1 t/m 15 december 2016

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door 4dogs82, 23 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Desstiiny

Desstiiny Fanatiek lid

20 mrt 2012
    1.156
    99
    48
    Meiden met pijnklachten...het kan allemaal zijn van een groeiende baarmoeder en soms zelfs als lichtelijk harde buiken, maar vergeet ook niet in gedachte mee te nemen dat het ook om een blaasontsteking kan gaan (vooral met deze warme dagen ligt het op de loer). Het hoeft natuurlijk niet het geval te zijn he, maar signalen als pijn in onderbuik en of rug kan hierin een rol spelen.

2. lin1989

lin1989 Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.215
    181
    63
    Kitsune hoe is het nu?
    Jij hoe is het gegaan bij de gastouder?

3. UmmK

UmmK Bekend lid

9 mei 2015
    777
    55
    28
    NULL
    NULL
    Meiden, heb niet echt meegelezen helaas en iets te veel om terug te lezen haha. Ben zelf redelijk opgeknapt weer en voel me goed 💪🏻

4. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Opvang. Wij hebben een gastouder. Gevoel is idd nummer 1. Daarnaast was voor ons flexibiliteit omdat we allebei onregelmatig werken. Diploma's vind ik ook belangrijk. Gelukkig is dat nu een eis om dat werk te mogen doen.
    Let erop wat de bemiddelingskosten per maand zijn. Dat verschilt per bureau. En Let goed op of je bij je thuis wil of bij hun thuis. Daar zit een groot verschil in. Bij hun is goedkoper.
    Bij onze gastouder doet ze ook veel buitenshuis. Ze gaan 2x in de week naar een bejaarden te huis om daar te spelen voor een uurtje. Kinderen genieten ervan. Maar de oudjes ook.
    Mijn dochter geniet volop van de momenten daar. Ik kan haar met een gerust hart achterlaten.

5. Koekie2

Koekie2 Fanatiek lid

6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    Buikpijnen, Horen er idd bij maar snap dat het niet fijn is.
    Snap je gevoel ook wel Kitsune.

Ik wil eigenlijk ook wat dingetjes kopen voor de kindjes maar durf het niet zo goed... maar ik heb besloten n de volgende echo dat ik we gewoon wat dingen ga kopen die ik wil. Bij de meiden hadden we alles al gekocht met 16 weken. Soms gaat je gevoel alle kanten op he.. zo raar. Maar ik moet me niet zo aanstellen... Het gaat gewoon goed en na het kopen van spulletjes ook :D

Lieke wat goed!

Ummk fijn dat je je weer goed voelt

Hier nog steeds met momenten flink misselijk...
    Maar tis voor een goed doel he

6. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Hier vandaag flinke buikpijn maar ook diaree. Denk toch iets onder de lede of m'n darmen zijn weer een nieuw plekje aan het zoeken.

7. Strandbal87

Strandbal87 Actief lid

13 apr 2015
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de afgelopen week ook meerdere keren last van diarree gehad mamavand, zomaar uit het niets elke keer. Inderdaad gepaard met flinke krampen. En momenteel is mn buik weer flink gegroeid voor mijn gevoel. Ik denk dan ook dat mn darmen een nieuw plekje aan het zoeken zijn.

Vanavond ons frummeltje heel duidelijk voelen bewegen 😍 ik ga morgen met een gerust hart naar de vk! Ga daar nog niet vertellen dat ik al leven voel, vind die bevestiging om de week wel erg fijn totdat ik duidelijk elke dag bewegingen waarneem.

Ben erg veel bezig met de vraag of het een meisje of jongen is. Vind het erg spannend nu het a.s. zaterdag is. Vandaag zei een kennis "ik hoop echt voor je dat het een meisje is". Toen dacht ik, kan nu wel serieus gaan antwoorden maar heb gewoon gezegd "ik niet". Vind dat altijd zo stom dat mensen er van uit gaan dat een vrouw liever een dochtertje heeft, helemaal als er al een jongen is.

8. UmmK

UmmK Bekend lid

9 mei 2015
    777
    55
    28
    NULL
    NULL
    Ohhh herkenbaar ja.. Iedereen hier hoopt op een meisje. Wanneer ik dan zeg nou een tweede jongetje lijkt me stiekem ook erg leuk dan is het: 'nee, ik hoop echt op een meisje.' Daarna is m'n antwoord ook gewoon kortaf. Blijf jij lekker hopen, wij zien het wel 👋🏻

9. Antje88

Antje88 Bekend lid

8 mei 2013
    859
    13
    18
    Goedemorgen dames! Hoe gaat het hier?
    Kitsune, hoe gaat het met jou? Klote pijnen 😔
    Hier gelukkig nergens last van wbt pijntjes enzo

Wij hebben ook een gastouder vanwege de flexibiliteit en omdat mijn partner en ik allebei onregelmatige diensten werken. De gastouder is mn vriend zn nichtje, dus dat is echt super. Voelt ook gewoon goed! En dat is het belangrijkste. We zitten er alleen wel aan te denken om te kiezen voor een gastouder die bij ons in huis komt. Hoef ik tenminste niet om 05:45 uur de kids uit bed te halen als we een ochtenddienst hebben.

Morgen naar de verloskundige. Ga gelijk een afspraak maken voor een vroege geslachtsbepaling. Kan het toch niet laten 😂

10. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Meiden met controle succes!!

Ik ben nog niet fit. Denk toch iets van griep ofZo.
    Idd vreselijke krampen diaree misselijke!! En zere keel.
    Baal onwijs maar het is niet anders. Vandaag maar rustig aan.

