in huis: Mocht er een moment komen dat ik hulp nodig heb dan staat mijn moeder klaar om ons te helpen. Vorige zwangerschap is ze tot 16 weken ook bijna elke dag bij ons thuis geweest om voor Fee te zorgen omdat ik het niet kon en mijn man ook gewoon moest werken. Tot nu toe is het gelukkig nog niet nodig geweest en voel ik me echt goed.

Hg: Ik leef zo met jullie mee dames met HG! Elke dag van deze zwangerschap ben ik weer dankbaar dat ik er dit keer geen last van heb. Maar het is echt afzien weet ik ook helaas uit ervaring. Hopelijk zijn jullie er met 16 weken en uiterlijk 20 weken vanaf en kun je vanaf dat moment meer gaan genieten van de zwangerschap.

Combinatietest/NIPT: Wij hebben er ons de vorige zwangerschappen totaal niet in verdiept omdat elk kindje welkom zou zijn, met of zonder zorgen. Nu zijn we er wel wat meer mee bezig omdat we, klinkt verschrikkelijk, geen zorgenkindje aankunnen. Ik denk (weet bijna zeker) dat het al erg zwaar wordt als we straks 3 kinderen hebben waarvan de oudste net 2,5 is. Als het jongste kindje dan ook nog extra zorg nodig heeft denk ik dat wij dat niet aankunnen en ons hele gezin daaronder lijdt.

20. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    inderdaad kleine fee het is een lastige vraag die je jezelf moet stellen...

Zijn er trouwens meiden met een lage bloeddruk nu tijdens de zwangerschap?

Deel Deze Pagina