Wij hebben ook heeeeeel veel 2e hands. Ledikant en wieg zijn familiestukken/erfstukken. De bekleding heeft mijn (inmiddels overleden) schoonmoeder zelf gemaakt. Box, kasten ed en kinderwagen zijn 2e hands. Heel veel speelgoed 2e hands van vrienden die al 3 jongens hadden en ons eigen oude speelgoed. Kleertjes heel veel 2e hands van een kennisje. Voor onze eerste zoon ook wel het een en ander nieuw gekocht, maar dat kunnen we nu ook weer allemaal voor onze 2e zoon gebruiken. En zo nu en dan zullen we ook wel wat nieuws kopen. Maar wij zijn ook van het hergebruiken 😊 Heb nu ook een tripp Trapp op de kop getikt. 20 euro, zelf opnieuw geverfd 👍🏻. Wasbare luiers, billendoekjes enz krijg ik manlief echt niet aan 😔 Het hoogst haalbare was een wasbare zwemluier en zelfs daar is ie geen fan van. Zelf wel wasbare zoogcompressen gekocht, want daar heeft hij toch geen last van.
MamavanD Dat is idd niet klein wat ik lees... Maar ieder kindje groeit anders he Lieke Oooh leuk de efteling maar zal idd wel ff sjokken zijn geweest. Krakeling Wat goed zeg! Fanatiek bezig. Wij hebben niks 2e hands. Bij de meiden alles nieuw gekocht en dat gebruiken we voor deze twins ook. Verder ook alle kleertjes nieuw... ja wij zijn echt van alles nieuw... Maar veel haal ik in mijn eigen winkel
Hier ook gek op 2e hands. We hebben wel een paar nieuwe dingen Maar meeste 2e hands. Bij mijn dochter ook veel kleertjes gekregen. Ideaal. Allemaal kleertjes die de nichtjes hebben aangehad. Deze week gaan wij bezig met de babykamer. Heel veel zin in. Dan word het meer echt.
Goedemorgen! Wi-Fi op de kamer in Oostenrijk en kon het niet laten om ff te lezen. Toch klaar wakker 🙈 Tot Oostenrijk bijna geen file gehad. Vervolgens in Oostenrijk zelf bijna 2 uren over 30 km gedaan, omdat er één of andere ridder demonstratie was ofzo. Grrrr! Zoonlief heeft zich keurig gehouden in de auto. Maar 1 uurtje geslapen, dus was 's avonds bekaf. Straks weer verder rijden😎 Dat is idd niet klein. Snap dan ook niet hoe ik daarbij kom. Waarschijnlijk verkeerd gelezen. Pfff 10 pond 😱 7pond is prima zat 😋 Kleding heb ik bijna niet tweedehands. Kinderwagen, box, kamer enzo wel. Ik heb aardig wat geld bespaart op die dingen in ieder geval. We gaan straks denk ik voor een duowagen en die ga ik ook echt niet nieuw kopen!
Hier ook mix van nieuw en 2e hands...kamertje wilde ik bij onze 1e dochter van grenen, zodat ik het helemaal kon verven in 9010 (ik hou van landelijke stijl) en via marktplaats toen voor een leuke prijs van zulke meubels gevonden . Deze gaan we ook weer gebruiken voor dit kindje. 2e hands is dan wel A merken (denk aan koeka en Z8 kleding die niet meer te krijgen is in de winkel), maar koop dan ook gerust van koeka, baby's only of kleding gewoon nieuw ter aanvulling. Dingen als linnengoed (spuugdoekjes, hydrofiele luiers/washandjes, beddengoed) koop ik echt nieuw. vind het niet zo'n fijn idee dat zulke dingen al door een ander continu zijn gebruikt...stukje hygiëne (maar komt denk ook omdat ik in de zorg werk en veel niet zo hygiënische dingen ziet (zelfs als het op 90 graden is gewassen!) waardoor ik dit idee meer ontwikkeld heb over linnengoed ). Kitsune: Vind het wel goed van je Kitsune dat je er zo over nadenkt en dit probeert na te leven. Ik ben dan wel nieuwsgierig hoe je verder leeft, zie je het meer in dingen zoals 'gewoon/klein' afval of maak je bijvoorbeeld ook (bijna) geen gebruik van 'groter afval'> bijvoorbeeld een auto, zuinig met energie (en de daarbij horende materialen zoals bijvoorbeeld een wasmachine, vaatwasser, computer e.d.?)
