Lin1989: wat fijn dat je gevoel zo sterk positief is...vaak heeft je gevoel het bij het juiste eind (tenminste dat is mijn ervaring), dus houd dat zeker vast ! Kitsune: pff wat duurt die bloeduitslag lang bij je!! een gemiddelde bloedtest duurt 5 werkdagen. Al enig idee wanneer ze die uitslag binnen gaan krijgen? Hopelijk pakt de uitslag goed uit! Mijn duimen draaien! Ik wil je graag een twist in je gevoel geven over deze zwangerschap..jij zegt: 'dat kan gewoon niet goed gaan'..op basis van verminderd vruchtbaar, grotere kans op miskramen...MAAR als je het nou eens omdraait, is het dan juist niet een kostbaar gegeven dat je zomaar zwanger bent geworden? Misschien moest dit juist zo zijn en is dit kindje voor jullie voorbestemd !
Omg wat een heftige verhalen allemaal! Voor mij is alles nog zo nieuw en dit zijn echt horrorverhalen. Heb bewondering voor jullie kracht dames! Ik voel de hormonen gewoon letterlijk door mijn lichaam fladderen. Pfff haha. Dat dat al zo snel merkbaar is zeg had ik echt niet verwacht. Ik ben helemaal geen chaoot maar had net zin in een gekookt eitje en zette deze op het vuur zonder water. 😊 Gelukkig had ik het snel door. Dat gaat nog wat beloven als je dat met 5 weken al hebt... Oja, en de kat is niet van mijn schoot af te krijgen...
zo he wat is er weer veel geschreven. aan alle nieuwe zwangeren gefeliciteerd en welkom hier! Kitsune: gefeliciteerd met je rijbewijs. missreddragon: wat vervelend dat het er op lijkt dat je weer hg krijgt. vervelende situatie ook wat je werk betreft. heb helaas geen tips voor je. vk: er zit hier maar 1 praktijk, heb dus niet veel keuze haha. maar de vorige keer zijn ze me goed bevallen, dus geen problemen met hen. broeken: zitten hier nog wel goed, al wordt het wel iets strakker allemaal. was voor ik zwanger werd, wat afgevallen en de broeken zaten behoorlijk los, dat is nu niet meer te zien. Vertellen: wij hebben het meteen aan onze ouders en beide broers verteld, we zien hun erg vaak en zouden het hen ook vertellen als het mis zou gaan. Verder weet nog niemand het. Uitzet: deze hebben wij nog van ons zoontje. Mijn zoontje slaapt nu nog in het ledikantje, maar willen wij waarschijnlijk over doen naar een groter bed. Voor bij de kinderwagen willen wij een meerijdplankje gaan bestellen. Buikjes: wauw wat hebben sommigen al duidelijke buikjes. Het zal bij mij wel even duren voor het een duidelijke zwangerschapsbuik is, heb nu voornamelijk veel vet haha. Het ziet er nu nog uit alsof ik te veel gegeten heb. Kraamzorg: zat de vorige keer bij de Naviva. Ga daar deze keer denk ik weer bij. Wil dan denk ik wel een andere kraamverzorgster. Ik was erg onzeker na de bevalling, maar dan wel zo dat het gewoon heel erg ongezond was. Zij ging erg met mij mee en maakte zich overdreven veel zorgen om mij, waardoor ik ook in mijn gedrag bleef hangen. Wat hebben sommigen van jullie heftige dingen meegemaakt zeg, erg naar. Kwaaltjes: Hier beginnen de kwaaltjes toe te nemen, ben sinds een paar dagen ontzettend moe, kom amper de dag door, mijn ogen vallen soms gewoon dicht. Vanmorgen was ik erg misselijk, dit trok later gelukkig weer weg.
