1 t/m 15 december 2016

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door 4dogs82, 23 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Doe je dan lange mouwen over lange mouwen? Want ik lees dan weer dat sommige alleen korte mouwen hebben, omdat ze lang niet fijn vinden.

2. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Ik gebruik bij lange mouwen shirts alleen rompers met T-shirt mouwen, vind lang over lang inderdaad niet fijn. Gebruik die met lange mouwen alleen als shirt als het niet heel koud is.

En hoe koud is het in huis? T-shirt romper met een shirt met lange mouwen er over is hier warm zat binnen en buiten trekken we een extra vestje aan met jasje/dekentje. Echt wandelen in de kou doe ik toch niet :D en in de auto is het ook gauw warm, dus dan is een dekentje fijner, die kan je makkelijker af doen als het op temperatuur is in de auto ;)
    Ik heb ook wel dikkere truitjes en warme vestjes, dus die trek ik erover heen aan als we wel een keer gaan wandelen met koud weer.

3. onzekeredame

onzekeredame Actief lid

30 mrt 2016
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een stuk of 5 lange mouw rompers. Ligt er echt aan hoe warm is je huis, hoe goed kan het kindje zichzelf warm houden. Onze dochter lag super graag in een doek in een box dus ook daar weer extra laag.

Voor het lijstje:

9 oktober pret echo.:)

4. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Thanks , ik haal er denk nog 1 of 2 bij met lange mouw en dan vind ik het goed. Kachel zetten we straks gewoon aan als het koud gaat worden. En ze zal veel met of onder een dekentje liggen inderdaad.

5. Krakeling

Krakeling Actief lid

14 jul 2016
    180
    0
    16
    NULL
    NULL
    Weten jullie wat de 'standaarden' zijn wat je aan babykleding in huis moet hebben?
    Verwacht wel wat te krijgen maar zoveel heb ik nu ook nog niet.
    Maar ben ook niet van plan om de winkels leeg te kopen.

Morgen gaat de EHBO praktijk voor mij niet door :(. Je mag je rechte buikspieren niet overbelasten en dat doe je met reanimeren / Heimlich en die Rautech greep dus wel. Laten we dat nou gaan oefenen.
    Denk dat ik maar naar het zwembad ga.

6. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Zwembad klinkt als goed alternatief! :D

Ik weet niet wat je standaard moet hebben.. Er bestaan wel uitzetlijstjes.
    Het ligt er ook aan hoe vaak je wasjes draait.

Ik heb wel de hele winkel leeg gekocht, meerdere :p en ik doe weinig wasjes..

7. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Ik heb korte mouw,mouwloos en met lange mouwen. Van alles stuk of 15 behalve de lange mouw.

Vanochtend nog bij de action geweest en wat hydrofiel doeken gehaald en rompers en sokjes. Action wordt rijk van me haha :)

Pfff wat is het warm zeg niet normaal dit is echt nix voor mij :(

26 weken dansje!! 🎉🎉

8. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Wij hebben het overdag altijd 21,5 en avonds vanaf 18;00 uur gaat de kachel vanzelf naar 23,0 graden ik ga niet in de kou zitten in m'n eigen huis.

Verder heb ik 6 lange mouw en 6 korte mouwen.
    Dus kan kiezen. Mijn jongste zoontje kon zich erg moeilijk warm houden.

9. Koekie2

Koekie2 Fanatiek lid

6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    Hoi hoi,

even niet geweest en nu ook weer aan het werk maar ik doe even met Lieke mee voor het 26 weken dansje.

Ik heb het HEEEET. haha..
    En ik ben zo moe dat ik alles heb gelezen maar het gewoon niet meer weet... sorry meiden!

10. Krakeling

Krakeling Actief lid

14 jul 2016
    180
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oke. Wij wassen nu 2x per week (zal wel 3x worden)
    Verwarming gaat hier niet hoger dan 19 / 20 graden. Hebben het niet zo snel koud. Moeten zelfs nog een verwarming in de babykamer aansluiten 😳.

11. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Nog minder dan 100 dagen te gaan zie ik nu :)

12. theeleut55

theeleut55 Bekend lid

15 jul 2014
    854
    133
    43
    Hier hetzelfde krakeling. Verwarming staat normaal op 18, straks met de kleine iets warmer. Wij moeten alle verwarmingen op de eerste ook nog laten plaatsen.

Wat hebben jullie veel rompers zeg. Ik heb er nu stuk of 5 met korte mouwen. Daar doen we dan wel een truitje overheen. In de zomer is het in huis ook maar een paar graden warmer lijkt me. En voor buiten een fleece jasje gekocht. Ik ga ervan uit dat de rest van de kleertjes wel in cadeauvorm gaan komen.

