1 t/m 15 december 2016

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door 4dogs82, 23 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Ik ben indd uitgebreid verzekerd, dus ik krijg hem gratis. Maar je moet even op de site van je verzekering kijken, want je moet hem wel zelf aanvragen, bij je verzekering of bij een leverancier van kraamartikelen kopen, Natalis (website) bijvoorbeeld, heeft ook budget pakketten voor als je niet goed verzekerd bent. Of even aan je verloskundige vragen.

2. Strandbal87

Strandbal87 Actief lid

13 apr 2015
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vond die gaasbroekjes juist heerlijk zitten!! Heb er vanuit het ziekenhuis zelfs nog een paar extra mee naar huis genomen 🙊. Toen het vloeien minder werd en ik het met gewoon maandverband wel redde inderdaad katoenen boxershorts van de Hema. Zitten er 3 in een pakje, zijn niet duur en zitten fijn.

Toen ik me aan had gemeld bij kraamzorg, hebben zij een seintje aan de zorgverzekering (CZ) gegeven. Ik kreeg een brief waarin ze bevestigden dat het kraampakket rond week 28 mijn kant op komt.

3. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Ik heb de mijne zelf aangevraagd bij fbto.

@4dogs82, ja lijkt erop alleen dan zonder de thermometer. Zit een inhoudslijstje bij er daar staat die ook niet op, dus zal wel kloppen dan.

4. lin1989

lin1989 Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.215
    181
    63
    Sorry meiden ik heb die gaasbroekjes nog niet gezien en ik zal er straks vast helemaal mee in mijn sas zijn.. maar nu moet ik daar echt nog niet aan denken. Krijg er hele vreemde voorstellingen bij! Hihi

ik zit ook bij cz. Zal mijn kraampakket eerdaags wel krijgen.. ben benieuwd naar die gaasbroekjes. . Whihi

5. lin1989

lin1989 Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.215
    181
    63
    Ho ik was nog niet klaar..
    vervelend de buikgriep yaisa. Fijn dat je moeder je zoontje even op kon vangen. Beterschap!

Hier is de kleine ook steeds meer/harder en duidelijker aanwezig . Gek soms maar ook heel bijzonder en fijn. Maar ons kleintje is wel n ettertje.. als ik t wil filmen stopt t. Hihi

6. Sjamanen

Sjamanen Lid

8 jul 2014
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje kraampakketten.. ineens weet ik weer hoe ik me destijds voelde met die grote kraamverbanden tussen m'n benen... pfff kan me niet voorstellen dat ik er straks weer zo bij loop:cool:

Yaisa beterschap! Wel fijn dat je baby er niets van merkt;)

Hier vandaag weer controle gehad! Alles helemaal prima en mevrouw lag lekker dwars:D de volgende controle is gewoon met 30 weken... Voor op het lijstje 14 september pretecho en 21 september groeiecho

7. Marcella1985

Marcella1985 Bekend lid

17 mrt 2013
    641
    0
    0
    NULL
    flevoland
    Gelukkig ben ik dan niet de enigste die er zo beroerd van is geweest 4dogs.

Kraampakket moet je idd zelf aanvragen ik ben 4* bij zilverkruis en gelukkig word alles vergoed ook het kraampakket. Ik zal deze ook wel eerdaags gaan ontvangen dan denk ik.

8. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Hier vandaag de suikertest en ik ben nu al hondsberoerd; zal nog wat worden lol.

Kraampakket: hier ook een aanvullende verzekering, dus het wordt vergoed. Volgens mij ontvang ik het pas bij week 32. Dat vind ik vroeg genoeg.
    Bij de eerste deed ik hem open, schrok me rot en heb ik het pakket vervolgens onder mijn bed geschoven hahaha. De negeermodus werkt soms goed.

9. Krakeling

Krakeling Actief lid

14 jul 2016
    180
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Kraampakket. Krijg de uitgebreidde versie van mijn zorgverzekeraar. Kreeg met 10 weken zelf een verzorgingspakket met smeersels voor mijn buik, benen en borsten.

@gaasbroekjes. Die dingen zitten lekker! Ooit een paar keer nodig gehad tijdens een ziekenhuisopname ( fikse darmonsteking) en zat beter dan mijn ondergoed :).

@Suikertest: @Anneliesje sterkte! Mijn uitslag was goed. Mooie waarden.

@Anesthesie: Zei de dr. maandag nog dat ik nog een algehele narcose zou krijgen , heb ik zojuist te horen gekregen dat er geen indicatie bestaat om geen! ruggeprik te geven. Ik mag dus gewoon wakker blijven mocht er een keizersnee komen. ( hier heb ik dan 2 nachten over wakker gelegen <_< ).

@Baby: Beweegt in de ochtend, middag en avond en slaapt 's nachts lekker door. Denk dat ie met een groeispurt bezig is aangezien mijn buik ineens heel erg groeit.