Geen idee het was sowieso bizar dat ik her heb gekregen. Normaal komt het voor bij vrouwen jonger als 18 ouder als 40 en Aziatische vrouwen. In als die categorieën voor ik niet pure pech. Het komt 1 op de 20.000 voor het is een aanleg voor een tweeling maat bij 1,5 kind aan chromosomen stopt de celdeling en vormt de placenta zich tot tumor. Vandaar dat e een hele lange nasleep aan zit.... ( je mag dan een jaar niet zwanger worden ivm dat se enkel aan de hand van hcg kunnen meten of het ergens anders in je lichaam groeit) longfotos en lever en nier onderzoeken volgen en in het extreemste geval chemo therapie. Gelukkig had ik dag nier nodig..... Omdat m'n waardes goed daalde.... Doordat ik het 1 x gehad heb heb ik verhoogde kans van 10%
Wauw wat is er veel gekletst! Ik zag wat mooie buikjes voorbij komen!! Kraamzorg, zou zo graag de zelfde willen als bij onze zoon maar ik ben bang dat zij inmiddels met pensioen is... Ik hou niet zo van vreemde mensen in huis en die mij dan ook nog willen vertroetele bah.. Ik doe het liever zelf op mijn eigen manier we gaan het zien! Mamavand.. Wat heftig maar probeer positief te blijven Ik heb vandaag echt last van steken in mijn liezen, om en om steken ze en echt wat een rot gevoel is het.. Verder is de misselijkheid er in vlagen, mijn borsten daarentegen heb ik de hele dag niet gevoeld en nu beginnen ze toch weer beurs te voelen.. Ik schiet zo in de stress als de kwaaltjes minder lijken.. Dit was in december namelijk een symptoom dat het niet goed zat.. Het gevoel van niet goed zitten heb ik nu trouwens niet.. Voor nu zal ik mijn opgeblazen buik ook delen, het is op werk zo moeilijk te verbergen pfff
Jeetje wat kletsen jullie veel. Hier lijk ik ook wel al echt 20 weken zwanger... veel aangekomen tijdens MMM.... maar tis voor een goed doel... Wat een heftige verhalen hier zeg. Ik heb een Vroege Miskraam gehad en dat vond ik al verschrikkelijk. Ik hoop het nooit meer mee te hoeven maken. En jullie hopelijk ook niet ( meer ) Meiden die morgen een echo hebben heel veel succes Miekielief hopelijk is er nu een kloppen hartje te zien! Ik mag over een weekje...
Kraamzorg: wij hadden de Waarden en een top week gehad. Was ook een stagiar bij maar die deed alles wat de officiele kraamhulp ook deed maar dan met z'n 2en ik wil graag die kraamhulp weer want ze vertelde dat ze al 25 jaar in de kraamzorg zit en bv haar passie is om dat vrouwen goed aan te leren en dat heeft ze zeker goed gedaan Lees ook heftige verhalen hier jeetje zeg..ben niet de enige met 5 Sterretjes aan de hemel. ik ben nog steeds bang en onzeker dat het fout gaat maar we hadden een kloppend hartje en daar hou ik me aan vast. We zijn al verder als alle vorige keren. Enige keer dat k zover kwam was bij m'n zoontje. MMM hakt er ook nog eens aardig in dus hoop dat we het in december af mogen sluiten met een mooi wondertje Kwaaltjes: Komen en gaan hier. Borsten nog gevoelig en m'n maag is vervelend en m'n vermoeidheid en droge huid bah..maar merk wel verschil met m'n vorige zwangerschap want toen was k heeeeel onzeker en merk nu wel dat het minder is ZP is zown fijn forum en zoveel lieve meiden mogen leren kennen en dat voelt zo goed! Even je ei kwijt kunnen waar dat nu nog even niet kan en dat is zo fijn! Buikje: Lijkt wel 20 weken zwanger haha dus als de echo weer positief is dinsdag dan ga k voorbereidingen treffen om het bekend te maken rond de 10 weken
Idd we blijven positief! Effe wat anders ik ben helemaal blij. Ik heb een kinderwagen gekocht Bugaboo cameleon in jeans stof. Kan voor zowel een jongen als een meisje. Nieuwe model. Verder heb ik gister dekens besteld van baby's only kabel stof in taupe voor de reiswieg en de ledikant. Ook een aankleedkussen hoes van het zelfde en omslagdoek en mandje voor op de commode..... 😂😂😂 Kamertje gaan we ook in taupe kleur doen en witte meubels.... Wij willen niet weten wat het word. Bij de oudste wisten we het niet jongste wel en nu willen we het nier weten. Spannend
Ik zie trouwens wel op tegen jongens naam..... Onze oudste heet Déan ( spreek je uit als dee-an) De jongste heet Roïn Dus ik ben niet van de standaard namen die je vaak hoort. Zal nog wat worden....
