@theeleut ik herken dat gevoel ook. Heel vervelend gevoel en soms steken. Maar voelt als sport spierpijn. Was even weg maar nu is het er weer. Yippieeeee 31 weken dansje 🎉🎉
@Kwaaltjes: Helaas last van een knellende meegroei-bh. Die hang ik dus voorlopig aan de wilgen. ( sportbh zit beter). Maagzuur komt ook wel een beetje. Ben al heel erg blij dat ik het red met halve dagen werken Al gaat het slapen overdag wel wat moeizamer dan anders. Ook last van bandenpijn als ik iets te snel opsta of moet bukken. @prenatal: Ga morgen een rondje in het dorp. Mijn zusje en moeder gaan mee. De Tuinen heeft ook 2e halve prijs dus ga daar voor de Weleda spulletjes heen. Verder de glazen flessen nog bestellen ( dr Brown) en het wasbare (kraam)verband. @Bootcamp: Yay...die van zaterdag gaat ook door! Dus nu 2x per week bootcampen en 1x yoga Vandaag de foto gekregen die gister in de (nationale) krant stond van mijn buik. Leuk om in te lijsten voor de verzameling
Yaisa, dat slapende gevoel is het inderdaad. Echt heel raar. Afgelopen 2 nachten ging maagzuur best goed, tot 3 uur voor slapen niets meer gegeten en gedronken. Nog 1 dag werken, die vrijdagen vallen nu wel echt tegen. Volgens mij nog maar 3 te gaan, het gaat nu echt snel. Stellen jullie nog een geboorteplan op?
Ons meisje is goedgekeurd! Alles goed gemiddeld en hoofdje ligt naar beneden. 1705 gram op 31.1 weken.
Sorry, even een ego post. Woensdag had ik controle. Kindje 2 blijft achter. Ze hebben met een ander zh gebeld en daar moest ik gister heen. Ze hadden dezelfde conclusie en ben per direct opgenomen in het zh. Nu 3x pd ctg en elk dagje dat ze mogen blijven zitten is meegenomen. Net gesprek gehad wat als ze voor 32 weken worden gehaald. De placenta van kindje 2 werkt niet zo goed meer. Maar hopelijk blijven ze nog heel lang zitten. Groeien ze wat harder en blijven de controles goed. Gewichten worden geschat op 1400 & 1200 gram
Oh jee Koekie, daar moet je geen sorry voor zeggen hoor! Wat schrikken! Ik hoop dat "kindje 2" toch nog wat gaat groeien!! Sterkte! Laat ons weten hoe het gaat met jullie! Knuffel!
Sterkte koekie, dat is schrikken. Hoop dat ze nog even door mogen groeien hoor in je buik. Lieke, fijn dat je meisje goed is gekeurd. Theeleut, ja hier heb ik samen met mijn vriend al een geboorteplan gemaakt. Die gaan we binnenkort met de vk bespreken.
Jeetje koekie dat is schrikken zeg. Ik ga duimen dat ze beiden goed aan blijven komen en nog even blijven zitten. @geboorteplan hier nog niet gemaakt, maar we hebben maar een paar "regels" die we willen volgen. De rest is toch niet altijd volgbaar en je moet maar zien hoe alles loopt (zo sta ik dr in). @lieke: fijn dat ze zo mooi gemiddeld is
@Koekie. Hopelijk blijven ze nog even zitten en goed groeien. @Bevalplan: Wij gaan hem dit weekend schrijven. Heb een paar specifieke wensen ( moet in het ziekenhuis bevallen) waar ze hopelijk aan kunnen voldoen. @Winkelen... Vandaag zo veel gekocht dat ik me er best wel voor schaam. Mijn man was thuis druk aan het werk voor zijn eigen bedrijf en ik geef alles net zo hard weer uit xD. Gelukkig wel heel veel korting gekregen bij de Prenatal / Tuinen. Morgen de kinderwagen halen en het hemeltje. Dan moet ik alleen nog voor de babyfoon kijken en de vitamines.
Ohh Koekie wat K*T! Dat kindje 2 nog maar even lekker mag blijven zitten en dat ze beiden goed blijven groeien!!!
