1 t/m 15 december 2016

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door 4dogs82, 23 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Welkom en gefeliciteerd nieuwe dames!!

2. JevD

JevD Lid

26 mrt 2016
    73
    8
    8
    NULL
    NULL
    @Pienvd90, ik zou als ik jou was vragen of je een eerder echo mag. Bij ons doen ze nooit moeilijk met bloedverlies. Heb zelf ook met 6 weken toen een echo gehad.

@Kitsune, dat zegt helemaal niets hoor. Ik zie dat je pas net 4 weken bent geweest. Daarnaast maakt niet iedereen even veel hcg aan. Bij mijn vorige zwangerschap was ik helemaal in de stress, omdat de digitale Clear Blue minder aangaf dan ik dacht. Toch was er niets aan de hand. Het gaat er om dat ze iig niet lichter worden. Dat zegt misschien nog niet alles, maar dat zou nog wel iets kunnen betekenen. Gewoon over een aantal dagen nog een keer testen.

Ik maak mij hier ook behoorlijk veel zorgen. Voel mij zo vreselijk goed, dat ik er echt een slecht gevoel over heb. Onzekerheid is echt waardeloos. Het enige is dat ik vaak moet plassen.

3. ingie87

ingie87 Actief lid

7 mrt 2015
    126
    0
    16
    Ik heb ook nog niet echte klachten. Ik heb wel iets meer honger. Als ik dan niet snel genoeg eet krijg ik een beetje een weeig gevoel. Mn (.)(.) zijn aan het groeien maar doen geen pijn. Wel iets meer moe maar om nou te zeggen dat ik daar echt last van heb... Soms wordt ik er een beetje onzeker van en zou ik wat klachten willen zodat het voor mn gevoel iets meer de zwangerschap bevestigd. Of klinkt dat heel stom? ;)

4. Claudy

Claudy Actief lid

1 apr 2016
    111
    0
    16
    Welkom nieuwe dames, het wordt al gezellig druk hier. Leuk :).

Testen: Wat testen sommigen van jullie veel. Wordt je daar niet extra onzeker van? Ik heb er zelf 2 gedaan 1 van kruidvat 2v5 euro, omdat ik die nog toevallig had liggen, daar kwam een heel licht streepje op en toen heb ik de volgende dag een digitale gedaan. Toen daar zwanger op kwam te staan, was het voor mij ook klaar. Maar misschien ben ik daar te nuchter voor hoor, ik weet het niet.
    Al dat testen hoeft volgens mij ook niet te zeggen dat het goed gaat, het hcg kan nog heel lang in je bloed blijven, zelfs na een miskraam.
    Het is gewoon een hele onzekere periode tot aan de eerste echo's. Soms was het wel makkelijk dat er een luikje in je buik zat, dat je eens kon spieken of het nog allemaal goed gaat daar binnen :).

5. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

klopt hoor. Bij m'n eerste ook niet gedaan maar naar m'n miskramen zo onzeker..... 😬😬 heb vanmorgen alweer getest morgen ochtend nog een en zaterdag een Kruidvat en dan stop ik heb ik de testen op!! Maar het geeft mij juist ondanks het vele testen rust..... Omdat m'n kwaaltjes echt per dag wisselen!!! Maar het feit dat m'n testen mooi oplopen geeft mij wel rust

6. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Claudy, ik vind het gewoon leuk om te testen :D

Ingie, wacht maar, over een paar weken piep je wel anders :D :D :D maar ik snap je wel hoor ;)

7. Claudy

Claudy Actief lid

1 apr 2016
    111
    0
    16
    Mamavand: ik kan me voorstellen dat je na een mk extra onzeker bent. Als jou het vele testen een rustig gevoel geeft, moet je dat ook lekker doen.

4dogs82: hahaha ja dat kan natuurlijk ook.

8. Evianne

Evianne Lid

25 jul 2013
    36
    0
    6
    Zo wat een gezellige drukte alweer. Moest even bijlezen.
    Kwaaltjes: ik ook niet echt kwaaltjes. M'n borst en zijn volgens mij wel al gegroeid en ik word echt met hongerig gevoel wakker. Oh ja en afgelopen nacht plafonddienst gehad van 2 tot half 6. Wel heel moe maar viel gewoon niet in slaap vreselijk... hoop niet dat dit blijvend wordt.

Onzeker: ben ik eigenlijk ook. Ik heb 6 testen gedaan. M'n laatste afgelopen maandag en die was heel mooi opgelopen. Dus nu is t klaar haha. Je heb r toch geen controle over. Moet op m'n lichaam vertrouwen. Lastig voor iemand die graag zelf de controle wil hebben 😉

Maandag ook gelijk de vk gebeld. 10 mei m'n eerste afspraak en ook een echo. Duurt echtttt zooooo lang nog. Dus heb een eigen echo gepland bij een echopraktijk op 19 april . Dan zou ik 7. 2 zijn.

9. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Waarom krijgen jullie zo laat een echo?
    Ik mag al 19 april komen dan ben ik 6 weken ongeveer

10. pienvd90

pienvd90 Fanatiek lid

15 feb 2016
    1.198
    608
    113
    Vrouw
    Ik ga 20april pas voor intake. 1e echo staat nog niet eens vast:(

11. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Oke.... Misschien te maken met mijn miskramen dat ze me zo vroeg laat komen?

12. Claudy

Claudy Actief lid

1 apr 2016
    111
    0
    16
    Ik heb 4 mei pas intake en 9 mei dan pas een echo ben dan zo'n 10 weken zwanger. De praktijk waar ik bij ben doet alleen maar termijnecho's. Ik weet niet hoe het zit als je al eens een miskraam hebt gehad.

Mamavand: kan best dat dat de reden is dat jij hem zo vroeg krijgt. Al is dag wel heel vroeg hoor. Er hoeft dan nog geen hartje te kloppen,terwijl het dan ook niet mis hoeft te zijn. Had je bij je andere zwangerschappen ook zo vroeg een echo?

13. Evianne

Evianne Lid

25 jul 2013
    36
    0
    6
    Mamavand:
    Mijn verloskundige houdt echt de 10 weken aan. Was bij m'n eerste zwangerschap ook. Ik lees veel vroege echo s. Geloof dat ik m als 1 van de laatste heb

14. Claudy

Claudy Actief lid

1 apr 2016
    111
    0
    16
    Mijn verloskundige doet precies hetzelfde. Ik geloof dat wij aardig gelijk oplopen. Ik heb de termijnecho een dag eerder dan jou.

15. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Ik heb mijn controles in het ziekenhuis ivm hoge BMI. Daar doen ze pas met 8 weken een echo. Toen ik zwanger was van mijn dochter pas met 10 weken. Door bloedingen bij haar was mijn eerste 5weken en paar dagen. Morgen ben ik 6.1. ik ga er vanuit dat ze nog niet mega veel kunnen zien.

16. joo2

joo2 Actief lid

16 feb 2010
    151
    0
    0
    Zo weer even bijgelezen dames met bloedverlies sterkte lijkt me zo eng heb het bij mijn 2 vorige zwangerschappen ook niet gehad en nu ook nog niet.
    Bij alle 2 mijn vorige zwangerschappen echt last van m'n borsten nu bijna helemaal niet wel al soort van buikje tezien vooral s avonds ik wou dat ik iets meer kwalen had
    Heb 18 april eerste afspraak vk en 19 april 1ste echo bij alle zwangerschappen zo vroeg gegaan voor de echo dat doen ze vanuit de vk.

Heel benieuwd naar het geslacht na 2 knullen zouden we heel blij zijn met een meid af en toe wat misselijk zo spannend allemaal.
    Wie had jongen meisje en voelde zich hetzelfde ik heb echt geen idee nog maar ga er maar vanuit dat het een knul is

17. Kitsune

Kitsune Actief lid

30 mrt 2016
    449
    0
    16
    Ik doe precies hetzelfde. Zaterdag nog een test (van mijn vriend mocht ik pas zondag weer testen haha), en als die duidelijk is dan geloof ik het wel. Ondanks dat het in veel gevallen goed gaat met lichte testen hoop ik wel een iets donkerdere te krijgen nog, gewoon, voor mijn gevoel. ;)

Ah, dat heb ik ook! Hopelijk is het gewoon spanning en enthousiasme van de positieve test, en slapen we straks weer als roosjes. ;)

18. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Zo zeg wordt aardig druk ineens hier. Moest even bijlezen haha!

Testen: geeft me een gerust gevoel zeker na alle miskramen die k gehad heb weet dat k m'n lichaam moet gaan vertrouwen maar dat moet even wennen.

Kwaaltjes: kokhalzen van bepaalde dingen en weeig gevoel onderin m'n buik en liezen gevoelig en m'n (.)(.) Zijn ook wat gevoelig en weeig gevoel in m'n maag als k niet snel iets eet.

Morgenochtend de echo! Spannend dan ben k 6.1 en hopelijk is er wat te zien :)

19. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Ik ben wel benieuwd, normaal krijg/kreeg je rond week 12 de eerste echo.
    Wij krijgen hem nu al rond week 8. Ik heb er niet naar gevraagd, maar ik ga er vanuit dat we er rond week 12 dan weer 1 krijgen?? Wij gaan ook een combinatie test doen, dus dan heb je sowieso rond week 14 weer een echo in het ZH.

Toen ik zwanger werd van mijn dochter liepen we in het VUMC, daar deden ze een echo met 7 en 1 met 10 weken, ze zeiden dat ze na die 2 metingen wel zo goed als zeker konden zijn dat het een goede zwangerschap is. Ik liep daarna bij een gewone VK (andere dan nu) en die deden de eerste echo met 12w.

20. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Ik ben trouwens kotsmisselijk! Al 2 uur lang, ik had boodschappen willen doen, maar ik wacht tot de misselijkheid over is, veel te bang dat ik anders in de supermarkt moet overgeven 🙈 :cool:

Deel Deze Pagina