Ik heb een schimmelinfectie word echt gek van de jeuk had zelf al zalf gehaald naar dat hele niet morgen maar naar de huisarts.... Gênant 😬😬😬😬
Hallo allemaal, Mag ik me bij jullie aansluiten? Ik ben na een ivf/icsi traject zwanger van ons 2e kindje en ws uitgerekend rond 11 december. Hebben 4 mei onze eerste echo op de ivf poli en hopen dan natuurlijk dat er een mooi kloppend hartje te zien is. Als dat er is mag ik door naar de gewone verloskundige. Als hartje niet klopt dat blijven we bij ivf poli om vervolg te bespreken. Uiteraard ga ik van positieve uit en duim ik voor het kloppende hartje. Wij hebben overigens al een dochtertje van 2.5 jaar oud die ook via ivf/icsi gekomen is. Zo blij dat dat bestaat! Aangezien mijn vriend vrachtwagenchauffeur is en heel veel van huis, we dus een kindje hebben van 2.5 en ik daarnaast ook nog werk, zal ik niet dagelijks kunnen meeschrijven maar ik probeer wel geregeld te schrijven. Weet namelijk van mijn vorige zwangerschap hoe fijn zo'n groep is. Zit nu nog steeds met een aantal meiden van die periode in een app groep. Erg bijzonder! Heb trouwens toen ik net getest had meteen de kraamhulp gebeld die we tijdens de vorige kraamtijd hadden en was eigenlijk al te laat. Ze zat al vol in de week van 10 december. Omdat ze ook bij mijn zusjes heeft gekraamd, ze een beetje bij onze familie hoort en omdat dit onze 2e gaat worden, heeft ze ons toch ingepland. Zo blij! Mochten de andere dame en ik nou echt in dezelfde week bevallen dan gaat ze dubbelen en komt ze bij de een 6uur in de ochtend en bij de ander 6 uur in de middag. Als hier in de groep iemand zit die 10dec uitgerekend is en Veer kruithof heeft als kraamhulp, sorry ik ben degene die haar graag met jullie wil delen.....
Ben ik heel goed in haha! Hij is erg uniek en niet vaak gegeven aan een jongen en k hou niet van de oerhollandse namen etc
Goedemorgen allemaal! Hopelijk hebben jullie lekker geslapen! Ik slaap eindelijk weer wat beter, dus daar ben ik wel blij mee. Welkom prima, gefeliciteerd met je zwangerschap! Hier gisteravond heel erg buikpijn gehad. Maakte me wat zorgen, maar geen bloed dus ga er vanuit dat het niks ernstigs is. Vanochtend nogal misselijk wakker geworden (goed ding?), maar helaas nog steeds wat buikpijn. Omdat ik nog een test had heb ik die ook maar opgemaakt. Nu ook een knaller op een Action test. Jeej. Nu echt geen reden meer om nog een test aan te raken.
Kitsune ik heb dat ook gehad hoor dat ik een dag of twee behoorlijke buikpijn heb gehad! Hoort erbij denk ik!
Prima welkom hier en gefeliciteerd! Kitsune die buikpijn kan ook heel goed van je darmen komen hoor. Daar gebeurt nu natuurlijk ook van alles. Ik heb ook wat meer last van mijn buik en darmen.
Wij zijn ook van de aparte namen. Ons zoontje heet namelijk Daemon. (spreekt het uit als Damon op z'n engels)
Prima: gefeliciteerd en welkom ! ..(grappig trouwens, mijn man is ook vrachtwagenchauffeur en heb ook een dochtertje van 2,5 ) Buikpijn: misschien dat buikpijn ook met je stoelgang te maken kan hebben? Mijn meest duidelijkste symptoom van zwangerschappen is dat ik gelijk bijna geen stoelgang meer heb..en als het komt lijk ik net een konijn (en ik drink toch echt genoeg water haha) Namen: o ja jongensnamen vind ik ook zooo lastig..alhoewel de namen die ik leuk vindt zijn dan al door naasten familie bijvoorbeeld al gebruikt Babyspullen/geslacht: o koeka en baby's only zijn geweldig! Ik had voor mn dochter een mix aan spulletjes. Ik wacht nu eerst af wat het gaat worden en kijk dan wat ik eventueel er (nog) van gaat kopen. Ik wil het wel graag weten. Bij mn dochter hebben we met 16 weken een speciale pretecho laten doen hiervoor en vond het een fantastische ervaring( hebben er toen ook een dvd van gekregen met geluid, dus zo leuk om je reactie terug te zien/horen). Daarna kon ik gelijk mn kindje (prive) bij naam noemen en vond dat voor de band het net wat extra geven. We hadden het verder aan niemand vertelt, zodat het verder een verrassing was. Dit keer heb ik getwijfeld, want een verrassing is ook wel heel speciaal...maar denk dat ik me toch niet kan bedwingen
Nu ben ik wel Super nieuwsgierig!!! Wil je pvb sturen 😂😂😂😂🙈 wie weet inspiratie!
