Zelf ook nooit voor doppler gekozen omdat ik ook had vernomen dat niet zo goed/fijn is voor de kleine.
Wat leuk dat sommigen al wat gekocht hebben voor de baby. Ik durf nog niet zo goed. Wil in ieder geval wachten tot ik 9 mei de echo heb. Bij mijn zoon heb ik ook pas wat later wat gekocht. Doppler: ga ik niet aanschaffen. Ben erg bang dat als ik het hartje niet kan vinden, ik in paniek schiet. Ook heb ik gehoord dat het niet heel goed voor de baby is, maar weet niet of dat klopt. Kraamzorg; ga ik aanvragen na de termijnecho. Ik reageer via mijn mobiel en vind inhoudelijk reageren dan wat lastig. Heb nu lekker 2 weken vakantie, hoop dan wat meer te reageren. Vandaag gelukkig geen bloedverlies meer gehad. Ben verder erg moe.
@Lientje, mooie echo hoor!! Geweldig om het te zien. Kan je weer even ontspannen. @mrd, dat gebeurd ons allemaal wel eens hoor, ook al let je nog zo goed op. Ik heb een trappetje in mijn woonkamer. Mijn dochter was iets van 3 weken oud en zat in het wippertje wel een stuk bij het trappetje vandaan. Ik ben even de kamer uitgelopen en toen ik terugkwam had mijn zoontje het wippertje omgegooid en vlak naast het trappetje. Ben mij helemaal rot geschrokken, gelukkig was er niets aan de hand. Zo ook mijn zoontje een keer zonder bandjes dieper in het zwembad bij een vakantiehuis gegaan, mijn schoonmoeder had ze even afgedaan met eten. Gelukkig zaten we er bij en sprong mijn zwager er meteen in. Dan denk je hoe kan dit gebeuren, zo stom. @kwaaltjes, nou die zijn hier toch echt wel gekomen. Ben zo moe en ook misselijk de hele dag. Gelukkig niet zo erg als bij mijn zwangerschap van mijn zoontje, maar met de zorg voor kinderen en veelal zonder man toch nog behoorlijk pittig. Moet vrijdag werken en daar zie ik wel tegenop. Ik zit de halve dag te boeren:x Gelukkig zit ik met mijn broertje op de kamer, dus eventueel verzin ik wel een smoesje tegen hem. Volgende week vrij i.v.m. de vakantie van de kinderen en daarna nog 2 keer werken voordat we het vertellen. @combinatietest, doen wij niet. Naast dat ik toch tegen abortus ben is het ook allemaal een kans op. 20 weken echo doe ik wel, omdat als er iets is dan kun je maar wel beter voorbereid zijn. Toch heb ik van dichtbij ook meerdere mensen meegemaakt, waarbij ze zeiden dat er van alles aan de hand was en die vervolgens de hele zwangerschap in de stress zaten en er uiteindelijk niets aan de hand was of de situatie veel minder ernstig was. Ik heb zelf een zoontje met pdd nos en zie veel mensen op school met zwaardere autistische kinderen. Wat ik daardoor wel weet is dat dat veel zwaarder is dan bv. een kindje met down, maar dit kan je nooit weten van te voren en gebeurd ook vaak tijdens de geboorte. @mamavd, spannend de echo morgen!
De eerste uitkomst is indd een kansberekening, de slechtste is 1:200, wat nog steeds minimaal is, alleen sinds een paar jaar kan je bij die uitslag een NIPT test doen, die is wel 98% nauwkeurig, als daaruit een syndroom blijkt doen ze nog een vruchtwaterpunctie en dat is 100% betrouwbaar. Ik ben ook tegen "gewone abortus", maar ik vind dit wel even iets anders tegenwoordig met die programma's op tv denkt men dat Down best mee valt, maar er zijn verschillende gradaties en ik vind het heel heftig als je 40jaar voor een kind moet zorgen. Vaak worden ze ook niet ouder en down komt vaak samen met allemaal andere afwijkingen. De andere 2 chromosoom afwijkingen die ze daarmee kunnen opsporen zijn nog heftiger en die kinderen gaan of tijdens de zwangerschap al dood of iets daarna (max 2jaar geloof ik). Ik ben voor de wetenschap, geloof niet in een god en dus niet in "het moest zo zijn" en dergelijke, vandaar dat wij dit soort leed graag zouden willen voorkomen voor ons en ons kind. Maar indd, we gaan het over leukere dingen hebben, want er worden meningen gegeven als zogenaamde feiten en we zijn geen discussiegroep maar een kletsgroepje Doppler, het is niet bewezen dat het slecht kan zijn, men weet het gewoon niet, daarom gebruikt een VK de doptone pas na 12w (nadat de belangrijkste organen zijn gevormd). Ik denk niet dat die geluidsgolven zoveel kwaad kunnen, maar ook hier moet iedereen zelf weten wat te doen
Fijn en leuk te zien al die mooie echo's geniet er van meiden.. ik mag 10 mei maar heb natuurlijk vanwege die bloedverlies (ongesteld dus)al die kleine gezien en ook het hartje klopte mooi Achter mijn naam mag een hartje maar ik weet echt nie hoe ik dat moet doen hahah
even denken volgens mij waren er vandaag 2 goede echo's! gefeliciteerd meiden! wat super fijn! meiden die morgen moeten veel succes! Hopelijk kunnen ze je geruststellen mamavand! nog steeds klachten? kroelen wat fijn dat bij jou het hartje ook klopt! Dopler: misschien schaffen wij er wel 1 aan! al denk ik dat als de echo 4 mei goed is ik al een stuk geruster zal zijn! Misselijkheid. Het ging vandaag met werken best goed. maar zodra ik naar huis ging al kakend in de auto.. en eenmaal thuis duurde het niet lang of het ging mis! Daarnaast zijn ook mijn darmen lekker aan het rommelen! dus lekker krampen.. Ik duik vanavond maar lekker vroeg mijn bed in! hihi! O en ik doe n 8 weken dansje! joehoe!!
