1 t/m 15 december 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Boedah, 6 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Dag! Ook van mij maar weer een berichtje!

Hier gaat alles eigenlijk wel prima. Echt een verademing tov mijn vorige zwangerschap.
    M.b.t het geslacht.. geen idee dit keer! Vorige keer wist ik meteen dat t een meisje zou zijn. Nu.. Ik denk een meisje maar ben er niet zo zeker van als vorige keer. Ik twijfel omdat de zwangerschap zo anders voelt dit keer (Ik weet het, dat zegt niks!).
    Wij hebben de 15e geslachtsbepaling! Weet nog niet of we het aan de grote klok gaan hangen wat het word, met onze dochter ook niet gedaan. Voor mn vriend lijkt het me leuk als het een jongetje wordt al maakt het hem niet uit zegt ie. Dit is ook de laatste..
    Maar goed, cliché als het is; als het maar gezond is!!

Die bilspier heb ik ook heel af en toe last van, nu al :( maar goed het is prima zo. Vorige keer kreeg ik het rond de 23wk en was het echt niet te doen een tijd..

En dat plassen! Haha vreselijk, vooral s nachts!

Wat fijn dat sommigen al de baby hebben kunnen voelen! Jaloers! Het duurde bij mij heel lang de vorige keer (placenta lag voor..). Echt pas met 21wk. Maar toen ging ze ook los.. ben benieuwd!

Bizar dat het eerste trimester er al weer (binna) op zit he?

2. samantha2017

8 mei 2017
    63
    4
    8
    Vrouw
    @Prettykitty wat spannend inderdaad de echo , ze groeien zo snel als ik naar mijn banner kijk.
    elke dag een paar millimeter ongelooflijk hihi. veel plezier morgen.

mijn buikje begint hier nu ook te groeien :D niet echt een zwangerschapsbuikje maar toch al een begin. fijn weekend allemaal morgen mijn vader en moeder het goede nieuws vertellen :D

3. Boedah

Boedah Niet meer actief

Vandaag gaat het weer normaal met plassen, dus ik weet ook niet wat het was Haha.

Mijn buikje is nu echt wel zichtbaar hoor!

4. samantha2017

8 mei 2017
    63
    4
    8
    Vrouw
    @Lies1611 wat fijn extra genieten als je bijna nergens last van hebt.

Hier ook vaker naar de wc , maar dat is ook echt alles. Vraag me soms af of ik echt wel zwanger ben Hihi.

@Boedah fijn dat het plassen weer normaal gaat. Wat fijn een zwangersschaps buikje . Kan hier ook niet wachten .

Weet iedereen het al bij jullie familie , vrienden, kennissen ? . Ben benieuwd hoe mij vader en moeder reageren Hihi ze hadden het denk ik echt niet meer verwacht.

5. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Bij ons weet echt iedereen het al dat we een kindje verwachten.

Zometeen (om 10 uur) hebben we onze echo.
    Ben echt super zenuwachtig.. eet nu een banaan maar moet kokhalzen van de zenuwen haha.

Ik ben echt z'n mietje!!

6. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    We hadden een fantastische echo!
    Kindje was druk aan het zwaaien, en we hebben de hartslag gehoord.

Zijn neusje was al heel mooi (schijnt belangrijk te zijn en veel te zeggen over de gezondheid van het kindje)

Maagje was mooi gesloten, een mooi klein hoofdje en een dunne nekplooi.
    De echoscopiste was ook helemaal "opgewonden" omdat het kleintje er zo goed uit zag en was lekker aan het bewegen.

Ben ook een paar daagjes vooruit gezet! Nu 12 weken.

En ik denk toch echt dat ik al kon zien wat het is. We dachten duidelijk een jongen te zien!
    Maar we gaan nog voor een geslachtsbepaling's echo op 5 juli.

We hebben ook nog een filmpje mogen maken, waar we de hartslag ook op hebben. Zo bijzonder!!!

7. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Hier nog een van de 6 echo foto's!

8. Boedah

Boedah Niet meer actief

Ahhh mooi zeg pretty kitty

9. Chats

Chats Niet meer actief

Wauw !!! Mooie echo hoor!!
    Bijzonder he om te zien dat alles erop en eraan zit!

10. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Bedankt lieve dames!

Ja echt super bijzonder, dat zoiets kleins zeg maar al zo volmaakt kan zijn
    En ook gek dat het in je buik zit haha, een mini mensje.

Oja mijn placenta ligt achter, dus kan ik de baby sneller voelen.
    Vond ik ook wel heel leuk om te horen!

11. Boedah

Boedah Niet meer actief

Mijn laatste echo was met 11+2, en toen had ze het alleen nog maar over de dooierzak.. Wanneer komt de placenta dan? Zal ik dan pas met de 20 weken echo weten waar de placenta zit?

12. Nic82

Nic82 Actief lid

13 sep 2015
    237
    70
    28
    NULL
    NULL
    Eindelijk even weer een berichtje van mij. Vriend lief was jarig dus 3 dagen visite. Bijzonder idee dat dit de laatste keer is dat we met zijn tweeen zijn.

De moeheid verschilt hier per dag. Vrijdag geen rust kunnen nemen dus ik kon s avonds de visite wel weg kijken. Gister er rekening mee kunnen houden dus s middags geslapen en toen was het goed te doen. Met het avond eten blijf ik zo'n vol gevoel houden maar ach als dat het enige is heb ik niks te klagen. Bij snel opstaan voel ik mijn banden ook al jullie dan? En deze week had ik steeds steken in mijn vagina ter hoogte van mijn schaamlip alsof iemand er met een naald in prikt. Onja en s nachts dromen :) soms leuk zoals van de week dat het een jongentje wordt of dat de uitslag van de nipttest (die we nog moeten krijgen) goed is. Vanacht nachtmerries over bloed vinden bij het opstaan en ergens zijn waar het instort. Nu hou ik op te klagen hahha.

