1 t/m 15 december 2016

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door 4dogs82, 23 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitsune

Kitsune Actief lid

30 mrt 2016
    449
    0
    16
    Balen ciprilla! Ik heb ook tekorten (B12 en D), al jaren trouwens. Terwijl ik toch super gezond eet over het algemeen. Wel vegetarisch, maar had voordat ik vegetariër werd al tekorten dus dat zal de trigger niet geweest zijn. Mijn vriend eet min of meer hetzelfde als ik per dag, maar heeft geen tekorten. Toch blijkbaar persoonlijke verschillen op dat gebied.

Nu slik ik 2000 IE vitamine E per dag en een B12 smelttablet van 1000 ug, waardoor het redelijk onder controle is. Geen drama uiteindelijk dus. :)

2. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Oke dus met tabletten kan je het oplossen? Fijn om te horen. Echt raar ik slik al echte dag vitamine speciaal voor zwangere. Waar die vitamines ook gewoon inzitten.

3. Kitsune

Kitsune Actief lid

30 mrt 2016
    449
    0
    16
    Vaak zijn de vitaminen in een multivit niet zo heel erg hoog. Qua VitD slik ik bijv. 5x de ADH, maar toch moet ik mijn best doen om het op niveau te houden.

Het zou ook, afhankelijk van de hoogte van het tekort, kunnen dat je injecties met B12 krijgt. Dat is ook prima (alleen reageerde ik daar slecht op). Anders waarschijnlijk tabletten inderdaad.

4. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Oke bedankt voor de informatie kitsune. Maak me nu toch zorgen, bah.

5. Kitsune

Kitsune Actief lid

30 mrt 2016
    449
    0
    16
    Een heel groot deel van de Nederlandse bevolking heeft tekorten, en als ze echt extreem waren had je het zeer waarschijnlijk wel gemerkt. Komt allemaal goed!

6. MissRedDragon

MissRedDragon Fanatiek lid

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    Zooooo was ik weer, mijn medicatie werkt dus niet meer en mijn huisarts weigert nog steeds andere medicatie te geven. Die blijft zeggen dat de emesafene gewoon moet werken en dat het anders tussen mijn oren zit. Nou fijn om te horen :x

Het gaat dus ook een stukje slechter met mij op dit moment. Ook moet ik binnenkort naar een bekken fysio omdat ik nog steeds last heb van urine verlies van de vorige zwangerschap, en wanneer ik moet overgeven mag ik mijzelf eerst van onderen douchen en omkleden want dan houd mijn blaas het niet. Dit is echt enorm frustrerend. De wasmachine draait hier nu overtime. Mijn moeder heeft last van incontinentie en daar ook speciale broekjes voor en ze had nog wat oud maandverband voor gemiddeld urineverlies liggen. Dus loopt ik weer met van die dikke pampers voor :(

Dingen kopen, dat doen we nog niet. We willen eerst afwachten of alles goed is en goed blijft gaan. Pas na de 20 weken echo gaan we dingen aanschaffen. En kinderkamer beginnen we nog niet aan hij of zij komt eerst op onze slaapkamer te liggen. En waarschijnlijk daarna eerst nog bij de grote broer op de kamer.

Wij willen het geslacht dit keer dus wel weten. Moet je daar extra een echo voor aanvragen of doen ze dat gewoon bij de 20 weken echo? Ik heb geen probleem om te wachten. Ik zal volgende week eens goed kijken of ik wat zie, maar ga er niet perse om vragen.

7. MissRedDragon

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    Ik heb trouwens de eerste 10 weken zwangerschap bijna geen foliumzuur binnen gekregen. Moet ik mij nu zorgen gaan maken dat er iets niet in orde is? Ik hou die tabletten echt niet binnen en ga ook zeker niet nog 1 slikken als ik overgegeven heb. Vitaminen tekort heb ik ook. Dat weet ik zeker.

8. Kitsune

Kitsune Actief lid

30 mrt 2016
    449
    0
    16
    Balen dat je je weer zo ellendig voelt zeg! Lukt het vinden van een andere huisarts niet die je wel andere medicatie wilt geven? Mijn zusje had ook HG en mocht soms een korte tijd iets anders slikken omdat de 'normale' ook niet bij haar werkte. De ene huisarts wilde dat geloof ik niet, en de andere wel.

Heb je voordat je zwanger werd foliumzuur geslikt MRD? Ik heb me laten vertellen dat je lichaam een 'voorraadje' aanmaakt. Hetzelfde geldt volgens mij bij D en B12. Het zou dus zomaar kunnen dat je nog gewoon goed zit. Heb je al bloedgeprikt voor de 12-weken echo? Daarin wordt het ook meegenomen wellicht?

Hier ook nog niks gekocht trouwens. Heb nog veelsteveel het gevoel dat het alsnog misgaat. Dan zou ik echt super balen. Niet alleen uit verdriet om de zwangerschap, maar ook omdat ik niet weet of ik nog eens me 10+ weken zo ellendig wil voelen. BLEHHH!

9. prima

prima Bekend lid

13 jan 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    Hier vanmorgen intake bij vk gehad (vorige week al een echo). Wel jammer dat het nu zo lang duurt voor de volgende echo is (20weken). Wij wachten ook met geslachtsbepaling tot die 20 weken echo. Duurt dus nog even.
    Afgesproken dat ik ook een guo krijg met 20 weken ivm icsi traject. Zo gek dat dat bij de vorige zwangerschap niet gedaan is. Is niet eens over gesproken. De combinatietest gaan wij niet doen hebben we net besloten.
    Heb 9 juni weer afspraak bij vk en gaan dan ook hartje luisteren voor de eerste keer. Als ze voor die tijd niet bellen over uitslag bloed dan is alles goed. Als verloskundige wel belt weet ik meteen dat er 'iets' is. Ben benieuwd.

