Sorry, weinig online geweest deze week. Maar het was belachelijk druk op het werk en dat in combinatie met de hitte (zonder airco!). Gelukkig hebben al mijn collega's goed voor mij gezorgd en het zware werk uit handen genomen. Ik voel ons kleintje elke dag wel een paar keer goed bewegen. Steeds harder en duidelijker. Daar houd ik me voorlopig aan vast. Woensdag weer een echo bij de gyn in ons eigen ziekenhuis en daar zie ik erg tegenop; deze gyn was de vorige keer erg zakelijk en leek alleen 'in het ergste geval' interessant genoeg te vinden om over te praten. Probeerde ons 0.0 gerust te stellen. Maar bovenal ben ik gewoon ontzettend bang dat de situatie verslechterd is en we weer met spoed richting Nijmegen moeten. Deze angst is natuurlijk nergens op gebaseerd maar samen met 'grote broer' hebben we het wel over mijn kostbaarste bezit die daar in mijn buik koppeltje aan het duikelen is. Het lukt me wel om weer een beetje te genieten van de zwangerschap, zolang ik de controle/ meetmomenten maar vergeet. De bewegingen, groeiende buik, kleertjes kopen heerlijk allemaal! Zolang ik het 'wat als...' stemmetje maar kan negeren. En dat vreet wel ontzettend veel energie merk ik. Sorry dames, het is een beetje een klaagpost geworden geloof ik....
En nu ik toch bezig ben, mag ik dan ook nog even klagen over schoonmoeder Zij vindt het dus nodig om onze situatie breeduit te bespreken met iedereen die ze tegenkomt: vriendinnen, dames van haar gymclubje, bij de slager. En vooruit: dan ook maar op haar (openbare) Facebook een lang verhaal over hoe zwaar zij het wel niet had met de situatie met daarbij het hele medisch dossier tot in detail beschreven inclusief hoe man ("te nonchalant") en ik ("te emotioneel") er mee om gaan. Dat schoot me zo ontzettend in het verkeerde keelsgat dat ik man op haar afgestuurd heb hij was laaiend!! Volgens mij kwam zijn boodschap wel over, het bericht was al verwijderd voor hij thuis was.
Vandaag al weer 21 weken! Manlief is gisteravond mijn buik zien bewegen toen ze aan het schoppen was. Dames met een goede echo,super! Ben een beetje stil hier..maar dat komt omdat ik gewoon geniet van de energie ik weer heb en er lekker met gezin er op trek. Nog 3 dagen werken en dan vrijdag op vakantie. Dus wordt nog wat stiller haha
Strandbal wat n schoonmoeder heb je zeg! Onbegrijpelijk dat je zo iets zo op fb deelt.. Hopelijk is ze even ingedimt nu! Begrijpelijk dat je t heel spannend vind de controles! Goed dat het je lukt om van de mooie/ kleine momentjes te genieten! Hier gaat het goed! We zijn de 20wk voorbij! Maar dat haalt het niet weg dat ik het soms nog best spannend vind allemaal hoe het gaat lopen! Dat ik bv nog niet onbeperkt durf te shoppen. Maar ik geniet van het getrappel in mijn buik van ons kleintje! Dat geeft mij zoveel bevestiging meer meiden die er een beetje zo in staan?
