Wauw bootcamp??? Mij niet gezien. Hier doe ik lekker niks... haha. En nee ik voel me niet lui Ja ik heb woensdag weer een groei echo. 2 weken geleden waren de kindjes wat omhoog gekropen op hun lijntje qua groei dus ik hoop dat ze dit vasthouden en dat ze woensdag zeker op 1450 gram zitten... het liefst 1500 gram.. maar ze zijn een stukkie kleiner dan de baby's hier.. maar in ieder geval hoop ik zwaar genoeg zodat we weer voor een weekje naar huis mogen Dus even afwachten wat de rust doet ( vandaag voor de laatste dag aan het werk... dan echt rust... haha Lin, komt allemaal goed hoor! De 1 heeft een wat kleinere baarmoeder dan de ander... zolang het kindje het goed doet is het niet erg toch?
Thanxxx vakantie zit er bijna op morgen weer naar huis en moet zeggen zal blij zijn als k weer in m'n eigen bed lig. Wat een drama box springs hier zeg kan er met veel pijn en moeite uitkomen en heb gewoon last van m'n rechterzij (voornl banden) als k op m'n linkerzij lig en dat heb k thuis niet. Lig echt in een kuil hier bah. Spannend Koekie weer een groei echo! K duim mee dat ze goed gegroeid zijn. Ik heb m'n groei echo vrijdag..ben heel benieuwd hoe groot en zwaar ze is inmiddels denk wel kleiner als ons Binkie want die liep altijd paar dagen voor en ons meisje loopt altijd iets achter. Iedereen z'n buik is weer anders qua groei. Vriendin van me is 3 weken verder en stuk kleiner qua buik als ik. Ik ben echt huge vergeleken met haar zo bizar. M'n verkoudheid is gelukkig weer over. Van korte duur dit keer. Mocht Daro Suikervrije Thijmsiroop gebruiken en heb t maar 3 dagen gebruikt. K wil niet al teveel zooi binnen krijgen tijdens de zwangerschap. Verder een heel actief meisje. Soms is ze wat rustiger maar dat haalt ze compleet in savonds hihi en heb t idee dat ze nog lekker rondjes zwemt ipv in de goeie positie te gaan liggen haha. Ineens een hele bult in m'n buik haha! Vooral m'n blaas is favoriet bij d'r die moet t vaak ontgelden hihi.
Vervelend hé Lieke! Bij de Eemhof ook zo'n rot kuil heel naar met een dikke buik.. M'n dochtertje is gelukkig aan het opknappen, maar nu ben ik zelf aan de beurt dikke keel, verkouden, hoofdpijn. Behang zit er op, de rest gaat weer langer duren dan gepland m'n man vond het nodig om akkoord te gaan met een last minute klus, dus die is vanaf morgen een week in India, ik ben echt boos op hem! Ik wil die kamers af en netjes hebben, duurt veel te lang zo.... Nesteldrang is ook niet niks... Wil m'n dochter ook gewoon genoeg tijd geven om te wennen aan d'r nieuwe kamer en dat schiet niet op zo... Ben bang dat we straks met z'n 4en op onze kamer liggen Even een detail plaatje ;
Mooi behang 4dogs! En ik snap dat je boos bent... zou ik ook niet zo blij mee zijn als je man dit zomaar ineens beslist. Beterschap! Lieke, aah das rot zo'n kuil. Ben benieuwd vrijdag hoe jullie meisje het doet. En gelukkig ben je van de verkoudheid af
@Dogz: Zou zelf ook boos zijn. Mijn man moet de komende weken tot aan de bevalling veel overwerken. Zit dan hele avonden alleen maar hij gaat wel mee naar alle controles ( heeft ie kunnen regelen) en ik hoop dat hij zijn uren in december op kan nemen. En beterschap! @Koekie: Ja bootcamp. Wel voor zwangeren want de normale trek ik niet meer . Is harstikke gezellig maar moet nog maar kijken hoe 3x sporten per week gaat. Yoga gaat so wie so voor bootcamp nu. En veel plezier met de echo. @Lieke: Idd rot zo'n kuil in het bed. Gelukkig ben je nu weer thuis. Vandaag aangemeld voor een workshop met mijn machientje (plotter). Ga een groot deel van de decoratie voor de babykamer / kaartjes zelf maken en ga nu nog meer leren. Scheelt geld en ik vind het leuk om te doen. Vanavond eindelijk de proefdrukken van de kaartjes bekijken en beslissen en dan maar gelijk de sluitzegels van de enveloppen ontwerpen. @ Naam: Wat zouden jullie doen? Wij hebben een jongensnaam maar nu schijnt een collega van mijn man ook een zoon te hebben met die naam. Ik vind het zelf een mooie naam en was eindelijk blij dat mijn man hem ook mooi vond. Ik wil het nog steeds maar mijn man twijfelt nu.
