Het is nu nog niet te zeggen of, en zo ja: welke, acties er ondernomen moeten worden na zijn geboorte. Als alles blijft zoals nu beval ik in ons eigen ziekenhuis waar dan een kinderarts bij aanwezig is. Ons kleintje wordt dan gelijk goed bekeken. De kans is groot dst hij een jaar preventief antibiotica moet om blaas- of nierbekkenonstekeing te voorkomen. Een operatie kan tot de mogelijkheden behoren, maar soms is dat niet nodig. Het is nu heel lastig onderzoeken wat er precies is, zolang hij in mijn buik zit. Als de situatie verergert gaat er een ander stappenplan in werking. Hoe die er dan uit ziet, kunnen we dan pas bepalen. We staan in ieder geval nog lang niet met onze rug tegen de muur. Sowieso gaan we er gewoon van uit dat dit niet aan de hand gaat zijn!
Heel veel succes Strandbal! Andere dames: gefeliciteerd met de goede echo's ! Hier nog een dikke week wachten... Ik meld mij alvast een klein beetje af... Tijdelijk toch; Binnen 2,5 uur ben ik 3 weken met vakantie! 1 weekje ertussenuit -volgende week- en nadien aan de klus in onze woning dus mijn hoeveelheid berichten zal eventjes dalen. Ik laat wel weten hoe de 20w echo is gegaan op 25/07 maar verder is vakantie voor mij ook een periode met minder smartphone/internet/PC/... Quality time met ons tweetjes (2,5jes eigenlijk ) Tot snel !
Fijne vakantie jij!!! Andere meiden met goede echo's gefeliciteerd Strandbal ik ben blij dat er mogelijkheden zijn en alles wat beter er uit ziet als wat jullie eerst dachten
Fijne vakantie Jij! @strandbal is toch wel spannend allemaal..zou t allemaal afwachten wat eruit komt als hij geboren is. Toen ik geboren werd hadden ze geen uitgebreide echo's dus die afwijking is bij mij pas veel later ontdekt. Ik heb eigenlijk een jongens kwaal..komt heel zelden bij meisjes voor en helaas ben ik er 1 van en d'r is nog iemand van mijn leeftijd die dat heeft ook een meisje toevallig. Valt mee te leven maar ik ben vatbaarder voor blaasontsteking helaas. M'n verkoudheid lijkt minder te worden gelukkig alleen m'n rechteroor zit dicht..zo vervelend en nog verstopte neus maar dat overleef k wel haha we gaan ook vant weekend begin maken met de nieuwe kamer voor ons zoontje..z'n nieuwe bed is er al en behang hebben we ook dus kamer leeghalen en behangen en dan inrichten. Ben zo benieuwd wat ie ervan gaat vinden
ik zit bij mijn schoonouders die aan het oppassen zijn op ons neefje die de windpokken heeft... Ben niet in contact geweest met neefje maar kan dit kwaad?!
Waterpokken bedoel je jij? Als je het zelf gehad hebt is er niks aan de hand. En als je niet in contact bent geweest ook niet!
Lieke Wat fijn dat jullie meisje helemaal is goedgekeurd! Strandbal Dus toch wel een betere uitslag. Super fijn! Hopelijk gaat het inderdaad allemaal meevallen en zal hij hier geen schade van ondervinden. Jij Fijne vakantie! Volgens mij valt het wel mee met de waterpokken. ooooh hier ben ik nu echt beroerd eraan... of ja beroerd... ik blaf als een zeehond. Heb geen stem. Heb keelpijn, oorpijn en hoofdpijn.... alles zit dicht... en morgen gaan we op vakantie. Hopelijk gaat het snel over. Ik ga jullie ook even tijdelijk verlaten ( 2 weekjes op vakantie )
Fijne vakantie jij en koekie! Beterschap koekie! Strandbal: hoe ist nu met je na afgelopen week? Alles n btje gezakt? Hier ook verkouden aan t worden., we steken elkaar aan hier zo maar even zoutoplossing en iets onschuldigs voor mijn keel halen.
