Hier doen we al jaren niet meer aan sinterklaas. Misschien volgend jaar met mijn neefje dat nu 5 weken is en de kleine van ons. Normaal reizen we wat af met kerst. 1 avond bij mijn ouders. 1 bij schoonvader en 2 bij schoonmoeder omdat ze zo ver weg woont... Die laatste wordt hem sowieso niet. De andere twee zien we wel. Ik heb donderdag weer controle, ze kunnen er toch niets aan doen om het te stoppen als het begint, dus nu gewoon weer een reguliere patiënt. 34 weken grens was echt een dingetje blijkbaar. Hier ook blij dat het bijna november is, spannend! Vandaag vond ik het opeens zo spannend om mama te worden, wat nou als mijn kind ooit iets overkomt, dat soort dingen. Zoveel respect opeens voor mijn eigen ouders
Hier is het ook meer geduw en geschuif. Heel soms een harde trap. M'n vriend kwam helemaal boos thuis van werk. Hij had het met een collega over de bevalling. Uiteindelijk kwam het erop neer dat we voor een thuisbevalling gaan. Waarop zijn collega helemaal los ging met verwijten dat het slecht is en de baby dood kan gaan etc. Nou mn vriend werd woest. Ik had niet verwacht dat mannen ook zo konden zijn.. 😅
Theeleut, 34 weken grens staat inderdaad erg hoog in het vaandel. Ciprilla, Hahaha ooh sorry moet er wel een beetje van lachen eigenlijk Soms zijn mannen nog erger dan vrouwen Hier, Dagje toverland gedaan... ik in de rolstoel... klein stukje gelopen en heb dat moeten bekopen met bandenpijn van zowat een uur.... Nou ja.. weet ik dat dat dus ook niet meer kan, dat kleine stukje lopen naar de auto
Koekie, ik ook hoor hahaha. Volgens mij is het een flinke discussie geweest tussen twee mannen op kantoor. Over bevallingen.. 😂😂 Knap dat je nog zo'n dagje onderneemt. Wel jammer dat je dan meteen zo last hebt daarna.
Hier vandaag met de kids wezen zwemmen ging me best goed af. Alleen erg moe. Maar verder helemaal leuk gehad. Alleen nu steeds misselijk en krampen in m'n buik. Ik hoop maar dat dit geen voorteken op een buikgriep is en dat het morgen weg is. Ik ga lekker op bedje lekker slapen allemaal
MamavanD, weltrusten en hopelijk inderdaad geen griep. Wel heerlijk even zwemmen. Cirilla, Hahaha ik zie het al voor me daar op kantoor... hihi Ja de meiden wilde zo graag daarheen. We hebben een abbo dus dat scheelt wel en met een rolstoel is dat niet zo erg... alleen dat kleine stukje lopen had dus niet meer gekund. Heen weg stapte ik bij de ingang uit en heeft mijn vriend met de meiden de auto geparkeerd... Dus dat was goed te doen qua afstand maar terug dus niet zo
Koekie: wat leuk n dagje toverland. Wel balen dat je het daarna moest bezuren. Maargoed weet je dat ook weer😉 mamavd: hoe is het? Niks doorgezet? Ciprilla: ooo soms zijn mannen nog erger dan vrouwen! Hihi
He meiden nee gelukkig niet ben op bedje gegaan en ik ben niet meer misselijk. Hier vandaag 34 weken wat een mijlpijl zonder problemen zijn we toch al heel ver gekomen.
Gelukkig alles weer goed mamavand. Leuk die wintertijd maar mijn banner klopte niet meer... Klossen zijn binnen. Vanmiddag er meteen maar onder zetten. Begin echt ongeduldig te worden.. ik tel de dagen zo erg af. Nog meer dames daar last van?
@Ciprilla ik ook hoor haha ze mag van mij wel komen. Heb ml al de opdracht gegeven de laatste klussen af te maken en klossen eronder te zetten.
Lin, ja dat was nu ook de laatste keer dat we iets hebben ondernomen hoor hahaha. Na de bevalling komt dat wel weer als ik hersteld ben van de ks. MamavanD jeej 34 weken dansje voor jou. SUper zeg en fijn dat je mannetje nog veilig binnen zit Nog even volhouden. Jaaaa hier ben ik ook echt nieuwsgierig naar onze frummels. Ik kijk ook wel uit naar hun komst, maaaaar...... nu nog even wachten. Vind het nog een beetje te vroeg voor ze.... al zei ik dat ik ze pas in november wilde ontmoeten.... haha... morgen is het november. Zo fijn als we dat halen. De dag duurt nog even he. Al vind ik wat later in november beter Vandaag vroeg een vriendin van mij aan de jongste van de 2. Wanneer denk jij dat de baby'tjes geboren worden? Haar antwoord: Zaterdag! Hahhaha oke.... weten we dat ook weer Vandaag was ik weer voor ctg naar het ziekenhuis geweest en deze was goed.. morgen geen controle.. woensdag weer.
Koekie, als het goed is ga je november gewoon halen Gelukkig was de ctg weer goed. Zaterdag haha dat is wel heel snel, wie weet heeft ze een vooruitziende blik. 😂 Ik heb net de vluchttas voor de baby ingepakt. Moet ik luiers en luierdoekjes meenemen?