10. prima

prima Bekend lid

13 jan 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    @mrd ik kan echt boos worden dat jullie ha je zo door laat lopen. Dit is toch verschrikkelijk?! Je zou er een complex door oplopen. Kan je verloskundige niet voor je opkomen en andere medicatie adviseren? Vind echt dat ze dit niet zo Kunnen laten gaan.

11. sm1990

sm1990 Bekend lid

28 nov 2012
    618
    9
    18
    Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier mag ik nog aansluiten, ? 9 dec uitgerekend van ons 2e kindje. Hebben al een zoontje van 2,9 jaar.
    Ik heb HG spuug vanaf 5 weken hele dagen door.
    Nu inmiddels 11 weken. Heb al emesafene gehad, primperan en zofran helaas geen verbetering.
    Wat is het moeilijk de moed erin te houden !
    Verder veel last van duizeligheid en maagzuur!!!

12. Jij82

Jij82 Bekend lid

2 jul 2012
    771
    1
    18
    NULL
    NULL
    Welkom! En gefeliciteerd!

Uitslagen nog niet binnen bij de dokter... Hoe lang kan dat duren,,, zucht

13. MissRedDragon

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    Nee ik voor de zwangerschap niet omdat het eigenlijk niet gepland was.

14. Kitsune

Kitsune Actief lid

30 mrt 2016
    449
    0
    16
    Wat ik van mijn andere medicatie weet is dat je maag het in een half uur absorbeert. Even googlen op foliumzuur geeft dezelfde indicatie. Ik weet niet of je echt elke minuut overgeeft, of een paar keer per dag. Als je het 20 of 10 minuten weet binnen te houden dan wordt in ieder geval een deel opgenomen.

Er zijn daarnaast ook miljoenen vrouwen die helemaal geen foliumzuur slikken en prima gezonde kindjes baren. Ik zou me er niet te veel zorgen over maken - je doet er nu toch niks meer aan en de kans dat het tot problemen leidt is heel klein. Sterkte!

15. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

He meiden ik was vandaag druk. Poetsen en poetsen 😂😂😂😂 slaat nergens op maar wil in eens alles netjes hebben en je kan hier altijd al van de grond eten want ben super netjes.

Verder gaat het hier heel goed.... Voel me best wel goed eigenlijk.
    Vandaag te horen gekregen dat m'n werk huisje niet akkoord gaat met mijn voorstel dus waarschijnlijk binnen nu en 4 weken ben ik lekker thuis en hoef ik niet meer te werken.
    Opzich wel lekker kan ik straks me focussen op de borstvoeding en lekker bij m'n kindjes blijven.

VITAMINE TEKORT: je kan idd veel zelf aanvullen als je je tekort weet door de preperaten los in te nemen in hogere dosering als ik een multi.

MRD EN NIEUWE DAME:
    Ik wil jullie heel veel sterkte wensen. En mrd als ik jou was ging ik opzoek naar een andere huisarts of in het weekend naar een huisarts post.

VAKANTIE:
    Wij wachten nog even met boeken. M'n man wil erg graag naar Italië net als vorig jaar. Op zich lijkt het me heerlijk maar aan de andere kant ben ik bang....... Met de jongste zoveel in het zkh gelegen en bij de oudste plots uit her niets bloedverlies en opnamen met 32 weken...... Dus ik wil niet in het buitenland in het zkh te komen.
    We hebben de laatste drie weken van augustus vakantie. Dus we zien even en gaan op het laatste moment iets boeken.

12 WEKEN: meiden gefeliciteerd!!!

Ik hoop dat ik zo op iedereen gereageerd heb. Zo niet sorry😬😬😬😊

Liefs en fijne avond allemaal

16. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Nope lag niet goed genoeg voor de NUB dus hoop morgenochtend meer zekerheid te hebben. Leuke verassing voor papa voor vaderdag heb k een leuk cadeautje in ieder geval :)

17. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    @ciprilla had ik bij m'n vorige zwangerschap en kreeg Vitamines voorgeschreven via m'n internist en dat ging toen prima moet k zeggen.

18. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Moest je toen wel regelmatig bloed laten prikken om te controleren?

19. lin1989

lin1989 Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.215
    181
    63
    mrd: ik vind het zo bizar dat jij geen andere pillen voorgeschreven krijgt. Ik ben lang niet zo erg aan het spugen als jou.. maar 1 bezoekje aan de huisartsenpost omdat ik alleen maar spuugde en ketonen in mijn urine had en ik kreeg primperpan. Dit gebruik ik nog steeds 1 op een dag en dat mag van mijn dokter. zolang ik niet spuug is hij blij! Meid kom voor je zelf op.. klinkt als een horror waar je in zit! verschrikkelijk!

badkamer: grappig dat ik hier en daar lees dat meiden aan het sparen zijn om de badkamer op te knappen.. over 2 weken zitten wij in de puin.. onze badkamer word gedaan! hij word wat ruimer (is nu een vierkant klein hok) o wat kan ik daar naar uitkijken! hihi!

vakantie: we hadden al niks gepland. nu gaan we wat daagjes weg maar verder niet zo veel. willen hier in en om huis ook nog t een en ander doen!

spulletjes: ook nog niks gekocht! al heb ik wel wat mooie dingen gezien en doe ik af en toe wat inspiratie op! we wachten nog eventjes! ook wij durven het allemaal nog niet zo goed..

veel plezier morgen lieke!

jij: wat irritant! hopelijk weet je morgen meer!!

20. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Yep om de zoveel weken werd het geprikt om de waardes te bekijken

@Lin dankjewel! :)

Deel Deze Pagina