1 t/m 15 december 2016

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door 4dogs82, 23 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krakeling

Krakeling Actief lid

14 jul 2016
    180
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Kitsune. Dat is schrikken zeg.. Maar gelukkig goed afgelopen.

@Dansje: Yay 29 weken. Nog 11 te gaan ( al denk ik dat t over 9 weken al komt).

@Warmte: Ben lekker gisteravond in mijn tshirt buiten gaan zitten. Was mij veel te warm binnen. Toen werd de kleine drukker en toen ben ik maar naar binnen gegaan.

@Hoofpdijn: gelukkig was de druk in mijn hoofd weersafhankelijk :). De neuroloog belde zelfs gister tijdens het eten nog dat de testen in het ziekenhuis goed waren. Vanmiddag nog 1x heen en dan zijn we tot volgende week klaar met ziekenhuisbezoeken.

@30 weken echo: Die heb ik volgende week dus. Kan niet wachten om de kleine weer te zien.

2. lin1989

lin1989 Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.215
    181
    63
    Wat fijn hea dat de ergste hitte nu weg is! Ik moet er even van bijkomen hoor! Hiji

vervelend dat je er zo'n hoofdpijn van hebt gehad krakeling

koekie: vreemde meting. Kan me heel goed indenken dat je nu extra nieuwschierig bent naar de volgende meting!

Kitszune dat is schrikken geweest zeg! Fijn dat je dan zo goed wordt opgevangen in t zh. En nu? Extra rustig aan doen? Of mag je gewoon alles doen?

Mamavd dat is zeker n lage bloeddruk! Hopelijk stijgt ie n btje nu de warmte wat weg is.

Sjamanen.. ik ga proberen 5wk van te voren met verlof te gaan. Ik werk in de kinderopvang 4 dagen.. merk wel dat het wat pittiger wordt.

3. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Oei, dat is laag mamavanD! Hopelijk gaat het gauw beter!

Dat is schrikken Kitsune!!

Ik ben blij dat het nu wat koeler is, maar ik heb het nog steeds warm :p

Koekie, ik waggel ook al flink :) enorme bandenpijn ook steeds, vooral snachts/bij het opstaan smorgens, maar overdag wordt het ook al steeds erger :(

Ik ben gelukkig niet meer bijna flauw gevallen, ook geen sterretjes meer gezien, dus denk dat m'n dropjes en vitamines hun werk doen :)

4. Marcella1985

Marcella1985 Bekend lid

17 mrt 2013
    641
    0
    0
    NULL
    flevoland
    Kitsune jeetje zeg dat is schrikken!!! En nu wel extra controle nog of dat niet meer?

Mamavand balen van je bloeddruk! Hopelijk koelt het snel weer af en gaat je bloeddruk omhoog.

Hier ff wat minder a aanwezig ben namelijk op vakantie in kroatie dus dacht ff snel een berichtje.
    Hier alweer 28+1 wat gaat het hard ineens.

5. Krakeling

Krakeling Actief lid

14 jul 2016
    180
    0
    16
    NULL
    NULL
    @bandenpijn: gelukkig weinig last.
    @mamavand: klinkt eng zo'n lage bloeddruk. Eventjes op letten.

@kraampakket: vanmiddag is het kraampakket geleverd. Vrij uitgebreid met veel bad dingetjes en een halve verbanddoos.
    Denk dat ik de badspulletjes en kraamverbanden doneer. Wil het liefst zo min mogelijk badspul gebruiken en voor kraamverbanden wil ik Natracare gaan gebruiken . Als ik eenmaal minder bloedverlies heb wil ik over op wasbaar maandverband.

6. Strandbal87

Strandbal87 Actief lid

13 apr 2015
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook ik ben er nog!! 😉

Jeetje Kitsune, dat is schrikken! Ik heb dat momenteel ook dat ik even minder 'kletserig' ben. Weinig nieuws te vertellen of zo....

@werk: ik werk tot 35 weken door maar ik moet zeggen dat ik het sinds mn terugkeer na de vakantie erg zwaar vind vallen. Vooral lichamelijk. Heb elke avond last van mn buik een strak / uitgerekt gevoel aan de bovenkant. Gelukkig houden mn collega's me goed in de gaten en werk ik maar 3 dagen in de week. In mijn lange weekend herstel ik elke keer nog goed. Zo probeer ik het toch maar vol te houden, ik ben liever na de bevalling, met baby, nog wat langer vrij.

Onze kleine puk ligt al 2 weken dwars in mn buik; hoofd links, billen rechts en zijn ruggetje tegen mn buikwand. Hij maakt steeds een bolletje van zichzelf waardoor mn buik dan gigantisch lijkt haha. Ook springt hij steeds van boven naar beneden (voor hem) waardoor mijn buik afwisselend links en rechts uitpuilt.

