1 t/m 15 december 2016

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door 4dogs82, 23 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. onzekeredame

onzekeredame Actief lid

30 mrt 2016
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bananen, pruimen. Alles waar veel vezels in zitten eigenlijk. En genoeg blijven drinken. Je hebt ook diksap laxo. Werkt voor die kleintjes dus waarom niet voor volwassenen. :)

Veel succes en als het nog langer aanhoud even huisarts bellen. Krijg je laxeermiddel

2. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Ik heb er ook super veel laat van. Neem ochtends 2 glazen lauw warm water dan een glas roosivicee laxo..... En 2 kiwi's en nog kan ik niet regelmatig ben nu sinds maandag al niet meer geweest.

3. UmmK

UmmK Bekend lid

9 mei 2015
    777
    55
    28
    NULL
    NULL
    Roosvicee laxo idd! En dacht bananen juist ontwijken ?

4. prima

prima Bekend lid

13 jan 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    Ik had bij vorige zwangerschap ook last van obstipatie. Sinaasappelsap, kiwi's, lijnzaad door yoghurt, Roosvicee laxo waren eerste hulpmiddel. Toen het erger werd bij huisarts geweest en laxeerpoedertjes gekregen.

5. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Ik eet regelmatig brinta en heb het idee dat het daardoor wat soepeler gaat. Maar zou zeker die roos vice laxo proberen, als het bij mij weer erger wordt ga ik die ook kopen.

Wij gaan vandaag misschien een kinderwagen kopen als die bevalt. Vind het eigenlijk wel vroeg maar was een actie. Ben benieuwd :)

6. Strandbal87

Strandbal87 Actief lid

13 apr 2015
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er ook veel last van deze zwangerschap. Ontbijten met yoghurt en lijnzaad, genoeg blijven drinken en goed blijven bewegen (flinke wandeling bijvoorbeeld) helpen voor mij.

babyshoppen ahh heerlijk lijkt me dat! Maar wij hebben alles van zoontje nog. Wil waarschijnlijk wel een wieg aanschaffen. Was bij zoon vooraf heel stellig dat hij op zn eigen kamer ging, maar hij heeft toch 2 maanden bij ons geslapen..... in de kinderwagen. Op zich geen probleem maar dat ding elke dag naar boven en beneden sjouwen was niet ideaal. Verder wachten we af welk geslacht het is. Ook een jongentje krijgt een nieuw eerste pakje en wat andere kleertjes nieuw.

7. lin1989

lin1989 Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.215
    181
    63
    Hier ook aan de brinta en de roosvice. T helpt iets. Soms pak ik ook n theelepeltje lijnzaadolie. Dat werkt ook! Maar de meningen over lijnzaad zijn wat verdeeld. Dus ik durf t niet zo goed!
    Verder lig ik door de zetpillen van onderen open.. :(

8. lin1989

lin1989 Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.215
    181
    63
    Veel plezier ciprilla. Wat voor 1 hebben jullie op t oog?

9. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Dankje, mutsy igo hebben we op het oog dus als het allemaal bevalt, zijn we klaar. Ik ben ondertussen al in meerdere winkels geweest dus ik heb er al achter gelopen. Ik wil alleen nog 1 keertje kijken voordat we zo'n grote aankoop doen.

10. onzekeredame

onzekeredame Actief lid

30 mrt 2016
    185
    0
    0
    NULL
    NULL

In bananen zitten veel vezels. Vezels zitten vooral in groente, fruit, volkorenbrood en peulvruchten. Vezels worden niet verteerd in de dunne darm; ze komen onveranderd aan in de dikke darm. Daar worden ze door de darmbacteriën bewerkt. Hierbij komen stoffen vrij die de darmbeweging stimuleren. Bananen zijn dus, net als andere soorten fruit, goed voor de spijsvertering en stoelgang. Het is een hardnekkige fabel dat bananen verstopping veroorzaken.