Hoe vaak voelen jullie de kleine nu per dag. Ik heb 3- 5 grotere schop aanvallen waarbij buik echt uitsteekt, die duren een kwartier ofzo. Verder soms wat plopjes.

13. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Theeleut hier voel ik hem de heel dag door je ziet m'n buik ook evht van links naar rechts bewegen.

14. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

2 wassen per week?

Menn ik heb er 2 per dag minimaal.

15. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

5 vind ik evht weinig. In het begin helemaal ze spugen regelmatig of spuitluiers dan kan je soms wel 3 x per dag verkleden. Dan moet je dus al bijna elke dag wassen???

Dat doe ik toch al dus dat maakt hier niet uit.

16. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

31 jul 2013
    1.225
    1.262
    113
    Jeetje wat zijn jullie allemaal al ver met kamertjes ed! In verband met onze verhuizing en verbouwing hier nog helemaal niets klaar voor de baby... Ja, de wieg staat al in onze slaapkamer (we gingen kijken of dat paste en hebben em meteen maar laten staan). Verder moet eerst de rest van het huis af. Gelukkig heb ik energie voor 2 en enorm veel zin in het klussen ed. En in ons huis is het ook heerlijk koel en dus goed vol te houden. Vandaag heerlijk naar het zwembad geweest, even quality time met onze zoon 😊

17. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Ik vind dat je er niet echt vanuit kan gaan dat je wel veel kleertjes krijgt als kado's.. Tenzij iemand je bijv een doos vol van zijn/haar kind heeft beloofd :D
    Ik wilde liever geen kleertjes, maar kreeg het wel van veel mensen ;) maar allemaal oer lelijk en/of niet handig. Voorbeeld, zomersetje in maat 68 (die maat had ze in november :p). Pyjama pakje van een synthetische fleece stof, is ongeschikt voor in bed, ivm warmte stuwing, ook overdag niet te gebruiken, het was 30 graden buiten :) en een mini rokje (zo'n raar "kledingstuk" vind ik dat :(). Verder nog een rompertjes pakket met goedkope rompers, zonder stretch, mijn man kreeg ze niet aan en uit bij de kleine (bang dat hij haar brak :D), dus die heb ik ook weg gedaan.
    Even wat voorbeeldjes van wat je zoals kan krijgen, ik heb maar 1 leuk bloesje gekregen die wbt seizoen en maat ook goed was ;)
    Verder knuffels, boekjes en andere leuke spulletjes.

Ik heb 7 rompers zonder mouw, 5 met lange mouw en 15 met korte mouwen. Mijn dochtertje heeft nooit gespuugd, maar had wel regelmatig spuitluiers :) die zet je wel meteen in een sop emmertje, maar iedere dag wassen vind ik geen doen. Hier 2 a 3 wasjes per week.

18. Krakeling

Krakeling Actief lid

14 jul 2016
    180
    0
    16
    NULL
    NULL
    Morgenstond heeft goud in de mond. Vanaf 08.00 al bezig met wassen. Gelukkig waait het een beetje zodat die vieze lucht (een mix van asfalt , vliegveld en snelweg ) eindelijk weg is.
    Vandaag draai ik 4! wassen maar dan is de hele was ook weg. Inclusief alle babywas. Kan ik eindelijk alles inruimen in de kast en her Becker klaarmaken.

19. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    5 is wel heeeeel weinig hoor. Als ze een keer flinke spuitluier hebben oid blijf je wassen. Zou zeker wat meer halen want je kraamvisite gaan niet denken dat ze rompers moeten gaan geven ;)

20. Marcella1985

Marcella1985 Bekend lid

17 mrt 2013
    641
    0
    0
    NULL
    flevoland
    5 rompers is idd weinig. Ik heb ook al meer en ga nog meer inslaan onder het mom van beter te veel dan te weinig en ze kosten weinig.
    Hier gaan we het weekend lekker bezig in de kinderkamer verven en kast in elkaar.

Qua warmte vind ik het echt te warm nu. Gisteren had ik een goed moment om even kleding te shoppen voor mezelf met oog op de vakantie die eraan komt 🙈 het was wel heel warm daarvoor moet ik bekennen Hahaha maar leuke dingen gehaald.

Verder afgelopen woensdag controle gehad bij de verloskundige en alles zag er goed uit gelukkig. 8 sept weer terug ivm de vakantie die eraan komt willen ze me nog even zien.
    En brief gekregen voor een suikertest dus die gaan we volgende week maar even doen.
    Smorgens had ik controle bij de internist ivm schildklier en bleek me ijzer voorraad aardig gezakt te zijn dus krijg nu ijzer tabletten erbij.

Sorry voor me.lange verhaal 🙈

Deel Deze Pagina