Wat leuk!!! Lekker shoppen doet een vrouw goed! Ik ben ook helemaal gek op baby's only! Manlief wil het wel weten, van mij hoeft dat niet.. Al hoewel het wel praktischer is.. Hmm ga ik nog even over nadenken
Mooi omdenken! Lieve woorden, dankjewel! Ik voel me inderdaad heel gezegend. Soms slaat de angst me een beetje om het hart, maar ik heb er regelmatig ook wel veel vertrouwen in (nu weer iets meer!). Geen idee waarom het zo lang duurt trouwens, met dat bloedprikken! Ik kan vrijdag weer bellen - ze houden het gewoon spannend voor me denk ik. Babykamer: Ons huis heeft niet echt een logische babykamer. Vriend is nu wel een andere kamer aan het opknappen waar we de woonkamer van willen maken. Wij verhuizen dan misschien naar de huidige woonkamer, en de baby kan dan in de huidige slaapkamer. We zijn 2 jaar terug verhuisd naar een nogal oud huis, dus er moet nog wel wat gedaan worden. Geslacht: Wij willen het ook niet weten. Vind het juist wel leuk als het allemaal nog een verrassing blijft (+ worden we ook niet overladen met van die prinsessendingen als het een meisje wordt bijvoorbeeld, dat vind ik zo verschrikkelijk )
Ja ik twijfelde vind het spul van Koeka ook leuk! Maar de gevoerde dekens in taupe kleur hebben een grijze voering vind ik echt lelijk dus vandaar voor baby's only gegaan.
Hey dames! Wow er wordt al lekker veel gekletst!! Heb even heel wat pagina's moeten bijlezen! Tja het blijft iets raars zo weinig kwaaltjes. Beurse borsten nog steeds iedere dag verschillend. Nu weer pijnlijk wellicht morgen weer stuk minder. Verder af en toe met name 's avonds als ik in bed lig, een zeurende buikpijn. En ik zie al mooie buikjes voorbij komen! Bij mij is nog niks te zien, alhoewel ik wel het idee heb dat m'n broeken iets strakker zitten.. En wat heb ik heftige verhalen gelezen, jeetje meiden.. Wat vreselijk.. Ik duim voor jullie extra hard dat dit mooie gezonde plakbeebjes zijn Mamavand wat heerlijk dat je al bent wezen shoppen! Ik durf nog niet.. Maar zou het zo graag willen! Ik zou wel graag willen weten wat het geslacht wordt, maar vriendlief wil het absoluut niet weten. Dus dat wordt nog een discussiepuntje 😉
Wat heftig zeg als het zo laat fout gaat. Je hoort zoveel ellende. Het is echt een wonder als het allemaal goed gaat. Hier nog steeds niet echt kwaaltjes. Geen last van m'n borsten. Geen idee of ze wat gegroeid zijn, vind ze toch al veel te groot. M'n buik ook opgezwollen, maar leek toch al zwanger haha. Ben ook wel 15 kg te zwaar. Wilde eigenlijk gaan lijnen, maar dat moet nu maar een jaartje later. Wel koud en veel plassen. Weinig trek in dingen en af en toe wat steekjes. Heb de echo op 10 mei, dan ben ik 10,5 week zwanger. Duurt nog zo lang, vooral omdat het zo onzeker is allemaal. Maar moeten toch maar even afwachten. Ik wist het bij de 1e niet en bij de 2e wel. Nu wil ik het wel weer weten, maar zou ik het niet vertellen. Wat ik bij mijn dochter wel gedaan heb. Dus wel alles uni klaarzetten.