1 t/m 15 december 2016

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door 4dogs82, 23 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Nou zeg dat wel bah..Nu is het wel te doen moet k zeggen niet zo warm als gister.

Jeetje Mamavand is toch niet nix allemaal dus.

Yippieeeee 21 weken dansje vandaag!!🎉🎉

2. Koekie2

Koekie2 Fanatiek lid

6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    Ik val ff snel in.

Thanx voor de tip.. ga ik is voor kijken in de winkel voor grapefruit.

MamavanD, ook hier liggen de placenta's ontzettend laag. Die van baby A ligt over de baarmoeder mond heen.
    Hier zeggen ze geen extra risico's muv evt bloeden mar dan ook direct komen. Ik hoop voor je dat hij nog omhoog groeit.
    Bij mezelf verwacht ik dat het zo blijft

3. Krakeling

Krakeling Actief lid

14 jul 2016
    180
    0
    16
    NULL
    NULL
    Met grapefruit moet je wel oppassen als je medicatie hebt. Hier drink ik standaard 2.5l water of rooibos thee.
    Balen dat de placenta niet goed ligt. Vroeg me al af waarom de gynaecoloog zo lovend was over de ligging van mijn placenta ( tegen mijn rug aan)

Van mij mag het wel wat afkoelen. Woensdag zijn we met bootcamp het water in gegaan en gister ben ik ff een kwartiertje gaan zwemmen in hetzelfde meer.

Hier spelt de bandenpijn momenteel op. Draaide me in bed om en kreeg toch een paar flinke ( gemene) steken.
    Merkte toen ik opstond dat mijn navel ook pijnlijk aan het worden is. Denk dat ie binnen een paar weken naar buiten plopt :).
    Baby is zijn tijden aan het verschuiven van 08.00 naar 07.00 en in de avond naar 19.00 ipv 23.00 ( dat laatste vind ik heel prettig). Gister heeft mijn man weer een paar flinke schopjes gevoeld <3

4. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Misschien heeft dat dan te maken met hoe die exact ligt koekie? Ik weet het ook niet. Tegen ons werd afgelopen week expliciet gezegd dat als ik bloed verlies begint te krikgen en ik ontsluiting krijg ( wat ik bij beide andere kids al erg vroeg had bij de eerste met 32 weken en bij de tweede met 25 weken) dat de placenta dan los kan gaan liggen, en er dus ernstige risico's zijn. Dus ik weet het ook niet zo goed!!!
    Ik wacht 2 aug maar weer af.

Ik vind het wel jammer als ik een keizersnede moet! Had gehoopt dat ik gewoon natuurlijk kon bevallen, maar volgens m'n vk hoef ik daar niet op te rekenen.

5. Krakeling

Krakeling Actief lid

14 jul 2016
    180
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Mamavand. Klinkt eng allemaal. Al zou ik voor een kz kiezen als het veiliger is voor het kindje.

Na veel gesprekken in het zh mag ik normaal bevallen. Eerst was er sprake van een keizersnee omdat ik niet mag persen maar uiteindelijk mag het dus wel.
    Mocht het beter zijn voor mij / het kind dan neem ik alsnog een keizersnee. Al zou ik dan wel rustig aan moeten doen met sporten .

6. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Zo hèhè eindelijk wat afgekoeld buiten veel beter deze temperatuur :)

M'n verkoudheid is ook weg gelukkig en vandaag laatste dag antibiotica. Heeft me erg goed gedaan alleen 1 nare bijwerking was de ochtend misselijkheid blegh

7. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

31 jul 2013
    1.225
    1.262
    113
    Hier net de 20 weken echo gehad en alles ziet er gelukkig goed uit. Net als onze 1e zoon is ook deze jongeman iets groter als gemiddeld, maar mooi in verhouding. Super om ons mannetje weer even te kunnen zien!

8. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Fijn Yaisa mooie foto! :)

9. Marcella1985

Marcella1985 Bekend lid

17 mrt 2013
    641
    0
    0
    NULL
    flevoland
    Wat fijn Yaisa! Mooie foto ook!

Lieke wat fijn dat je van je verkoudheid af bent. Dat is echt niks met deze hitte.

Hier was het afgekoeld maar als de zon schijnt word het toch weer aardig warm. Heb er nu echt meer last van dan normaal. Gisteren werd ik er ook ineens beroerd van.

10. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Yaisa mooie foto! Fijn dat alles goed was met de echo.

Mamavand, jeetje klinkt wel eng, fijn dat ze het zo goed in de gaten houden.

