Net controle gehad en het hartje voor het eerst gehoord! Heerlijk om dat geluid weer te horen! Bloeddruk ed was allemaal netjes. M'n baarmoeder zit nu ongeveer 5 cm onder m'n navel, kan em zelf ook heel makkelijk voelen. Volgende week weten we eindelijk wat het is! Ik barst alleen de afgelopen dagen van de koppijn Volgende controle afspraak is 18 juli.
Herkenbaar onzekeredame, ik voel onze kleine man soms ook dagen niet en dan opeen is er weer een plopje. Ik beeld me dan altijd maar in dat het kindje en de baarmoeder om de beurt een groeispurtje hebben (heb ik eens ergens gelezen). Als de baarmoeder net gegroeid heeft, heeft het kindje weer even heel veel ruimte waardoor je hem minder gemakkelijk voelt. Ook heb ik wel eens ergens gelezen dat een kindje in een groeispurtje zich even wat rustig houdt wat bewegen betreft, om geen energiecte verspillen. Maar ik snap je onzekerheid heel goed! Op dat soort momenten ben ik weer even heel blij met mn Angelsound 😊 Ik baal even heel erg. Mn maagzuur is echt niet meer te houden. Eerst was het alleen savonds op bed en bij bepaald voedsel, nu begint het iedere dag (jawel ie-de-re dag) steeds vroeger op de middag. Vandaag al vanaf half 3 continu aanvallen. Ik durf bijna niks meer te eten (doe ik wel hoor!) want het lijkt wel of alles het triggert. Verder zit ik de hele dag zo recht als een kaars, slaap met 3 kussens in mijn rug, buk zo min mogelijk en loop op een rustig tempo. En ik ben pas 16 weken zwanger!! Bij zoon letterlijk tot de uitdrijving last van gehad, daarna was het wel direct voorbij. Had het bij de controle vorige week al benoemd en toen zei de vk het "zo lang mogelijk met huis-tuin en keukenmiddeltjes" te rekken. Maar dat station ben ik nu echt voorbij. Dus telefonisch contact gezocht en ga nu aan de rennies. Antagel is echt laatste redmiddel dus dat zo lang mogelijk uitstellen. Waarschijnlijk is het een hormonaal iets, waardoor mn maagklepje niet meer sluit. Het is dus niet te voorkomen, alleen bestrijden wanneer het weer eens zover is.
Mooi geluid he?! Ik had in het begin van deze zwangerschap ook veel hoofdpijn. Bizar veel water drinken (lees 2 a 3 liter) helpt ontzettend goed voor mij. Als ik een dag wat minder drink heb ik gelijk weer hoofdpijn.
Onzekeredame: heel herkenbaar! Hier ook met vlagen onzeker. Zijn vaak dan ook mijn hormonen die mij dan in de greep hebben. Sinds gisteren voel ik me heel goed na 8 weken sspugen en mmisselijk zijn. En ben ik van de medicatie af., en dan denk je hmm.. Vanmorgen zag ik ons kindje weer en alles gast goed. Maar idd konden we maar n luikje openen soms. Strandbal wat naar van je maagzuur! Gek vraagje vanaf wanneer beginnen jullie te smeren met balsem voor straie? En tip welk merk?
Lin1989: nou smeren om striae te voorkomen heeft geen zin. Dit is genetisch bepaald of je er aanleg voor hebt en hoe elastisch je huid is (helaas hier bij mijn dochter vanaf 8 weken begonnen met smeren..heb heel veel verschillende zalfjes gehad..maar het mocht niet baten). Wel kan je proberen om je huid zo soepel mogelijk te houden en dat kan gewoon ook prima met een bodycreme/olie
Meiden met goede controle super MAAGZUUR: hou maar op. Hier ook vreselijke veel last van. Evht nier leuk meer. Hier probeer ik het nog met huis tuin en keuken middeltjes maar weet niet hoe lang ik dat nog red ONZEKER MINDER VOELEN: ik heb ook dagen dat ik het veel beter voel, als andere dagen. En idd in zulke tijden ben ik zo blij met de angelsound! DONKERBLAUW: dat kan echt voor beide vind het bij meisjes ook altijd erg lief staan! STRAIE: ik heb alle cremojes gebruikt vorige zwangerschap! En ook echt van hele dure merken. Maar evht waar, m'n arts heeft het bevestigd het is aanleg en zit in je genen geen zalfje werkt. Je krijgt ze of niet! Controle gehad vanmiddag en alles was goed met onze kleine man. Alhoewel de vk niet zeker durfde te zeggen of het wel een manneke is! Nou ik zei ik ben wel zeker. Wat een verschik dan zeg van echo apparatuur. Maar gelukkig alles goed met ons mannetje alleen m'n bloeddruk was erg hoog. Dit waarschijnlijk door familie ruzietje vanmorgen.... Hopen dat hij volgende week wat gezakt is moet dan even tussen door komen voor m'n bloeddruk!
Lin ik ben gewoon gaan smeren vanaf dat ik wist dat ik zwanger was. Heb bio-olie die ik gebruik heerlijk na het douchen. En er zat in de zwangerbox van de etos een crème van hun eigen merk en die voelt ook heerlijk zacht moet ik zeggen.
hey dames jullie mogen mij van de lijst halen. Alles gaat goed hoor maar te druk om dit bij te houden succes allemaal !
