Ik vind het ook een hele leuke kleur! Blegh meiden, ik zit vandaag mezelf in de weg.. vanaf de bevalling ben ik al aan het klooien met ontlasting, vond het eerst dood eng om te gaan, ook door de complicatie natuurlijk. Op dag 5 na de bevalling een klisma gehad van de kraamzorg Heb zakjes gekregen van de huisarts, maar als ik die nam liep ik leeg (sorry voor de details) maar als ik ze niet neem (afgelopen 3 dagen niet gedaan) wordt de zwelling van onder groter, en zit het gewoon in de weg. Maar naar de wc gaan lukt niet... nu dus gister avond zo'n zakje genomen maar het lukt nog steeds niet, en net maar weer een zakje genomen.. zo irritant en frustrerend!!
Ooh wat vervelend! Drink je genoeg en eet je genoeg vezels? Ik zou als het niet lukt toch even contact opnemen met de vk of de huisarts..
Oeh wat vervelend! Welke zakjes gebruik je? Ik gebruikte macrogol, daarmee liep ik niet leeg, maar werd de ontlasting wat zachter van. Metamucil schijnt ook goed te werken, en schijnt ook wat minder vies te zijn dan macrogol (dat vind ik naar zeewater smaken ) Ik zou sws even contact opnemen met de huisarts, je stoelgang zou nu haast wel weer wat normaler moeten zijn. Sterkte meid!
Ai, dat is inderdaad heel erg vervelend! Ik gebruik lactulose, voorgeschreven via de huisarts omdat ik tijdens de zwangerschap niet fatsoenlijk naar de wc kon. Ik loop er ook niet door leeg, maar krijg er veel zachtere ontlasting van, weet niet wat jij gebruikt? Ik zou iig ook even terug contact opnemen met de huisarts. Sterkte!
Ik heb de movicolon zakjes. Misschien had ik niet eigenwijs moeten zijn en ze gewoon trouw moeten nemen elke dag Zat nu 3 dagen tussen en dan bedenk ik me opeens dat ik alweer een paar dagen niet geweest ben.. Ik hou het in de gaten, en anders begin ik het jaar goed, bij de huisarts Vanmorgen kraamvisite gehad, kreeg ik een super leuk jurkje met legging, alleen maat 68 Kind zit nu in 50, dus met een maand of 10 ofzo in 68? Geen idee hoor, Haha.
Hahah, nee met een maand of 10 zal het denk ik net weer te klein gaan zijn. Ik gok dat ze er met een maand of 4 wel in past, misschien eerder maar dat ligt een beetje aan hoe rap ze groeit qua lengte.
Hier zat de oudste met 8mnd al in maat 80.. daar heeft ze dan wel weer bijna een jaar in gezeten.. valt niks over te zeggen. Stomste kraamcadeau hier tot nu toe: een romperjurkje zonder mouwen.. Maat 62 Mevrouw is geboren in december en was 54 cm.. die gaat ze nooit aan kunnen
Oh dat is zo jammer dan he, Weet je toevallig niet waar het gekocht is? Misschien dat je het dan kunt ruilen?
Hier vandaag weer voor t eerst kraamvisite gehad, hebben nog niet zoveel gekregen dus. Maar wat we hebben gekregen is wel allemaal leuk! Vandaag weer een mooi setje van de Hema, en daar ben ik fan van, dus blij! M'n schoonouders geven altijd van die stomme cadeaus, met alle gelegenheden, I kreeg met haar geboorte een babywalker met heel veel kabaal erin terwijl ik gezegd had iets zonder batterijen. Nu met kerst een rietjesbeker, terwijl mijn schoonmoeder donders goed weet dat ik (sinds ze uit een gewone beker kan drinken) dat niet wil hebben. Het is slecht voor het gebit en ze krijgt er heel veel lucht mee binnen, dus krijgt ze er buikpijn van. Maar toch doen he? Vind dat zo gemeen he, ze doet t er gewoon om. Misschien stel ik me aan, maar dan gooi ik t maar op de hormonen. Maar waarempel nu met C vroegen ze ook wat we wilden, dus ik zeg weer iets zonder batterijen, en nu kregen we een vet mooi zilveren besteksetje van woezel en pip met haar naam en geboortedatum erin gegraveerd. Ik stond er versteld van. Wat gaan jullie eigenlijk morgenavond doen? Wij zitten bij vrienden met een paar stellen. Nu vroeg ik net even hoe laat we konden komen, normaal gaan we rond 18.30 heen zodat de kids op tijd naar bed kunnen. Maar nu "mogen" we dus pas na 20.00 komen (dit stel heeft geen kinderen). Ik baal als een stekker, I gaat dat niet trekken, die is dan al veel te moe. Ik ben alweer super chagrijnig ervan, manlief snapt dat weer niet dus het is hier een gezellige boel...
Wij zijn morgen gewoon lekker thuis met zijn 4tjes. Ik ben niet zo heel erg van de oud en nieuw sowieso en ik ga ook niets doen met een baby van 12 dagen oud.. zou best kunnen dat ik om 12u lig te slapen haha
@Jairy0811 het is van de Hema maar niet recentelijk gekocht vermoed ik.. beetje typisch. @JG1986 wij blijven thuis. De meeste vrienden hebben geen kinderen en zijn redelijk jong en niet gebonden.. dusja dan weet je wat voor feestjes dat zijn niet iets voor met kinderen haha.