Sinds gister ben ik zoooo boos op mijn man ik probeer het weg te stoppen en me er overheen te zetten, maar ben zo teleurgesteld en zo verdrietig er om; zijn broer en moeder waren hier gister en m'n man heeft gewoon de naam van onze baby per ongeluk gezegd :x ik vind het zooo erg!! Bij onze dochter had hij het destijds ook al gezegd waar mijn vader bij was echt zo k*t! Ik zeg nog zo iedere keer tegen hem "zeg gewoon "baby"! Want je gooit die naam er veel te makkelijk uit"... Wat een eikel! Ik ben nu echt in staat om het gewoon tegen iedereen te zeggen, ik heb echt een heks van een schoonmoeder en ik gun het haar écht niet dat zij het al weet terwijl bijv. mijn zusje zit te vissen en het graag wil weten (mijn eigen ouders willen het echt pas bij de geboorte horen).... Pfff, lastig vind ik dit.... Sorry voor m'n ego bericht, moest het ff kwijt
Begrijpelijk Strandbal dat je angst hebt! Maar wel fijn dat dat niet steeds de overhand heeft en je ook kunt genieten. Houd dat vast!! Oehh jouw schoonmoeder...ik zou me er ook aan irriteren en absoluut niet op prijs stellen. Al helemaal niet op Facebook. Dat vind ik zo aandachttrekkerij!! Gelukkig heeft ze het ervan afgehaald. Onzekere dame, je hebt groot gelijk. Geniet ervan! Lin, het blijft spannend. Ik ben niet eerder helemaal gerustgesteld dan wanneer ik de kleine gezond en wel in mn armen heb. Moet wel zeggen dat de goedkeuring bij de 20 weken echo ook een hoop doet (geen garantie uiteraard) en dat ik de kleine iedere dag duidelijk voel. 4Dogs, ik begrijp je helemaal!!! Ik zou ook zwaar pissig en verdrietig zijn. En dan ook nog es aan je schoonmoeder die jij niet kunt uitstaan. Snap niet wat er nou zo moeilijk aan is om je mond te houden. Mn vriend heeft het de vorige keer aan onze vrienden verteld. Mn vriendin was ook zwanger en mn vriend wilde er zeker van zijn dat zij hun zoon niet zo zouden noemen...dus zegt ie "als jullie het maar geen Tygo gaan noemen, want dat doen wij al". Ik was er zelf niet bij, maar hij vertelde het de volgende dag. Grrrrrr 😬😬
Jeetje strandbal, ik zou ook echt pissig zijn. Ik kan er al helemaal niet tegen als mensen facebook gebruiken voor dat soort dingen, pff. Je hebt nu wel ff wat anders aan je hoofd. Fijn dat je man meteen heeft ingegrepen. 4dogs82, nouja.. ik snap je frustraties. Lijkt wel of die mannen gewoon dom zijn. Hier ook zoiets, ik had een hele verassing gepland om het geslacht bekend te maken aan schoonzus en oma. En hij verteld het gewoon doodleuk via whatsapp. Terwijl we het hadden afgesproken het bekend te maken met die verassing. In jou geval zou ik het lekker vertellen aan je zusje, verassing is er nu toch grotendeels al vanaf. En voor mij zou het niet goed voelen als zijn familie het wel mag weten maar de jouwe niet. Lin, ik geniet best wel eigenlijk. Ben ook helemaal niet zo onzeker meer na de 20 weken echo. Komt ook omdat ik dr nu elke dag voel. En iedereen in mijn omgeving is super positief, dat heb ik wel nodig omdat ik meestal eerst negatief denk.
