Ik ben benieuwd hoe de verandering gaat zijn, ik houd nooit zo van vernieuwing als iets werkt, moet je het lekker zo laten maar ja, zal mn leeftijd wel zijn ik ben ook geen 20 meer hahahaha Ik heb trouwens de broncode van mijn handtekening opgeslagen, anders moet ik die banner ook weer opnieuw maken.
@4dogs82, gek bij mij werkt de link wel en het is geen 1 april grap. Volgens mij is het ook wel een beetje onzin. Er zitten wel veel E-nummers in, maar die zitten in heel veel producten. Het beste is naturel chips. Ik denk dat ik het lekker zelf ga bakken. Ik ben helemaal op de biologische fairtrade tour. Het is trouwens best interessant om je een beetje te verdiepen in bpa. Dat zit in veel plastic en sinds 2011 ofzo mag het niet meer in de babyflessen tot 1 jaar zitten. In Frankrijk mag het ook niet in verpakkingen zitten en in Denemarken adviseren ze zwangere vrouwen bpa vrij te leven. Ze zeggen dat het niet zoveel kwaad kan, maar dat zeggen ze met alles. Is maar een tip hoor. Voeding uit blik en plastic slecht voor de ongeboren baby - Zwangerschapsrecepten Hopen dat deze link wel werkt Bij mij krijg ik eerst een streepje bij de controle, maar ik heb dat altijd gehad. Schijnt dat de mate hcg verschillend is als het maar niet terugloopt. De echo doe ik het liefst 2e week mei ofzo. Tot 12/13 weken blijft het toch onzeker dus heb ik het liever wat later. Dit is gewoon echt een rottige tijd. De week is nog nooit zo langzaam gegaan voor mijn gevoel en dat duurt nog wel een week of 7 pfffff. Maar ja mag niet klagen als je zwanger bent eigenlijk. Voel me nog steeds supergoed.
JevD, ik let daar ook wel op, ik heb toen een aflevering van Zembla gezien over bpa en in sommige landen zijn ze daar indd veel strenger mee, niet zonder reden, het schijnt ook onvruchtbaar te maken ed. Ik heb bijv. een drinkfles van Rosti Mepal naast mijn bed met water, is bpa vrij. Voor mijn dochter heb ik rubber kauw speeltjes die er vrij van zijn. Ook de douche gel van mij is vrij, ik geloof dat veel Zwitsal zepen tegenwoordig ook vrij zijn. Maar in mijn tandpasta zit het wel en ik eet ook wel veel uit potjes. Ik doe m'n best, maar probeer ook niet té moeilijk te doen ☺️ O ja, wat ik wel zorgelijk vind; iedereen adviseerde mij om mijn dochter inflacol te geven omdat ze tot ze bijna 5mnd was heel erg last van krampjes had, maar daar zitten 2 schadelijke E nummers in, dat zou ik nooit geven op zo'n jonge leeftijd, wanneer de darmpjes nog helemaal niet rijp zijn
Ik heb het bij m'n zoontje ook gedaan uit potjes eten en hij heeft er nix van gekregen anders mag je helemaal nix meer eten of drinken als je zwanger bent.
Dat weet je nooit zeker hé hij is nog geen 90 jaar biologisch is beter, maar ik ben gewoon te lui om iedere dag verse groentes te bereiden tóch probeer ik er op te letten, alle beetjes helpen
Mij werd ook aangeraden om inflacol te geven, heb het ook niet gedaan. Ben sowieso niet echt van de medicijnen. Ik wil straks met 6 maandjes hem fruit en groente laten eten en ben wel van plan om alles zelf te maken
Ik maak voor haar (tot ze 1jr is) ook alles zelf, met diepvries en verse groenten, maar als ze straks 1 is krijgt ze ook bietjes, rode kool en bonen uit pot hoor Als we van huis zijn krijgt ze wel een potjes Olvarit
Hier altijd al potjes . Pff zo misselijk en dat op mijn. verjaardag vier het morgen hopelijk is het dan minde erg
Gefeliciteerd ja hoop het ook voor je! Anders smaakt de taart niet eens lekker en dat zou m'n verjaardag verpesten, ik ben taart verslaafd
Mijn dochter hebben we altijd zelf gemaakte eten gegeven. We hebben wel eens een potje aangeboden, maar dat vind ze niks. Dat weigert ze. Ze is gek op groente en vis. Aardappelen vind ze niet zo boeiend. Ze at wel "laat". Toen ze haar eerste hapje mocht hebben wou ze het niet. Alles tufte ze uit. Dat heeft echt een poos geduurt.