Bevallings/geboorteplan; bij mijn dochter had ik hem netjes volledig ingevuld. Nu heb ik gezegd "Het komt zoals het komt, we zien het wel, als het kan, mag m'n man de navelstreng weer doorknippen". Bij m'n 1e had ik dat ook besproken met m'n man, zo van "jij mag dat bij de 1e doen, maar als er nog een baby mag komen wil ik dat zelf doen". Hahaha, nou ik was zo in trans bij de bevalling, als ik weer zo in trans ben straks, dan weet ik echt niet wat ze van me verwachten als ze mij een schaar in m'n handen geven dus hij mag het weer doen Het ging ook erg snel allemaal bij m'n dochter en de weeën waren goed te doen, had ingevuld dat ik als ik erge pijn had, zo'n pompje wilde, die je zelf kan bedienen. Maar dat was dus niet nodig, ik kwam ook pas in het ziekenhuis aan toen ik al 8/9cm ontsluiting had Ik hoop dat ik nu zo'n zelfde bevalling mag hebben, alleen ga ik dan iets eerder naar het ziekenhuis denk/hoop ik Voor degene die thuis willen bevallen, waarom wil je dat? Ik zat er ook aan te denken, omdat m'n dochter dan thuis kan blijven, maar ik durf het toch niet. M'n verloskundige wil het ook niet hebben, omdat ze bang is dat deze baby misschien nóg groter is dan de eerste, mag toch hopen van niet ook al kwam ze best "makkelijk", geen tangen en vacuümpompen bij te pas gekomen, maar wel 4530 gram (55cm). Ben maar 50min aan t persen geweest, 7 of 8 persweeën gehad Ik ben gewoon te bang dat er wel complicaties zijn en je alsnog naar het ZH moet....
@geboorteplan het komt zoals het komt hebben we afgesproken. En handelen naar bevindingen. Zo hebben we het bij ons zoontje ook gedaan en ik kan zelf om een ruggenprik vragen als ik die wil. (Die wil ik wel weer). En wil m'n moeder er sowieso bij naast manlief.
4dogs82, dat is het voordeel als je het al eens mee hebt gemaakt ik denk dat je dan toch zo'n bevalplan anders opstelt. Als de vk zegt dat je beter naar het ziekenhuis kan gaan zou ik daar ook op vertrouwen. Ik kies bewust voor een thuisbevalling. Waarom? Omdat thuis voor mij de beste plek lijkt om te bevallen. Ik wil het liefst zo natuurlijk mogelijk bevallen zonder pijnbestrijding. En ik ben van mening dat ik me thuis het beste kan ontspannen. Ook ga ik voor een badbevalling. Lijkt me een geweldige ervaring om dit thuis samen met mijn vriend te mogen doen, zonder dat dit een hele medische ervaring wordt. Mijn vk is ook echt voor een thuisbevalling dus dat is erg fijn dat onze visie daarover hetzelfde is. Maar ondanks dat ik zo'n mooi plaatje in mijn hoofd heb, beval ik alleen thuis als dat kan. Zodra er iets aan de hand is ga ik meteen naar het ziekenhuis of als de vk zegt dat het verstandiger is. Dan laat ik ook meteen het ideaal plaatje van thuis bevallen los en ga ik mee in de flow van het ziekenhuis. Dus ik sta voor beide open alleen als ik mag kiezen dan is thuis voor mij de ideale plek om de baby geboren te laten worden. Ook durf ik dit aan omdat ik op 5 minuten afstand woon van 2 ziekenhuizen.
Lieve Koekie, ik schrik van jou bericht! Hopelijk blijven beide baby's het voorlopig nog even goed doen in je buik. Hoe naar ook: iedere dag is er nu 1. (Laten we hopen dat je nog in weken kunt denken) Hoe vervelend ook dat je nu niet in je vertrouwde omgeving thuis bij je gezin bent, je wordt nu wel goed in de gaten gehouden. Ze nemen geen risico. Laat dat een geruststelling zijn. Houd je taai!
Jemig koekie. .dat is schikken. Hopelijk helpt de rust en blijven de kindjes voorlopig zitten en trekt kindje 2 nog een beetje bij met de groei. Ik lees ook nog mee dames..gewoon niet veel te melden..
Jeetje koekie ik schrik van je bericht. Hopelijk helpt de rust en blijven de kindjes nog even bij mama zitten.
Jeetje koekie dat is flink schrikken. Hopelijk groeien je kindjes nog even verder door de verplichte rust! Hou je ons op de hoogte? Bevallingsplan: ik heb kort wat puntjes opgeschreven. Ik wil graag in het geboortecentrum bevallen. Bij mij ligt in december de straat incl de voortuin ppen.. dus lastig te bereiken met ambulance.