1 t/m 15 December 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door rosalincke, 20 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    #1501 NathalieD, 30 apr 2015
    Laatst bewerkt: 30 apr 2015
    Ik hoop ook echt dat die roze wolk nog komt. Ik heb een boek gekocht (laten kopen) 'het grote wonder'. Daarin staan veel mooie plaatjes en veel over de ontwikkeling per week. Zo kan ik zien waar ik het voor doe. Ook heb ik de echo binnen handbereik liggen. En ik had vast een jasje gekocht, zodat ik iets tastbaars heb. Dat helpt me wel een klein beetje. Verder leef ik per uur. Kijken wat ik kan eten en binnen kan houden, en zo weinig mogelijk bewegen. Aan het einde van de ochtend kan ik eindelijk zittend douchen, waarna ik snel weer op bed ga liggen. 'S middags lukt het me soms even om naar beneden te gaan of even in de tuin zitten. Dat is mijn uitstapje. Daarna weer op bed liggen en om 9 uur proberen te slapen.
    Toen ik de griep erbij had had ik regelmatig hartkloppingen. En dan lag ik soms een uur me te concentreren op m'n ademhaling zodat ik weer tot rust kwam. Dat was heel naar. Verder heb ik een lage bloeddruk en ben ik veel duizelig. Gelukkig kan ik wel wat internetten op de tablet maar als ik te lang lees word ik daar ook weer misselijk van. Het is even doorbijten.

2. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    #1502 NathalieD, 30 apr 2015
    Laatst bewerkt: 30 apr 2015
    Fijn dat je mee denkt, maar nee met die naalden is niets voor mij:) Met de medicijnen lukt het me al aardig om te eten. Ik had er al het een en ander over gelezen. Maar ik ben blij dat het bij jou verlichting geeft.

3. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Jij mag ook gewoon klagen hoor! Deed ik ook bij m'n 1e zwangerschap en toen was het een stuk minder erg als nu. Maar ook toen vond ik het misselijk zijn heel naar! Fijn dat je al richting de 10 weken bent!

@KleineFee: Wat fijn dat je nu geen HG hebt, lekker van genieten hoor!!

@Mik2sept: Hier ook een lage bloeddruk. Volgens de vk normaal. Alleen was die extra laag door de griep.

4. corina1989

corina1989 Fanatiek lid

15 mei 2012
    1.081
    0
    0
    Groningen
    Bedankt allemaal!

Oja ik ben trouwens 26 jaar en het is ons tweede kindje :) .

Oei ik lees over HG. Wat lijkt me dat zwaar! Ik hoop echt voor jullie dat het beter gaat (of nog beter, dat de HG weg is), als de 12 weken voorbij zijn.
    Ik ben wel misselijk, de hele dag door. Ik moet erg letten op wat ik eet. Kan nu bijvoorbeeld geen chocolade verdragen (balen!!) en moet kleine hoeveelheden per keer eten.

Ik heb ook een lage bloeddruk. Dit heb ik sowieso al, zelfs zonder zwangerschap. Nu zit ik vaak rond de 100/50. Heb dropjes in huis en probeer wat zout over de aardappels en groente te eten. Af en toe bouillon...

5. corina1989

corina1989 Fanatiek lid

15 mei 2012
    1.081
    0
    0
    Groningen
    Degene die ook al 1 of meerdere kindjes heeft lopen... Hoe is het met jullie buikgroei? Ik pas mijn gewone broeken niet meer en loop al in mijn zwangerschapskleding :$. Gelukkig hebben we gisteren het nieuws aan mijn ouders verteld en op het werk. En vandaag schoonouders. Dus hoef ik morgen niet heel stiekem te doen met omkleden op werk (werk in de zorg, in ZH).

6. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    fijn weer een mooie echo

Ik heb wel gelezen dat lage bloeddruk erbij kan horen maar had het vorige zwangerschappen niet maar voel me nu wel futlozer.

mijn lage broeken lukken nog wel.

Had wel mijn zwangerschapsbroek gepast maar die zit niet meer lekker...
    vandaag een strakke trui aan dan tekent mijn buik ook echt... maar vandaag niet zoveel mensrn gezien 😉

Fijne avond!

7. Roozs

Roozs Lid

1 mrt 2015
    51
    0
    0

Hè wat ontzettend rot!! Niks aan en niks genieten zo kan ik me voorstellen! Hopelijk voel je je snel weer beter meis!!

8. Roozs

Roozs Lid

1 mrt 2015
    51
    0
    0
    Zwangerschapskleding

Ik heb eigenlijk niks bruikbaars meer van de vorige keer. Rn gisteren is m'n fijne spijkerbroek kapot gegaan.. Dus twijfel nu of ik een zwangerschapsbroek zal halen of een gewone..

Lijst
    Ik heb 15 mei een afspraak bij de Gyn, als de echo er dan goed uit ziet dan ga ik helemaal over naar de vk, wil je me op jet lijstje erbij zetten?
    Op m'n mobiel lukt t niet zo goed merk ik

Klachten
    Misselijk, banken pijn, MOE en echt geen energie, soms pijnlijk stuitje en soms steekjes in m'n buik. Gelukkig allemaal niet heel extreem en prima de handelen, soms alleen onhandig. Ik was een fanatiek hardloper, maar nu kom ik niet verder dan 3 km.. Dan ben ik zo misselijk en moe dat ik er mee moet stoppen.