Hier bijna alles bewust nieuw. Alleen wipstoeltje en een luieremmer via marktplaats gekocht. En een paar kleertjes, maar meer omdat het zo goedkoop was. Verder is alles nieuw gekocht maar met het idee dat er ook nog een tweede kindje komt en we dus de meubels nog een keer gaan gebruiken. Vond het juist wel fijn om bij de eerste lekker alles nieuw te hebben. Ik heb dat duurzame helaas niet zo in me.
Hier bijna alles 2e hands behalve bedje compleet met matras/topper/dekens (die later onnodig bleken omdat onze zoon te bewegelijk is en dus in een slaapzak moest), commode en kledingkast. Kleding is een mix van oud en nieuw. Nieuw wat te gekregen hebben en tweedehands via marktplaats. Van de 2e handse kleding hebben we nu uitgezocht wat onze zoon vaak aan had en wat we eigenlijk nooit gebruikten. Deze hebben we nu weggegeven op de weggeefhoek. Heb er geen puf meer in om proberen het nog te verkopen aangezien ik er zelf zo weinig voor heb betaald. Draagzak (kokadi flip toddler) hebben we gewonnen met een like en deel aktie op fb (nieuw). De draagdoeken heb ik nieuw gekocht behalve de eerste rekbare (die ik onlangs weer verkocht heb) Heb nu nog 2 draagdoeken 1 mix zijde/katoen en een katoenen (die staat nog te koop) Wij gebruiken wasbare luiers. Deze hebben we ook nieuw aangeschaft. Behalve de hydrofiele luiers die hebben we grotendeels gekregen. En ik had vroeger al een hoop ingeslagen (wist namelijk altijd al dat ik voor wasbaar wilde gaan) Voor als we weg gaan dan nemen we wel eens wegwerp mee. Voor de rest altijd wasbaar. Voor onze 2e draakje hebben we nu dus eigenlijk bijna alles wel. We willen dan alleen nog een ander geboortepakje kopen, en we moeten een nieuw bedje er bij. Onze zoon word volgende week pas 1 dus in een grote jongens bed dat word m nog niet. Hij is er ook veel te bewegelijk voor en zou dan regelmatig uit bed kukelen Hij komt straks eerst bij ons op de kamer te slapen. Gewoon omdat we het veel makkelijker vinden met de borstvoeding. Hoop echt dat het weer gaat lukken en dat ik nu langer dan 8,5 maand vol kan houden. De commode gaat naar de kamer waar onze kledingkast staat (die is zo groot dat ie niet bij ons op de slaapkamer past ) Dat word de kamer om te verschonen omdat we eigenlijk niet onnodig nog een commode bij willen kopen. Er komt wel straks nog een 2e kleding kast er bij op de kamer van ons zoontje, voor ons 2e zoontje. Want als de 2e ook doorslaapt komen ze eerst bij elkaar op de kamer te liggen. Dit jaar zit al ons vakantie geld in de tuin omdat we deze volgende zomer gewoon lekker in orde willen hebben zodat de kinderen lekker buiten kunnen spelen zonder dat ze pijnlijke voetjes krijgen van die vieze grindtegels die er nu nog in liggen en dat ze ook niet in de vijver kunnen vallen. Nu kunnen ze alleen nog maar in de voortuin op het gras spelen (voortuin is ook redelijk groot (10, x 5,5m) en omheind) Volgend jaar gaat ons vakantiegeld naar de zolder. Die was toen we het huis kochten helemaal kaal, alleen geïsoleerd en met dakkapel. Dus gaan daar onze slaapkamer maken/ washok/hobby kamer. Pffff zelfs thuis doe ik de laatste tijd al te veel... Heb regelmatig last van de rug en bekken en vind het zwanger zijn niet leuk meer. Ook het feit dat ik een mannen gezin krijg moet ik toch nog ff aan wennen. Natuurlijk is het leuk maar zal niet weten hoe het is om een dochtertje te hebben. Na deze zwangerschap is het afgelopen met zwanger worden. Ik kan het lichamelijk en geestelijk niet meer aan om nog een keer zwanger te zijn (met hg en bi) Maar ben blij en gezegend dat ik toch 2 kindjes mag hebben dan