1 t/m 15 december 2016

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door 4dogs82, 23 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Ik heb bij m'n jongste echt helder rood bloed verloren! Dus niet gelijk in paniek raken.

2. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    Die steken heb ik idd ook. En had ik ook bij zwangerschap van mijn zoontje :). Vooral bij snelle bewegingen en niezen idd.

Heel naar die onzekerheden allemaal. Hopelijk bij iedereen goed nieuws!

3. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Kijk mrd
    Ik ben nu 5 weken en 3 dagen. Maar m'n buik is enorm. En die stekende pijn heb ik ook steeds. En hier is het er echt maar 1 want ze zag maar 1 vruchtzak.....dus die liezen pijn wil niet per definitie op een tweeling wijzen. Ik denk dat je dit bij een 2 of volgende zwangerschaps toch al sneller hebt. Want ik goei nu ook meer als bij de jongste.
    Ik ben 1,62 en 50 kg dus normaal redelijk plat. Na m'n twee jongens niet helemaal strak meer 🙈🙈

4. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Die steekjes kunnen ook zijn van het verplaatsen van alles wat er in de buik zit. Je baarmoeder is ruimte aan het maken en daardoor verschuiven een aantal dingen. Ik merk ook dat ik meer moeite krijg met mijn broeken. Ze kunnen dicht maaar als ik zit dan is het echt niet fijn meer. Elastiekje werkt nog wel. Hoop wel dat ik voorlopig nog geen zwangerschaps broeken aan hoef. Want anders zullen ze het snel zien.

5. Strandbal87

Strandbal87 Actief lid

13 apr 2015
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo! Aardig buikje al mamavand. Jullie kunnen het vast niet tot 12 weken stil houden. Hier ook al een flinke bolling. Heb toevallig vandaag wijde shirts van mn collega geleend. Ze sprak me gisteren op het werk aan: "Strandbal, dit jurkje gaat echt niet meer nu, je verraadt jezelf". Toen ik vertelde dat al mn wijde opties in de was zaten, bood ze aan dat ik wat dingen van haar mocht lenen. Super lief!

@bloedverlies: ik heb bij mijn zoontje 2 maal flink bloedverlies gehad, rood en dagenlang. Net een menstruatie. Achteraf gezien ook precies op de momenten dat ik normaal ongesteld zou zijn. Volgens mn vk komt het vaker voor dat je baarmoeder toch een schoonmaak wilt houden. Met echo's konden ze ook geen oorzaak vinden. Toch snap ik je onrust heel goed hoor. Ik zou het er ook niet op hebben.

@namen: meisjesnaam zal wel lukken. Ik heb de shortlist van bij zoontje nog. Daar staan 5 namen op die ik allen even prachtig vind en 3 er van vindt mn man ook erg leuk. Jongensnamen daarentegen! Man is van de standaard namen en moet lachen om mijn originele verzinsels. Toen we bij zoontje hoorden dat het een jongen was, hebben we beide lijstjes van tafel geveegd en zijn we samen gaan brainstormen. Uiteindelijk opperde ik zoons naam en dat was (en is!) hem meteen helemaal. Bij een tweede jongen zal het vast weer zo gaan. Durf er nu nog niet zo over na te denken.

Elke dag trap ik er weer in hahaha. Overdag onzeker vanwege het ontbreken van kwalen en s avonds K.O. op de bank. Begin nu wel heel erg uit te kijken naar de echo. Ik ben er aan toe.

6. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

31 jul 2013
    1.225
    1.262
    113
    Nou we weten een hoop meer, maar nog geen duidelijkheid. Ik blijk een cyste te hebben buiten m'n baarmoeder, die voor m'n baarmoeder ligt, dus op de inwendige echo was m'n baarmoeder niet goed te zien. Cyste is 5x5cm. Overlegd met ge gynaecoloog, maar zo lang ik geen klachten heb hoeven we daar niets aan te doen. Bij de uitwendige echo was een zwangerschapsring te zien, met hoogstwaarschijnlijk ook een knipperlichtje. Maar omdat het uitwendig moest was het lastig te zien (maar we zagen het allebei). In de baarmoeder was alleen ook nog een hematoom te zien, wat dus het bloedverlies kan verklaren. Nu dus afwachten hoe het zich ontwikkelt, maar voor nu mag ik 3 mei weer voor een echo. Zo gauw er iets verandert moet ik bellen. Heb nog steeds geen kramp en alleen met afvegen een beetje oud bloedverlies...

7. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Oh gelukkig.... Niks ernstigs.... Ik heb ook een cyste zeiden ze gister van 2-4 cm..... Zolang je geen krampen hebt hoop houden!! En een knipperlicht is een heel goed teken. Lekker slapen en probeer rustig te blijven hoe moeilijk ook. 😘

8. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    Jeetje, Yaisa! Maar ik ben wel heel blij voor je dat het niet fout af hoeft te lopen. Nu hopen op goed nieuws 3 mei. (En dat het bloeden snel mag stoppen)

9. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

31 jul 2013
    1.225
    1.262
    113
    Natuurlijk zit ik te Googlen en vind op internet dat je bij een hematoom in je baarmoeder rust moet houden. Maar dat schijnt dan vooral te zijn als je echt veel bloed verliest (lees over helderrood verlies, hele plassen die langs je benen lopen) en dat is hier gelukkig nog niet het geval. Ga ook stoppen met dingen op internet zoeken, maar denk dat ik morgen toch even de vk bel om te vragen hoe dat zit met rust (want door het vele bloedverlies zou het vruchtje mee kunnen komen ofzo)...

10. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Gelukkig nix ergs maar snap zeker je bezorgdheid hoor en hopelijk gaat dit gewoon goed! :)

11. Desstiiny

Desstiiny Fanatiek lid

20 mrt 2012
    1.156
    99
    48
    Yaisa: wat fijn dat het in ieder geval goed lijkt te gaan met de kleine! Je moet niet gelijk teveel in paniek raken over de cyste, bloedingen en wat het gevolg daarvan kan zijn.MAAR houd je lichaam wel in de gaten. Mocht je door (te zware) lichamelijke inspanning weer gaan vloeien (en het wordt erger) trek dan wel gelijk aan de bel. Ik heb namelijk toevallig in een fb groep gelezen dat iemand dit ook bleek te hebben en waar het hierdoor weer bloedingen waren en die kreeg daarna strikte bed regels tot 12 weken....nogmaals niet om je bang te maken, maar wees gewoon alert op je lichaam.

12. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    @yaisa: toch wat positief nieuws. Fijn. Wel voorlopig nog in onzekerheid dus door het hematoom en de cyste. Hopelijk stopt het bruinverlies snel

@mamavd wow dat is al een best buikje. Dat wordt lastig camoufleren.

@missreddragon: pfff spannend hoor. Ik kan me voorstellen dat het niet goed voelt dat opeens die misselijkheid weg is of zo. Het steeds donker wordende bruinverlies daar zou ik ook de kriebels vn krijgen. Hopelijk is alles goed.

13. Strandbal87

Strandbal87 Actief lid

13 apr 2015
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    yaisa gelukkig voor nu gerust gesteld. Ik zou dat van rust houden nog even goed navragen. Wellicht sowieso wel een fijn idee om de vk nu nog even te spreken, nu het nieuws een beetje geland is.

MRD pfff ik begrijp jouw spanning ook heel goed. Wat een hoop mensen in onzekerheid hier in ons groepje zeg! Hopelijk stopt het bruinverlies snel.

14. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Yaisa idd maar beter niet meer Google...... Schiet je niks mee op... Word je alleen maar onrustiger van. Zelf je lichaam goed in de gaten houden e merk je dat je meer bloed gaat verliezen dan aan de bel trekken.... En jezelf goed on acht nemen

15. Desstiiny

Desstiiny Fanatiek lid

20 mrt 2012
    1.156
    99
    48
    Missreddragon: hopelijk valt het voor jou ook allemaal mee en is de bloeding ook iets 'onschuldigs'. Als ik het zo lees is het dus nog niet helderrood, wie weet blijft het daarbij en stopt het weer spoedig.

Dat vind ik nou ook Strandbal87, er zijn hoop meiden die hier te maken hebben met bloedingen en onzekerheden:(.

Mamavand: zo wat een mooie buik heb je al! Dat zal niet lang meer verzwegen kunnen worden:p

16. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

31 jul 2013
    1.225
    1.262
    113
    Thnx voor jullie reacties en medeleven!
    Hier nog niet echt verandering. Geen krampen en ik heb eigenlijk sinds gisteravond geen (oud)bloed meer gezien. Natuurlijk wel beroerd geslapen want er gaat vanalles door je heen. De komende weken zijn zo ontzettend onzeker. Ik ga gewoon goed naar m'n lijf luisteren en als ik het niet vertrouw trek ik meteen aan de bel.

17. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Goedzo meid.... En als je goed op je lijf let kont het vast goed..... Ik heb nu ook steeds minder kwaaltjes..... Ik had afgelopen week nog een afweer van bepaald eten.... Maar gister avond wel weer aardig gegeten. M'n borsten doen niets meer pijn. En ook dat maakt mij enorm onzeker... Het liefst ging ik weer een cb doen om te kijken of hij 3+ aangeeft.... Maar ik doe het maar niet.... Denk ik... Word er alsmaar onzeker van die eerste weken zijn gewoon echt niet leuk.

18. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Ik heb toch getest en nog steeds 2/3 vorige week vrijdag al 2/3 begin me toch af te vragen of dit wel goed is! 😔 Ook omdat ik nagenoeg geen klachten meer heb. Ik heb hem open gebroken en is naar mijn mening zelfs iets lichter

19. lin1989

lin1989 Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.215
    181
    63
    Meiden hoe kom je aan evt medicatie? Maandag heb ik n echo. En ben nu al n week beroerd. Ontbijten gaat maar alles daarna krijg ik met moeite iets binnen. Gisterenavond geen avond gegeten. Niet verwacht dat je je zo ziek kan voelen zeg!

20. theeleut55

theeleut55 Bekend lid

15 jul 2014
    854
    133
    43
    Mamavand, hier ook vorige week een meer zwanger gevoel dan deze week. Misselijkheid is helemaal weg en goede neus en voorkeur voor scherp eten ook. Wel nog gevoelige borsten en een gevoelig vochtig gebeuren onderin. Ik weet ook niet wat ik ervan moet denken, geen bloed is goed en afwachten tot echo donderdag.

Deel Deze Pagina