1 t/m 15 december 2016

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door 4dogs82, 23 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. UmmK

UmmK Bekend lid

9 mei 2015
    777
    55
    28
    NULL
    NULL
    geslacht willen we dit keer niet van te voren weten (in hoeverre ik dit vol ga houden).

2. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Wij gaan wel rond 16w een pret echo voor t geslacht doen :D is wel zo handig, dan weet ik of ik kleertjes mag kopen of dat ze al veel teveel heeft :p

3. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Ja precies ik vind het ook makkelijker voor kleren en babykamer. Als het weer een jongen is moet ik nog kleren bij halen totaal andere seizoenen haha

4. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Hier ook totaal ander seizoen, augustus en december :D maar shirts met lange mouwen genoeg, in de zomer deed ik daar een mouwloze romper onder, nu 1 met lange mouwen ;)

5. Koekie2

Koekie2 Fanatiek lid

6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    Meerling, Ik zou nog een tweeling wel leuk vinden maar ben allang blij als alles goed daar binnen is.

MvM, Ze komt morgen langs in de middag. Vind het wel spannend.

Geslacht, Ik weet niet of we het gaan weten. Als het er 1 is denk ik niet, bij 2 misschien wel.

6. JevD

JevD Lid

26 mrt 2016
    73
    8
    8
    NULL
    NULL
    @Chantallcindy dat is wel een voordeel ja. Ik heb er nog steeds 15 aan van mijn eerste zwangerschap. Heb nu besloten dat deze er na deze zwangerschap gelijk af moeten. Ga ik elke dag een lang stuk wandelen. Ben toch veel alleen met de baby.

Geslacht Bij de eerste wist ik het niet, bij de 2e wel en wist iedereen het. Nu willen we het zelf wel weten, maar doen we alsof we het niet weten. Anders blijven ze vragen. Vindt het zelf wel makkelijk. Wil het geboortekaartje ook zelf maken en dat kost veel tijd. Ik leg stiekem wel ergens wat kleertjes neer en de rest maak ik alles uni, want dat heb ik toch nog liggen van de 1e. Als het dan geboren is heb ik zo een ander lakentje e.d. Daarnaast moet ik alles alweer opnieuw kopen, heb alleen nog een ledikantje. Dus laat het wiegje lekker uni. Is toch maar voor even en de babykamer doen we ook nog niet.

Vanavond komt er al een vrouw van mvm langs.

7. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Wij willen het ook weten het geslacht. Bij ons zoontje wisten we het al met 13 weken :)

Nog steeds nix gehoord van MvM..had wel verwacht dat ze al gebeld zou hebben eigenlijk

8. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Haha te hard geroepen ze komt morgenochtend :)

9. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Geslacht: bij de eerste wisten wij het niet. Nu wil mij man het ook niet weten, maar ik wel graag. Omdat ik niet goed ben in geheimen bewaren als het om dit soort dingen gaat wil ik het ook niet weten.

Mvm: bij de mk heb ik er aan mee gedaan. Toen ik de mk kreeg liep er een hoop mis met het ophalen van de flessen. Heel erg vervelend. Elke keer als ik nu aan Mvm denk moet ik ook aan mijn mk denken. :( Ik weet nog niet of ik mee ga doen.

Kamertje: wij zijn vorig jaar verhuisd naar een groter huis. We gaan de kamer van de beeb opknappen en die van mijn dochter. De beeb komt waarschijnlijk eerst bij ons op de kamer.

Mijn kwalen nemen toe. Van de meeste kan ik wel genieten, omdat het een teken voor me is dat het goed zit. Bij de mk had ik geen kwalen meer.
    Enige waar ik van baal is de pijn aan mijn bekken. ik hoop niet dat ik al heel vroeg er veel meer last van krijg. Bij mijn dochter pas in de laatste fase last van gehad. En vooral na de bevalling.
    Een van jullie dat ook?

10. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Hebben jullie al gekke eet gewoontes?
    Chocola trekt me enorm. En tosti.
    De rest maakt me enorm misselijk. Vooral jus o range.

11. lin1989

lin1989 Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.215
    181
    63
    mvm: wat goed zeg dat een hoop meiden hier daar aan mee doen. Ik kan me er hier in de omgeving vaak over verbazen dat er een hele hoop meiden zijn die niet weten wat het is of er gewoon niet aan mee doen! met mijn miskraam heb ik er aan meegedaan vanaf week 6. ik vond toen die potten hier in huis daarna en het weg brengen etc heel confronterend. ik wil het nu weer doen. maar ik geef me pas op na een goede echo!

miskraam. Ik las het net ook al.. dat door mvm alles terug komt.. ik heb het nu de afgelopen dagen dat het steeds door mijn hoofd spookt wat er toen allemaal gebeurd is.
    maar deze zwangerschap probeer ik er los van te zien!

over kamertje, geslacht etc hebben we nog niet nagedacht hier! Heb al wel een tijdje een wagen op zolder staan! hihi!

12. UmmK

UmmK Bekend lid

9 mei 2015
    777
    55
    28
    NULL
    NULL
    Gekke eetgewoontes heb ik nog niet echt, eet wel elke dag sushi advocado, maar dat deed ik al sinds m'n bevalling 😜
    sochtends heb ik wel redelijk veel trek en dat terwijl ik voorheen niet zo van het ontbijten was.

13. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Ik heb een heeeeeeel erg honger gevoel en s'ochtends wordt k onpasselijk als k maar aan eten denk bah haha verder erg moe en steekjes bij m'n schaambeen en liezen.

Ik wil meedoen met MvM omdat we zelf het traject nodig hebben gehad om zwanger te raken en ken veel die het nodig hebben en daarom doe k mee.

14. Koekie2

Koekie2 Fanatiek lid

6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    JeVD, Hoe was het met de mevrouw van MvM?

Lieke, Hahaha geweldig... ze heeft je gehoord. Spannend :D Hier komt ze morgen middag.

Miekielief, Ja snap ik dat het lastig is... MK is altijd vervelend om mee te maken... ik hoop het ook nooit meer mee te hoeven maken.

Gekke eetgewoonten, Ik vond soep al heerlijk maar nu moet ik gewoon vaak soep hebben... .hahaa

MvM, Ik doe ook mee vanwege ons traject. Vind de test die morgen gedaan moet worden wel spannend... hopelijk de allerlaatste zwangerschapstest die ik in mijn leven nog hoef te doen...

15. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Vorige keer vond ik die test van mvm ook mega spannend. Ik was bang dat mijn test heel slecht was. Sochtends had ik eerst een eigen test gedaan zodat ik wist dat het wel een goede uitslag moest zijn. Zo gek.

16. Strandbal87

Strandbal87 Actief lid

13 apr 2015
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden! Lange werkdag gehad en gezellig bij een collega blijven eten en kletsen! Nu helemaal op! Daar wel de schrik van mn leven gehad. Ik heb heel de dag al krampjes (hoort er bij, weet ik) maar toen ik bij haar naar het toilet ging dacht ik bruinverlies te zien in mn ondergoed. Ik dacht dat het weer game-over was. Zij hebben heel erg gedimd licht in het toilet. Ik heb toen stiekem de toiletdeur geopend zodat ik met het felle licht vd hal kon kijken en het was gelukkig gewone afscheiding die in dat licht anders leek. Pffffff. Ik hoop dat deze onzekerheid weg ebt.

geslacht willen wij ook graag weten. Zoals iemand anders al zei: bij zoon voelde het vanaf dat moment 'echter' en closer. Ipv de baby zat nu ons zoontje in mijn buik! We hebben toen met 16wk een pretecho gedaan. Was erg leuk, zou ik nu ook graag willen. Ontdekte met die echo toen ook dat 'dat gefladder' in mn buik echt het kindje was, ik voelde en zag het gebeuren op beeld. Maar ik snap dat de verrassing van het niet weten ook erg leuk is hoor!