mocht deze zwangerschap goed blijven gaan. Daar gaan we iig wel van uit aangezien er niets mis was met de 20 weken echo. Geen afwijkingen of rare dingen gezien en volgens de vk zou hij ongeveer net zo lang en zwaar worden als zijn broer bij de geboorte. Ze gingen wel aardig gelijk op zei ze. Mijn zoontje was 53cm en 3530 gr bij de geboorte. Geboren met 41.6 weken. Moest bijna ingeleid worden. Dit weekend voor het eerst echt goed de kleine man in de buik kunnen voelen. Wel weer een opluchting. Maakte mij al zoveel zorgen daarom. En nu voel ik m regelmatig een schopje geven. Gewoon wel fijn om te weten dat hij er nog zit, en actief is. Onze zoon was daarentegen overactief in de buik. Van hem was ik echt bont en blauw op gegeven ogenblik. Ik kreeg de blauwe plekken al aan de buitenkant van de buik door zijn getrap. Zag dat er nog wat echo's waren, en dat deze ook goed waren. Dat is fijn om te lezen.
Ik vind het knap hoe een aantal van jullie erin staan. Ondanks dat dit ons derde zoontje word. Zal hij niks maar dan ook niks aan krikgen wat onze anders zoontje snebben gedragen. Tevens bewaar ik de kleding nu ook niet van de eerste voor de tweede. Ik kom zelf uit een gezin van 5 kids en hadden altijd de kleding van oudere zus aan dat vond ik vreselijk. Daarom wil ik niet dat mijn kids de kleding van oudere broer moeten dragen. Ik heb gekozen voor 3 kids hoeven ze niet in elkaar kleding om te lopen. Ik koop wel alles merk, met name Vingino, petrol, voor de oudste twee mc gregor voor weekends. Voor de baby heb ik alles van noppies en z8. Zelfs schoentjes bewaar ik niet dit gaat nadat het door een kindje gedragen is op marktplaats of ik geef het aan een vriendin die wat minder te besteden hebben.
Meer 'medestanders' in het duurzame hier dan gedacht! Tof! Buiten dat ik zoveel mogelijk tweedehands aanschaf leven we redelijk normaal. We hebben een wasmachine (godzijdank) en een vaatwasser (gekregen als afdankertje van familie) en sinds kort ook een tv (ook afdankertje). Het ergste is nog... ik heb laatst mijn rijbewijs gehaald en een auto (klein, zuinig, tweedehands) gekocht. Moet wel zeggen dat we hem heel weinig gebruiken dus ik denk dat hij binnenkort weer de deur uit gaat. Voel me er toch niet helemaal senang bij, zo'n vervuiler voor het huis terwijl we die helemaal niet nodig hebben. Wilde vooral wat rijervaring opdoen zodat ik veilig de weg op durf. Wel stoken we heel weinig en gebruiken we daardoor relatief weinig energie, eet ik vegetarisch (vriend veganistisch, ik voor de zwangerschap ook) en proberen we verspilling van voedsel zoveel mogelijk tegen te gaan. Het is niet perfect, maar iedereen doet wat 'ie kan (hoop ik ). Overigens heb ik het van huis wel meegekregen. We hadden het vroeger absoluut niet breed dus toen was het noodzaak. Mijn moeder heeft zelfs nog een tijdje een tweedehands winkeltje gehad om nog wat inkomsten te genereren. Mijn kleding is dus altijd grotendeels tweedehands geweest. Heb ik geen trauma van gekregen gelukkig. Ik snap dat als je het vroeger wel vervelend vond dat je daar andere keuzes in maakt als je zelf kinderen hebt (en eerlijk is eerlijk, ik heb zelf ook wel een paar kleine dingetjes nieuw gekocht hoor). Overigens zijn wij het ook zo van plan om te doen MRD, de baby bij ons op de kamer (met geleende co-sleeper ). Hier voel ik ook steeds meer beweging in de buik. Ik durf nog steeds niet helemaal te zeggen of het echt geen darmen zijn (die zijn erg onrustig), maar het voelt steeds meer als schopjes en niet echt als blubjes of zoiets. Morgen de 20-weken echo en ik ben zenuwachtig, AAAARGHHH!