Thanx Krakeling. En wat leuk dat je zo'n cursus gaat doen. Scheelt idd veel geld. Hier besparen we ons ook het 1 en ander vanwege eigen winkel dus dat heeft ook voordelen Uhm... sinds wanneer weet je dat het zoontje van iemand van je man zijn werk zo heet? Ik zou me er zelf niet zo door laten lijden... werk is niet voor eeuwig. En als dit JULLIE naam is, zou ik hem zeker doen. Hier hebben wij een 1e meidennaam die we al heel lang in ons hoofd hebben. 1 vriendin van mijn kant en een vriendin van mijn vriend zijn kant hebben een meisje met een naam die daarop lijkt... ik kwam er pas een aantal maanden geleden dat ze zoveel weg hadden van onze naam ( 1 kindje is al een jaar en het andere kindje een half jaar ) Het scheelt 1 letter en de klanken lijken op elkaar... alleen hun naam komt duizenden malen voor en onze naam nog geen 15x. Dus we gaan die niet veranderen
Ik zou de naam ook niet nu nog veranderen, Krakeling, je weet nog niet wat het wordt, maar het lijkt me met deze termijn al zo vast staan dat dat de naam is/wordt.. Een vriendin van mij is ook zwanger (20w) en we hebben afgesproken dat ook al is het dezelfde naam, ze hem gewoon moet geven, we zien elkaar maar 5 a 6x per jaar, maar ook al wordt of zou dat vaker zijn, dat maakt niks uit! Ik zat vroeger bij 2 Marieke's en 2 Silvia's in de klas, was best normaal.. De Marieke's waren hartsvriendinnen Mijn man is gelukkig de hele maand december vrij (vanaf de bevalling), dat dan weer wel
Hier hebben we bij ons tweede zoontje de naam met 35 weken nog verander het voelde gewoon niet goed meer! Nu al vanaf 17 weken hebben we een naam. Ons middelste zoontje heet Roïn buren tevens hele goede vrienden van ons vertelde dat als zij ooit nog zwanger word en het een jongetje is ( ze hebben nu 1 dochtertje) dan word het roan. Ik persoonlijk zou dat nooit doen. Maar het is een keuze. De naam die we nu hebben, had ik ook twijfels bij, want dochter van goeie vriendin heet lianne. En onze naam begint ook met L maar heb het met haar besproken ze vond het niet erg. Gewoon doen wat goed voelt voor jezelf!
Ik zou de naam ook niet meer veranderen, tenzij je die collega ook heel vaak privé ziet. Maar ik vermoed dat dat niet zo is, anders had je al langer geweten dat hun kind ook zo heet. Voor ons heet onze tweede jongen ook echt al .......... zou niet meer kunnen schakelen! Ik begin het ook vervelend te vinden als man (of zoon!) veel van huis is. Wil ze veilig bij me hebben. Is echt een hormonen dingetje, had ik de vorige keer ook. Heb toen zelfs een keer naar de sportvereniging van man gebeld haha. Toen hij net weg was hoorde ik een sirene en ik raakte in paniek. Zijn telefoon gebeld en hij nam (logisch!) niet op. Dus toen heb ik gebeld of hij veilig was aangekomen. We hebben er achteraf nog vaak smakelijk om gelachen, die gekke hormonen. En nu dus weer hetzelfde liedje haha.