Even info van het internet. :D

11. UmmK

UmmK Bekend lid

9 mei 2015
    777
    55
    28
    NULL
    NULL
    Nah wat gek haha. Ik heb in het verleden vaak te maken gehad met obstipatie en dokters vertelden me altijd om banaan dus niet te eten ;)

12. Marcella1985

Marcella1985 Bekend lid

17 mrt 2013
    641
    0
    0
    NULL
    flevoland
    Dat van bananen hoor ik inderdaad ook altijd. Juist die niet te eten als je last hebt van obstipatie. Verder qua eten vezelrijk eten. Bruinbrood, pruimen enz. Is mij altijd verteld.

13. Desstiiny

Desstiiny Fanatiek lid

20 mrt 2012
    1.156
    99
    48
    Theeleut gefeliciteerd :)!

4dogs82: ik zag op jouw echo al een hele mooie nub :)!

Vezels: Gewoon letterlijk een zak vezels kopen bij de reformwinkel of bijv. in de supermarkt van zonnatura (tarwezemelen). Circa 1-2 eetlepels toevoegen aan yoghurt/kwark (of ..maar dat is heel vies> mengen met glas water). Dit dagelijks gebruiken en dan zou je goed resultaat moeten krijgen :).

14. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Wagen is besteld :) Verwacht hem aankomende week al, wel raar dat er dalijk een kindewagen in huis staat.

15. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Wat leuk ciprilla..... Welke kleur heb je besteld?!
    Hier staat hij ook op onze slaapkamer klaar. Ook een vreemd idee idd. Maar wel erg leuk!

16. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Ik ben normaal heel goed met het zien er van, maar tijdens de echo zag ik dan weer een jongens NUB en dan weer een meisjes NUB, werd er gek van!! Vond het ook zooo flauw van de gyn dat ze er niet even op in ging of het even duidelijk in beeld bracht ;) wat zie jij op deze echo foto? Ik heb namelijk nog een (onduidelijke) echo foto en daar zie ik een jongens én meisjes NUB op 1 foto ;)

Ik heb nu bij zo'n 8 mensen hun echo foto's de NUB theorie bekeken en ik had het alle 8x goed! Ook bij mijn dochter was ik 100% zeker. Maar nu :(
    Denk jij ook een jongen? Dat dacht ik namelijk in het begin te zien, maar daarna leek de gyn het te ontwijken op het beeld...
    Ik zal zo die onduidelijke foto laten zien.

Stoelgang; grootmoeders tip; lijnzaad door de yogurt :p

17. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Hier denk ik weer meisje of ..... :p ;

18. UmmK

UmmK Bekend lid

9 mei 2015
    777
    55
    28
    NULL
    NULL
    Dames, zien jullie ook wat op deze echo of is dat nog te vroeg? Totaal geen verstand van ;)
    Bekijk bijlage 502137

19. Strandbal87

Strandbal87 Actief lid

13 apr 2015
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ahh ik ben ook zooooooo nieuwsgierig. Alleen zit er bij mij geen goede NUB shot bij geloof ik (totaal geen verstand van overigens). Wilde het wel aan de vk vragen maar was zo blij dat alles goed was en zat zo te genieten van alle bewegingen op het scherm dat ik gewoon vergeten ven om een NUB shot te vragen.

20. Desstiiny

Desstiiny Fanatiek lid

20 mrt 2012
    1.156
    99
    48
    Hahaha ik vind het juist precies andersom. Op je 1e echo is het recht en loopt gelijk met het ruggetje, dan denk ik juist aan een meisje...op deze 2e foto vind ik hem in verhouding met het ruggetje meer naar boven wijzen (neem aan dat de bovenste 'streep' de nub is, aangezien ik eronder ook een 'streep' ziet) en dan zeg ik een jongen haha.
    Waar baseer jij foto 1 op een jongen en foto 2 op een meisje :)?...maar inderdaad ik begrijp je 'probleem' van het zien van beide geslachten :D

Deel Deze Pagina