10. Strandbal87

Strandbal87 Actief lid

13 apr 2015
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat een ruggenprik gewoon kan Krakeling!

Groeien vd buik herken ik, mijn huid doet er gewoon een soort van pijn van. Nog geen striae te herkennen (bij zoon ook niet gehad) maar mn huid staat zo op spanning dat het haast niet uit kan blijven denk ik......

Pfff sinds deze week weer aan het werk en ik vind het heftig. Het begint 's ochtends al met mn zoon en mezelf op tijd, ontbeten en aangekleed in de auto te krijgen. Eenmaal op het werk ga ik wel met de flow mee maar thuis merk ik pas hoe gebroken ik ben. Met deze week er bij nog 8 te gaan tot mn verlof, toch wel aftellen. Hopelijk krijg ik in die weken nog ff het werkritme te pakken waardoor het allemaal soepeler gaat. &#128521;

Vandaag gelukkig lekker vrij. Dadelijk boodschappen doen voor de hitte (dat kost me veel energie merk ik) en dan vanmiddag met zwembadje in de tuin en parasol op lekker genieten van mijn kleine man!

11. Jij82

Jij82 Bekend lid

2 jul 2012
    771
    1
    18
    NULL
    NULL
    Dames, hebben jullie eigenlijk al ideeen voor een 2e naam?
    Wij zijn al blij dat we een gewone voornaam hebben, nu dit weer... ;)

12. Krakeling

Krakeling Actief lid

14 jul 2016
    180
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij vernoemen in de 2e of 3e naam bij een jongen naar mijn vader, schoonvader en man (hebben allemaal dezelfde 2e naam) en bij een meisje naar mezelf, (schoon) moeder. Hebben ook allemaal dezelfde 2e naam :)

13. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Wat fijn krakeling, ik vind een ruggeprik toch beter dan een algehele narcose. Ben je veel beter bij, van narcose wordt ik altijd zo mega misselijk

@strandbal: hier opeens ook een groeispurt, ik hoop voor je dat de straie wegblijft. Geniet van het mooie weer.

@tweede naam: doen we gelukkig niet :D

14. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Als ik m'n bewegende buik wil filmen houd ze zich ook direct stil, deed m'n dochter ook, apart...

Ik maak me niet druk om de bevalling, heb ik bij mijn dochter ook niet gedaan.. Is ook niet bevordelijk voor je bevalling :)

2e naam zijn we ook al uit indd!

15. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    De bewegende buik krijg ik hier ook niet op film helaas.

Wij vinden 1 naam genoeg, dus dat is makkelijk :)

Bevalling kijk ik zelfs beetje naar uit, vond het ook echt leuk toen kraampakket binnen kwam gisteren. Tel de dagen af hoor.

16. Strandbal87

Strandbal87 Actief lid

13 apr 2015
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier nog zo'n eigenwijsje die stopt als ik wil filmen of dezhand van mijn zusje op mn buik leg haha.

Wij doen ook niet aan een tweede naam. Als we daar wel voor zouden kiezen, dan zou ik denk ik onze (schoon)ouders vernoemen. Of anders onze broers/zussen. Wel iets met betekenis in ieder geval.

17. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Strandbal87; hier vernoemen we indd ook in de 2e naam, onze eerste dochter is naar mijn moeder vernoemd, ons baby meisje gaat naar de broer van mijn man vernoemd worden (zijn ouders zijn niet zulke leuke mensen :cool: ).

18. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Wij vernoemen in de eerste naam. Maar dat gebeurt niet zo vaak volgens mij.

19. Kimmiez

Kimmiez Actief lid

1 mrt 2016
    138
    0
    16
    NULL
    NULL
    Geen tweede naam hier, dat we het eens waren over een eerste vonden we al genoeg. &#128514;
    Denk dat ik mijn pakket over een paar weken ook binnenkrijg. Ben wel benieuwd naar de spulletjes die erin zitten. Ben op het moment trouwens het ene na het andere bevallingsverhalen op internet aan het lezen. Ben zo benieuwd hoe het allemaal bij mij zal verlopen!

Morgen nog een dagje werken en dan lekker twee weken vakantie! Gaan niet meer weg maar nog even thuis aan de gang. En daarna de laatste loodjes tot aan mijn verlof. Soms gaat het me heel langzaam maar anderzijds gaat de tijd ook supersnel!

20. Marcella1985

Marcella1985 Bekend lid

17 mrt 2013
    641
    0
    0
    NULL
    flevoland
    Hier hetzelfde als ik wil filmen stopt hij ermee. Heb het gelukkig nu 2 x op een filmpje kunnen vastleggen maar dan waren de schepjes minder hard dan daarvoor &#128584;

Deel Deze Pagina