Hier een mix van tweede hands en nieuw. Wat kleding betreft gebruiken we in de eerste maatjes (mijn zoon is een wildebras, vanaf maat 68 heeft hij echt alle kleren versleten haha) alles van zoon nog een keer, gecombineerd met in elke maat 1 nieuw pakje. In de familie een achterneefje die een half jaar ouder is dan zoon, daar nemen we vaak kleding van over. Nicht heeft wel precies dezelfde smaak als ik, dat scheelt. Meubels babykamer tweedehands, maar met nieuw matrasje en linnengoed. Wandelwagen nieuw bij zoon, maar gaat nu ook nog een ronde mee. Heb inderdaad veel bewondering voor mensen die hier heel bewust mee om gaan. Ik probeer er zelf wel goed bij na te denken, maar geef eerlijk toe dat ik dingen gewoon naar mijn smaak wil hebben en als dat er tweedehands niet is, koop ik het net zo gemakkelijk nieuw. Ik zit even in een dipje sinds dit weekend... besef me nu dat die roze wolk niet meer aan komt waaien en op zich kan ik daar nog wel vrede mee hebben, maar niet in combinatie met het feit dat dit mijn laatste zwangerschap zal zijn (er vanuitgaande dat dit alles goed afloopt). Met twee kinderen voelt het voor ons compleet en deze angst rondom het zwanger blijven en zwanger zijn trek ik echt niet nog een keer. Ik herken dan ook wat jij zegt MRD... Ik zou zo ontzettend graag willen genieten, maar ik durf het gewoon niet. Bang dat we nog een draai om onze oren krijgen. Ben bijvoorbeeld het perfecte wiegje voor een mooie prijs op marktplaats tegen gekomen, maar durf er niet op te eeageren. Kan er allemaal helemaal niet blij van worden. Ik wil dat het november is, ons ventje geboren wordt en dat het dan allemaal wel mee blijkt te vallen. Vind de onbezorgdheid en het 'gezeur' van andere zwangeren momenteel even heel moeilijk. Begrijp me niet verkeerd, dit is geen sneer naar jullie, als ik een gezond kindje bij me droeg zou ik ook mopperen over weinig schopjes, dikke voeten of voorkeur geslacht. Het is een leerproces voor mij om hier mee om te gaan. Gisteren hadden we een verjaardag waar een zwangere van 20 weken was. Zij zat in geuren en kleuren over de 'tegenvallende' 20 weken echo te praten want: liever andere geslacht gehad, een lelijk wipneusje en nog geen haartjes (?) terwijl ze kale baby's ontzettend lelijk vindt. Tel daarbij op dat dit haar derde zwangerschap is, nooit een miskraam gehad. En ik gun het haar, echt! Maar ik ben zo strontjaloers op haar, op iedereen die nu zorgeloos kan gaan genieten. Ik ben elke dag vooral bang.
Ik snap je gevoel heel goed Strandbal! Ik zou precies hetzelfde hebben denk ik. Hopelijk kan jullie snel wat zorgen weggenomen worden zodat jullie langzaam weer een beetje kunnen wennen aan de roze wolk. /knuffel En wtf, klagen over haartjes en een wipneus op een 20-weken echo? Daar zou ik ook wel even van fronzen hoor!