Maandag alweer 30 weken. Aan de ene kant kan het me niet snel genoeg gaan omdat we na zijn geboorte pas echt weten hoe het gaat aflopen met zn niertjes. Aan de andere kant schrik ik als ik me bedenk dat ik bij grote broer over 5 weken al bevallen was. Ik geniet zo van het zwanger zijn. We hebben er, voor ons doen, lang over gedaan om dit te bereiken (met die ellendige miskramen tussendoor).dat ik er nu ook langer van wil genieten. Helemaal omdat dit (zeg nooit nooit) waarschijnlijk mn laatste zwangerschap is. Nooit meer pronken met mn buik (of hij moet ooit heeeeeeeel slank worden 😂) nooit meer schopjes voelen..... *hormonen?!* hahaha

7. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Gelukkig is de hitte voorbij! Ik trok het echt niet, hier in huis was het 30 + graden.. niet uit te houden.

Mamavand, jeetje die bloeddruk is wel erg laag zeg.

Kitstune, dat is schrikken.. Moet je het nu ook rustiger aandoen?

4dogs82, ik zag je eerste pakje voorbij komen in een ander topic, zo schattig!! Gelukkig gaat het nu beter met je.

Hier heb ik af en toe ook last van bandenpijn, maar voornamelijk mn rug die niet meer mee wil werken. Kan echt veel minder in huis doen als normaal. Vannacht een slechte nacht gehad want ook liggen was niet fijn. Maarja veder gaat alles goed gelukkig, ik ben al echt aan het aftellen maar duurt nog zo lang.

8. theeleut55

theeleut55 Bekend lid

15 jul 2014
    854
    133
    43
    Hier ook niet zo praterig op het moment. Werken begint steeds zwaarder te worden. Gelukkig week 34 al met verlof.
    Hier ook flinke rugpijn laatste week. Maandag bij de zwangerschapsfitness goede instructies gehad voor slapen, in en uit bed, in en uit bank en staan. Nu veel minder last.

Wat schrikken zeg vorige week opgenomen zijn. Vroeggeboorte blijft hier ook wel de grootste angst. Gelukkig goede controles.

Strandbal geniet maar lekker. Fijn he pronken met de buik. Ik vind zwanger zijn ook helemaal fantastisch. Ik voel me heel vrouwelijk ofzo. Misschien omdat ik normaal zo'n mager scharminkel ben :p

Het getrap vind ik ook zo gezellig en leuk. Net een huisdiertje dat altijd bij je is.

Over dik twee weken is iedereen 30 weken. Steeds verder van de gevarenzone af. Zo super fijn!

9. Koekie2

Koekie2 Fanatiek lid

6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    Ja als die 3 ervoor staat klink dat veel fijner he... tenminste dat vind ik.

Hier gaat het echt stroef met mezelf.. ben blij dat ik weinig nog moet zeg maar voor de kindjes.
    Ik vind het zwanger zijn echt super! Hier ook de laatste keer dus ik geniet er nog met volle teugen van. Ook al moet ik elke week op controle en voel ik mijn buik en rug steeds meer en ben ik qua moteriek echt een ouwe taart....... ik hoop dit nog 9 weken vol te mogen houden... haha

10. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Veel gekletst hier zie ik hihi

Sterkte meiden met alle vervelende kwaaltjes.

Ik ga op 33 weken al met verlof. Weekje eerder dan gepland. Heerlijk! Nu 2 weken vakantie en dan nog 2 weken werken en dan is het klaar tot half februari :)

11. Jij82

Jij82 Bekend lid

2 jul 2012
    771
    1
    18
    NULL
    NULL
    28 weken dansje :D

12. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Dank je ciprilla ;) meestal gaan de laatste weken wel snel hoor :)

Strandbal, oh ik begrijp je gevoelens, ik kan daar ook emo van worden :D mijn man wil graag 3 kindjes, ik denk dat ik 2 genoeg vind, dus voor mijn gevoel is dit ook de laatste zwangerschap.
    Apart dat je baby overdwars ligt :D hier lag ze de laatste keer al "goed", met d'r hoofd beneden, m'n eerste lag ook bijna de hele zwangerschap "goed".

Marcella, geniet van je vakantie!

13. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

He meiden, hier gaat het goed.
    Dit is voor ons wel defintief de laatste. Die was ook een verrassing.
    Dus hierna is het goed zo.
    Ik schrok wel van hoeveel ik aangekomen ben. Ik ben tenge en fijn kwa bouw. Was bij de oudste 5 kg aangekomen en bij de jongste 6 kg ik ben nu al 9 kg aangekomen en m'n kleine mannetje zit gewoon strak onder m'n ribben ik kan dus ook niet meer normaal zitten als allee met m'n ene arm omhoog! Ik ben bang dat dit dus ook geen klein kindje word!
    Onze oudste woog met 36 weken 2760 en de jongste met 37 weken 3730 en 54 cm.
    Ik ben benaming dat dit mannetje nog groter word want ik zit zo in de verdrukking.
    Ik wil volgende controle vragen om een groei echo! Want ik vind zijn gewicht wel degelijk van invloed op d'r keuze die wij mogen maken wanneer we hem willen laten halen.