Bij ons in het ziekenhuis hebben ze luiers etc. Koekie we gaan november gewoon allebei halen, wie had dat 2 weken geleden gedacht Wel grappig dat een deel zoiets heeft van doe nu maar en de mensen met vroeggeboorte risico's tellen elke dag die het langer duurt. Wellicht iets met gras en buren. Hier ook alles aan het wassen etc. Toch wel fijn die bonus tijd.
Idd theeleut raar is dat he, bij de eerste totaal overdonderd toen ze mer 36 weken zeiden we gaan hem halen want bij de eerste ga je uit van minimaal 40 en als pech hebt 40 plus. Bij de tweede was ik er echt wel klaar mee naar 12 weken lang weeen bloedverlies en ontsluiting. En nu hoop ik vurig dat de gyn akkoord gaat met de 38,0 want wil m'n mannetje het liefst zo lang mogelijk bij me houden. Aan de ene kant ben ik onwijs nieuwsgierig naar hoe hij eruit zal zien. En anderzijds doodsbang dat als m'n vliezen breken ik het zkh niet zal halen! Maar aan de andere kant heb ik echt het gevoel dat hij nog niet klaar is! En dat kan natuurlijk nog maar hij ligt volgens mij nog niet helemaal ingedaald, en ik blijf ergens de angst houden dat hij heel klein is. Ik ga dit ook aangeven a,s woensdag op controle en ik hoop dat de gyn dan toch nog even wil meten. Bij de jongens had ik ook voelbare ontsluiting dat kon ik zelf voelen!! En stond de tut van m'n baarmoeder mond heel ver naar voren dus dicht bij de uitgang. Ook dit is nu nog niet het geval, en dat maakt me angstig en geeft mij het gevoel dat ze hem er misschien wel letterlijk uit moeten jagen... en ze dus niet vliezen kunnen breken en pomp starten. Ik wil niet dat ze met ballonnetjes of veters moeten gaan werken ok hem eruit te krijgen. Dus ja heel veel om over na te denken.
Ciprilla, Ik heb geen luiers en billendoekjes in de tas gedaan. Hebben ze inderdaad in het ziekenhuis. Theeleut, jaaaa November moeten we zeker halen he.. Nog een aantal uurtjes en dan is het 1 november... haha.. Idd wel grappig om te lezen. Wij hopen nog heel wat weekjes door te mogen en de andere hebben zoiets... het is wel goed. Nou hier nog echt niet he. MamavanD, Hoop dat je de 38 weken gaat halen. Positief blijven maar snap wel dat je het zwaar hebt zo. Nog even volhouden
Goedemorgen dames! Nou ik was bij de eerste wel zo van "Laat maar zo lang zitten als ze wil, het zal nodig zijn". Maar toen we dat gezeur kregen met suikerprotocol baalde ik flink, ik wilde niet voor 41.5 worden ingeleid omdat ik dan zo lang in het ZH moest blijven en uiteindelijk moesten we dus alsnog 24u blijven.. plus dat ze haar 6x in d'r hakje hebben geprikt, echt zielig! En met haar gewicht had ze beter rond de 39w kunnen worden geboren Dit keer zitten we wel in dubio, ik ga sowieso niet over de 40w. maar dan dus inleiden; waar ik tegenop zie. Daardoor wil ik heeeeel graag dat ze al voor die tijd spontaan komt, als ze nu komt is ze waarschijnlijk al prima op gewicht maar ik heb liever dat ze rond week 38 komt Ik denk wel dat de dames die nog niet weten wanneer ze sowieso gaan bevallen beter uit kunnen gaan van 41+ want anders duren die dagen na de 40w zooo lang! Bij mij kropen ze echt voorbij vorig jaar
Bij mij willen ze ook pas inleiden met 41 weken maar ga denk vragen als de nierstuwing zo doorzet dat ik bij 38 weken al mag. 2 aanvallen in een week (waarvan 1 van 3 dagen ) vind ik wel genoeg. Wel heeft mijn man zijn telefoon nu standaard mee naar bootcamp en naar vergaderingen mocht het zover zijn.
De verloskundige vertelde mij dat ik bij 37 weken groen licht heb om te bevallen. Dus als ze zich over een week aandient dan zal ze er wel klaar voor zijn, ik verwacht het alleen niet hoor. Ik ga er eerder vanuit dat ze na de 40 weken komt. Zo met die laatste weken, is het gewoon spannend wanneer de kleine komt.
Krakeling dat lijkt me niet toch dat ze je zo lang laten doorlopen met zoveel pijn en aanvallen steeds toch. Hier zo weer controle bij de verloskundige. De kleine man is sinds gisteren rustiger dan we gewend zijn van hem dus gaan we dit maar weer aangeven 😱 Verder ben ik zo beneiuwd weer onze kleine man gaat komen. Kan eigenlijk niet wachten om hem te gaan ontmoeten en knuffelen en.
Nou.... Ik ben toch wel heel blij dat ik niet over de 40 weken zal gaan haha... Ik vind 38 weken wel een mooi termijn als we dat al mogen halen. Marcella succes dalijk in het zh. Krakeling, kan ik me voorstellen met die pijn die je hebt. Zou ook vragen wat de mogelijkheden zijn. 41 weken is dan wel erg lang. 4dogs, 40 weken klinkt al zo lang... haha... vind het ook echt knap als vrouwen hier over heen gaan en van alles ondernemen. IK HEB NOVEMBER GEHAALD ben zo blij.... Ben benieuwd morgen met de controles.