@dames met kloppende hartjes, gefeliciteerd. Ik wil ook zooo graag weten of het hartje klopt. Nog 4 weken wachten Ben echt de laatste met een eerste echo... Ik ben zo bang dat er iets mis of mis gaat. Vorige zwangerschap had ik met 7 weken een echo omdat ik dus in het ziekenhuis kwam en het voelt nu echt als een lange tijd voordat ik een echo krijg. Ik had 2 dagen geleden geen bruinverlies meer en helaas was het gisteren weer terug gekomen. Zou het ook door stress kunnen komen? Ik zou namelijk op therapeutische basis weer aan het werk gaan, nou ik heb een weekje hulp gehad waar ik eigenlijk weinig aan had. En sinds deze week ben ik dus weer volledig alleen aan het werk. (want ze hebben blijkbaar geen invallers meer) En heb dus ook al bijna een week lang weer last van mijn rug. Misselijkheid: Het braken is bij mij na het gebruik van de emesafene en tijdens de ochtend en avond maaltijd een gember capsule gestopt. Ik ben nog wel ontzettend misselijk en kan bepaalde geuren (vooral parfums) niet meer verdragen. Ook de luier verschonen als mijn zoontje gepoept heeft in de luier is drama op dit moment. Loop dan gewoon echt te kokhalzen. Maar dat heb ik soms ook wanneer ik zelf mijn grote boodschap op het toilet doe. Voor de rest qua eten of drinken heb ik nog nergens afkeer op. Ik heb wel dat ik ontzettend veel brood met kaas en sambal eet. (en dan de scherpste sambal die in de winkel te krijgen is) En verder veel frisse lucht doet ook wonderen. Voor de rest het werken valt mij enorm zwaar voor mijn rug, en ben ook sterk vermoeid. Maar nog een paar dagen en dan hoef ik maar halve dagen te werken Dan hebben de scholen 2 weken vakantie en ik dus 2 weken 's middags geen werk. Nu alles ook zo snel is gegaan moeten we ook de achtertuin aan gaan pakken nu. De vijver moet een hek omheen worden gezet, gras gezaaid, terras opnieuw betegeld en de veranda moet klaargemaakt worden. (daar gaat ons vakantiegeld )
Fijn Theeleut! Hier beginnen de steken langzamerhand ondraaglijk te worden. Zometeen spoed echo bij vk om bbz uit te sluiten. :/
Ook wij hebben een prachtig mooi kloppend hartje❤ Termijn is 7 weken en 1 dag qua meting dus allemaal netje. We zijn enorm blij 😍
Kitsune, succes! GEFELICITEERD met de goede echo's. Ik ben nu thuis om mezelf even op te frissen en dan is het onze beurt. Ik ga dood van de zenuwen.
Theeleut & Marcella: Fijn dat jullie echo ook goed waren. Gefeliciteerd hoor! Strandbal: Nog even volhouden meid, je bent bijna aan de beurt! Kitsune: o wat naar dat je steken ineens zo heftig zijn geworden. Hopelijk is het allemaal onschuldig, succes met de echo!
YES! Ook achter mijn naam mag een hartje! de echoscopiste nam echt de tijd voor me. Ik heb het kindje van alle kanten mogen bewonderen: (het begin van) armpjes en beentjes, een stevig kloppend hartje met functionerende hartklepjes, ruggengraat en zelfs een navelstreng waar je dmv de kleuren blauw en rood zuurstofarm en zuurstofrijk bloed kon zien. De rest van mijn baarmoeder ziet er rustig uit. Met andere woorden: garanties kunnen er niet gegeven worden, maar voor nu de optimale echo voor dit termijn. Bij de meting kwam ik zelfs al op 8.3 uit. Al is deze nu nog niet precies genoeg en slechts een gok. Dit zou wel betekenen dat ik op 29 november uitgerekend ben... ik hoop dat ik hier mee mag blijven schrijven want ik voel me hier ontzettend thuis en ben erg begaan met al jullie verhalen. Laat me voorlopig ook nog maar op 2 dec staan hoor, passen we na de termijnecho wel aan eventueel. Ik mag op 2 mei weer terug komen voor een echo en als het aan de echoscopiste ligt, rond de 12 weken lekker nog een keer. Maar dat moet ik maandag even met de vk bespreken. Voor nu verbaast het mijzelf hoe blij en opgelucht ik ben. Ik weet natuurlijk als geen ander dat er nog van alles kan gebeuren. Maar het is nu goed en ga nu dan ook maar genieten! Dan zien we bij de volgende echo weer wel verder. Ik ga een echofoto toevoegen, maar mijn mobiel draait de foto's steeds alle kanten op behalve de goede . Voor de beeldvorming: de kant met het zwarte vlekje is het hoofdje.
Super fijn nieuws Strandbal en Marcella. En wat een mooie foto ook! Super gaaf. Hier ook redelijk goed nieuws. Geen bbz, waar de vk een beetje bang voor was, maar gewoon netjes op z'n plaats. Mijn baarmoeder ligt helemaal links in mijn buik op een hele rare plaats, dus daarom waarschijnlijk die pijn. Schijnt geen problemen te geven verder, dus daar hou ik me maar aan vast. Hartje klopte ook al (dus hier kan ook een hartje achter mijn naam!! ), maar wel heel langzaam. Waarschijnlijk ben ik iets korter zwanger dan ik dacht, zo rond de 5.4 ofzo. Eigenlijk moet ik hier de groep uit, maar als het kan vind ik het ook wel gezellig om te blijven. Misschien hier de termijnecho ook maar afwachten. Voor nu in ieder geval gerustgesteld, hoera!
Fijn dat het toch voor nu goed nieuws is Kitsune! Is het net zo iets als een naar achter gekantelde baarmoeder? Dat heb ik namelijk. Als je baarmoeder groeit gaat hij wel goed staan denk ik, die van vrouwen waarbij hij normaal zit (=naar voren gekanteld), gaat ook naar achter zodra de baarmoeder groeit. Iedereen moet gewoon lekker hier in de groep blijven hoor de 1 bevalt 3 weken te vroeg, de ander 2 weken te laat, dus uiteindelijk weet je toch niet of je precies in deze 2 weken bevalt Straks plakken we er gewoon wat datums voor en achter
Strandbal: o super fijn zeg dat ze rustig de tijd ervoor nam. Je hebt een hele duidelijke echo, je ziet heel goed dat het kinnetje nog zeg maar op de borst ligt wat bij dit termijn ook te zien nog is op 'plaatjes' . Kitsune: gelukkig dat het goed gaat met de kleine en er geen sprake is van een bbz. ..en ach het termijn is zo lastig te meten in dit stadia, wie weet word je de volgende keer weer 2 dagen vooruit gezet..dus blijf gewoon lekker hier kletsen en dat geldt ook natuurlijk voor Strandbal
Geweldig meiden de kloppende hartjes!! Ben heel blij voor jullie! Lekker van genieten! Ik tel de dagen af hier..