1 t/m 15 december 2016

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door 4dogs82, 23 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. umm

umm Bekend lid

29 dec 2013
    544
    1
    18
    NULL
    NULL
    Lieke mooie echo zeg! Helemaal top

Liets veel succes zo met de echo

Kitsune zou me niet te druk maken dat trekt vast allemaal bij. En Google zou afgeschaft moeten worden voor zwangeren en zieken. Je komt altijd bij ergste uit hhhh
    Hoop op een prachtig plakbeebje

2. Desstiiny

Desstiiny Fanatiek lid

20 mrt 2012
    1.156
    99
    48
    Kitsune: heerlijk op wintersport *jaloers hihi*, alhoewel het voor jou niet echt positief klinkt. Hopelijk kan je er toch een beetje van genieten? Welk land zit je?
    Enneh inderdaad geen google meer raadplegen hoor, krijg je alleen maar een onzeker gevoel over en die artikelen zeggen niets over jouw zwangerschap.

Combinatietest: bij onze dochter hadden we het toen wel gedaan, omdat het kindje daarvoor een hele verdikte nekplooi had. De combitest was bij onze dochter in orde, maar heb me toen wel afgevraagd wat als dit niet zo was? Wat dan?

Daarom zou ik er nu niet meer voor gaan, maar dat heeft puur te maken omdat we ons er nu wat meer in verdiept hebben en ons afvroegen: 'wat als er afwijkende waarde worden gevonden, ga je dan voor verder onderzoek (met evt. risico wat betreft mk)? 'Wat is de meerwaarde voor ons als we sowieso al besloten hebben om een zwangerschap niet af te breken?'...we zouden het dan puur doen om er op voorbereid te zijn, maar denk dat als het echt niet ok is je dat ook nog met een 20 weken echo kan achterhalen....
    Maar goed het is natuurlijk voor ieder een andere situatie met misschien andere beweeg redenen, het is denk waar je jezelf het beste bij voelt :).
    Ik ben wel benieuwd: om welke reden zouden jullie het wel doen?

3. MissRedDragon

MissRedDragon Fanatiek lid

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    Ik zou direct aan de huisarts medicatie tegen de misselijkheid en het spugen vragen. Bij mij begon het ook zo ineens uit het niets en met 3x daags emesafene kan ik nu redelijk wat doen in huis en op het werk. Ben voor de 2e x hg mama en weet dat dat spugen niet leuk is.

4. MissRedDragon

MissRedDragon Fanatiek lid

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    Nou hier gaat de slechtste moeder van het jaar award naar mij 😭 Let ff een paar sec niet op ons zoontje die op de bank naar mij ligt te spelen met mijn telefoon kukelt hij head first de bank af. Meteen flink schreeuwen en huilen 😢 hij een dikke bloedneus en bult op het voorhoofd en mama helemaal in paniek want de bloedneus stopte maar niet. Uiteindelijk wel gestopt maar voel mij zo schuldig. Hij lag naast mij.... Nu nog meer buikpijn dan toen ik uit bed kwam, en ook ineens enorme steken in de buik er bij gekregen.

5. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Nee wij doen hem niet. Ik heb al zoveel gehoord dat het fout ging en mensen een hoge percentage kregen op een kindje wat niet goed zou zijn en achteraf bleek er niks aan d ehand. En de vk zei zelf het is een kans berekening het is geen ja of nee! Dus wij willen het niet!

6. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Oef MRD! Ik zou ook in de stress schieten, ben echt panisch met dat soort dingen :$
    Gelukkig is m'n dochter nog nooit ergens van af gevallen, maar dat zal heus eens gebeuren, thats life :)

Desstiny, combinatietest doen wij omdat ik zo veel mogelijk een gehandicapt kindje wil uitsluiten. Met de 20w echo zien ze niet altijd alles en een zwangerschap afbreken is altijd zwaar en heftig, maar met 14w/16w anders dan met 22weken (je moet altijd extra weken verwerking/bedenktijd mee rekenen).
    Ze doen tegenwoordig een NIPT test als er uit de meting blijkt dat je een verhoogt risico hebt, dat is zonder risico, pas als daar een grote kans uit komt krijg je een vruchtwaterpunctie (risico op mk). Ik denk indd dat als je het alleen wil weten om je voor te bereiden, het niet zo gauw moet doen. Als je een gehandicapt kindje echt niet wil, dan wel.. Ook zijn er afwijkingen waarbij een kindje dat je wel geboren laat worden een hele zware tijd heeft en uiteindelijk toch sterft, maar dat vind ik ook, dat iedereen dat voor zichzelf moet beslissen.. Het is een moeilijke kwestie.

7. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Combinatietest: bij ons zoontje niet gedaan maar geen idee wat ML wil. Krijg genoeg echo's en daar is al genoeg op te zien.

