1 t/m 15 december 2016

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door 4dogs82, 23 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lin1989

lin1989 Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.215
    181
    63
    mamavd dat is vast ff slikken geweest van de slijmprop! maar ik heb ergens gelezen dat dat nog helemaal niks hoeft te betekenen dus hopelijk is dat bij jou ook zo!

oo zo irritant al die mensen die van alles van je buik en omvang vinden. Ik ben redelijk lang (180) en ben ik het begin 5 kilo afgevallen.. dus niet een enorm buikje.. en dan hoor ik steeds.. nou je hebt een bescheiden buik, of ik heb ze zelden met 29 weken zo klein gezien.. het is niet vervelend bedoeld maar ik hoor het soms een keer of 5 op een dag.. zucht! hihi!

ooo die opmerkingen over de 2ling zwangerschap.. hoe mensen er op komen! en dat ze het durven te vragen!

theeleut: Ik werk ook nog 32 uur per week.. merk dat het vermoeiender word (heb niet echt een kantoorbaan ofzo) maar ik vind het nog prima te doen! dus je bent niet de enige schurk! hihi!
    denk dat je lijf het vanzelf aangeeft wanneer het teveel word!
    igg dat merkte ik vanavond wel!

2. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Ik heb om de week controles.
    En wat betreft ons huis we bepalen altijd zelf wanneer we eruit gaan. Bij de jongens was ik heel snel naar de bevalling op de been. Verwacht dat nu ook wel dus per 1 februari er eventueel uit moet wel lukken.

3. Kayleighh

Kayleighh Actief lid

12 mei 2016
    269
    52
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb de lijst even aangepast! ;)

4. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Je moet de Quotes weg halen ;) en welkom :)

5. Marcella1985

Marcella1985 Bekend lid

17 mrt 2013
    641
    0
    0
    NULL
    flevoland
    Welkom!!!

Jeetje wat schrikken zeg mamavand.

Ff gauw spieken hier hihi. Ik moet zeggen de kleine is savonds nu steeds erg druk en bewegelijk.
    Verder nog een weekje ontspannen en genieten en dan we weer terug naar huis. Wel.lekker verkouden nu door de airco maar dat mag de pret niet drukken verder genieten we intens ook van onze kleine man.

6. Koekie2

Koekie2 Fanatiek lid

6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    Kayleigh, welkom

7. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Hier even vanaf m'n vakantie adres: YESSSSS 30 weken zijn bereikt!! Nieuwe mijlpaal :) aftellen kan echt gaan beginnen. Sorry meiden k heb nog niet bijgelezen hihi doe ik van de week als k thuis ben wel even :)

8. Krakeling

Krakeling Actief lid

14 jul 2016
    180
    0
    16
    NULL
    NULL
    Welkom Kayleigh,
    Yay.. 30 weken dansje en vandaag de 30 weken groeiecho! hopelijk ligt de kleine er mooi voor voor een foto. Gelijk mijn rhesus injectie halen ( ik ben negatief kleine is positief).

9. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Lekker he die 30 weken mijlpaal :)

Welkom Kayleigh!

Hoeveel kom je ongeveer het laatste trimester nog aan? Gaat het dan heel hard of juist niet. Ik ben in 2 weken 1.5 kilo aangekomen, niet zo gek want ik heb constant honger. Maar maak me toch beetje zorgen dat het dalijk ineens heel erg hard gaat.

10. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Verschilt heel erg per persoon. Gemiddeld volgens mij een halve kilo per week, omdat de beeb dan ook echt in gewicht gaat aankomen (hier gaat het nu ook snel :( )

11. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Vorige zwangerschap in de laatste weken iedere week een kilo er bij :$ hopelijk dit keer wat minder :)

Vanmorgen weer bij de VK geweest, ze ging ook m'n ijzer prikken, was gelukkig prima in orde. M'n bloeddruk was wel laag, voor mijn doen (110/45), dus dat kon het bijna knokout gaan van vorige week we verklaren :)

Fijn weekend dames! Wij hebben een druk weekend voor de boeg, kamertje voor m'n dochter wordt behangen (door mijn vader) en daarna gaan we inrichten :)
    Nieuwe kasten gekocht en leuke plankjes en sierkussentjes, kan niet wachten tot het af is :) ze is nu wat ziekjes (verkouden, vannacht veel wakker geweest), dus hopelijk als d'r kamer af is gaat het wat beter, anders ligt ze alsnog de halve nacht bij ons :)

12. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Kilo per week?! Pfoe moet er niet aandenken. Met een halve kilo per week kan ik leven. Raar bij mij ging t in het begin zo langzaam en dan nu best wel hard.

Beterschap voor je meisje 4dogs82. Hopelijk knapt ze snel op als ze dalijk dr nieuwe kamertje ziet. Je bloeddruk is inderdaad wel laag zeg.

13. Kimmiez

Kimmiez Actief lid

1 mrt 2016
    138
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook een goede controle vandaag gehad! Bloeddruk was 116/50. Geen idee of dat hoog of laag is? Voel me verder goed en volgens de Vlos was het ook goed. Wel een verademing om weer naar de verloskundige te gaan ipv ziekenhuis. Veel menselijker. Vandaag heeft iemand voor het eerst aan mijn buik gevoelt en vragen gesteld! In het ziekenhuis was het van "bloeddruk goed bloeduitslagen goed, hoe voelt u zich? Ok tot de volgende keer!" Ben nu in totaal 4 kilo lichter als voor de zwangerschap. Is ook al zo'n beetje sinds week 20 stabiel. Maar merk idd ook wel dat ik meer honger krijg...

14. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Kimmiez, 120/80 is normaal geloof ik, maar per persoon is dat weer verschillend wat voor die persoon normaal is. Bij mij is 120/80 wel ook mijn standaard bloeddruk, dus voor mijn doen is het echt wel laag..
    Fijn dat je een goed gevoel bij de gewone VK had vandaag!

Dank je ciprilla! Ik houd m'n hart vast voor vannacht, ze heeft alleen een half zakje fruit op nu net (ellas kitchen zakje), ze wilde geen brood vanmiddag, geen banaan, geen kwark, geen avond eten :( Alleen een extra fles melk er in gekregen vanmiddag..

15. theeleut55

theeleut55 Bekend lid

15 jul 2014
    854
    133
    43
    Hier volgende week weer uitgebreide controles. Ik begin het nu wel spannend te vinden of didelphys niet voor problemen gaat zorgen nu.

Kimmiez, ik denk dat het per ziekenhuis en verloskundige scheelt. Tot nu toe vind ik artsen ook echt de tijd nemen. Mijn schoonzusje stond bij verloskundige elke maand na paar minuten buiten. Volgens mij is onderdruk tikje laag. Ik had laatste keer 80/50 ofzo, daar had ik wel echt last van. Maar ja beter te laag dan te hoog...

Hanna. Hopelijk kun je een beetje slapen vannacht..

16. Koekie2

Koekie2 Fanatiek lid

6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    Fijne vakantie Lieke!

4dogs, beterschap voor je dochtertje.
    En bloeddruk is idd wel laag. Genoeg drop eten.

Hier kwam er de vorige zwangerschap op het eind niet veel aan... in het begin des te meer... toen was ik 14 kilo bijgekomen en de meiden zijn met 35 weken geboren. Nu ben ik 30 weken en sta op plus 6 kilo... Hopelijk groeien de kindjes heel goed en qua kilo's bij mezelf dat dat mee gaat vallen...

17. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Hier 30 weken dansje.
    Ik kwam beide keren sinds ik zwangerschapssuiker heb niet veel meer aan. Ervoor wel

18. Krakeling

Krakeling Actief lid

14 jul 2016
    180
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Kilo's: Zit nu op de +9.5kg. Maar aangezien ik niet meer eet dan anders zal het er snel af zijn. Heb geen behoefte om te eten omdat de kleine tegen mijn maag aan zit met het hoofdje. Ben ook constant misselijk. Vocht vasthouden ben ik volgens mij de beste in.

@Sporten: Aankomende week ga ik voor 2x bootcamp en 1x zwangerschapsyoga. Hopelijk houd ik dit vol zodat mijn conditie op pijl blijft . Met 1x per week sporten voel ik me lui :).

@30 weken echo: Kleine ligt mooi net boven de middenlijn. Wordt geschat op 42 cm en 1700 gram.

@Kamertje: Vandaag naar de Prenatal geweest. Even wat ideetjes voor de kamer opgedaan. Ga so wie so volgende week terug om wat verzorgingsspulletjes met korting te halen (Weleda / neuspeer etc.) Heb via MP een hemeltje + stok op de kop weten te tikken voor een fractie van de prijs dus die kunnen we ook afstrepen :)

19. Strandbal87

Strandbal87 Actief lid

13 apr 2015
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij zat er bij de laatste controle (29 wk) 10 kilo aan. Maar ook ik eet niet anders dan anders, dus maak me er niet zo druk over! Bij grote broer vlogen de kilo's er af. Mede dankzij de borstvoeding denk ik. Een kilo per week zie ik echter niet zo zitten haha.

Ik begin onrustig te worden: het huis moet schoon, laatste spullen wil ik nu kopen en eigenlijk kan ik gewoon niet wachten tot hij er is! En dan fluit ik mezelf gelijk terug want voorlopig moet hij lekker blijven zitten waar hij zit en groter groeien haha.

Nog 4 weken werken tot m'n verlof. We hebben een zwangerschapsshoot geboekt voor over 3 weken en gelijk in hetzelfde pakket een newbornshoot waarbij het gezin, dus ook grote broer centraal staat. Super veel zin in!

Verder draait de baby nog alle kanten en posities op in mn buik. Ik ben nu bijna 31 weken dus we hebben nog even, maar ik hoop dat 'ie snel een fijn plekkie vindt met z'n hoofdje netjes naar beneden. Tot die tijd geniet ik van alle bewegingen in mijn buik. 💙

20. lin1989

lin1989 Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.215
    181
    63
    4dogs: beterschap met je dochter. hopelijk knapt ze wat op!
    leuk dat jullie met het kamertje aan de slag gaan!

kilo's: grappig die verschillen in aankomen (iedereen is ook ander maar toch) hier nu 7 kilo er aan. ik eet niet echt tussendoortjes maar wel meer hoeveelheden. waaronder 2x een ontbijt (4 uur en 8 uur) en een snack voor het slapen. zal die voedingstoffen wel nodig hebben!

bewegen: hier draait en beweegt de kleine ook veel! schopjes voel ik niet echt veel! misschien een keer of 10/15 op een dag. de bewegingen wat meer! niet altijd een prettig gevoel!

strandbal: hihi nesteldrang in aantocht! hier ook! wil ook alles netjes en af hebben inmiddels! en dan denk ik soms.. ik heb nog een week of 10! kalm aan! hihi!

krakeling: dat is een actief sport schema. is het speciale bootcamp voor zwangere vrouwen?

koekie: aankomende week weer een groeiecho? helpt de rust?

afgelopen dagen had ik even een dip.. krijg veel opmerkingen over mijn redelijk kleine buik, bij de controle was mijn baarmoeder op de onderste lijn. in combinatie met hormonen merkte ik afgelopen dagen dat het me heel onzeker maakte! terwijl de verloskundige zegt dat het niet verontrustend is.. voelde het even niet zo!
    maar goed.. inmiddels weer rustige hormonen en kunnen we weer nuchter denken! hihi ;)

Deel Deze Pagina