11. Jij82

Jij82 Bekend lid

2 jul 2012
    771
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hey Lin, bedankt voor je vraag! :)
    Was op zich wel goed.
    Lijkt wel iemand met een hart voor kinderen.
    Maar toch de 'standaard' bedenkingen die je bij een onthaalouder hebt en niet bij een crèche bv; wat als zij naar het toilet is, als ze kookt,... Dan zitten die kinderen daar alleen...?
    Als ze ziek is (ze zegt zelf dat dat de voorbije 6 jaar slechts 1x is gebeurd), wat dan...?
    De slaapplaatsen zijn boven, wat als ze een kindje in/uit bed haalt; dan zitten de anderen daar alleen...
    Ik heb het gevoel dat ik nu al overbezorgd ben maar zijn toch wel dingen waar ik op let...
    En dat heb je dan minder bij een crèche denk ik? Omdat ze altijd met meerdere begeleiders zijn.

Nu; zoals gezegd; in het algemeen was mijn gevoel best wel goed.
    Volgende week maandag gaan we nog naar een crèche in de buurt gaan kijken en dan beslissen we.

12. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Goedemorgen dames, even een berichtje uit het zonnige turkije. De vakantie is echt heerlijk, nog een paar dagen genieten.

Wat betreft buikpijn ik heb alleen darmkrampen maar dat komt denk ik vanwege de obstipatie.

Opvang hoeven wij niet te regelen aangezien ik thuis blijf bij de kleine, dus dat scheelt weer.

Ik voel de baby nog niet maar is ook nog erg vroeg. Toch heb ik wel zin om volgende week het hartje te horen bij de vk, kijk er naar uit.

13. Koekie2

Koekie2 Fanatiek lid

6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    Nog een fijne vakantie Caprilla.

MamavanD, beterschap

Meiden met echo en of controle succes!

14. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Iemand nog interesse in de fb groep? :)

Suc6 meiden met echo's!

15. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Dat heb je zelf toch ook. Als je zelf gaat koken of plassen dan is je kindje toch ook even "alleen".
    Meestal met een gezin is er ook andere gezinsleden die meehelpen. Onze heeft ook weleens een stagiaire.

Wat ik vervelend vind aan een dagopvang. Je kindje is een kindje van een hele grote groep. Persoonlijke aandacht is er veel minder. Bij een gastouder is een groep niet groter dan ongeveer 5 kindjes. Bij ons komt het vaak voor dat mijn dochter alleen is of dat er 1 a 2 andere kindjes zijn. Er is veel meer persoonlijke aandacht. Gastouder is ook veel meer betrokken. Bij een dagopvang is het soms afwachten wie je krijgt als begeleiding. Op maandag is het weer een ander dan op dinsdag. Bij een gastouder is het altijd dezelfde.
    Als ze ziek is dan is het wel balen. Dan hebben wij onze familie nog die graag bij springt. Het is bij ons nog nooit voorgekomen.

16. Strandbal87

Strandbal87 Actief lid

13 apr 2015
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat alles zijn voor- en nadelen heeft. Mijn zoontje gaat naar een kinderdagverblijf. Hij zit in een verticale groep (0 tm 3 door elkaar). 8 kindjes op 2 man leiding. Hij heeft altijd dezelfde juffen en ze stemmen zelfs hun vakantie op elkaar af zodat er altijd een vast gezicht is. In de ochtend is er altijd een programma: kinderyoga, muziek/dansles, knutselen enzovoort. 'S middags gaan ze er met de bakfiets op uit of spelen ze vrij buiten of binnen. Ik ben hier ook zeer tevreden over! Wij hebben overigens geen onregelmatige werktijden dus dat scheelt!

Controle bij de vk was weer goed. Baarmoeder zit aan bovenrand vd navel en lijkt nu de breedte in te gaan. Wel flink aangekomen: 4 kilo vergeleken met het startgewicht, maar dat mag en zou nu ook goed vocht kunnen zijn zei ze. Hartje gehoord en de baby was flink beweeglijk.

17. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Mijn bm ligt ook al vrij hoog vlak onder m'n navel en dat verklaart nu al m'n grote buik ☺ gaat veel sneller als bij de 1e merk k nu al.

18. Koekie2

Koekie2 Fanatiek lid

6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    Wat fijn dat alles goed was Strandbal.

Lieke hier ook al echt een dikke buik.. haha...

Hier ga ik over 2 weekjes ook vragen tot waar mijn baarmoeder ongeveer komt. Ik voel het zelf niet echt.

19. Kitsune

Kitsune Actief lid

30 mrt 2016
    449
    0
    16
    Sorry, late reactie want had het heel druk, maar sinds vandaag is het gelukkig weer over! Blijkbaar toch een groeispurt. Ik weet ook wel dat ik me niet druk moet maken, maar als je dan ineens een andere soort buikpijn hebt dan word ik toch weer onzeker. :)

@kinderopvang: wij hebben hem/haar alvast opgegeven bij een antroposofische kdv hier in de buurt. Eigenlijk de enige optie waarvan ik zoiets had van mwah, ok. Maar goed, ik heb nog helemaal niet real life meegekeken daar. Misschien moet ik dat maar eens gaan doen voordat het allemaal echt officieel wordt. :)

20. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Ik voel het zelf ook niet hihi en ze was toevallig aan het voelen gisterochtend dus kwam mooi uit :)

Deel Deze Pagina