Vanochtend voor 't eerst gespuugd..heb te hard gejuicht helaas blegh :(

8. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Dogs ik denk dat dat voor ieder persoonlijk is. Een zwangerschap met 14 weken aanbreken is onmogelijk aangezien je met 13 weken de combi test krijgt uitslag is er niet direct en dan zijn noodzakelijke verdere onderzoeken eerst genoodzaakt voor se zwangerschap afgebroken zou worden.... Dan ga je zo richting de 16 weken voor mij is een zwangerschap in welk stadia dan ook niet te evenaren om af te breken. Wij staat er verder het zelfde in als destinny. Ik laat m'n kindje niet weg halen. En ik ben tegen abortus........ Ook als het een kindje betreft wat down of andere afwijkingen zou hebben..... Dus ik denk dat her een hele persoonlijke kwestie is... Wat voor de ene gewoon not done is is het voor een ander misschien overweging waard als een kindje niet helemaal gezond blijkt!

9. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Het is idd een hele moeilijke kwestie..... 😊

10. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Even over leukere dingen zijn er al meiden die wat gekocht hebben?
    Ik heb afgelopen weekend een commode gekocht 😬 Ledikantje heb ik nog. E. Van m'n schoonzus een badje met standaard gekregen en klamboe voor boven het bedje.... Ik heb al dekens gekocht van baby's only. En vrijdag twee rompertjes met i love mama en i love papa...

11. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Mrd geloof me je bent geen slechte moeder dat overkomt elke ouder wel een keer hoor!!!! Je hebt het niet met opzet gedaan. Dan zou je een slechte moeder zijn 😜 Je kleine lekker knuffelen en dan is die het zo weer vergeten hoor😘

12. Lientje1985

Lientje1985 Bekend lid

18 apr 2016
    789
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    Limburg
    Daar zijn we weer :)
    Wat vond ik het spannend ... eerst die hele vragenlijst en ik wou maar echoooo ! (ongeduldig typje ik :D )

Deze vk kon helaas niet de termijn opmeten, haar collega's wel, maar die waren niet aanwezig, maar ik was allang blij dat ik weer even kon kijken !

Scherm aan en zoeken maar ... spanning :)
    Maar daar zag ik kleintje .. wat een "stuk" gegroeid :D !
    Ik zag alleen het hartje niet, dus ik zei al in paniek dat het niet goed was, want ik zag het hartje niet en vorige keer zag ik t heel duidelijk !
    Zij zag het wel heel duidelijk kloppen, gelukkig , probeerde me t aan te wijzen, maar ik word niet alleen vergeetachtig, maar ook slechtziend denk ik ;)
    Zag wel iets knipperen, maar stuk minder goed als vorige x .. laten we t maar op de apparatuur houden .

Al met al gewoon gerustgesteld en weer op mijn babywolk <3
    Nu langs de family om de selfie van ons model te showen :D

Bekijk bijlage 499296

13. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Mamavand, wij hebben een nieuw badje gekocht, er kwamen kleine scheurtjes is de oude, die is nu 5jaar oud, die had ik van mijn zusje gekregen. Voor mijn dochter had het nog wel even gekund, we gaan toch meestal douchen, maar nu wilde ik wel een nieuwe. Wel dezelfde gekocht, want ik vond het een super fijn badje, die van Bébé Jou met ingebouwde thermometer in de badstop.
    Ook willen we volgende maand vast een 2e ledikant kopen, ik zie er namelijk best tegenop om m'n dochter op haar eigen kamer te leggen, we hebben er straks toch 2 nodig, dus stel ze gaat steeds huilen op d'r eigen kamer, kan ik haar de rest vd nacht toch op onze kamer leggen :)
    Kleding koop ik nog niet, m'n dochter heeft zoooveel, dus als het een meisje wordt koop ik hoogstens een "1e setje".

14. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Wat fijn Lientje!!
    Bij zo'n vroege echo is dat hartje/knipperlichtje echt 1/3 van het hele lijfje, nu is het gewoon een klein vlekje in de borstkas, waarschijnlijk zag je het daardoor niet goed ;)

Veel plezier met showen!!

15. Lientje1985

Lientje1985 Bekend lid

18 apr 2016
    789
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    Limburg
    Ah zal dat t geweest zijn ... dikke paniek voor niks :)
    Thanks for explaining ;)

16. Strandbal87

Strandbal87 Actief lid

13 apr 2015
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    mrd niet schuldig voelen! Ons zoontje is eens van ons bed afgekukeld toen hij bij mij lag terwijl man douchte. Gebeurt in een split second! Hopelijk ben je al een beetje vd schrik bekomen.

combinatietest bij zoon niet gedaan. Vandaag wel het foldertje meegenomen om nog eens goed te bespreken. Ik denk nog steeds van niet. Maar na mn miskramen lijkt alles opeens zoveel minder vanzelf sprekend, wat mij een beetje aan het twijfelen maakt.

lientje fijn! Groot gelijk dat je die kleine knapperd gaat showen.

spullen kopen ik heb laatst een neutraal pakje gekocht. Gewoon om naar de baby uit te spreken dat ik er vertrouwen in heb. Verder weinig nodig. Wellicht meerijdplankje voor zoon. Mocht het een meisje zijn, dan ga ik los met kleertjes haha. Maar net zo lief haal ik al die mooie kleertjes van zoon weer naar beneden hoor! Tzt komt er sowieso wel een nieuw eerste pakje en ik wil eigenlijk een nieuwe draagdoek speciaal voor deze baby kopen, maar daar moet ik man nog even van overtuigen, ik heb namelijk al een hele stash haha.