Iedere goede echo zal ons weer goed doen, omdat de omstandigheden dan in ieder geval niet verslechterd zijn. Maar of de nieren schade hebben opgelopen en zo ja: hoe veel, is pas na de geboorte met zekerheid vast te stellen. En tot die dag zal ik vooral in angst leven. Hopelijk komt er inderdaad nog ruimte voor geluk naast, dat dat een beetje samen gaat of zo... 😊
Kitsune: Nou meid, respect hoor! Ik zou bijvoorbeeld al helemaal niet veganistisch of vegetarisch kunnen leven (sorry, ben nou eenmaal echt 'verslaafd' aan vlees ). De vriendin van mijn broer is ook vegetarisch en bewust met het milieu en dus ook niet echt materialistisch ingesteld, maar zij heeft dan ook nog eens de bewuste keuze gemaakt om bij voorbaat geen kinderen te 'nemen' in deze wereld (die denkwijze gaat voor mij persoonlijk een stap te ver, maar dat is mijn mening hoor). mrd: Fijn dat je kleine 'eindelijk' zich laat voelen in je buik . Zo zie je maar weer dat elke zwangerschap anders kan verlopen (en soms ook niet). Vervelend dat het lichamelijk zo zwaar is voor je en dan moet je nog eventjes. Hopelijk kan je ergens toch je rust en balans in vinden. Het 'afscheid' nemen vanalles omtrent zwangerschap kan ik mij ook voorstellen. Mijn man heeft heel bewust aangegeven dat hij wil stoppen met de kinderwens nadat dit kindje is geboren. Ikzelf heb daar wel wat moeite mee, want sta zeker nog wel open voor een 3e, maar ja een kinderwens heb je samen en niet alleen. Betekent voor mij dus ook dat het alleen bij meisjes zal blijven. Ergens vind ik dat wel een apart idee, gewoon nooit weten hoe het zal zijn om een jongen te hebben (het 'gemis' is dus puur alleen nieuwsgierigheid naar het andere geslacht)...maar ach ik zal er ook geen traan om laten, want ik heb altijd al gezegd dat we alleen meiden zouden krijgen en terwijl iedereen overtuigd was dat het een jongen zou worden, lachte ik het weg met het idee; 'haha echt niet, dit is een meisje'. Ik werd zelfs 1 keer echt pissig op iemand...ik had al 90% vermoeden na de 12 weken echo wat het zou worden (maar deze gedachte nog niet gedeeld) en toen zei iemand tegen mij; 'nou meid, binnenkort weet je dus wat het gaat worden he...ik hoop voor je dat het een jongen wordt!!' Die opmerking viel echt in het verkeerde keelgat. Toen ik haar weer zag na de geslachtsbepaling zei ik vol trots; 'Het wordt een meid hoor'...ze wist niet zo goed hoe ze moest reageren geloof ik haha. Strandbal: Meid, ik vind het echt naar voor je dat je er niet van kan genieten. Ik begrijp je opmerking wel over 'het gezeur', want dat had ik vooral voor iedereen die überhaupt zwanger was en 'klaagde' over kleine ditjes en datjes, terwijl ik steeds maar niet zwanger raakte en dit gevoel nog sterker werd doordat ik daarna ook nog eens kampte met miskramen (en dan rees de 'waarom'-vraag ook altijd!). Gelukkig kon ik dat altijd heel snel een plekje geven tijdens de zwangerschappen nadat ik de 12 weken voorbij haalde (en helemaal loslaten na de 20 weken). Ik nam mijzelf voor, dat ik achteraf gekeken naar een zwangerschap absoluut geen spijt wilde voelen met het idee dat ik niet of te weinig ervan genoten zou kunnen hebben! Een voldragen zwangerschap kan je namelijk NOOIT meer overdoen. Ik stond mezelf niet toe om mij daardoor alleen te laten leiden door angst(gevoelens). Als het je lukt om op die manier te beredeneren, dan geeft dat echt zoveel meer rust. Maar eerlijk is eerlijk, jullie zitten natuurlijk wel net even in een nog wat andere situatie en dat maakt het nu voor jou zo moeilijk. Ik kan je helaas ook geen handvaten geven om die angst wat bij je weg te kunnen nemen. Toch hoop ik ergens dat je zo nu en dan wel kan stilstaan bij dat kleine leventje wat waarschijnlijk heerlijk aan het bewegen is in je buik en dat zo'n moment toch een glimlach bij je kan toveren, want een kindje blijft toch 1 van de mooiste wondertjes wat dit leven kan bieden. (o enneh dat van die 20 weken zwangere vind ik ook wel bizar, dat je je druk kan maken over het neusje of haartjes...maar ja weetje, de meeste die, gelukkig, niets meemaken staan er meestal nog vrij naïef in ...en als je al een geschiedenis hebt, dan ben je die naïviteit voor altijd kwijt!...en dat is iets waar ik altijd jaloers op kon worden!)