Wij blijven morgen ook thuis. Als we dan in slaap vallen kan dat, als ik wil huilen kan dat . Beetje bijzondere jaarwisseling dit, hebben er 4 gehad met de hoop op een kindje, vorig jaar zeiden we nog; dat wordt 2017 weer geen baby want de eerste ivf is heus niet gelijk raak! En zie ons nou, toch een jaarwisseling met een prachtig meisje bij ons..
Baby cadeaus : Ik heb natuurlijk nog geen kraamvisite gehad. Alleen bezoek van familie (oma's, ouders, en broers) Tot nu toe heb ik geld gekregen, en van een aantal had ik al dingen gehad. (Kinderwagen, box, kinderstoel, knuffel, kleertjes, geld. Behoorlijk veel eigenlijk. Oja nog een armbandje met zijn naam, een ketting met zijn naam voor mij. Nu had ik van mijn oma een pakje in maat 56 gehad, en een setje van hema die wintergerelateerd is. Enorm leuk, maar in maat 68 zit hij hoogstwaarschijnlijk in de zomer ofzo... dus daar heb ik niks aan! Ga beide terug brengen. Vandaag lekker veel gedaan en gelopen in huis. Zelfs gestofzogen! Alleen nu doet mn onderkant wel echt pijn. Lig nu lekker op mijn zij op de bank. Morgen : Wij blijven thuis, en mijn moeder en mijn vriend zijn ouders komen langs. We maken hapjes, ik gooi stokbrood met kruidenboter en Aioli op tafel en chips etc. Mijn schoonmoeder maakt oliebollen en appelbeignets. Vet stom trouwens he. Baby gaf nooit over/terug. Voeding is hetzelfde en vandaag heeft hij al diverse keren wat melk overgegeven. Hopelijk is het alleen vandaag, vind dat zo zielig.
Lies, oh dat is jammer, anders had je het gewoon kunnen ruilen. Oud en nieuw: wij zijn thuis, maar er komen wel wat vrienden hierheen en zo ook onze ouders. We zetten dan ook een partytent op en een vuurton komt buiten te staan zodat de meeste lekker buiten kunnen vertoeven (geloof dat er in totaal 22 man komen, waaronder de buren en alleen al 7 kinderen waarvan twee babies). Ik heb in ieder geval met vriendlief afgesproken dat als het even teveel is ik me lekker terug trek boven, maar anders lekker op de bank kruip aangezien ik niet van plan ben buiten te gaan staan. Cadeaus: wij hebben een paar setjes kleren gekregen, een leuke hobbelleeuw en heel veel centjes/tegoedbonnen, dus de kleine man is aardig verwend al. Ik verwacht nu ook eigenlijk geen kraambezoek meer. Prettykitty, ahw dat is inderdaad soms best zielig. Heb je toevallig je voedingen opgehoogd? Of anders misschien een extra keertje boeren tussendoor? Wat vinden jullie er trouwens van om over te gaan naar een mama groepje, nu we allemaal bevallen zijn?
Mama groepje : Goed idee! Leuk! Voedingen : Nee, hij mag eigenlijk 90. Maar we hielden het zelfs even bij 80 om te kijken of het daar niet aan lag. Wel hadden we zijn voeding in z'n bewaarbox gedaan (los) en het lijkt misschien daar van te komen? We hebben nu een nieuw pak voeding open gemaakt, en al 2 voedingen niet gespuugd. Dus we gaan nog even uitzoeken hoe of wat! Ik laat hem uiteraard na elke voeding boeren. Soms zijn het 2 grote, en soms geen enkele boer. Ze kraamhulp zei het is prima als hij geen boer laat. Maar zelf probeer ik het altijd toch nog ff.. Hoe doen jullie dat?
Mamagroepje: leuk idee! Hoe en waar maken we zoiets aan? Kraamcadeaus: hier een hobbelezel @Jairy0811 . Al heel wat kleertjes, speelgoed, boekjes, badjasje, besteksetje, armbandje met naam erop, knuffeltjes.. van man zn werk een triptrap stoel. Meeste kraamvisite ook wel gehad denk ik. Spugen: hier pas een hele straal, wieg eronder, kind eronder en plas onder de wieg . Verder niet veel gelukkig. Misschien langer rechtop laten zitten @Prettykitty ?
Prettykitty, wij laten hem halverwege het flesje ook een keer boeren, anders krijgen we na de voeding vaak ook wat meer terug of hele harde boeren die me ook niet echt prettig lijken te voelen. Misschien kun je dat eens proberen? Boedah, haha kunnen die twee van ons lekker hobbelen straks Hoe snel gaat overigens de nummer 2 speen van Dr Brown? De kleine man hier begint af en toe wat onrustig aan de fles te worden en ik heb het idee dat het de langzaam gaat voor hem, de Difrax speen gaat alleen weer zo snel dat hij er voeding langs gooit tijdens het drinken. Ik heb een nieuw topic voor ons aangemaakt in het subforum de mama's: http://www.zwangerschapspagina.nl/threads/december-2017-mamas.669136/