intake verloskundige was fijn. Ze kennen mij en mn achtergrond al dus we hebben het vooral over mijn onzekerheid gehad. Ik mag met 12 weken nog een echo, zij zorgen dat deze vergoed gaat worden. En daarna mag ik zolang ik dat wil en nodig vind om de week naar het hartje komen luisteren en wanneer ik tussendoor onzeker ben ff bellen en langskomen voor een extra keer. Ook besproken dat ik een uitgebreide 20 wk echo ga krijgen. Dit ivm een aandoening "ver weg" in de familie die niet erfelijk is voor zover bekend. Daarom bij zoon niet gehad, maar de richtlijnen zijn nu veranderd. Better safe than sorry. En nogmaals besproken dat de bevalling bij zoon zo snel ging, dat ik straks bij het eerste teken METEEN moet bellen, helemaal als ik het ziekenhuis wil halen. Een tweede bevalling gaat namelijk doorgaans nog sneller. Ik vertelde dat ik dacht dat mn baarmoeder al boven het schaambot zat, dus hebben even gevoeld en dat klopt. Net een vinger erboven nu.

17. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Wow wat een pagina's zijn er opeens bijgekomen.

Ik kan het niet allemaal meer bolgen/opbrangen om te reageren. Hier is de HG ook fors aanwezig. Baal er zo van :(. Ik mag vanmiddag andere medicatie ophalen bij de apotheek (primperan volgens mij). Hopelijk werkt dat beter dan de emesafene.

@rmd niet schudig voelen. Een ongelukje zit in zo'n klein hoekje.
    @echos's wat een prachtige plaatjes zie ik weer voorbij komen
    @google: gewoon niet doen dames. Je maakt jezelf helemaal gek.
    @werk: ik probeer nog de vier uurtjes te werken, maar merk dat het eigenlijk niet meer gaat. We wachten nog even af met de nieuwe medicatie.
    @vombinatietest: hier gaan we het niet doe
    @aankopen: nog niets, vind het knap van mezelf haha

18. prima

prima Bekend lid

13 jan 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    De zwangerschapshormonen stormen door dit topic heen. Leuk om te lezen dat de dingen die ik ervaar Ook bij jullie voorkomen. Heb soms de neiging om tegen mijn vriend te roepen "lees maar, het is heel normaal dat ik zo moe ben of ineens chagerijnig". :) hij zit Nog niet zo in de flow van het zwanger zijn volgens mij en baalt gewoon van het feit dat ik steeds zwak ziek en misselijk ben. Nog 1.5 week en dan heb ik de echo. Vriend is daar niet bij ivm zijn werk maar mijn moeder gaat wel mee. Ben benieuwd en kan niet wachten...

19. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    echo's wauw mooie echo's dames

Overgeven ik bel morgen idd effe de huisarts ik had het bij jelmer ook toen hielp het even maar helaas blijft de kans groot dat ik veel moet spugen ivm mijn slechte darmen en daarvoor mag ik mij med niet tijdens de zwangerschap. Vandaag voel ik me wel misselijk maar wel iets beter.

Combinatie test wij doen die niet.

Aankopen hier 2 neurale pakjes gekocht meer niet wachten tot we het geslacht weten. Heb wel jelmer zijn kleren uitgezocht zaten toch ook nog wat neutrale kleren bij :) verdr niet veel aan zijn kleren omdat het andere seizoenen zijn .

20. Desstiiny

Desstiiny Fanatiek lid

20 mrt 2012
    1.156
    99
    48
    MRD: o wat zal je daar geschrokken van zijn, maar er is denk ik geeneen kindje die nooit is gevallen, dus wees niet te streng naar jezelf toe hoor.
    Mijn dochtertje zat vorige week nog klem met haar vingertjes in de schuifdeur van een lift (bij een woonstore) toen deze open ging en ik net op dat moment mn autosleutels zocht in mn tas..kreeg gelijk een adrenaline kick van de schrik..gelukkig kon ik haar vingertjes ertussenuit krijgen en was er verder niets gebroken ofzo, maar man je schrikt je een hoedje!

Lientje: super echo!! Zo te zien loop je prima op schema betreft je termijn en van dat hartje klopt helemaal wat 4dogs82 al uitlegde :)!

Mamavand: o leuk dat je dat al bent wezen shoppen....welke deken heb je van babys only? (Zo leuk!)
    Hier nog niks gekocht...wel weer aangemeld voor de babyboxen/tijdschriften die je gratis kan krijgen :).

Strandbal: fijn dat je intake zo goed is verlopen en dat je met de 12 weken ook nog een echo mag en evt. hartje komen luisteren!...en woww zit je baarmoeder al boven je schaambot?? Wist niet dat het al zo vlug kon bij een 2e!
    Hoe is nu je buik verder dan :)?

Anneliesje: o balen zeg dat de medicatie niet werkt. Hopelijk doet de primeran meer (zetpillen?) Voor je!

Deel Deze Pagina