joehoe ik doe een 36 weken dansje! gek idee dat over een week of 4 ons kleintje er gewoon kan zijn! ik vind het gewiebel in mijn buik heerlijk! al kan ik echt niet wachten!
Leuk weer al die dansjes! Hello Daktarin Gyno..k hoop zo dat het werkt ben er wel klaar mee nu blegh..
Ze zeggen de laatste loodjes wegen het zwaarst nou dat is inderdaad zo!!! Ben nu van me 3e kindje zwanger maar nooit zo gehad als nu met het zwanger zijn.. Maar toch maar genieten dit is de laatste keer... Zijn er al die weten of ze ingeleid worden?
36+ weken dansje en ja ik weet wanneer de kleine geboren wordt. Krijg een keizersnee op een bepaalde datum ( voor mijn uitgerekende datum) . Zet hem nog niet neer aangezien het ziekenhuis al 2x een wijziging heeft doorgebracht. Maar het is na 39 weken. Wel krijg ik een gentle sectio en mag mijn man aanwezig zijn. Vind het eerlijk gezegd niet erg dat ik een keizersnee krijg. Had het graag mee willen maken om natuurlijk te bevallen maar voor mijn lichaam en voor de baby is dit het beste. Misschien ooit bij de volgende spruit
Ik had het ook en 2 tubes verder nog jeuk werd er echt gek van. Toen toch naar de huisarts gegaan en bleek dus een eczeem te zijn door de hormoonwisselinb en helemaal geen schimmel! Dus hou het even in de gaten!
Dansje voor de dansende dames! Zo spannend he allemaal. Uhm.... ja ik heb een datum Voor de ks.... maar ik vertel natuurlijk tegen iedereen dat er nog niks gepland staat Iedereen vraagt ernaar. Alleen mijn ouders en schoonouders weten de datum... Zow spannend allemaal!
Dan dans ik mee voor de 37 weken. Hier geen inleiding en mijn gevoel zegt ook dat hij voorlopig nog wel even goed zit. Riep heel de zwangerschap dat hij met 38 weken zou komen, maar heb nu zelfs het gevoel dat ik over tijd ga lopen. Bij zoon heb ik altijd geroepen "Die komt te vroeg!" en dat kwam nog uit ook.
Oh wat leuk dat jullie al een datum weten! Spannend! Hier is het indalen volgens mij begonnen, veel steken in m'n vagina. Ik ga sowieso niet voorbij 2dec (1dec sowieso inleiden), maar ik word met 39w gestript (als het lukt).
Weet niet wat het beleid van strippen (en inleiden) is bij mijn vk. Aan de ene kant wil ik het ook graag gewoon afwachten, ware het niet dat 42 weken precies op 5 dec is. Als het zo is, dan is het zo hoor 🙂 Maar als het even kan dan liever een andere datum. Sowieso vind ik voorbij de 41 weken gaan spannend ivm minder werkende placenta. Moet er altijd een reden zijn voor strippen, of doen ze dat eind zwangerschap altijd zodra er wat ontsluiting is? Vanavond om 19u weer controle bij de vk. Ben benieuwd of hij al ingedaald is. Ik vraag het me af, vorige week ook al veel krampen gehad en toen lag hij nog niet vast. Heb nu elke week controle, voor mijn gevoel ben ik gisteren nog geweest haha.
Bij de meeste VK's is het beleid volgens mij ; strippen vanaf 41w nadat er een goede controle in het ziekenhuis is geweest (echo en CTG). Bij mijn eerste werd ik daarom ook met 41.1 gestript (41.0 controles in ZH gehad). Nu gaan ze het eerder proberen vanwege de groeiecho, maar nog steeds nadat er een CTG en echo is gemaakt, als de baby het niet meer optimaal heeft daarbinnen gaan ze niet strippen, maar inleiden.
Ahaaa thanks! Het is voor nu ook nog helemaal niet van toepassing hoor, maar wie weet hoe ik er over 3 weken over denk haha. Onze baby zit wat groei betreft ook met alles tegen de bovenlijn. Met de echo van 34 weken werd zijn gewicht al op 2850 gram geschat en groei kwam uit op ruim 37 weken. Loopt jouw baby nog verder voor op groei 4dogs?
Bij mij zijn ze vorige keer met 40.5 begonnen met strippen zonder echo en ctg. Ik had al een cm ontsluiting toen door bijna 3 weken voorweeen .. Na 3 strip pogingen in zkh geweest voor inleidingsgesprek ( inclusief echo, ctg en inwendig onderzoek) en ben naar huis gestuurd met slaapmedicatie zodat ik 1 nacht goed kon slapen voor de bevalling . ( voorweeen kwamen alleen snachts). Thuis gekomen vk gebeld en plan verteld . Zij heeft nog even contant opgenomen en kwam met voorstel om vliezen door te prikken. ( had 4 cm ontsluiting reeds ) om te kijken of de weeën dan wouden doorzetten. Had meconium dus gelijk naar zkh..onderweg begonnen snel de weeën en 4.5 uur later laging mijn dochter op mijn borst. Ging super snel dus en daarna gelijk naar huis om half 2 snachts.
Strandbal, nee, net zoiets als jou baby denk ik? Ze verwachten een p90/p95 baby. Maar bij het geschatte gewicht stond weer 2900 (met 35w), terwijl een p90 meisje 3100 weegt met 35w...? Dus ik snap niet zo goed hoe ze dat geschatte gewicht berekenen...? Mijn oudste was iets boven p95, net geen p97. Ik zou als ik jou was niet overtijd willen gaan met zo'n voorsprong krijg je binnenkort nog een groei echo?
Onze uk (nou ja uk... ).zat geschat met hoofd en buik op p95 en benen op p90 zie ik net terug in de papieren. Ze hebben het helemaal niet over groeiecho gehad? Wij waren in eerste instantie alleen maar blij dat hij met 'reserves' geboren gaat worden ivm zijn niertjes. Misschien toch maar eens bespreekbaar maken bij de vk. Onzekere dame: bij jou dus geen ctg enz. Kan me voorstellen dat je na zo'n periode van voorweeën helemaal op bent. Gelukkig wel een vlotte bevalling uiteindelijk.
Hier begint ik toch echt moeier te worden en ik heb echt het idee dat meneer het prima vind daar binnen! Want met de jonegns had ik nu al ontsluiting en veel gerommel en nu eigenlijk niks. Daar moet ik natuurlijk aan de ene kant heel blij mee zijn maar aan de andere kant ben ik er echt niet blij mee. De uiterste datum dat hij anders gehaald word is 5 dec! En ik vind dat zo geen leuke datum!!!! Als ik me zo blijf voelen als nu dan ga ik vragen met m'n controle op 30 nove dan ben ik 38,2 of ze kunnen strippen des noods inleiden voor het weekend!
Lieke, Haha ja dat denk ik wel Hier, Geen idee op welke lijn de kindjes liggen... Als ik kijk naar de meidencurve ligt kind 1 op de P5 en kindje 2 onder de P2. Als ik kijk naar de jongenscurve ligt kind 1 tussen de P2.3 en P5 en kindje 2 onder de P2