IS88, dat lijkt me inderdaad ook heel vervelend en 15 kg afgevallen, pfiew! Wat zei de vk daarvan? Omdat ze altijd afraden om af te vallen tijdens een zwangerschap? Jaa, met dl heb ik ook kilo's zure matten naar binnen gewerkt en nu eet ik ook overal augurken bij.. Ben vorige keer heel veel aangekomen, weet niet hoeveel precies maar woog aantal maanden na zw nog meer dan 10 kg boven startgewicht.. Hoop nu minder aan te komen, lijkt me wel haalbaar. We hebben toen tot het einde iedere dag aan ons huis verbouwd en dan probeer ik wel te koken maar soms lukt dat niet en dan 's avonds lekker een bitterbal als we klaar waren, neeen.. Dat gaat nu wel ander! hihi Pffff.. Ik ben een heks vandaag, ik wil gewoon alleen zijn, vanochtend ruzie gemaakt met ml. Ik vroeg of hij dl even weg wou brengen, zegt hij ja, komt hij terug boos dat hij zn sleutels is vergeten zegt hij tegen mij, dat komt ervan, ik moet gewoon mijn eigen dingen doen. Soooo... Toen werd ik boos, volgens mij is onze dochter ook zijn ding, dus ben ik boos weggegaan en dl weggebracht en thuis gekomen in een leeg huis.. Ik heb geen zin om iemand te zien vandaag en wil het liefst huilen.. (ik stel me heel erg aan --> Hormonen!!)
In het begin was ik een paar kg afgevallen hebben volgens mij wel meer meiden en vervolgens kwam ik niks aan. Na de bevalling (dochter was 4,5kg, vruchtwater, bloed, placenta etc was ik ineens 14kg lichter. Vk wist er van maar we konden er weinig aan doen. Sinds een week is het weer heel erg (ben nu op vakantie) dit heb ik vandaag tot nu toe gegeten (het is hier 16:25) Ontbijt: glaasje sap, 4 stukjes watermeloen, 1 american pancake, 4 happen omelet Tussendoor: handjevol cashewnoten Lunch: 1 hap panini, 5 happen cheesecake en halve ijskoffie Verder 1 pot thee en 1l water Geen honger en van de panini begon ik te kokhalzen
Pff het is wat hè met al die kwaaltjes. Veel zijn er hier misselijk. Wat betreft eten heb ik hier ook rare gewoontes. 'S nachts eet ik appelmoes als ik honger heb. Staat naast m'n bed. En fruit en boterhammen met een lading kaas gaan er ook wel in, zolang ik maar op bed blijf liggen en m'n maag niet in beweging komt. Geen een broek zit meer fijn. Alles knelt voor mijn gevoel terwijl dat niet zo is. Zelfs strakke hempjes zijn niet meer comfortabel. En ik was altijd een buikslaper wat nu ook niet meer kan, en dat terwijl ik nog helemaal geen buikje heb. Zondag ben ik 10 weken. Ik hoop echt dat het daarna wat draaglijker word.
Hooi dames: @ Suzanneke: haha ik kan op t moment ook echt een hormoon monster zijn haha dan wil ik ook echt gewoon alleen gelaten worden en met rust gelaten worden en kan ik erg onredelijk zijn! Arme mannen Ik heb dat bij de vorige zwangerschap eigenlijk helemaal niet gehad... @ kilo's: bij de vorige zwangerschap 14 kilo aangekomen en direct na de bevallen bijna 8 kilo er van af en na 3 weken had ik nog maar 2 kilo over van de zwangerschap, wat ik prima vond omdat ik iets zwaarder wou zijn! Was Nog niet helemaal in vorm hoor, maar ik gaf ook borstvoeding en die kleine lusten er wel pap van Xx
Volgens mijn man ben ik ook een monster, maar ik denk ook dat hij er wel wat anders mee om zou kunnen gaan. Wat hij doet net zo geïrriteerd. Heb m dat ook verteld want zo is het erg ongezellig thuis. En hij hoeft niet alles te pikken maar zou fijn zihn als hij er wel rekening mee houd. Heb het niet helemaal zelf in de hand. Buurman zei het lijkt wel dat als vrouwen weten dat ze zwanger zijn ze dan monsters worden. Maar mijn man net zo goed want die schuift alkes heel makkelijk op mijn hormonen af en bij ieder dingetje, ook al reageer ik gewoon normaal, denkt hij dat ik geïrriteerd ben Tereijl hij zelf op dat mmoment gewoon geïrriteerd is.