1 t/m 15 december 2016 28. (november) Strandbal87, 28 jaar, 2e kindje ♥ 29. (november) UmmK, 24 jaar, 2e kindje ♥ 30. (november) ciprilla, 23 jaar, 1e kindje ♥ 1. 4dogs82, 34 jaar, 2e kindje ♥ Lieke86, 30 jaar, 2e kindje ♥ snoop22, 34 jaar, 3e kindje ♥ Lientje1985, 30 jaar, 2e kindje ♥ Koekie2, 30 jaar, 3e + 4e kindje ♥ ♥ 2. 3. Miekelief, 32 jaar, 2e kindje ♥ Marbit, 35 jaar, 3e kindje ♥ 4. onzekeredame, 30 jaar, 2e kindje ♥ 5. lin1989, 27 jaar, 1e kindje ♥ joo2, ? jaar, 3e kindje ♥ ladyw, ? jaar, 2e kindje ♥ Sjamanen, 25 jaar, 2e kindje ♥ 6. Yaisa, 32 jaar, 2e kindje ♥ Smartie85, 30 jaar, 2e kindje ♥ 7. theeleut55, 32 jaar, 1e kindje ♥ 8. Marcella1985, 31 jaar, 1e kindje ♥ 9. Jij82, 24 jaar, 1e kindje ♥ Lola3, 29 jaar, 1e kindje ♥ sm1990, ? jaar, 2e kindje ♥ Desstiiny, 27 jaar, 2e kindje ♥ 10. 11. ingie87, ? jaar, 1e kindje (wel al een stiefzoon) ♥ Missreddragon, 33 jaar, 2e kindje ♥ 12. Annneliesje, 34 jaar, 2e kindje ♥ Linatje, 31 jaar, 2e kindje ♥ Mamavand, 29 jaar, 3e kindje ♥ prima, 36 jaar, 2e kindje ♥ 13. bubblybaby, 25 jaar, 2e kindje ♥ Antje88, 28 jaar, 2e kindje ♥ 14. 15. Kimmiez, 32 jaar. 1e kindje ♥ Kitsune, 29 jaar, 1e kindje ♥ Totaal aantal : 32 Jongens : 2 Meisjes : 6 Verrassing : 5 Afspraken : 16 juni - 4dogs82 - geslachtsecho 17 juni - ciprilla - geslachtsecho 18 juni - Marcella1985 - geslachtsecho 20 juni - Desstiiny - geslachtsecho 21 juni - Desstiiny - controle VK 21 juni - Chantallcindy - suikertest 21 juni - Yaisa - geslachtsecho 21 juni - Antje88 - geslachtsecho 22 juni - Chantallcindy - geslachtsecho 22 juni - Koekie2 - 4e echo 23 juni - onzekeredame - geslachtsecho 23 juni - MiekieLief - controle VK 27 juni - Jij82 - controle echo 27 juni - Marcella1985 - controle echo 28 juni - Marcella1985 - intake eigen VK 30 juni - prima - controle VK 1 juli - Mamavand - controle gyn 2 juli - annneliesje - geslachtsecho 2 juli - Smartie85 - pretecho 4 juli - Kitsune - controle VK 4 juli - Chantallcindy - 20w echo 4 juli - Kimmiez - geslachtsecho 5 juli - MiekieLief - GUO (20w echo+) 6 juli - Antje88 - controle VK 7 juli - Sjamanen - controle VK 11 juli - Strandbal87 - 20w echo 11 juli - 4dogs82 - 20w echo 12 juli - Kimmiez - controle gyn 13 juli - Koekie2 - 5e echo 13 juli - MiekieLief - controle gyn 13 juli - ciprilla - 20w echo 14 juli - Lieke86 - GUO (20w echo+) 17 juli - UmmK - 20w echo 18 juli - ciprilla - controle VK 18 juli - Yaisa - controle VK 20 juli - onzekerdame - 20w echo 21 juli - Antje88 - 20w echo 22 juli - Yaisa - 20w echo 25 juli - onzekeredame - controle VK 5 aug - Lieke86 - controle gyn 9 aug - Kimmiez - 20w echo 29 aug - Lieke86 - controle gyn 30 sep - Lieke86 - 30w groeiecho + controle gyn MvM : Lieke86, Koekie2, Yaisa, Lies1994, Mamavand, annneliesje, onzekeredame, Marcella1985, lin1989, Antje88, Jij82 Sterretjes : Kahlan83★ - pienvd90★ - Evianne★ - shadowcat76★ - JevD★ - Claudy★ - kroelen★ LIJST : Als je de lijst aanpast, moet je ook even de aanvulling van anderen toevoegen, anders wordt dat over het hoofd gezien. Als je dat niet lukt, vertel dan alleen in een gewoon bericht jou aanvulling!
Wat betreft striae geloof ik ook dat het genetisch bepaald is. M'n moeder heeft niets, ik heb niets en beide ook niks gesmeerd
wat leuk 4dogs een dochter @straie, echt ik smeer niets hoor deze zwangerschap. De vorige wel gedaan en mijn hele buik zit onder :S