9. Sim88

Sim88 Bekend lid

2 okt 2013
    933
    0
    16
    Kleine fee, ik heb nog wat afspraken voor de lijst:
    11 mei termijnecho
    26 mei nekplooimeting
    23 juni 16 wkn controle vk
    Wil jij deze weer toevoegen?

10. KleineFee

KleineFee Bekend lid

22 feb 2015
    820
    307
    63
    Zal de afspraken weer toevoegen Roozs en Sim!

Wie gaan er allemaal een geslachtsbepaling doen? En met hoeveel weken? Ik ben aan het twijfelen of we met 16 weken een afspraak zullen maken of wachten tot 20 weken.

11. Roozs

Roozs Lid

1 mrt 2015
    51
    0
    0
    Thanks!!

Ja we gaan zeker een geslachtsbepaling doen. Samen met m'n man en dochtertje. Wanneer weten we nog niet.
    Jullie!

12. mik81

mik81 Niet meer actief

Zo plat als een dubbeltje ook nu 😳. Vorige keer werd t pas na 5 mnd echt duidelijk.

13. mik81

mik81 Niet meer actief

Oja nog net op tijd voor de lijst 😅 ... Morgen (1 mei) eerste echo bij fertiliteit. Als het vruchtje in orde is bel ik maandag de verloskundige.

Wij gaan ook weer een geslachtsecho laten doen. Veel te nieuwsgierig ☺️.

14. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    Hier al een dochtertje, maar mijn buik is nog niet duidelijk veranderd. Alleen in de avond merk ik dat het fijner is geen druk te voelen. Maar hier ook door een broek heen, dus ga wel een zwangerschapsbroek kopen. Vind het zonde nu een gewone te kopen.

Wat betreft de geslachtsecho... zeker! Met 16 weken. We nemen die kleine mee, zodat het voor haar wat echter wordt. Vorige keer hadden we alle grootouders bij, dat was ook erg leuk. Maar nu met het gezinnetje :)

hg meiden, wat vreselijk voor jullie! Dat is echt niet te doen! Ik duim ook mee dat het 'snel' minder wordt/over is!

15. Sim88

Sim88 Bekend lid

2 okt 2013
    933
    0
    16
    Wij laten ons weer verassen dus geen geslachtsbepaling :D

Psst, misschien wel leuk om straks op de lijst erbij te zetten, het geslacht ;)

16. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Geslachtsbepaling
    nee mits ik t volhoud wil ik me deze keer laten verrassen

17. IS88

IS88 Fanatiek lid

8 jul 2012
    1.133
    1
    38
    NULL
    NULL
    Hoi hoi, weer even vanuit Maleisië :)

@corina welkom! Volgens mij hebben we in een ver verleden nog samen in een topic gezeten over jong moeder worden? Leuk dat je ook in verwachting bent van nr 2!

Geslachtsbepaling, ik zou wel willen, vorige keer ook gedaan maar toen hadden we ook een reis gemaakt tussen week 12 en 16 en was ik gewoon benieuwd of alles goed zou zijn met uk. Nu vindt ml het niet zo nodig dus ik moet hem nog even overtuigen ;) overigens ben ik er van overtuigd dat het weer een meisje is, kan me niks anders voorstellen :) vorige keer had ik het trouwens helemaal fout, dacht een jongen (had zelfs al wat blauwe kleertjes gekocht) en heb wel even moeten wennen. Had niks te maken met voorkeur, voelde me ontzettend in den steek gelaten door m'n vrouwelijke intuïtie ;)
    Hebben jullie een voorgevoel en/of voorkeur?

Wat onze reis betreft, we zitten nu in Kuala Lumpur, geweldige stad en dl heeft het ook naar haar zin. Gisteren op de Petronas towers geweest (verdieping 85) en naar een aquarium. Vandaag gaan we naar een heel groot vogelpark :)

18. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Kleine fee, wij gaan en geslachtbepaling doen, waren we niet perse van plan maar mijn mama heeft ons de geslachtbepaling cadeau gegeven omdat ze het graag wil weten ivm kleren naaien voor de baby :)

19. mavane

mavane Bekend lid

14 feb 2015
    640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit is mijn tweede, wel vierde zwangerschap. Heb ook al een buik. Kon het ook niet geheim houden. Er word door collega's al naar gevraagd. Ik werk ook un een ziekenhuis en scheelt idd gedoe met omkleden want loop al in positie broeken. Aangezien de vragen al dagelijks kwamen besloten im het te vertellen na een goede echo die we met 8 weken hadden.

Ik wil wel geslachtsecho plannen. Bij elise ook gedaan en vond ik een erg leuke echo

20. mavane

mavane Bekend lid

14 feb 2015
    640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net mijn laatste nachtdienst gewerkt. Voorlopig nu niet meer :)

Deel Deze Pagina