@Lin1986: Genieten doe ik hier wel hoor maar met mate.. Mijn lichaam kan af en toe rare sprongen maken en daar houd ik in mijn achterhoofd altijd rekening mee. Hebben alles wat meubeltjes betreft al in huis dus alleen het textiel moet nog. ( en de draagzak) @strandbal. Dat is $%@#$ . Goed dat de post al van FB af is ( en hopelijk post ze niets meer privé erop.) @4Dogz: Zou het jou familie nu ook vertellen. Niet eerlijk als de een het wel weet en de ander niet. ( hier kon gelukkig mijn schoonvader de zwangerschap geheim houden toen we het mijn schoonmoeder nog niet hadden verteld). Heb de eerste harde buik gehad. Wat is dat irritant zeg. Ben al vanaf 06.00 vanochtend in de weer met de bovenverdieping ( dozen verslepen, uitpakken, schoonmaken en was ophangen) rond 13.50 begon het en nu is het gelukkig aan het afzakken. Duidelijk teveel gedaan. Woensdag gaan we voor een paar dagen naar Parijs en ik vraag me af hoe het daar zal gaan. Qua namen en geslacht weten wij nog niets . Simpel omdat we wel zien wat 'eruit' komt. Als het maar gezond is. ( met namen zijn we wel bezig maar die staan ergens veilig gestald)
4dogs, snap he gevoel. Ik had dan zelf de naam bekend gemaakt dat dat het misschien zou worden en opeens zat iedereen tegen m'n buik te praten met die naam of wanneer ze het over hem hadden:' Ohh, als ... er is' Ben toen zo afgeknapt op die hele naam dat we een andere naam zijn gaan uitzoeken. Is het geen optie om tegen hun te zeggen dat dat 1 van de namen was en gewoon een paar andere namen erbij gooien haha en dat dat de favoriete naam was van je man dat hij het daarom eruit flapte. En ze duidelijk maken dat het kindje in je buik gewoon nog baby heet om zo niet de naam te verpesten
Hier vandaag 20 weken!!!😍😍😍😍 Helemaal blij ben ik pas over 6 weken. Als m'n mannetje levensvatbaar is. Ik heb de hele nacht opgelopen van de harde buiken die helemaal door trokken naar m'n rug, net beginnende weeën. Dat terwijl ik gister niks heb gedaan. Ik hoop zo dat het nog even rustig blijft! Angst is er enorm m'n andere zoontje wilde er met 25 weken al uit. Dus hoop dat dat nu niet zo gaat verlopen
@strandbal meen je niet! Rare schoonmoeder heb je zeg dat doe je toch niet..goed dat je man erheen gegaan is en de post weg is. @4dogs ja geloof k zeker dat je boos bent..zou ik ook zijn hoor echt. @mamavand nou die zijn niet prettig indd en die gedachte alleen al he..November/december mogen onze ukkies pas komen hoor niet eerder als het kan Kuurtje is afgelopen en moet zeggen ben overal vanaf..voelt veel beter als vorige week moet k zeggen
Sow ff en heleboel bijgelezen. Denk laat ik ff een keertje wat van mij horen. Zit de laatste tijd alleen nog zo af en toe op fb. Ons zoontje zit in een sprongetje en is de ene keer enorm aanhankelijk en de andere keer heeft hij spontaan en driftbui. Erg vermoeiend op dit moment. Ik slaap momenteel ook erg slecht, heb veel nachtmerries en bekkenpijn. Loop nu al een tijdje bij de bekken fysio en ook nog steeds thuis. Vandaag het laatste gesprek met het uwv gehad. Ze hebben mij nu tot begin van mijn verlof ziek gemeld. Ik zal mijn werkzaamheden niet goed kunnen uitvoeren met de bekken instabiliteit en het nog steeds iedere keer misselijk zijn. Ze vinden het beter dat ik nu rustig aan doe zodat ik sneller herstel na de bevalling. Zelf scheit ik op dit moment echt 7 kleuren stond voor de echo van morgen. Ik ben echt zo enorm nerveus dat ik mij gewoon echt enorm zoek voel. Tot nu toe de kleine nog niet gevoeld en ben echt enorm bang dat er iets mis is. Vorige zwangerschap kon ik mijn zoontje al met 12 weken voelen en met 16 weken kon mijn man m al voelen. En met 20 weken zag je m echt enorm goed aan de buitenkant bewegen. Maar nu nog helemaal niets. Vk had ook gezegd dat ik nu wel eens wat zou moeten voelen maart gewoon echt nog niets. Nog niet eens een plopje. hartje was ook continu op dezelfde plek te horen en zondag nog een keertje gezocht maar kon m niet vinden. Mijn man nog een keertje geprobeerd en hoorde m heeeeeel zachtjes horen. Dus hoop echt dat alles ok is morgen. Maar is wel pas morgenmiddag om 3 uur. Dus moet nog ff in zenuwen zitten.
Sterkte MRD.. Gister na de harde buik de kleine amper nog gevoeld.. Totdat ik onder de douche vandaan kwam. Schrik toch elke keer een beetje als ik hem voel hikken . Morgen ochtendje werken en dan woensdag ochtend vroeg op nom naar Parijs te gaan.