Ik snap jou ook heel goed strandbal ook ik hadden dat toen iedereen om ons heen maar zwanger werd en zeurde over elk pijntje en elke dingetje terwijl wij al 3.5 jaar bezig waren en ik zo zou ruilen met ze op dat moment. Hopelijk word de onderhuids snel bij jullie weggehaald want dat gun ik jullie zo. Dat jullie nu gewoon eens mogen gaan genieten nu. Ik moet eerlijk bekennen dat wij op een paar kleertjes na van onze beste vrienden alles nieuw hebben gekocht voor onze kleine man. Ook omdat we zelf alles naar onze smaak wilden hebben. En we er enorm van genoten om lekker alles uit te zoeken samen in de winkels. ( wil niemand voor het hoofd stoten hoor). Maar dit is waar wij ons fijn bij voelde. Verder qua bewegingen merk ik dat ik de kleine steeds drukker begint te worden en steeds beter begin te voelen. Verder al een paar dagen zo'n last van rug gehad dus heb nu toch maar het voedingskussen in bed genomen en vandaag zonder rugpijn opgestaan dus die blijft lekker bij me slapen nu
Ik heb een mix van tweedehands en nieuw. Sommige dingen vind ik gewoon fijner en frisser nieuw (zit echt psychologisch hoor) maar voor andere dingen zie ik het belang niet zo in, ze maken er bv maar kort gebruik van (zoals een reiswieg). Ik was laatst in een babywinkel en dacht alleen maar van OMG voor dat geld heb ik zowat een nieuwe auto! Strandbal, ik snap je gevoelens heel goed hoor ook al heb ik nog niets soortgelijks meegemaakt. Ik vind het vervelend dat je er nog niet optimaal van kan genieten. 😙 Volgende week heb ik zelf pas de 20 weken echo. Vind hem heel spannend. Gelukkig hoor en lees ik dat van de meesten van jullie terug. Wilde dat ik hem al achter de rug had pfff.
Bedankt voor jullie lieve woorden. Treffend zoals jij het zegt destiiny, een mooi streven voor mij. Merk dat man er al meer zo in staat. Ben vanmiddag maar fanatiek gaan poetsen. We vertrekken vrijdag op vakantie en dan wil ik het huis schoon hebben. Ff mn gedachten verzetten en de bovenverdieping is nu klaar.
Hier alle inkopen gedaan alleen nog een pak babyvoeding. Dan is alles aanwezig..... Volgende week kamertje schilderen en accessoires ophangen dan zijn we klaar. Gister alle baby kleding gewassen. Alles is dus achoon gestreken in de kasten! Oh wat heerlijk!!!! Vorige keren lag ik in het zkh en moest me moeder alles wassen. Voelde me zo bezwaard. Dus nu maar wat te vroeg en lekker allemaal geurbuiltjes van Zwitsal erbij gegooid in de kast!
Strandbal ik begrijp het helemaal meis, ik wil je een dikke knuffel geven. En hoop dat alles straks goed afloopt en jullie kleintje geen blijvende schade zal hebben!!! Vind het zo moeilijk weet nooit zo goed wat ik moet zeggen! Sterkte lieverd!
Snap k heel goed Strandbal..is ook even niet nix allemaal waar jullie doorheen moeten..dikke knuffel! Wij hebben een vakantie geboekt hier in Nederland. Er even lekker uit met z'n 3tjes in september
Oh lekker lieke!!! Waar gaan jullie heen? Ik mag niet naar Italië m'n man werkt deze week nog en heeft dan 3 weken vakantie! Wij gaan volgende week naar center parcs Limburg. Een weekje en als we terug komen gaan we het weekend erna samen nog een weekendje weg voor onze trouwdag, naar van der valk! Kids logeren dan bij mijn ouders doen we eigenlijk elk jaar we zijn in aug zoveel jaar getrouwd dus elk jaar gaan we weekendje samen weg