Thanx lieverds. Misschien dat ik af en toe kom spieken om jullie bij te houden maar zal zelf niet veel typen.. vind dat best lastig op mijn telefoon. Hihi. Werkt niet altijd mee dat ding. We zijn nu onderweg. Meiden hebben er zin in. Beebs ook want ze zijn sinds gister veel aanwezig. Zo leuk
Hier een kuurtje gekregen. Klonk toch niet helemaal schoon allemaal. Hopelijk slaat het snel aan en ben k er van de week vanaf
Hier begin ik ook met verkouden worden bah. Gelukkig dinsdag controle dus gelijk maar eens vragen wat ik precies wel en niet mag gebruiken voor neusspray.
Fijne vakantie Koekie! Lief dat je het vraagt Lin. Ik ben MOE deze week heeft me 10 jaar van mijn leven gekost. Merk dat ik behalve opgelucht omdat het nog veeeeeel erger had kunnen zijn ook nog wel veel angst heb. Bang dat het bij de volgende controle achteruit is gegaan. Bang voor het onbekende, niemand weet hoe dit gaat lopen en eindigen. Voor mijn gevoel stapt onze omgeving er gemakkelijk overheen "want het viel toch allemaal wel mee". Kreeg gisteren al vrolijke appjes met newborn kleding voor kruimeltje die ik echt moest kopen en een collega aan mijn bureau die vrolijk over mijn verlof begon. Zo ver ben ik nu nog niet. Ben dit echt nog aan het verwerken. En heel egoïstisch, want je gunt het ook een ander niet, maar ik ben ook erg boos dat ons dit moet overkomen. Jaloers op alle zorgeloze zwangeren. Man is gelukkig realistisch, maar ook optimistisch. Alle negatieve feiten spoken steeds door mijn hoofd terwijl hij zich vasthoudt aan alle positieve feiten (beweegt veel, rest is prima in orde, veel vruchtwater enz) Het helpt dat hij deze blijft benoemen. Ook is ons mannetje erg actief in mijn buik. Dat helpt. 😍
Ik begrijp je gevoelend volkomen strandbal. En ook dat je er nog niet aan toe bent aan alle dingen zoals verlof enzo. Want je moet het ene plekje geven. Ik heb ook heel erg angst ivm de placenta idd de angys omdat niemand weet hoe dit eindigd of hoe het komen gaat! Maar als ik de kleine voel geeft me dat idd hoop! En hou ik daar maar aan vast! Ik hoop dat jij dat enigszins ook kan. Sterkte en neem je rust dat helpt mij heel veel
@strandbal is ook logisch je moet eerst alles even verwerken en een plekje geven. Is ook niet nix allemaal wat je zo even over je heen gekregen hebt de afgelopen week. @marcella ik had Xylometazoline afgelopen week maar deed vrij weinig en mag je gebruiken in de zwangerschap
Volgens apotheek.nl mag je het max 1 week gebruiken als je zwanger bent. Ik persoonlijk zou het dan niet doen. Net als de meeste medicijnen gebruik ik dat liever niet tijdens de zwangerschap, van paracetamol hebben ze ook lang beweerd dat het geen kwaad kon, dat lijkt nu ook niet zo onschadelijk te zijn als men dacht... Ik heb ook dat zelf nooit gebruikt tijdens de zwangerschap. Ik kan me dat wel voorstellen Strandbal, het is gewoon allemaal nog flink onzeker, dus die luchtige vrolijkheid zit je dan niet op te wachten, eerst weten hoe het verder ontwikkeld en hopen op een zo goed mogelijke ontwikkeling!
Met Medicijnen moet je altijd terug houdend zijn. Niet zomaar iets nemen. Op mijn werk heeft een bewoner krentenbaard. Op internet staat er ook vage dingen over. Hoogwaarschijnljjk is het niet schadelijk voor zwangeren staat er dan. Hoogwaarschijnlijk is zo vaag. Ik blijf even uit de buurt. Hier momenteel op therapeutische basis aan het werk. Het valt vies tegen. Bekken klachten spelen vooral op. Morgen fysio bellen voor oefeningen.