Mijn echo dinsdag was goed. Lag weer precies op schema. Vriendin was mee en die vond het zo bijzonder om allemaal te zien. Dat vond ik bijna nog leuker hahaha. Zo gauw ik hoor ik zie het hartjen kloppen ben ik weer gerust. De placenta zag ze bij mij bij de afgelopen echo. Ben alleen vergeten waar hij ligt. Geloof schuin vooraan...

Bij ons weten de nabije mensen wel al van de zwangerschap en collegas ook maar verder nog niet. Ik merk dat ik het steeds uitstel. Eerst dacht ik na de eerste keer vk. Toen met 12 weken, nu na de uitslag van de nipt, of na de volgende keer vk met 14 weken.... hebben jullie dat ook?

O ja ik kreeg gister de eerste mini slofjes van mijn schoonouders. Zo schattig! En ik heb mezelf gedwongen om de babydoos van babydump te halen zodat ik eens wat meer ga genieten en erin geloven.

13. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ik lees op internet dat ze het vanaf de 12e week kunnen zien.

Bij mij keek ze ook naar de eierstokken. En daarna had ze het over de placenta. (Uit zichzelf) en toen zei ik van : Dus dan kan ik de baby sneller voelen he? Toen zei ze ja dat klopt!

14. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Vanmorgen stond ik op en toen had ik "bruin verlies" was gelijk in alle staten.

Heb de verloskundige gebeld, en later nog een keer want ik bedacht me toen ik zaterdag een echo had dat het echt pijn deed dat ding op mijn buik. (Dat geduw) uiteindelijk is ze langsgekomen om naar het hartje te luisteren, en duurde ff voordat ze hem kon vinden omdat mijn kindje al wat hoger zit in mijn buik (schijnt goed te zijn want dan groeit het goed)

Gelukkig vind ze een hele krachtige hartslag, ik was direct opgelucht!

Ze vertelde heel eelijk dat ze niet verwacht dat het fout gaat, want ze kan met z'n apparaat ook horen of het kindje bijvoorbeeld loslaat, en dat was helemaal niet het geval.
    En de hartslag was heel krachtig, en perfect zoals het hoort.

Nu denk ik zelf dat het bruine verlies (dus oud bloed) kwam van de uitwendige echo.

Had een paar uur na de echo (zaterdag) nog echt buikpijn!

Duimen jullie dat alles goed blijft gaan met ons kleintje? ;)

Als ik buikpijn krijg of rood verlies heb moet ik weer bellen.

Ben heel blij en opgelucht. Maar zet je gelijk weer met beide benen op de grond.. kon ik EINDELIJK een beetje genieten van mijn zwangerschap, komt dit er weer bij... maakt je gelijk weer onzeker en bang.

Hoop dat het met jullie allemaal goed gaat. ♡♡♡

15. sereenalian

sereenalian Actief lid

19 okt 2006
    234
    0
    16
    leidster kinderopvang
    Houten
    Ook hier weer een mijlpaal, de baby gisteravond ook gevoeld
    Zo bijzonder, probeer er zo vaak mogelijk van te genieten. Dit zal mijn laatste zwangerschap zijn.
    Voor de rest voel ik me echt met de dag beter. Maar ook super bewust zwanger

16. sereenalian

sereenalian Actief lid

19 okt 2006
    234
    0
    16
    leidster kinderopvang
    Houten
    Jeetje @Prettykitty dat is schrikken. Zet je inderdaad weer even met je beide benen op de grond. Gelukkig kwam de verloskundige en kon ze je gerust stellen. Rustig aan en hoop dat je je snel weer wat zekerder gaat voelen

17. samantha2017

8 mei 2017
    63
    4
    8
    Vrouw
    @Prettykitty wat een mooie echo prettykitty en kan me het goed voorstellen dat je even geschrokken bent zeg, gelukkig is alles goed met de kleine

@sereenalian wat mooi hè ik voel het niet elkedag maar wel zo mooi .

We zijn onderweg naar huis , van een weekendje bij mijn ouders. We hebben het nieuws verteld en wat waren ze blij ,fijn om zo leuk nieuws te kunnen brengen .
    Morgen de de controle bij de verloskundige , wel pas om half 5 maar ben zo benieuwd

18. Boedah

Boedah Niet meer actief

Oei wat schrikken zeg prettykitty!

Fijn sereenalian! Ik kan niet wachten..

Wat leuk samantha, altijd fijn om goed nieuws te kunnen brengen!

Ik heb steeds een nare druk daar beneden, heel gek.. Maar even in de gaten houden!
    Misschien komt het door het groeien? Lijkt wel of ik in de afgelopen 2 dagen dubbel zo dik ben geworden, haha

19. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Idd schrikken pretty! Ik duim voor je!

Sereenalian, fijn zeg dat voelen! Heel bijzonder inderdaad. Bij ons word dit ook de laatste maar vind het heel lastig om te genieten.

Hier gaat alles zn gangetje!

20. Chats

Chats Niet meer actief

Bevallingslijst 1 t/m 15 december 2017

1 december:
    Samantha2017 - 28 jaar - 2de kindje

2 december:

3 december:

4 december:
    Leanai - 33 jaar - 2de kindje

5 december:
    Sereenalian - 34 jaar - 3de kindje