Woooh mooie echo's komen er voorbij!!!! Hier erg zenuwachtig voor termijn echo straks om 12:40! Kan wel huilen hhaha hoop straks ook mooie echo te mogen showen! Kwiebeltje, lastig hoor
Tada, de echo! Hij is niet zo super scherp, maar ik heb dan ook een redelijke buikwand waar de echo eerst langs moet. Maar als je goed kijkt zie je het neusje, de kaaklijn, armpjes en een beentje. Bewegend beeld was een stuk duidelijker!
Vraag is al eerder gesteld geloof ik maar doen jullie een combinatietest? En waarom wel en waarom niet? Ik ben 33 jaar en zwanger van mijn eerste kindje. In de familie geen aangeboren afwijkingen en mijn vriend heeft een dna en chromosomenonderzoek gehad ivm de icsi behandeling met een goede uitslag. Ik lees zoveel over kansberekeningen en onnodige onrust... Hoe kan ik het best de juiste keuze maken?
Ik ben 35 en wij hebben ook geen aangeboren afwijkingen in de familie. Toch ga ik voor een combi-test. Tuurlijk is het een kansberekening, maar als er écht iets goed mis is dan zijn we er bijtijds bij. @ Lunap, veel plezier!
Wij doen het niet. Ik denk dat ik er alleen maar onrustig van wordt tenzij de uitslag super goed is. Onze verloskundige zei nog dat ze als mensen twijfelen het volgende advies geven: Zou je een kindje met down weg willen halen, dan wel test. Zou je het willen laten komen, dan niet testen. Andere ernstige afwijkingen waarmee een kind echt geen leven heeft zien ze met de 20 weken echo meestal wel. Dan kan je ook gewoon bevallen en afscheid nemen (wat natuurlijk ook heel moeilijk is). Rond de 12 weken wordt je volgens mij gecurreteerd. Daar heb ik zo'n gruwelijk beeld bij nu ik ons kindje gezien heb. Dit allemaal heeft ons doen besluiten het niet te doen. Het is toch heel persoonlijk denk ik.
Bah bloedverlies rood met stolsels Hopen dat het geen miskraam wordt Vandaag maar beetje rustig aan doen en eens zien waar dit heen gaat.
Iha5, bah wat naar, de verloskundige gebeld? Hier was alles goed! Ben nu 9.5 ipv 9.6. dus 7 december uitgerekend! Helemaal happy maar nu zo moe van alle emoties! 29/6 geslachtbepaling!
Precies dit. Mijn partner heeft een broer met het syndroom van down. En mochten wij een kindje krijgen met die beperking mits het verder levensvatbaar is dan is dat kindje welkom. Wij gaan dus ook geen test doen.
Bedankt voor de reacties. Ik denk dat wij de test wel gaan doen. Ik wil het toch wel weten als het niet goed zou zijn. Mezelf kennende blijf ik me anders constant afvragen of het wel goed zit en krijg ik achteraf spijt als ik het niet gedaan heb. Woensdag ook nog wat extra advies vragen bij de vk.
Wij doen wil combinatie test omdat we het graag van te voren weten als kindje met down is. Dan kunnen we alvast dingen voorbereiden enz.