@krakeling ik zou het niet meer wijzigigen als je er zelf zeker van ben dat dit DE naam moet worden. Nou zeg ben blij dat k vanavond weer in m'n eigen bed lig hoor wat hopeloos was dat. Mooi behang 4dogs
Maar Roïn en Roan hebben dezelfde aantal letters. Dat lijkt idd veel op elkaar. Als ik kijk in ons geval zit er een extra letter bij en word de klank iets anders... het is dat ik tegen het geboortebord aan keek en dacht... huh?? Toevallig dat ze een tijd geleden vroegen... zijn jullie al uit de namen? Gezegd dat we eruit zijn. De meiden naam hadden we al 1.5 jaar toen in gedachten... Heb het er verder niet over gehad... maar ik moet zeggen... als ik niet die ene keer zolang naar het bord had gekeken, had het nog steeds niet in mijn hoofd gezeten dat het op elkaar lijkt en had ik er niet bij stil gestaan... Hun hebben hun oudste een naam gegeven precies hetzelfde als een kindje die ze vaker zien dus denk niet dat ze er een probleem van maken dat onze iets weg heeft van hun jongste... haha. Snap in jou geval wel dat het echt te veel lijkt op elkaar
Wel erg rustig hier. Alles nog goed met de rest? We zijn er over uit en houden het bij de naam die we al hadden. Kaartje begint ook vorm te krijgen. Mijn verenbol ( papegaai) komt er ook op als kleine verwijzing. ( Ze is nu ook een deel van ons gezin). Gister voor het eerst zwangerschapsyoga gehad maar weet niet of ik het leuk ga vinden. Was gister meer een gezellig theekransje. Ervaringen uitwisselen en iets van 4 oefeningen gedaan. ( je moet je spieren voelen maar ik voelde niets). Voor het sportieve heb ik de bootcamp denk ik nog Vrijdag ga ik nog even naar de Prenatal om wat spulletjes te halen met korting en zaterdag kunnen we de kinderwagen halen en het hemeltje. Daarna richting de stad om met korting (baby)kleding te shoppen bij C&A en H&M.
Fijn dat jullie eruit zijn krakeling. Hier weten we het ook denk ik. Morgen controle, begin wel steeds meer vragen te krijgen met ik. Vooral hoe bevallen gast zonder verloskundige en hoe vaak controles vanaf nu. Hier beginnen kwaaltjes wel echt weer te komen. Vannacht heel lang wakker gelegen van maagzuur en heb heel gevoelloos stuk onder borsten, heb sowieso gevoelige rand tussen buik en borsten, een soort van vouw, herkennen jullie dat?
Nee dat herken ik niet theeleut. Het maagzuur probleem helaas wel, ik moet echt opletten dat ik niet teveel eet. Anders is het mis.. Ik heb sowieso al in heel weinig dingen zin, maar als ik dan iets lekker vind moet ik er echt niet teveel van eten. Controles, ik heb een afspraken kaart, daar staan de zwangerschapsweek-nummers op wanneer er een afspraak is. De precieze dag wordt daarop ingevuld. Bevallen zonder verloskundige?? Hoe bedoel je dat? Hier werd ik overgedragen aan de VK van het ziekenhuis toen bleek dat mijn dochter in het vruchtwater had gepoept, maar dit keer gaan we er gewoon weer vanuit dat 1 van m'n eigen VK's erbij is, wel in het ziekenhuis. Of moet je met een gynaecoloog bevallen? Want volgens mij staat de gyn vaak gewoon stand-by dan en is het ook met een VK van het ziekenhuis. Er is ook een verpleegkundige bij. Bij mij komt er dit keer geen verpleegkundige bij, maar de kraamhulp, dat is nieuw in het Flevoziekenhuis? Zei de kraamhulp intake dame, dat er een kraamhulp van hun daar op de afdeling is die komt helpen...? Nou ik zie het wel, als het te druk wordt ga ik ze gewoon weg sturen Ik ben waarschijnlijk toch weer in mijn eigen wereld (in trans) dus wie er daadwerkelijk bij zijn heb ik vast niet in de gaten Fijn dat jullie er uit zijn krakeling! Hier ook goed op weg met het geboortekaartje, alleen nog bestellen doe ik deze week! Dan krijg ik de enveloppen vast opgestuurd en de kaartjes liggen dan klaar bij de drukker zodat ze gauw klaar zijn als ze geboren is Yoga lijkt me indd rustgevend en niet echt conditie gericht Ik ben vandaag al bij Prenatal geweest 2 shirts voor mezelf gekocht en 2 pyjama's voor m'n dochter en een "herfst" slaapzak voor haar gekocht. De baby ga ik waarschijnlijk toch inbakeren, dus daar gebruik ik vd winter gewoon dekentjes voor (geen slaapzak).
