1 t/m 15 december 2016

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door 4dogs82, 23 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Desstiiny

Desstiiny Fanatiek lid

20 mrt 2012
    1.156
    99
    48
    #3061 Desstiiny, 25 mei 2016
    Laatst bewerkt: 25 mei 2016
    Vit D. en B12: Hier ook een probleem gehad met tekorten. Dit kwam uit een bloedtest na aanleiding van mijn 3 laatste (vroege) miskramen. Mijn vit. D waarde was 50 en in Gent raden ze voor een zwangerschap minimaal een waarde van 120/130 aan.
    Mijn B12 lag netjes in de grenswaarden, maar bleek toch (volgens Gent) te laag. Had een waarde van 214 en hun advies was minimaal een waarde van 450. De waardes waren dan geadviseerd als je dus bekend bent met vroege miskramen...vit. D en B12 schijnen daar een belangrijke rol mee te spelen voor zwanger raken en/of vroege miskramen.
    Vanaf januari kreeg ik van de HA voor vit. D wekelijks 50.000 IE voorgeschreven in druppels en dat moest ik 10 weken lang gebruiken.
    op advies van anderen die in behandeling van Gent liepen ben ik voor de vit. B12 dagelijks smelt tabletten gaan slikken van 1000ug (van het merk Solgar).

in de laatste week van mijn vitamine kuur kwam ik erachter dat ik weer 'onverwachts' zwanger was. Was er verder met medicijnen niet op voorbereid (foliumzuur, zwangerschapstabletten)..dus op de dag van de 1e test gelijk ook van het merk Solgar 'prenatal nutrients' gehaald. Dit schijnt 1 van de betere vitaminetabletten voor zwangeren te zijn.
    maar goed al met al krijg ik steeds meer een vermoeden dat het bij mij inderdaad aan de vit. D en B12 lag.
    4 weken na de kuur kreeg ik opnieuw de bloeduitslag (was toen 8 weken zwanger intussen)..mijn waardes waren perfect gestegen! Vit D. was gestegen van 50 naar 120 en de B12 van 214 naar 570 :)!.....vooral die b12 bevestigde voor mij dat die pilletjes dus prima werk hebben geleverd :).

Ik slik als onderhoudsdosering nu de vit. B12 nog maar 2x per week en voor de vit. D heb ik nu ook van Solgar vit. D tabletten 4000iu en slik deze om de dag.

2. Marcella1985

Marcella1985 Bekend lid

17 mrt 2013
    641
    0
    0
    NULL
    flevoland
    Echo: heel veel succes en plezier vandaag!

Hier doe ik nu een 12 weken dansje 😍

3. Desstiiny

Desstiiny Fanatiek lid

20 mrt 2012
    1.156
    99
    48
    Succes vandaag meiden..enneh ik doe ook met je dansje mee Marcella :)

4. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Succes meiden met een echo!

5. onzekeredame

onzekeredame Actief lid

30 mrt 2016
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen allemaal.

Welkom sm1990. Heel veel lees en schrijf plezier toegewenst.

De foto die ik vanochtend heb gemaakt en 3 weken geleden zal ik proberen toe te voegen hihi. Krijg hier al een klein buikje denk ik. Savonds is het 10X erger.

Vanmiddag echo! Heb er zo zin in. Wel spannend maar mijn gevoel zegt dat het goed zit

Bijgevoegde bestanden:

6. Marcella1985

Marcella1985 Bekend lid

17 mrt 2013
    641
    0
    0
    NULL
    flevoland
    Gezellig desstiiny 😊 heerlij gevoel nu he

7. UmmK

UmmK Bekend lid

9 mei 2015
    777
    55
    28
    NULL
    NULL
    Ga morgen denk ik bloedprikken, zal vast een vit D tekort hebben ivm bedekking dus slik alvast extra.

Succes met de echo vandaag !

8. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Bedankt voor de informatie over de vitamine tekorten, stelt me toch gerust. Contact gehad met de vk en ik moet vitamine D gaan slikken. Volgende week weet ik of ik B12 mag gaan slikken of moet gaan injecteren. Mijn B12 waarde was echt heel erg laag.

Succes meiden met een echo.

9. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Ciprillia www.vitamineb12.nu word veel uitleg gegeven. Daar kan je ook zelf pilletjes bestellen.....

10. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    #3070 ciprilla, 26 mei 2016
    Laatst bewerkt: 26 mei 2016
    Ik heb wat informatie opgezocht, gelukkig lijk ik geen last te hebben van symptomen(behalve vermoeidheid). Morgenochtend krijg ik de eerste injectie. En dan volgende week dinsdag waarschijnlijk nog een voordat ik op vakantie ga. Had even overlegd met de huisarts en die raadde toch meteen injecties aan, bah. Maarja het moet maar.

11. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Zo he ik had vanmiddag even geslapen droomde dat ik bloeden en evht leeg liep. Werd totaal in paniek wakker..... Dit heb ik nog niet eerder gehad dit Is evht Zo niet leuk!

12. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    ciprilla krijg je dan vitamine b injectie ?

Mamavd he bah enge droom niet leuk nee :(

Verdrietig hier verdrietig bij mijn opa is een gezwel ontdekt in ze dikke darm kan nog goedaardig zijn dat horen we volgende week wel moet hij geopereerd worden pff ben zo verdrietig kan echt niet zonder mijn opa :( hormonen werken nu Ook niet mee

13. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Mamavand, jeetje dat zijn geen leuke dromen.

Chantallcindy, ja klopt volgens mij krijg ik er nu aardig wat achter elkaar, hoop toch dalijk over te kunnen op tabletjes.

Jeetje meid, sterkte wat een rotnieuws. :(

14. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Dankjewel

Oh jeetje wil je miss helemaal niet horen maar zijn niet zulke fijne spuiten hoop dat je idd snel over mag op tabletten.

15. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Ja ik had het al gelezen, in mn been of bil bah. En dan dat regelmatig het is voor het goede doel maar hoop toch niet voor lang hoor.

16. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Oh trouwens mn kinderwagen is binnen. Ik helemaal blij..maar nu hebben ze een hele andere reiswieg geleverd. Ik baal echt want nu moet ik dat allemaal gaan regelen. Reiswieg zal ik nu niet meer binnen hebben voordat ik op vakantie ga.

17. onzekeredame

onzekeredame Actief lid

30 mrt 2016
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry theeleut. ..ik ga je verlaten. .

Mijn definitieve datum is 4 december geworden! De echografiste was helemaal blij. Alles zag er super uit. Ook minimale vocht bij nek dus dat wou ze ook graag even meegeven. Toen we zeiden dat we graag een geslachtsecho wouden laten maken ging ze ook gelijk kijken tussen de beentjes. Ze zei als ik het nu zou moeten zeggen wordt dit een dametje. Er is geen uitgroeiing te zien wat een penis zou moeten worden.

Voor het lijstje:

4 december uitgerekende datum
    23 juni geslachtsecho
    20 juli 20 weken echo

Bijgevoegde bestanden:

18. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    @mamavand: he bah dat is echt geen leuke droom :(

@chantallcindy wat een rotnieuws zeg. Lijkt me enorm dubbel, omdat je nu zwanger bent.

@ciprilla: dat is balen zeg. Hopelijk is het snel geregeld en heb je de goede bak snel binnen.

@hier: van een collega een angelsound gekregen en deze dus ook gebruikt. Kon het hartje heel erg snel vinden gelukkig, maar ga hem doorgeven aan een kennis die zwanger is. Niets voor mij dat gezoek haha.

19. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Onzekeredame wat leuk dat ze dat al kon zien!!!

Prikken beste plek is je bil is minder vervelend vind ik zelf!

Dromen nee echt niet leuk!!!

Opa ziek! Heel veel sterkte m'n moest had het vorig jaar maar ze hebben 60 cm dikke darm weg gehaald en alles was goed!!! Geen uitzaaiingen niks. Dus het kan ook goed aflopen

20. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Wauw onzekeredame wat een mooie echo foto.

Mamavand ja klopt daarom hoop ik bil ipv been.

Hier het met angelsound baby gehoord, luister niet vaak maar lijkt wel of de kleine al meer naar boven komt.

Deel Deze Pagina