Hoi meiden mag me hier ook melden! Uitgerekende datum staat nu even op 7 december! Hoe gaat het met jullie!?
Welkom Mamamies Hij vind opzich best veel lekker en aardappelen moest ie eerst niet en nu weer wel. Zown rare fase dit haha! En ineens eet ie ook weer brood..droog weliswaar maar hij eet het weer en moest het nooit. Heb nog 1 digitale test..ben in dubio wanneer die te gaan doen. Denk na het weekend maar haha
ha meiden even 2 dagen hier niet geweest en ik moest echt enorm bijlezen! gezellig dat gekletst! welkom nieuwe meiden! we krijgen al een gezellige volle lijst! kwaaltjes: Ik vind het nog moeilijk te pijlen die kwaaltjes hier. ben wat moeier en heb regelmatig krampjes onderin mijn buik (bij mijn banden volgens google ) er staat veel spanning op mijn buik. maar dat komt mis ook omdat ik zelf ook wat gespannen ben! zo moeilijk om dit los te laten vertellen: ik heb het 2 collega's en een vriendin verteld. de naaste familie vertellen we het waarschijnlijk na een goede echo! vind het zo moeilijk om niks te zeggen! hihi potjes en e nummers: wat interessant van de bpa! wel eens overgehoord op mijn werk (werk in de kinderopvang) oa wel eens glazen of vreemde onhandige biologische flessen voorbij zien komen! MAM heeft hele mooie glazen en bpa vrije flessen! hoe ik dat straks met het geven van voeding ga doen daar heb ik nog niet over nagedacht. echo: knap van de meiden die en kunnen wachten met een echo! voor mij is de echo (als ie goed is) al meer een bevestiging dat het goed is deze keer! ook al zegt het vroeg in de zwangerschap nog niks. de vorige keer was het net voor de echo mis gegaan! grappig trouwens 4dogs dat je afgelopen week net zo lang nog moest dan dat je dochter oud was! zo fijn voor jullie dat het dit keer niet zo lang hoefde te duren!
Oh ik deed ook altijd potjes hoor, maar ben mij de laatste maanden meer in ons eten gaan verdiepen. Dan kom je een hoop troep tegen. Heel veel dingen die toegestaan zijn zouden nu niet meer door de keuring komen enz. Dus nu straks voor de kleine (als alles goed mag gaan) ook zelf eten maken in de blender en veel biologisch. Ik heb een redelijk makkelijke eter (geen aardappels) en een hele moeilijke. De jongste eet geen warm. Tot een jaar ging het prima en van de één op andere dag stopte ze met melk en warm eten. Probeer er extra fruit in te krijgen, maar is elke dag weer een gedoe. Ze is wel dun, maar ook wel heel erg fijn gebouwd. Ze heeft ook een heel klein gezichtje en weegt 13 kg en is bijna 4. Lijkt me heerlijk als je kinderen alles eten. Hoop wel dat ik het met de kleine straks beter doe door gewoon alles zelf te maken. Geniet van het weer. Zie morgen temperaturen van 18/19 graden langskomen. HEERLIJK...
@lin1989, ben ook super gespannen en onzeker. En vind het ook zo moeilijk om mijn mond te houden. Heb het alleen één collega verteld, zo dat ik het iig met iemand kan delen. Voor de rest wachten we. Ik denk dat ik ook voor zo'n 'gekke' babyfles ga. Deze zijn van glas. Hoewel het plastic wel zonder bpa moet, vind ik ze altijd zo licht uitslaan. Dus ga voor glas. Kun je daarna ook een tuimelbeker van maken door een andere deksel. Voor mijn dochter heb ik Drink in thé box. Drinkt erg lekker en kan ook nog een koelelement omheen in de zomer.
Hoi meiden, Ik kom ook hier maar meeschrijven. Mijn uitgerekende datum volgens eigen berekeningen is 3 december. Maandag bel ik de verloskundige voor een afspraak.