Ha meiden ben ik ook weer even! Hihi krakeling wat jammer dat je yoga tegen viel. Wie weet is het de volgende x beter. Maar idd je hebt je boodcamp nog! Theeleut vervelend dat je werr wat kwaaltjes krijgt. . Herkenbaar hoor., hier komt de maagzuur ook af en toe oozetten. Dat van die rand herken ik niet.. kaartjes pfoe heb 3 boeken staan en moet echt nog knopen door hakken. Wij moeten er 2 uit zoeken (unisex vind ik toch niet zo) na dit weekend maar even mee aan de slag namen: lastig is dat hea metmensen uit de omgeving en net zo'n naam.. hier even wachten tot n vriendin bevalt dan kan ik hopelijk opgelucht ademhalen en zijn wij eruit hihi hier ook geshoot bij de prenatal (ff online) waskussenhoes, flessenset (wil kort borstvoeding geven) ledikant deken etc leuke kortingen. Dan maandag nog ff naar de babywinkel voor de laatste dingen en dan hoop ik er te zijn.. merk dat ik alles in huis wil hebben en wil beginnen met inruimen en wassen. Hihi. Manlief lacht zich rot., kwam vd week thuis met 7 bussen deo voor m! Hihi
Ik lees alles mee! Wel herkenbaar, hier beginnen de kwaaltjes ook te komen, maar mag nog steeds niet klagen! We hebben gisteren onze groeiecho gehad. Ons mannetje is anderhalve kilo, beentjes en buikje perfect op de groeicurve, hoofdje net iets erboven. Hij doet het perfect. We konden al heel erg goed zijn gezichtje zien! Overmorgen hebben wij een 4D pretecho!
Hahaha, hier ook lekker hamsteren Dit wordt het kaartje (zijn plaatjes vd voorbeeld-kaartjes): Links (boerderij) is het kaartje van m'n oudste en die rechter wordt voor de baby, beetje tuttig, maar wilde wel weer een kubus kaart en deze vond ik na de boerderijkaart het leukste
De controles waren goed. Kindje zit op anderhalve kilo en baarmoedermond rond de 30mm. Het pijnlijke en gevoelloze tussen buik en borst was een normale kwaal. Het komt door afknelling van zenuwen en dit hersteld straks weer. Over 2 weken weer controle. Leuk die kubus kaarten, daar ga ik misschien ook eens naar kijken.
Ik lees nog steeds alles trouw mee hoor, maar na een paar dagen is er alweer zoveel gezegd dat het teveel is om op te reageren allemaal. 4dogs82, leuk orgineel kaartje! Controles, ik heb over een paar weken een thuis afspraak. Dan komt de verloskunde de bevalling met ons doornemen. Vind het wel een pluspuntje dat ze naar ons toekomt, ook omdat ik graag thuis wil bevallen. Fijn voor de dames die goede controles/echo's hadden! De kleine is hier al een stukje gezakt, gister een steek in mn vagina en voelde haar echt laag zitten. Denk dat ze al een beetje aan het indalen is, maar dat weet ik niet zeker.
Theeleut dat gevoel tussen je borsten en buik herken ik. Bij de eerste gehad en nu sinds een paar dagen weer. Voelt net alsof het "slaapt" zeg maar (zoals een slapende voet, maar dan inderdaad de rand tussen borsten en buik). Beetje vervelend gevoel is het. Ik heb het nu nog niet de hele dag, alleen als ik op m'n linker zij lig. Verder begin ik nu ook meer last van kwaaltjes te krijgen, benauwd/kortademig, slecht slapen, soms een beetje maagzuur...