Alvast weer heel veel succes gewenst voor de meiden die morgen een intake/echo hebben! Ik ga lekker mn bedje opzoeken, morgen weer vroeg aan de arbeid.
Ik mag morgen, ben nu zo benieuwd! Moest trouwens even veel bijlezen haha, tis knetterdruk op het werk. Voel me trouwens echt een nitwit bij jullie allemaal. Zie termen voorbij vliegen die ik niet ken of waar ik nog niet over nagedacht heb zoals de combinatietest of een doppler of al kleertjes kopen haha. Ik zit nog in de fase van is het wel echt waar en afwachten maar. We zijn er dus ook nog niet zo mee bezig. Misschien dat het na morgen wat echter wordt. Zal het jullie laten weten!
Oke ik was namelijk afgelopen week. Bij de vk en toen vroeg ze of ik her wilde ik zei dat ik twijfelde en toen zei ze ja het zegt ook geen ja of nee! Het is een kans berekening. Dus vandaar.... Maar het is idd heel persoonlijk. Een kindje met autisme wat niet op te sporen is in de zwangerschap is ook enorm heftig en ook daar moet je vaak als ouders een andere toekomst voor inzien.... Dus tja.... Je kindje kan ook ( zoals van kennissen van ons) op 4 jarige leeftijd aangereden worden en verlamd voor de rest van de leven kan niet praten niks.... Het is een persoonlijke kwestie. Wat betreft de dopler ik heb het bij ons zoontje regelmatig gebruikt het gaf mij de rust die ik enorm fijn vond!!! Of het kwaad kan ik betwijfel het. Maar harde bewijzen zijn er idd niet. Bij ons zoontje vanaf 9 weken tot 13 weken elke avond gebruikt. En hij heeft er niks aan over gehouden....
Lin.... Klachten eigenlijk alleen moe! Verder niet niet misselijk geen zere borsten dus gaat best goed.... Ben blij dag ik morgen even mag kijken of het echt allemaal goed gaat daar binnen!
Heel herkenbaar hoor. Bij mijn eerste had ik dat ook heel erg. Ik had ook continu het gevoel is het echt waar, ben ik echt zwanger. Het begon bij mij wat meer te leven toen mijn buik echt een zwangerschapsbuik werd en toen ik de baby begon te voelen. Iets kopen voor de baby deed ik pas na de termijnecho. Ook nu heb ik nog niets gekocht. Lekker doen waar je je goed bij voelt hoor. Iedereen is anders daarin.
Goeiemorgen meiden, Iedereen die vandaag een echo en of intake heeft, veel succes & plezier ... Ik zou ook wel nog een x willen Gister nog even met hubby overlegd i.v.m de combinatietest, maar hij wil het toch laten , ik zit niet in de "risicogroep" en je leest en hoort veel dat de uitslag vaak niet klopt en ik was sowieso al niet voor, dus dat was dat Moet zo even naar 't dierencentrum hier, ons parkietje is sinds gister ineens verkouden ( piepende ademhaling, niezen & niet meer kunnen kletsen ), zo zielig ... Dus maar even medicijnen halen en daarna snel naar huis, afspraak maken voor mijn termijnecho ... leuk !!
