Pijntjes en steken horen op dit termijn er allemaal bij..je bm hangt aan banden en je bm groeit en dit kan steken geven. Zolang het geen pijnlijke krampen zijn oid geen zorgen maken
Vervelend dat je zo vaak moet spugen anneliesje. Hopelijk wordt het snel beter! Voelen, soms lijkt het avonds op bed als ik handen plat op mijn baarmoeder druk dat ik de kleine voel met een soort van plokjes. Het zou ook lucht in darmen kunnen zijn, ik weet het niet zo goed, jullie nog tips?
Sterkte met de misselijkheid en bandenpijn dames! Dat het maar snel beter zal worden! Hier vandaag echo combinatietest gedaan en meteen uitslag gekregen (bloed was al binnen). Down 1 op 3500, en Pataus en Edwards 1 op >5000. Prima uitslag denk ik? In ieder geval geen verhoogd risico.
Fijn Kitsune! Ja hier ook sinds een paar dagen ineens zo'n pijnlijk gevoel, alsof er iets knapt rond m'n navel, had dat bij m'n vorige zwangerschap ook, fijn is t niet, maar geen reden tot zorgen. Lijkt me naar als je zoveel moet kotsen vorige zwangerschap maar 5 of 6x hoeven kotsen. Deze zwangerschap nog maar 1x bijna, ben er nu wel blij mee dat ik veel minder misselijk ben dan bij de vorige zwangerschap, ook al maakte me dat af en toe onzeker, nu niet meer
Even heel druk geweest.. zo af en toe val ik dan is in. Wauw wat leuk dat een aantal al het geslacht weten.. Wij zijn er nog steeds niet over uit... wel of niet weten? Maar ik denk dat het toch echt een verrassing blijft Mooie echo's zag ik voorbij komen.. heel leuk. En jaaaaaaaaaaaa ik voel beweging in mijn buik Ben zo blij! In ieder geval voel ik de drukste baby.. die licht links. Rechts voel ik geloof ik nog niet echt dus zal is vragen of de placenta van die baby voor ligt. Vind het zo bijzonder dat ik iets voel... ik twijfelde echt erg of het niet mijn darmen zijn maar weet eigenlijk zeker dat het dat niet is... Ik kan niet wachten tot ik ze beide voel en mijn hele buik zie bewegen... hhaha
Hehe! Ik net na 2 maanden nog eens gaan sporten! Geweldig! Nadien toch even Angelsound erbij gepakt. Stoomtreintje was ok Hopelijk misselijkheid snel beter hier! Ik had gisteren ook even last van buikkrampen maar na 10min was het gelukkig over...
Strandbal, je gevoelens zijn normaal. Logisch dat je onzeker bent. Er gebeurd zoveel nu in je buik, maar je voelt er aan de ene kant zo weinig van. De krampen, pijntjes enzo daargelaten. Maar probeer aub wel te genieten en heb er vertrouwen in dat het goed komt, want dat gaat ook vast wel gebeuren. De kritieke fase ben je door. Er is altijd een kans dat het misgaat natuurlijk, maar dat heb je je hele zwangerschap. Laat het een beetje los en geniet!! 😘 Oh trouwens, nu al je bm tot je navel voelen? Weet je zeker dat je je bm voelt? Die voel je volgens mij bij ongeveer 12 weken net boven je schaambeen uitkomen. Oh Gatverdamme wat ellendig zeg dat je zovaak moet spugen Anneliesje. Niks aan!! Ik hoop dat je er snel vanaf bent. Gebruikte jij nou medicatie daarvoor? Fijn dat de uitslag goed was Kitsune 😊 Super dat jullie de baby's al voelen! Ik meen soms ook wat plopjes en gekriebel te voelen, maar helemaal zeker ben ik er niet van. Lekker hé om ff te sporten. Ik hoop vanaf volgende week het luie zweet er ff uit te werken, maar merk dat ik soms best nog wel moe ben. Fijn weekend dames en geniet van het mooie weer! 😘
Bedankt voor al jullie lieve berichten meiden. Vervelend dat sommige van jullie het herkennen, maar ergens stelt het me gerust dat ik niet de enige ben. Man zei al: "jij roept steeds dat jouw kwaaltjes weg zijn, maar volgens mij is je onzekerheid jouw grootste kwaal" Mijn baarmoeder komt indd al tot de navel. Die van mij heeft een afwijkende, lange en smalle, vorm. Kan verder geen kwaad voor de zwangerschap. Op de controle bij de vk 2 weken geleden constateerde zij al dat hij met 13 weken tot twee vingers onder de navel kwam. Bij zoon had ik dit ook en ik ben toen extra in de gaten gehouden. Had toen met 23 weken al een buik of ik op bevallen stond. Maar toen mijn bm het hoogste punt had bereikt, ging hij daarna alsnog de breedte in. Lastig hieraan is de benauwdheid voor lange tijd (bm drukt tegen ribbenkast/longen aan) en waarschijnlijk verklaart het ook deels mn maagzuur. Maar ik draag (ook nu weer) wel heel mooi naar voren. Heb net het hartje heel luid en duidelijk gehoord en gooi nu mn Angelsound achter in de kast voorlopig. Dinsdag controle vk en zaterdag pretecho. Dat is voorlopig bevestiging genoeg.