Welkom prima!! Leuke namen hoor, fijn alvast wat inspiratie☺️ Ik vind jongenskamer wel moeilijker dan meisjesnamen! Fijn dames we zijn allemaal aleer een dagje langer zwanger haha. Duurt zo lang tot die eerste echo! Vandaag zijn m'n borsten weer amper gevoelig, gister waren we juist wel weer gevoelig. Blijft toch apart dat geschommel!
Hallo allemaal, Ik zou me op aanraden van lieke ook graag willen aanmelden. Welke dag we uitgerekend zijn zou ik nog niet precies durven zeggen. Ik heb sinterklaas in mijn hoofd Wij zijn zwanger geworden na 2.5 jaar waarvan 1.5 mmm. Ik heb een dubbele baarmoeder en ik had een heel dubbel systeem (uterus didelphys). Eerst zijn we begonnen met eisprong kant bepaal echo's, daarna kijkoperatie en schot verwijderen, daarna iui en nu was het raak bij de eerste ivf. Volgende week donderdag hebben we de 7 weken echo, dat vinden we heel spannend. Zou het echt een keer zo zijn? Daarna wordt het spannend of we de 12 en 20 werken gaan halen en daarna hoe ver we gaan komen. De literatuur beschrijft maar een paar onderzoeken van didelphys en op hele kleine groepen, sommige cijfers zeggen 50% doodgeboorte. Ik ben heel erg benieuwd wat de dokters straks gaan zeggen en of ze überhaupt een idee hebben...
Wow Theeleut wat een verhaal weer! En ook voor de anderen die zich aangesloten hebben welkom! Als ik jullie verhalen soms zo allemaal hoor besef ik me steeds meer wat een groot wonder zwanger zijn wel niet is. En dat het niet voor elke vrouw zo maar vanzelfsprekend is. Mijn zusje zit ook al 1,5 jaar in de MMM haar man is onvruchtbaar. Afgelopen week heeft hij een Tese gedaan en er is toch genoeg gevonden voor 2 ICSI pogingen. Volgende week mag ze beginnen met de hormonen enzo. ik merk dat ik het nu best moeilijk vind om het te vertellen aan de familie en haar. Want ondanks dat ze blij zal zijn is het ook wel heel zuur... En ben ook bang dat mijn familie minder blij gaat zijn met mij omdat ze m'n zusje niet willen kwetsen. Of dat ze mij ms egoistisch vinden. Ook al ben ik jaren ouder dan mijn zusje. Stom hé? Dat belemmert mij nu wel het van de daken te schreeuwen...
Welkom en gefeliciteerd Prima en Theeleut! Theeleut: Ik heb op Instagram contact met een meisje die ook een dubbele baarmoeder heeft, ze woont in Libanon geloof ik, ze ging mij allemaal dingen vragen over IUI dus ik volg haar nu, zij gaat binnenkort ook met IVF starten omdat IUI voor hen ook niet lijkt te werken. Heftig hoor, ik kende die cijfers niet die je noemt, erg spannende tijd ga je dus tegemoet! Geslacht: Ik wil wel weten of het een jongen of meisje wordt, m'n dochter heeft alle wieg dekentjes ed in het paars en lila, dus als het een jongen wordt ga ik alles petrol kleurig doen (er zit 1 mint groene muur in de babykamer en dat wil ik zo houden). Ik houd niet van uniseks kleertjes, maar ook niet van roze en rokjes ik ben heel benieuwd of ik de berg kleertjes van m'n dochter nog een keer kan gebruiken of dat ik weer mag shoppen
Geslacht & namen: Wij willen het zeker weer weten . Weten voor een jongetje al wat de naam wordt (maar tweede naam nog niet) en voor een meisje twijfelen we tussen twee namen (hebben dus twee setjes namen) ^^. Er is zoveel leuks voor meisjes. Voor een jongen vinden we gewoon nog maar 1 naam leuk . De leukste naam heeft onze zoon al xD. Kan niks tegen op voor ons . Wij zijn iig niet van de Nederlandse namen . Prima: welkom en gefeliciteerd!! Kwaaltjes: Het is hier wel duidelijk dat ik last heb van avond&ochtendmisselijkheid. Maar nog niet dat ik moet overgeven. Babyspullen: Oh, dat durf ik ook nog niet . Wij zijn laatst wel naar babydump gegaan om in het sfeertje te komen, maar iets kopen dat doen we na de echo pas. En waarschijnlijk pas echt na de geslachtsbepaling. Theeleut: Wow, bijzonder!! Gefeliciteerd en welkom. Als die cijfers kloppen hoop ik dat jullie bij de goede kant zitten. Ik heb er nog nooit van gehoord. Hou je ons op de hoogte van alles?