Ik was binnen twee weken na de bevalling 13 kilo kkwijt. Ik hield ongelooflijk beel vocht vast. De rest ging niet zo makkelijk maar er wel afgekregen voirdat ik weer zwanger wilde worden. Had graag nog wat meer eraf gehad maar daar ga ik aan werken als de tweede er is.
Hooii dames, Leuk om al jullie ervaringen en verhalen te lezen. Gewicht: Hier ook 1,5kg afgevallen terwijl ik echt niet heel veel minder eet. Heb wel slechtere eetlust maar kleine beetjes vaker op een dag werkt goed. Mag alleen niet meer afvallen want zit al op bmi van 18,5 dus randje ondergewicht. Maar eetlust en eten gaat laatste week gelukkig alweer stukken beter. Kwaaltjes: Verder weinig kwaaltjes en weet dat ik niet mag klagen maar maakt me nog steeds erg onzeker. Vrijwel geen pijnlijke borsten meer ook nooit erg gehad. Nog wel vermoeid en mijn darmen geven soms flinke pijnscheuten. Echo: Morgen hebben we weer echo dat is al de termijnecho met 9,5wk. Vind het echt weer reuze spannend en ben erg zenuwachtig.. Hopelijk slaap ik komende nacht een beetje. Moodswings: Eigenlijk weinig last van gehad vond ik en ML ook maar gisteren kwam ik laat thuis en kon ik echt ineens niets hebben en ML deed ook niks goed.. hihi...
Misschien wat vroeg, maar hebben jullie al nagedacht over borstvoeding of flesvoeding? En wat zijn jullie ervaringen? Hier heb ik bij de 1e een kleine 2 maand bv gegeven ivm m'n opleiding die ik nog aan het afronden was. Daarna over op fv en dat was ook prima. Bij de 2e heb ik 6 maand bv gegeven en dit wil ik nu graag weer doen.
Hier wordt het flesvoeding. Bij de eerste bv geprobeerd maar was een groot drama. Kwam niks uit, deed ook erg pijn bij mij. Na drie dagen snachts de vk in paniek op gebeld kreeg dl niet meer stil. Mochten we voeding komen halen nog diezelfde nacht. Toen ml thuis kwam met flesje en ik gaf haar de fles viel er zo'n last van m'n schouders. Het gaf ons veel stress dus besloten om dit keer meteen flesvoeding te doen.
Dat kan ik heel goed begrijpen! En ook dat je dat niet nog een keer wil meemaken. Ik had bij de 2e beide borsten ontstoken gehad in de kraamweek en ik was daar heel erg ziek van. Na twijfelen toch doorgegaan en later gelukkig nog wel kunnen genieten. Ik had juist last van overproductie.
Mijn buikje nu. Vandaag vrienden op bezoek gehad en het nieuws verteld. Ze konden het inderdaad ook al zien, oops. Morgen intake bij de vk Ik wil dit keer bv proberen. Vorige keer ook geprobeerd, maar ik was zo zwak na de bevalling en M.Maaike is paar dagen héél misselijk geweest. Was zo zielig. Toen toch gekozen voor de fles.
Hier borstvoeding... Heb daar onwijs van genoten bij onze dochter. Helaas maar een weekje of 9 kunnen doen, omdat ze niet groeide. We heb ik flinke kloven gehad. Deze keer dus zorgen dat ik die uk echt goed aanleg en mijn tepels goed insmeer met zalf en evt tepelhoedjes in huis halen. En dan hopen dat het nu langer mag lukken (en dat de voedingen ook iets minder lang duren). Maar mijn overweging was toen, het is gezonder voor die uk en voor mij. En als ik het toch niks vind of het valt tegen, is de flessenvoeding zo gekocht. Andersom gaat niet. Als ik na een week of 10 gedacht had, ach toch liever de borst, was dat te laat. Dus eigenlijk op 'nuchterheid' ofzo, want ik vond het aan het begin van de zwangerschap maar een gek idee. Nu vind ik het weer een gek idee, maar weet ik hoe heerlijk ik het vond om borstvoeding te kunnen geven (en hoe ontzettend praktisch het was met op pad gaan).