Ik ga vandaag ook voor het eerst naar zwangerschapsyoga. Lijkt me super gaaf om de baby al te kunnen voelen. Helaas ligt mijn placenta voor dus dat zal nog wel eventjes duren hier. Geniet van de mooie zaterdag dames! Hopelijk zonder al te veel misselijkheid en buikpijnen! Edit: en sterkte met de onzekerheid Strandbal! Misschien is het inderdaad wel een zwangerschapskwaaltjes haha. Kan me voorstellen als je ooit een miskraam/miskramen gehad hebt het nog zo veel erger is. Ik herken het ook behoorlijk hoor. Durf het nog steeds niet echt aan de grote klok te hangen omdat ik bang ben het te jinxen. Gelukkig heb je zo voldoende bevestiging. Hou hoop, de kans dat alles van of nu goed gaat is zo veel groter dan dat het nog mis zal gaan.
Wat leuk trouwens dat sommigen van jullie zeker weten de baby te voelen. Ik heb hem/haar zondag de hele dag door gevoeld, maar daarna dus niet zo overtuigend meer, wel soms een vaag plopje. Ik kan niet wachten tot ik het elke dag ga voelen, zo bijzonder! Heb dat toen ik van zoon bevallen was ook echt lang gemist. Wat naar dat sommigen nu nog zo misselijk zijn! Dat mag nu toch wel een keer stoppen hoor! Sterkte ermee, het vreet energie lijkt me.
Fijn weekend allemaal. De meeste van ons zijn nu al in het tweede trimester, het is toch wel erg hard gegaan. Wel raar al op een derde van de zwangerschap. Aan de andere kant klinkt december ook nog heel ver weg. Hier ben ik ook nog bang het te jinxen, daarom heb ik nog helemaal niets gekocht. Ik vertel het nu wel openlijk, dat blijft toch ook nog wel spannend.
Ik heb ook nog niets gekocht! Durf om een of andere reden nog niet zo goed.. Komt vast wel openlijk vertellen vind ik ook spannend ja ☺️
Volgens mij word ik echt oud, ik ken het woord "jinxen" niet, is dat hetzelfde als "de goden verzoeken"? Ik ga deze zwangerschap geen activiteit doen, bij de vorige zwangerschap "mensendieck" gedaan, daar heb ik best wat aan gehad wat betreft, goede houdingen en bewegingen leren, maar ook trucjes om beter te kunnen persen. Ik was al niet nerveus voor de bevalling, maar zoiets maakt je net iets zekerder Het was ook een gezellig (klein) clubje en we spreken nu nog regelmatig af. Veel plezier bij Yoga Kitsune! Goed weekend iedereen! Ik ben aankomende week alleen met m'n meisje, m'n man is vanmorgen naar Schiphol vertrokken, die zit de hele week in het buitenland voor z'n werk.
Leuk dat je er zo'n clubje aan over hebt gehouden, dat is de reden voor mij om het ook te doen denk ik. Ik woon pas een jaar in een nieuwe stad en een paar potentiële extra kennissen/vrienden kan nooit kwaad Jinxen is gewoon engels voor vervloeken denk ik.
2e trimester indd alweer..maandag weer controle ben erg benieuwd naar ons kleine meid heb al kleertjes geshopt hihi heb best veel neutraal en blauw maar geen roze hihi en ja k bewaar nog even de bonnetjes voor de zekerheid al denk k dat k die wel weg kan gooien haha! M'n moeder gaat wat leuke dingen haken jurkjes etc kan ze echt goed!
Pffff eerste middag uit eten zonder te spugen doorgekomen ☺ hoefde gelukkig ook niet de hele middag druk te zijn met mijn zoontje, want hij ging zo van de 1 naar de ander 😂 gelukkig is hij niet eenkennig en is het allemaal familie 😁 morgen nog een middag/avond uit eten en dan ben ik ook weer klaar mee.
Hi dames. Ik kom hier even koekeloeren... Ik ben 12w1d zwanger van ons 2e kindje (6e zwangerschap- heb vorig jaar 4 MKen gehad). Alles lijkt goed dit keer maar heb sinds gisteren zo'n last van buikpijn en rugpijn.. Geen krampen maar een zeurend gevoel. S nachts is het weg en vanmiddag was het ook weg maar tussendoor is het er. Heb ook een spastische darm. Heeft iemand dit ook bij deze termijn? Banden? Darmen? Kan me van mijn zoontje niet herinneren en na wat wij hebben meegemaakt maak ik me snel zorgen 😢
Dank je voor je reactie mamavand. Ben vanavond alleen thuis en raak er echt beetje van in paniek 😢. Tis zo'n rare pijn aan beide kanten van mijn onderbuik en het trekt door naar mijn rug. Net maar weer 2 para'mol ingenomen en wil morgen zeker echo. Verdorie, we hebben donderdag nog een prachtige echo gehad met een kindje dat de salto deed! Ik was zo opgelucht en nu dit weer 😢😢. Hoop dat het bij ook niks is- hou rekening met alles 😩.