Even afwachten tot volgende controle dus!

14. onzekeredame

onzekeredame Actief lid

30 mrt 2016
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    29 weken dansje!

Verlof was al besproken met 6 weken van te voren en heb ondertussen geen keus meer. Ben voor 25% ziek gemeld en werk nu dus nog maar 3 dagen.

Bloeddruk: hier zat ik ook aan de lage kant (lang niet zo laag als mamavand.) Maar sindsdat ik het eet en drink patroon van maar 2 glazen cola per dag en minder snoepen los heb gelaten voel ik me weer een stuk beter. Ben wel benieuwd hoe mijn bloeddruk nu is maar dat weten we dinsdag.

Bandenpijn.: heel erg bekend helaas. Afgelopen maandag kwam ik met zo veel pijn thuis van het werk dat zelfs eten een gevecht was. Daarna lekker gaan slapen.

Pretecho.: wij mogen nog even wachten.. 9 oktober hebben we deze. Zal dan 32 weken zijn.

15. Kimmiez

Kimmiez Actief lid

1 mrt 2016
    138
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jaaa ik ben er ook nog! Had een weekje vakantie maar door dat ellendige warme weer alleen maar bij de ventilator gezeten. Was vooral woensdag en donderdag zo sjaggie en er helemaal klaar mee. Voelde de baby ook veel minder dus werd ik helemaal onzeker van.

Laatste weekje werken gaan in, nog zeven weken dus kan gaan aftellen tot mijn verlof. Maar net zoals jullie wordt alles me wel zwaarder.

Kitsune, was wel even schrikken zeg!
    Mamavand wow dat zijn idd geen kleine baby's groot gelijk van die groei echo!

16. Krakeling

Krakeling Actief lid

14 jul 2016
    180
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zit nu lekker in t zonnetje in de kant van t parcours van de Damloop. Collega's en manlief aanmoedigen. Vorig jaar heb ik hem ook gelopen maar nu zit ik langs de kant :).
    Na de bevalling maar weer beginnen met trainen zodat ik hem volgend jaar wel mee kan lopen. Mudmasters wil ik so wie so in april weer doen.

@bandenpijn: gister dus gehad en moeite met eten. na een stukje wandelen (en eten koud laten worden) ging t wel weer.

@laatste: Wij weten nog niet of dit de laatste is. Eerst kijken of het met 1 goed gaat.

17. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Hier is het ook de laatste. Na lange slopende jaren in de mmm vinden we het wel welletjes en is ons gezin compleet met de komst van ons meisje :) koningskoppel wat willen we nog meer :)

Nu lekker vakantie en morgen weekje naar het Meerdal :) laatste vakantie met z'n 3tjes

18. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Morgenochtend heb ik intake kraamzorg, ben benieuwd. Weet niet zo goed wat ik moet verwachten :D

Dit is hopelijk niet onze laatste, ik zou wel graag 2 kindjes willen. Het liefst heb ik echt een groot gezin, maar financieel en kwa ruimte niet heel erg handig. Dus met 2 ben ik al heel blij als ons dat gegund is.

Fijne vakantie Lieke!

19. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Ciprilla, hier stelde de intake weinig voor (bij de eerste, nu krijg ik alleen telefonisch een intake), ze gingen een lijstje door met spullen die je nodig had, ik had alleen nog geen dienblad :D dus die moest ik nog kopen, voor het ontbijt op bed wat ik iedere ochtend kreeg van de kraamhulp :D
    Verder vertelden ze waar ik bed-klossen kon aanvragen (die werden gratis gebracht en opgehaald door een thuiszorg winkel).
    Bij mijn zusje wilde ze ook de babykamer zien, hier niet (mijn zusje was/is een apart geval, dus ik weet niet of het daardoor kwam?).
    Je moet ook even kijken naar hoeveel uren je van de verzekering krijgt, wij kregen alles vergoed, dus gewoon de maximale uren gekregen (9 dagen geloof ik?)

Lieke, veel plezier!!

20. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Oke, verwachten ze echt dat je dan een dienblad gaat aanschaffen hahah. Ik zat me meer druk te maken over de spulletjes voor de baby. Ik krijg zoveel euro per uur vergoed maar heb dus wel een eigen bijdrage per uur. Ik wil ook niet volledige kraamzorg, dus ben benieuwd of dat gewoon kan.

Deel Deze Pagina