Bv totdat ik aan het werk ga. Bv was slopend, ik heb gilles de la tourette en dat werd zo hevig door de vermoeidheid. Fv gaf meer rust, daar toen voor gekozrn toen ik weer aan het werk ging. Bij mijn dochtrr zo gedaan en nu weer het plan.
Hooi Ik heb mijn zoon 1,5 jaar borstvoeding gegeven, ik was net ander halve maand gestopt voor ik nu zwanger raakte! ik ben van plan om het zo ie zo 9 maanden vol te houden en als het weer zo goed verloopt weer ander half jaar! Het is mij zo goed bevallen, ik heb nooit kloven gehad en maar een paar keer borstontsteking waar ik na een paar dagen zo weer helemaal vanaf was door die kleine vaker aan te leggen, dus ik moet ook wel zeggen dat het mij wel makkelijk is afgegaan! Ik las tijdens mijn vorige zwangerschap dat als je je tegels elke dag waste met een ruwe washand dat dat zou helpen om kloven te verkomen, ik heb dat dus gedaan en nooit kloven gehad...of het nou echt daardoor kwam geen flauw idd hahha maar ik geloof er wel in Xx
Hier alleen maar gekolft omdat door zijn prematuur zijn n niet genoeg kracht had, thuis lukte mij het niet om de overgang te maken van kolven naar de borst. Opgegeven moment was ik op, N huilde veel en vond de combinatie een huilend kind op de achtergrond geen succes dus naar drie maanden gestopt. Nu twijfel ik geel erg, ga denk ik wel proberen maar gaan niet fulltime kolven. Dus meteen aan de borst en anders fles.
Ik zei altijd voor mij geen kind aan de borst maar nu die kleine in mijn buik zit ben ik helemaal om en wil het dolgraag. Morgen eerste echo, zenuwachtig!
Voeding Zeker weten bv, heb dl totaal 2,8 bv gegeven, (2 jaar 2 mnd gekolft, laatste half jaar alkeen uit de vriezer) vooral vanaf 1 jaar fulltime afgekolft omdat ze een eetprobleem heeft. En de borst al meer ging weigeren. Ik had een overproductie, ik beb 150 l gedoneerd via moedermelknetwerk. Ik ga der nu voor vol aan de borst en dan voor 1,5 jaar denk ik, minimaal een jaar
Ik heb 13 maanden bv gegeven, vanaf 9 maanden ben ik gaan afbouwen, eerst middagvoeding, toen avond, etc. Ik hoop nu weer te gaan geven maar ik weet niet of ik het zo lang wil. Het heeft me veel energie gekost, vooral het kolven op het werk.
Morning, Ik zit nog heel erg te twijfelen tussen bv of fv. Als ik bv ga geven dan zal het waarschijnlijk tot het einde van mijn verlof zijn en daarna over op de fles. Nog 2 dagen en dan al de termijn echo! De tijd gaat eigenlijk best snel
Bij de oudste heb ik geen BV geprobeerd, meteen op de fles. Ik was nog vrij jong en in onze omgeving was geen enkele baby, dus ik vond het allemaal al "vreemd" genoeg met zo'n kindje en had totaal geen zin in BV. Bij de middelste (4 jaar later) heb ik het serieus geprobeerd na de keizersnede, maar na een ruime week hebben we het moeten opgeven omdat hij veel te veel afviel. De flessen zijn mij uitstekend bevallen, je hebt echt net zo'n goede band met je baby (ik in elk geval wel haha) en je man kan ook 's nachts voeden - ook een voordeel. Mijn kinderen zijn super op de flesvoeding gegroeid en gezond. Met deze (weer 4 jaar later ) wil ik wel weer BV proberen, met een lage drempel naar flesvoeding. Het zal weer een keizersnede worden en dan is BV lastiger maar we zien wel. Edit: Oh ik zie nu: vandaag 10 weken!!!! Yessss