MvM hier jammer genoeg ook nare ervaring en associaties tijdens mijn MA. Het afhandelen/ stop zetten verliep alles behalve soepel. Gek dat die blauwe flessen nu opeens te confronterend zijn voor mij. Wel een geruststelling dat ik hier niet alleen in sta. Voel me wel schuldig. Maar goed: twee keer volop meegedaan. Wellicht na een goede echo...?

kwaaltjes hebben jullie dat ook? Dat je minder kwaaltjes ervaart wanneer je druk aan het werk bent? Overdag 'vergat' ik soms dat ik zwanger ben, was het heel onwerkelijk. Pas toen ik bij mijn collega op de bank plofte, kwam alles terug/ er uit.

17. Chantallcindy

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    liekeoh leuk weer een testje haha

Miekelief hier neemt de misselijkheid toe zie vooral op tegen het vele overgeven ( darmproblemen dus kans is groot). En tegen de ruggeprik tijdens de keizersnede vorige x 7 x geprikt uit eindelijk onder volledige narcose geweest. Geen gekke eetgewoontes heb tegen het avondeten totaal geen honger.y

Strandbal bloed of bruinverlies zegt niet altijd wat heb ik met jelmer gehad tot 16w. Maar snap je onzekerheid

Hier maar rennies gehaald mocht de misselijkheid weer erger worden.

18. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Ik doe niet mee aan MvM, ik vind het onnodig, ze kunnen dat hormoon tegenwoordig gewoon maken, Ovitrelle, daar is geen plas voor nodig en werkt net zo goed. Ook de verhalen over dat ze er flink geld aan verdienen vind ik niet prettig, of het waar is of niet, het is een boel gedoe en waarom?

Ovitrelle is duurder dan Pregnyl, maar ik vind dat (20€ of 5€), als je om medische redenen het nodig hebt, (als je alleenstaand of lesbisch bent krijg je ook al je IUI's of IVF behandelingen vergoed ;)), niet relevant.

Ik heb nog geen last van misselijkheid of rare eet behoeftes :) bij mijn vorige zwangerschap had ik continu zin in taart en melk :D dit keer moet ik een beetje op de kilo's letten, want die waren en nog niet af :p

19. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

31 jul 2013
    1.225
    1.262
    113
    Ha dames!

Mag ik hier ook mee komen kletsen?
    Zit nu waarschijnlijk op 12 dpo, dus denk dat ik rond 10 december uitgerekend ben. Beetje lastig, aangezien dit de eerste ronde na m'n miskraam van februari was en m'n eisprong nu iets later was.
    Ik vind het heel erg spannend en durf nog niet echt blij te zijn gezien de mk...

Ik ben 32 jaar en als alles goed gaat wordt dit ons 2e kindje. We hebben al een zoontje van september 2014.

Ik ga zeker weer meedoen net mvm. De vorige keer was ik net 2 dagen begonnen met plasjes sparen toen het mis ging. Vond het ook heel confronterend om die flessen een paar dagen later langs de weg te moeten zetten enzo. Maar goed, het is een kleine moeite om mee te doen en het geeft een fijn gevoel dat je daar een ander mee kunt helpen.

Het geslacht zouden we ook zeker weer willen weten. Bij ons eerste hebben we met 16 weken een pretecho gedaan en hebben we ook gewoon aan iedereen verteld dat het een jongetje was. Zou het nu exact weer zo doen.

Hopelijk hebben we allemaal een mooie voorspoedige fijne zwangerschap!

20. Chantallcindy

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Welkom yaisa en gefeliciteerd! Snap je onzekerheid.

We hebben dat ook gedaan met 16 weken ga we nu ook weer doen. :)

Deel Deze Pagina