1 t/m 15 december 2016 1. 4dogs82, 34 jaar, 2e kindje ♡ Lieke86, 30 jaar, 2e kindje ♡ Ummk, 24 jaar, 2e kindje ♡ snoop22, 34 jaar, 3e kindje ♡ Lientje1985, ? jaar, 2e kindje ♡ 2. ciprilla, 23 jaar, 1e kindje ♡ Strandbal87, ? jaar, 2e kindje ♡ Koekie2, 30 jaar, 3e kindje ♡ JevD, 35 jaar, 3e kindje kroelen, 27 jaar, 3e kindje ♡ 3. Chantallcindy, 26 jaar, 2e kindje ♡ Claudy, 32 jaar, 2e kindje onzekeredame, 30 jaar, 2e kindje 4. 5. lin1989, 27 jaar, 1e kindje ♡ joo2, ? jaar, 3e kindje ♡ 6. theeleut55, ? jaar, 1e kindje ♡ 7. 8. Sjamanen, 25 jaar, 2e kindje Desstiiny, 27 jaar, 2e kindje Marcella1985, 31 jaar, 1e kindje ♡ Miekelief, 32 jaar, 2e kindje ♡ 9. shadowcat76, 40 jaar, 2e kindje ♡ 10. Yaisa, 32 jaar, 2e kindje ♡ Lola3, 29 jaar, 1e kindje Melis123, ? jaar, ? kindje 11. ingie87, ? jaar, 1e kindje (wel al een stiefzoon) Lies1994, 21 jaar, 1e kindje prima, ? jaar, 2e kindje 12. Annneliesje, 34 jaar, 2e kindje ♡ 13. bubblybaby, 25 jaar, 2e kindje piko, 36 jaar, 2e kindje Mamavand, 29 jaar, 3e kindje ♡ 14. Kitsune, 29 jaar, 1e kindje ♡ WeFly, 31 jaar, 1e kindje Lintatje, 31 jaar, 2e kindje 15. Missreddragon, 32 jaar, 2e kindje Kimmiez, 32 jaar. 1e kindje TikkieTakkie, 34 jaar, 2e kindje umm, 33 jaar, 4e kindje Totaal aantal : 38 Afspraken : 26 april - Sjamanen - 2e echo 26 april - Lola3 - 1e echo 26 april - Kimmiez - intake vk 26 april - Mamavand - controle echo 28 april - ingie87 - 1e echo 28 april - Lies1994 - 1e echo 28 april - Desstiiny - 1e echo 29 april - Yaisa - intake 1 mei - onzekeredame - termijnecho 2 mei - bubblybaby - 1e echo 2 mei - MamvanD - echo gyn 2 mei - Strandbal87 - 2e echo 3 mei - Lieke86 - pretecho voor officiële bekendmaking 3 mei - MiekieLief - controle echo 3 mei - Yaisa - controle echo 4 mei - Claudy - intake 4 mei - prima - 1e echo 4 mei - lin1989 - 2e echo 6 mei - Kitsune - 1e echo 9 mei - Claudy - 1e echo 9 mei - Lieke86 - afspraak gyn en 3e echo 9 mei - Umm - 1e echo 10 mei - JevD - 1e echo 10 mei - Ummk - termijnecho 10 mei - Koekie2 termijnecho/2e echo 10 mei - kroelen - termijnecho 11 mei - piko - intake 11 mei - MissRedDragon - Intake 11 mei - Umm - Intake 12 mei - 4dogs82 - termijnecho 13 mei - ChantallCindy - termijnecho 13 mei - annneliesje - termijnecho 17 mei - joo2 - termijnecho 19 mei - ciprilla - termijnecho 20 mei - MissRedDragon - 1e echo 26 mei - Lieke86 - geslachtsbepaling 1 juni - MissRedDragon - Nekplooi meting MvM : Lieke86, Koekie2, JevD, Yaisa, Lies1994, Mamavand, annneliesje, onzekeredame, Marcella1985, lin1989, Sterretjes : Kahlan83★ - pienvd90★ - Evianne★ LIJST : Als je de lijst aanpast, moet je ook even de aanvulling van anderen toevoegen, anders wordt dat over het hoofd gezien. Als je dat niet lukt, vertel dan alleen in een gewoon bericht jou aanvulling!
Succes met de echo,s vandaag Kraamzorg hier ook al aangevraagd Hier wat rose afscheiding vanmorgen hopelijk valt het mee.
Ik wil graag meeschrijven. Na bijna 4 jaar proberen (3,5jaar MMM) ben ik zwanger. Enige symptomen die ik had waren gevoelige borsten en af en toe wat misselijk (zonder overgeven). Die zijn nu helemaal verdwenen... Echt, ik voel NIETS meer. Behalve vannacht wakkergeworden van de mega buikkrampen Maak me alweer zo ongerust. Normaal uitgerekend voor 10 december dus nu een dikke 7 weken zwanger... Pfff...
Welkom en gefeliciteerd Jij, wat is jullie geduld op de proef gesteld en nu die onzekerheid, wat naar wanneer heb je een echo? Als dat nog lang duurt gewoon even bellen of je eerder mag komen (als dat je gerust stelt). Ben je nu zwanger van een icsi tp? Woon je dicht bij je kliniek? Waarschijnlijk is het geen probleem om even te checken, succes! ChantallCindy, hopelijk blijft het daarbij!
Hoi 4dogs82, Ja, inderdaad, zwanger na de zoveelste terugplaatsing. We hebben al een echo gehad waar we het hartje gehoord en gezien hebben. Fantastisch was dat...! Dus nu inderdaad suuuuperongerust pfff Echo donderdagavond (overmorgen dus). Worden nog 2 lange dagen...