Lieke, gelukkig is je verkoudheid over, lijkt me zo benauwd met dit weer.

Ik heb wel echt last van de hitte, al 2 dagen extreem vroeg wakker. En nergens puf voor. Vandaag iets koeler, maar vind het benauwd.

11. Desstiiny

Desstiiny Fanatiek lid

20 mrt 2012
    1.156
    99
    48
    Mooi profiel van de kleine man Yaisa :) Fijn dat hij is goedgekeurd :)

12. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Nou indd zeg dat wel..nog wel wat slijm maar daar kan k wel mee leven. T ergste is gelukkig voorbij en daar ben k blij mee..weer normaal Slapen behalve als ons meisje gaat trappelen haha :)

13. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

MEIDEN IK BEN EEN BEETJE IN PANiek, hoop dat jullie me wat gerust kunnen stellen, ik voel m'n kleine mannetje echt elke dag op vaste tijden nu dus al twee dagen niet, ik dacht eerst dat het wel gewoon zou zijn, maar gister avond voelde ik weer niks, terwijl het altijd circus is in m'n buik, ik heb dus vanmorgen bij opstaan, hem weer niet gevoeld!! Dus ik ging luisteren met de dopler en nu lijkt het hartje heel onregelmatig! Hij zit normaal op 142 en nu op 117.
    Is het hartje ook lager als de kleine man zou slapen?
    Zouden jullie bellen??
    Ik maak me evht zorgen

14. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Ik heb gebeld en met wat tips van de vk heb ik hem gevoeld! Dus ben wel weer gerust de dipjes zijn normaal zegt ze! Due hoef me geen zorgen te maken!

15. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Dit is één van de redenen waarom verloskundigen niet zo blij zijn met doplers thuis ;)

Het hartje moet rijpen, dus schommelingen in de hartslag zijn heel normaal op deze leeftijd.

Daarnaas hoef je nu nog niet dagelijks je beeb te voelen. Dat is pas later in de zwangerschap (ook wel logisch op zich, aangezien er nog steeds vrouwen zijn die hun beeb nog niet eens voelen ;) )

Gelukkig heeft de VK je gerust kunnen stellen.

16. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Ik heb bij beide kids dopler en nog nooit eerder gebeld. M'n zoontjes voelde ik duidelijk vanaf 17 weken dagelijks dus ze begreep wel dat ik me zorgen maakte.
    Denk als je regelmatige belt dag het een ander verhaal is

17. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Klopt die dipjes zijn normaal en nu niet zorgwekkend is mij verteld.

18. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Vk vertelde mij laatste dat ze het liefst schommeling horen in de hartslag dan altijd maar hetzelfde. Dus zou me niet druk maken. Hier is de kleine de ene dag super actief en de andere dag voel ik amper iets.

19. Antje88

Antje88 Bekend lid

8 mei 2013
    859
    13
    18
    #4239 Antje88, 23 jul 2016
    Laatst bewerkt: 23 jul 2016
    Balen zeg Mamavand! Kan me voorstellen dat je ervan baalt dat je niet gewoon kunt bevallen. Hopelijk blijft alles goed gaan en krijg je geen bloedingen of vroegtijdige ontsluiting! Fijn dat je gerustgesteld bent door de vk.

Fijn dat de kleine man goedgekeurd is Yaisa!

Ik had de 20e de 20 weken echo en ook ons manneke is goedgekeurd. Alles zag er prima uit! Hij zat heerlijk met zn handje in zn moet. Zo schattig om te zien &#128525;

Ik ben met de eerste ook overtijd gegaan. Was 16 september uitgerekend en de 30e is hij geboren. Vond het lichamelijk niet zozeer super zwaar, maar geestelijk wel. Je leeft tenslotte toch naar een bepaalde datum toe. Denk dat ik nu wel weer overtijd ga.

Oehhh nog een weekje werken en dan lekker op vakantie! Zin in &#127881; Zie wel een beetje op tegen de reis. Tis ruim 1500 kilometer rijden, maar goed. Hopelijk krijgen we er een mooie vakantie voor terug.

Strandbal, hoe gaat het met jou?

20. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    vorige week bij de 20 weken echo is gebleken dat de placenta weer dichtbij de uitgang ligt en echt nog omhoog moet groeien om normaal te kunnen bevallen. Bij ons zoontje is dit ook gebeurt bij mn vorige bevalling. Ik hoop nu weer.Nog meer mensen die hier last van hebben?

Deel Deze Pagina